Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.9.2017 11:04
stafhaf

XXX.XXX.210.131

Rád bych se zeptal na pár otázek ohledně chovu ovcí. Jsem v tomhle naprostý amatér, potřebuji posoudit, zda to bude hlavně pro ovce dávat smysl. Krom masa chci zkusit, co mi ovce provedou s kvalitou trávy a pozemku, do budoucna (po přestěhování) nevylučuji chov.

1) jak je to s dohledem/kontrolou ovcí na pozemku?
Nebydlím přímo tam, kde by se ovce pásly, mám to cca 15 minut autem na opačné straně města. Pravidelně bývám na chalupě o víkendech a jezdím tam i cca třikrát týdně před/po práci, abych tam podělal, co je třeba. Kousek ode mě bydlí celoročně strýc, není problém, aby tam každý večer skočil omrknout, zda je vše ok.
Zvažuji cca 3 ovce/jehňata na spásání trávy jaro - podzim, pak porazit na maso. V mém okolí jsou lidé, kteří to takto praktikují běžně a bez problémů, stejně tak lidé, kteří mě od toho odrazují (zvíře podleze, přeskočí, uvízne, požerou psi,...). Jaký máte názor?

2) jaká je minimální výměra pro tři ovečky?
Ovce bych nejraději vypustil na dva pozemky nedaleko chalupy, vyhovují totiž umístěním. Výměra je ale od 700 do 1000 metrů, což mi přijde jako totální minimum. Byť není problém přihodit posečenou trávu z jiného pozemku, nebo doplnit i během léta seno. Pokud je to špatný nápad, lze umístit na samostatné pozemky cca 2500m, nebo vyhradit plochu na louce cca 7000m. Tyto pozemky jsou ale od chalupy dál.

3) jaké oplocení při podmínkách viz. výše?
Ohradník? Plot z odkorů, lesního pletiva?

4) jak zjistit kvalitu trávy, složení?
Dřív jsme chovali krávy, které baštily trávu bez problémů. Má smysl si louku nějak přiosít nějakou pasteveckou směsí, atd.?