Dobrý den.
Jsem začátečník a potřebovala bych poradit. Mám cca 0,5 ha pozemek a chtěly bychom si s manželem pořídit Anglonubijskou kozu. Podle kterých krytérii mám vybírat tu správnou a musí být s PoP? Chceme ji jako mazlíka a na občasnou výrobu sýrů, másla a jogurtů pro vlastní spotřebu. Musím však podotknout, že naše rodina je dosti mléčně založená. Ještě si chci optat zda může tento druh kozy být celoročně venku s možností jít do přístřešku nebo musíme stavět chlívek? a jsou to kozy společenští, potřebují být dvě, nebo samotáři a vystačí si se slepicemi? Co se týče stravování stačí pastva nebo něčím přikrmovat a na jak dlouho přibližně stačí kulatý balík pro případné dvě kozičky? Moc děkuji za jakékoliv rady.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý den.
Když nepsali žádní kozaři, napíšu já alespoň pár info.
Koza určitě nemůže být sama.
Na tu výměru by se Vám vešlo i víc zvířat. Každopádně pro dvě to bude ráj na zemi. Nejlépe přeplotit na půl, aby lépe vypásaly nejdřív jednu a pak druhou půlku.
Celoroční chov venku možný je, ale určitě koza (jakákoli) potřebuje mít přístřešek, ve kterém je závětří a sucho.
Příkrm, pokud chcete dojit, Vám bude držet po porodu dobrý nádoj. Díky němu je možné i v nepříznivých (suchých letních) měsících udržet kvalitní nádoj. Pouze na pastvě může klesat. Ale každá koza je jiná.
Kozu určitě nemusíte mít s PoP. Můžete mít jakoukoli, i kříženku. Co je ze zákona povinné, založit si hospodářství (záležitost několika dokumentů a spolupráce s úřadem), a mít zvíře označené ušními známkami.
Počítá se 1,5 velkého balíku na ovci / kozu na mimopastevní období (říjen - duben). U koz je to ale velmi relativní. Většinou jsou to zvířata vybíravá, tedy je potřeba, aby seno bylo dobré kvality. Hlavně jemnějšího rázu, ne vykvetlé tvrdé stvoly, nejlépe s příměsí různých bylinek, lístečků... to mají nejraději a na tom dobře prosperují.
Přeji hodně štěstí a radosti v chovu.