Kdyz se nedari, tak se nedari 07 2018

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2018 19:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Musim nemuzu jinak, zakladam tema kde si muzeme zanadavat na neprizen osudu nebo vlastni blbost. Zivot neni jen ruzovej.

Me se dneska potrvrdilo, ze ovce je opravdu de bilni tvor kterej kdyz muze tak najde zpusob jak chcipnout. Pred par dny me posel letosni beranek, sra cka a skoncil prohnutej v kreci. Dneska koukam ze rok a neco stara ovce sra ckuje. Nejdriv jsem si myslel ze beranek vychlastal voduz z brodici vany kterou mam na pastvine. Ta byla roky zavrena, ale kravka ji letos otevrela rohama a me to nedocvaklo. No, ale aby to nebylo vsechno. mel jsem na kraji pastviny tri stary baliky. Ty jsme nedavno ohnem zlikvydovali a zbytek vyvezli. Na zemi zustal placek 2 x 5 m s tenkou vrstvou popela. No nezacly ho ovce zrat? Nejvic ta co ted srackuje a zpetene si uvedomuju ze beranek ho ladoval taky. Jak clovek nekde neco necha tak ty ovce se tim pripravej o zivot.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2018 20:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak to by mě tedy ani ve snu nenapadlo!
Je fakt, že jejich inteligence občas nezná mezí. Viz to, jak se zavalovaly bahnice na pastvině v kopečku, atp....

Co s tím? Půjde to něčím "vyvázat"? Jíl? Černé uhlí? Něco typu Uni-ruminal?

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2018 20:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já bych problém hledal jinde, ovce se mi v popelu popelí a nikdy jim nic nebylo. Pálim na pastvinách dost často a dokud to hoří, nebo to je jen teplé, tak k tomu ovce nechodí. Nejsou zas tak blbé aby se grilovaly zaživa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2018 20:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mam problem je dostat domu, mam tam "kazi suka" poblaznenou ovci ktera stado vzdycky strhne na druhou stran ( jestli je chytim tak ji porazim ). Jestli najdu ve skrini prodigestan tak ji tim narvu. Nevim jestli je to tim popelem ale je jedina od nej umolousana cela. Blby je ze ztratila asi mliko, jehnicka pod ni moc casu netravi spis ji necha beran cucat pastruky, to jsem cumel. Byla by jehnicky skoda je to moc hezka 75%suffolk 25 romny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2018 20:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

kostey: ten popel neni cerstvej. Muze tam bejt cca mesic, ovce tam jsou asi tejden nebo 10dni. Jina pricina me nenapada.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2018 21:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nezdá se mi to jako příčína...Nestříkalo se něco kolem Vás?

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.7.2018 22:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

mine: nepraskovalo nebo jsem si toho nevsim, tejden maluju pokoje, venku jsem minimalne. Mozna ze strikli psenku za barakem na dozrani, fakt nevim. Podivam se zejtra jestli tam jsou koleje. No stado jsme po velkych nervech ( a mym sprostym rvani ) dostali do chliva. Vsechny az na jednu co mela jit pod kudlu jsme odcervili aldifalem konskou davkou.

11.7.2018 23:21
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Někdy začátkem května nám začala průjmovat bahnice, nepomohlo nic. Žrala ale byla furt děsně zesr. i jehnata a ostatní ovce byly od ní špinavé. Dvakrát jsme ji odčervili, Helmigalem tekutým. Ivermectinem. Nic nepomohlo. Prodali jsme jehnata a ovci jsme porazili a zkrmili ji psama. Pan Bosorka jí naporcoval po půl kile včetně kostí. Měla 65kg, respektive 35kg. Tak to holky zvládly za měsíc slupnout.

11.7.2018 23:25
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Dobře, že jste tohle vlákno založil. Už tuhle jsem na to měla chut. Někdy je to fakt potřeba.

11.7.2018 23:49
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Pane Havle, co pastevní tetanie? Objednala jsem liz s hořčíkem a vápníkem. Jehnata tedy maj tento https://www.kamir.cz/solny-a-mineralni-liz-solsel-bez-medi a objednala jsem ještě tento http://www.net-market.cz/mineralni-liz-horcikovy-mg-mikro-super-10kg/.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 07:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka Bosorka: je to klidne mozny :( liz davam druhej rok jen sul, bila kostka. Skaknu cesotu z posty k veterinar pro neco koncetrovanyho. A asi se vratim k nejakymu lepsimu komplexnejsimu lizu. To s tou vasi bahnicej jsem taky zazil u jedny zw, nepomohlo nic az rana mezi oci a dopadla uplne stejne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 07:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Co mám já zkušenosti s pastevní tetanií, tak ta mívá takové specifické příznaky o kterých by mastnáček určitě napsal.
Otevřel si beránka? bylo uvnitř něco špatně? Neočkuješ proti klostridiovejm infekcím, není tam ten zakopanej pes? A ta bahnice, nepřemohli jí jen nějací paraziti?

12.7.2018 07:20
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Zajímá mne, co vám řekne, navrhne. Tuhle jsem přemýšlela, zda by ovce mohla do tlamy dostat něco takového https://www.benu.cz/magnesium-sandoz-300mg-rapid-por-gra-sus-20x300mg pro rychlou pomoc. Mají různé v lékárnách.

12.7.2018 07:20
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Kostey popiš prosím specifické příznaky.

12.7.2018 07:28
hodek

XXX.XXX.215.194

To vidím spíš obráceně - ovce si chce popelem srovnat trávení, něco jako pufr. Taky pálíme na pastvinách třeba ořezané větve, nejdřív je ovce oberou, co zbyde spálíme, popel odvezeme, ale vždycky tam něco zbyde, nikdy se jim nic nestalo. Ovci se zeleným vodovým průjmem jsme měli před pár lety, nepomohla dieta, dubová kůra ani černé uhlí, měla 2 jehňata a mléka málo, nakonec veterinářka naordinovala atb s dlouhodobým účinkem, ovce se vyléčila, žije dodnes, každý rok má trojčata a problém se neopakoval.
A ovce mi teda blbé fakt nepřijdou
Tak ať se daří aspoň trochu líp!

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 07:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostey: beranka jsem nerezal, nemam na tyhle veci zase moc zaludek. U nej to bylo prave ze dne na den. Jeden den si rikam sakra ten uz vyrost a druhej den lezel.
A ta ovce, ta dobry dobry a je to asi dva dny co koukam ze ma umolousanej zadek a ocas od ho ven a propadly boky. Trosku zpomalena. Prujmovat jsem ji nevidel ( travil jsem ted cas malovanim pokoju ).
Ted je zavrena i s jehnetem ve chlive na sene, dostala aldifal a dneska zajdu pro nejakej ten vitamin a jeste ji dam tamtem onen vypadlo me jmeno, na srovnani bachoru.

Jinak beranek byl odcervenej asi pred mesicem, nepotreboval to, neprujmoval nic ale vzal jsem ho i s ostatnima ktery to potrebovali. Ovce byla odcervena na podzim taky aldifalem kdyz jsem ji privez.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 07:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

hodek: ten prujem snad odpozoruju dneska. Mlika jeste trosku ma, neco malo jsem odstriknul, takze kdyz se srovna snad tu jehnicku jeste odvodi.

12.7.2018 07:43
hodek

XXX.XXX.215.194

Držím palce
Ta naše byla prvnička, vyhublá, mlíko úplně neztratila, její asi pětitýdenní jehničky průjem neměly, dokrm z flašky zaboha nechtěly, zůstaly trochu menší, ale porážky se ve zdraví dožily

12.7.2018 07:54
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Naše ovena měla holky už tříměsíční, neprůjmovaly, byly pěkné, hlady netrpěly. Také jsem zkoušela, zavřít se senem, Farmatan, dvakrát odčervení. Vždy se zlepšila jen trochu. Průjem nebyl přímo vodnatý, byl řídký a bylo ho hodně. Bahnice vážila 65kg. To mi po tříměsíčním kojení přijde v pohodě. Atb jsme nezkoušeli, potřebovali jsme stejně snížit stav, tak jsme se rozhodli porazit.

12.7.2018 08:06
profesor1

XXX.XXX.192.98

Pastevní tetánie v tuto dobu? To by musela být joooo čerstvá pastva!
Jestli ovce žerou popel, tak jim něco chybí. Nejlepší je popel se zbytky pálených plastu, nebo pneu!
Jinak včera se nedařilo celý den hlavně opozici. To zase byla vyzitka. Je to banda exhibicionystů. Jeden vedle druhého. Nemyslím teď pouze opozici!
Čest SKROMNÝM vyjímkám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 08:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor: to mate recht, jako trava dorusta, mam je asi na 3/4ha, z toho pulka vyholeno a castecne dorostlo a zbytek podrostla starina.

12.7.2018 08:23
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Čerstvou pastvu si představuji takto: je sucho sem tam prší. Ovce vypasou část pozemku skorem na holo, přesuneme je o kus dále, zas vypasou, a tak dále, a pak se rychle dostanou na krátkou mladou čerstvou trávu. S malým obsahem sušiny. Myslím, že nyní k tomu podmínky jsou.
Pokud mám problém, zkoumám ho z různých úhlů. Promýšlím možnosti řešení.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 11:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Příznaky pastevní tetanie: Toporná chůze, strnulé držení těla, samo se hodně špatně staví na nohy, pokud to vůbec zvládne, ale jinak se zdá být v pořádku. Někdo jejich chování (pohyby) přirovnává k houpacímu koníkovi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 11:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jsem se vyzpovidal u doktora, dostal jsem antibiotika na tri dny, odcervil jsem vcera a jeste dam prodigestan nebo tren druhej pripravek na bachor. A uvidim co olka na to. Samozrejme dieata na sene a vode. Asi budu muset fakt zainvestoat do lizu.

12.7.2018 11:55
moonika

XXX.XXX.210.78

ja s tým mám skúsenosť dávnejšie asi dva roky po sebe asi mesiac po tom čo sme im začali dávať mladé svieže zelené, koza zrazu výrazne unavená, strnulá chôdza, ťažšie vstávanie. po nasadení horčíka obrovská a rýchla zmena do normálu. Potom som ďalšie roky v tom období začala už preventívne dávať horčík a je to ok, bolo by možno dobré mať free choice dolomit ako prevenciu o.i.(napr. aj Mikrop ho predáva). Mastnacek podla vasho opisu tiez myslim ze to na pastevnu tetaniu nevyzera. A suhlasim s "hodekom" ze zranie popola by sedelo na to ze ovce uz mali nejaky problem(mozno dosledkom parazitov a pod.) v traveni tak sa to snazili upravit, aj ked ak to bol popol z plesniveho sena tak to asi nebolo idealne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 12:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

mastnacek: nojo, ATB, odčervit a něco na trávení. To je taková kombinace když se neví co to je a nechce se tomu ani přicházet na kloub. Pak to stejně častokrát končí porážkou a kvůli odčervováku a ATB to pak ani sežrat nemůžeš. Proč se nevezme krev a nekoukne se na mikro a makro prvky? Zas tak moc to nestojí. možná i míň než ATB a odčervení dohromady. Každopádně mít zvířata jen na soli bez minerálů mi nepříjde uplně dobrá varianta, pokud teda nemáš nějaké původní české plemeno, jako že teda vím že nemáš..

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 12:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnes uvidim jeslti z ni neco poleze. Cca pred tim mesicem mozna o neco dyl jsem vsechny kontroloval. Zadnej prujem, vicka rudy, konkretne tahle krizenka s jeji segrou ukazkovy. Na ten horcik jsem se doktora ptal jeslti nedoplnit injekcne nebo neco do huby tak ze podle myho popisu spis ty antibiotika. No mrknu jeste ve zveraku jestli maj liz s horcikem. Je ale fakt ze za ten mesic se udalo hodne veci, porody, ubehnul cas za kterej se cervy vyklubou. Budu nadale informovat.

12.7.2018 12:08
moonika

XXX.XXX.210.78

určite treba ten nejaký kvalitný liz s minerálmi, podporí sa tak odolnosť zvierat voči všeličomu.

12.7.2018 12:15
honzapm

XXX.XXX.182.25

Já si dovezl zaklošovanou ovci, a ta měla taky průjem (jako jediná).
Odčervení ani uhlí nepomáhalo, až jí ostříhat a postříkat.
Někdy je příčinou průjmů stres.

Jinak popel jsme měli na několika pastvinách (ale vždy jen z větví)
a ovce v něm ležely a nikdy jim nic nebylo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 14:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nečetla jsem tohle vlákno až do konce, ale souhlasím s hodkem. Popel, i když je tam 10 dní, by neměl nic udělat, pokud není smíchaný s hlínou. Ale pak by ho nežraly. Z toho průjem nebude, naopak bych jim popel asi dala, kdyby nebylo nic lepšího proti průjmu.

12.7.2018 17:21
Bekkky

XXX.XXX.185.185

Zdravím, asi bych ty problémy jak u beránka, tak u ovce přičítala opravdu změně pastviny. A pastevní tetanii jsem zažila částěji v tomto období, resp. po první, nebo druhé seči, kdy už je poměrně sucho a pak zaprší a začne zběsile růst nová tráva, případně jeteloviny. Prohnutí do oblouku u beránka jednoznačně... Kromě toho může nastat ten problém kombinací dvou efektů, zaprvé se přežerou na nové pastvině a pak se to snaží vylepšit popelem a solí čímž se naopak dostaví alkalóza bachoru a pak může nastat i tetanie. Je více forem a z mé zkušenosti to lizy s hořčíkem částečně pojistí.
Prostě taková ta shoda nešťastných náhod...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 18:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jeste ze jsem to tady nezabalil. Moc diky :).

12.7.2018 20:24
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Ještě jsem navrhovala sypký hořčík jak je pro lidi nasypat do tlamy. Jeden pytlíček je na den. Prý se dostává rovnou do krve, tedy u lidí. Mohlo by se to u ovce zkusit?

12.7.2018 20:37
moonika

XXX.XXX.136.25

a kvoli čomu máte vlastne u baránka podozrenie na pastevnú tetaniu? Lebo hnačka nie je toho príznak, a ak preto že umretý bol v takej polohe, myslím že to nie je až tak ojedinelá poloha mŕtvych zvierat, skôr by som u tak rýchleho priebehu "ze dne na den" a hnačky a aj tej polohy tipovala skôr niečo ako tie spomenuté klostrídie a pod. prípadne že zožral niečo nevhodné.

12.7.2018 21:48
Bekkky

XXX.XXX.185.185

Janinka:
ty pytlíky s rozpustným hořčíkem používám pro sebe když celý den chodím po kopcích a někdy mě pak večer bere křeč. Ale jestli je to v dobré formě i pro ovce aby to vstřebaly...
moonika:
průjem není popisovaný jako příznak, ale ještě v době, kdy jsem pracovala u ovcí, které se pásly v ohradníku a mohly tedy žrát i po ránu jsme tyhle problémy měli právě v tomhle ročním období. Hlavně po přehnání z vypasené pastviny na čerstvou. Jehňata i některé ovce začaly nejprve průjmovat a některé taky ne a pak se dostavily ty problémy s rovnováhou a úhyn. U jehňat to šlo většinou docela rychle a taky pokud jsou ovce v ohradě, jsou příznaky trochu hůř vidět, než když se volně pasou. Výrazně se to vylepšilo, když jsme začali dávat lizy s hořčíkem a selenem.
To je jen má zkušenost, a protože se nám ten liz takhle osvědčil, tak už automaticky dávám když vidím že roste nová tráva večer ovcím do sítě bedničky s minerální směsí aby si to přes noc slízaly.
Samozřejmě mohlo jít i o enterotoxemii to nikdo nezjistí ale u té dospělé ovce spíš ne...
A co se týká nějakých jedovatých bylin, tak to musím říct, že naše ovce jsou dost opatrné a takové ty přímětníky, břečťan, rododendron, tis atd. nežerou, kozy jo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2018 22:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já tu měl, popřípadě jsem vyjížděl na cizí hospodářství k pastevní tetanii jen a pouze z kraje jara. V tomto období jsem se s ní zatím nesetkal.

12.7.2018 22:27
moonika

XXX.XXX.136.25

Bekky mne to pripadá že ten prujem u vás bol len dôsledok zmeny pastvy na šťavnatú mladú + postupne vďaka zloženiu tej trávy disbalancia ktorej dosledok bol ten deficit Mg. U nás ale tie príznaky nikdy neboli zo dňa na deň, postupne začala byť unavená a stuhnuto chodiť, asi mesiac po tom ako sme začali v apríli-máji kŕmiť sviežu mladú trávu. U ovečky nemám šajnu ale že by capko zo dňa deň takto skončil na pastevnú tetaniu bez predošlých príznakov sa mi nezdá. Ale dobrý minerálny liz určite môže len prospieť. (Ja dávam v tom období núdzovo Magnezium Galvex:) a stále sa chystám zohnať dolomit.

12.7.2018 23:15
Bekkky

XXX.XXX.185.185

moonika
To je určitě možné, každopádně v letech, jako je tento, kdy vše včetně trávy dozrává dříve, tak jsou tyhle potíže častější.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.7.2018 05:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bosorka: horcik jsem neshanel po tom co me doktor narval ty atb. Vcera dostala injekci,25g prodigestanu a v tom jeste rozmichano 10g plastinu. Na ten horcik jsem se doktora ptal, ze to v tuhle chvili nema vyznam. A po pravde nechtelo se me nastvat doktora prilisnym chytracenim i proto, ze v nemocech nejsem zrovna pevnejch v kramflecich. Dokazu popsat co vidim, neco malikco si odvodim ale neni to nic treba proti Kostejoj, Bekkky nebo moonice. Jsem spis prez ty technicky veci jako krmelce, ploty, nuzky a tak.

Prehanim pomerne casto, takze jsou zvykly ze prijdou na mladou travu. Ta pastvina kam presly naposled byla ale hodne bujna, je to zimni vybeh, dobre nahnojenej takze se tam trave dari lip nez v jinych mistech.

Zbytek stada dostal cervenou kostku a dneska jeste budu shanet druhou pro tuhle marodnou.

moonika: u toho beranka taky nevim, ale rozpeti mezi chciplym berankem a zhorsenim stavu ovce bylo par dni. Tak jsem si to spojil.

13.7.2018 08:22
moonika

XXX.XXX.136.25

mozno aj nejaké príznaky mal len ste si to nevsimli, v tom pripade je mozne jedno s druhym ako pisala bekky že mala u svojich hnacku z novej stavnatej pastvy a postupne kvoli jej zlozeniu aj PT. Lebo ked mastnacek pisete že bola bujna z nahnojeneho vybehu tak prave tie su bohate na dusik (či dusičnany) na ktorých elimináciu potrebuje telo vela sodíka a ked ho nema tak si pouzije horčík prípadne vápnik.

13.7.2018 08:43
hodek

XXX.XXX.215.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jeste ze jsem to tady nezabalil. Moc diky :).

Není začsmajlík Jsme rádi, že tu takového barvitého člena diskuse máme
Ještě mě napadají dvě věci, za prvé jestli na pastvině nemáte nějaké ovocné stromy, letos je ovoce spousta a taky ho spousta padá. Nejžravější kusy a zvláště ty mužského pohlaví jsou schopné se přežrat k smrti, je to pak rychlé, sedělo by mi to na toho Vašeho beránka.
Za druhé k minerálnímu lizu - několik let používáme na jaře Osvior Printanium - pro jarní pastvu, má velké množství hořčíku, vystačí nám na celou sezónu (cca 50 ks) a ťuk ťuk, žádné problémy s pastevní tetanií a průjmy z mladé trávy jsme dlouho neměli, buď máme štěstí na odolné ovce, nebo to funguje... Akorát když přeženeme na jednu pastvinu, kde je spousta jetele, zavíráme holky na noc do výběhu a dáváme seno i v létě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.7.2018 09:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

barviteho? :) osviory jsem mel od zacatku asi po 5 sezon, posl dva roky jen obyc kostky bud cerv nebo jen sul. Vim ze je to malo, ale chtel jsem to zkusit. Stejne jako odcervovat jen jehnata a i to ne preventivne. Jablone jsou tri, ale jabka rostou dal a nepadaj, zimni odruda. Ty okusuje jen jedna mrcha co se zvladne postavit na zadni. Jehnata nedosahnou. Ty lizy budu muset vylepsit. A to me nedavno volal nejmenovany slechtitel, jestli budu chtit dovizt nejakej ten osvior.

Jinak si teda myslim ze kdyz se nedari a nekdo se sveri, ze to nemusi hned dostat nalepku negativismu.

13.7.2018 10:21
hodek

XXX.XXX.215.194

No, náš veterinář, praktik už v důchodu, říká, že u ovcí se dá šetřit na všem, jen ne na minerálkách.

13.7.2018 12:07
Bekkky

XXX.XXX.180.209

hodek:
Připojuju se s velkým souhlasem ohledně minerálů, jen je škoda, že to pro malochovatele dělají v moc velkém balení a pak je to finančně dost darda. Kromě toho pak není možnost lizy střídat podle situace.
My momentálně dáváme sypkou minerální směs, je to pro nás teď pohodlnější kvůli transportu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.7.2018 12:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekky, jak jim tu sypkou směs podáváte?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.7.2018 13:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekky: ono ani tak nejde o jednorázovou částku, ale hlavně o to, že to tam těm ovcím pak leží 3 roky a už na to nejsou zvědavé... mám občas pocit, že z těch kyblíků prostě lízat nechtějí. Kostky trochu ubívají, ale říkám si, že jestli spíš ne kvůli tomu, že jsou občas na dešti (kyblíky jsou v domečcích schované..)

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.7.2018 19:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

... nehledě na to, že z kostek vyprchává jód
a tak se doporučuje každý rok v malých chovech dávat novou.
Veterináři to tvrdí na seminářích. I slovenská Zuzana Besson nám to říkala.

14.7.2018 12:36
soptik85

XXX.XXX.64.11

Ohledně těch sypkých minerálních směsí - zkusila jsem letos nedávat kýble (Osvior), ale namíchanou minerálku pro dojné plemeno a i když jse tomu nevěřila, nádoje se zvedly cca o 20%. A to mají minimální pastvu (sucho, nestíhá dorůstat) a jsou na seně. Beru od firmy Trewit a namíchají dle požadavků.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.7.2018 12:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Moc bych rad plemeno, ktery vystaci s malem. Dohnano do extremu v pripade ze si proste nebudu moct nakoupit mineraly nebo cokoli, tak si zvirata vystavej s tim co je venku. Nepotrebuju 50kg jehne ve 100 dnech ani more krasny vlny.
Jinak marod zda se se lepsi, zere prezvykuje. Jehnicka nehubne, ale musim ji zvazit.

14.7.2018 18:24
Bekkky

XXX.XXX.180.209

Oreb:
minerální směs kterou máme je i s melasou, a tak to nepráší, konzistence je asi jako mírně navlhlý písek a dávám to ovcím do těch menších přepravek na maso a do země zatluču kolík a bedničku uvážu za jedno ucho ke kolíku, aby to nezvrhly a neposunovaly. Dávám to podle situace večer buď k napajedlu na zem, než jdou do sítě nebo když máme vodu v ohradě, tak poblíž vody. Dávám pět bedniček na naše stádo a směs rozdělím do každé cca 3-4 kg. Podle počasí a pastviny 1-3krát týdně.
mastnacek (a další zastánci nepřikrmování atd.):
pochopitelně je možné chovat některá plemena bez přikrmování a přídavku minerálů atd., ale sůl se dávala vždy.
A také je dobré si uvědomit, jak fungovalo ovčáctví dříve. My dnes stavíme ohrady, protože máme lehké, přenosné matriály, ale dřív ovčák s ovcemi chodil po krajině, vypásaly se meze, strniště, kraje cest atd. Ovce nebyly pořád v jedné ohradě, střídaly pastvy každý den. Nespaly opakovaně na jednom místě. To je pak rozdíl, pokud jdou jedenkrát ročně něco přepást, v takové potravě je pak zcela jiný obsah toho co potřebujou, než když den za dnem ukusujou první lístky, které na jejich celoroční pastvině vyrazí. Samozřejmě je to vidět i na začervení a paznehtech. Proto ta potřeba minerálů a příkrmů. Kdo má dnes tak kvalitní, nevyčerpané pastviny, aby ovcím nic nechybělo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 10:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bekky: Ovečky jsou asi spořádanější, obávám se, že by kozy sic bedničku možná nezvrhly, ale skákaly by do ní, po ní a přes ni, minerální směs by byla plná bobků a už by ji nikdo nežral. Já dávám červenou kostku a taky ji sem tam musím očistit, když projde kolem někdo vyšší a ztratí bobek, ale z té kostky to spadne samo nebo to omyju. Takže mám smůlu.
Jinak, Bekky, jste to moc dobře popsala, jak se dřív páslo a jaký vliv to má na složení potravy a zdravotní stav zvířat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 11:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

No stejne by me zajimalo jestli ty plemena jako vresovky, shetland atd prospivaj dobre bez takovyho "dopingu". Jednou by se to mohlo hodit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 11:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastňáčku znám chovy vřesovek které stříhám a když vidím na čem se pasou, tak se divím že ještě žijí a dokonce že jsou v dobré kondici. Moje ovce by tam chcíply hlady.
Shatlandy které stříhám nemohu posoudit, protože to jsou mikro stádečka kde se jim podstrojuje.
A právě mi od tebe přišel balík, dík moc!

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 11:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostey: ty vresovky a tam vis ze nicim nepodstrojujou? Kdysi jsem je chtel zkusit ale "jedna pani" me odradil, ne zamerne, ale mela taky mezi ovceama jednu debilku.
Super, jsem zvedavej co provedes s tema nuzkama

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 13:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, vim že jim právě nepodstrojujou, nepřikrmujou, prostě nic. Taky je vždy problém je před stříhánim pochytat. Z domu vyrážím vždy, až když mi potvrdí, že se jim je podařilo zavřít. Dokonce jsem jim i radil ať si je na něco naučí, aby nemusela jít v rojnici celá vesnice při každym odchytu a oni že ne, že když ovce pořizovali, tak jim chovatel kladl na srdce ať je nechaj jen na pastvě a žádný příkrm prostě nic, jinak že jsou s nima problémy...
(nevim jaký problémy myslel).
ps.: krabici jsem ještě neotevřel, nechám si to jako překvápko na večer teď mám fofry

16.7.2018 13:48
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Manžel pracuje na biofarmě, kde chovají stádo vřesovek a chovali stádo suffolek. Suffolky prodali, prý větší problémy při porodech, větší péče o paznehty, méně využívaly pastviny atd. Vřesovky mají na pastvinách, často přehánějí, avšak mají speciální krmelce na granule pro jehnata, kam od určité velikosti už pak nestrčí hlavu. Takže přikrmují. https://www.biorasovice.cz/nas-chov/
Mají super udělané ohradníky, do pletiva se tyto ovce nehodí.

16.7.2018 14:24
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Každý týden jezdím kolem !PASTVINY! kde jsou vřesovky už pár let stále, v zimě v létě. Střední Čechy, poblíž Slap.30.5.2018 vypadala jak je na fotce vidět. Stále se to zhoršuje. Je tam holá hlína prakticky. Děsné. Tento týden se důkladně podívám, zda mají seno. A vyblejsknu fotákem místo mobilu. Ovce spíš přibývají než by mizely.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 14:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uff, tak z toho bych mel depresi

16.7.2018 14:38
hodek

XXX.XXX.215.194

kostey: o žádných problémech s přikrmovanými vřesovkami nevím, kromě toho, že se jako každá jiná ovce naučí řvaním příkrm vyžadovat. Chováme vřesovky a jejich kříženky, je fakt, že čisté vřesovky většinou moc kontaktní nejsou, ale skvěle reagují na psy, takže do pár minut jsou tam, kde je potřebujeme mít. Letos je i tu na severu hodně sucho, paseme hlavně strmé chudé stráně, jsou vypálené jak ve středomoří, na kondici ovcí ani jehňat to není znát, nepřikrmujeme teď ničím, pouze oves okolo porodů a před připouštěním.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 14:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

hodek: vyborna reference. Psi mame, labradora a krizence jezevcika s vlackem ( staryho a hluchyho ). Nepotrebuju aby ovce byla vyrazne kontaktni, ale nechtel bych mit ve stade dalsi "kazisuky" ktery litaj vzduchem jakmile se k nim priblizim.
S cim krizite? A zrovna se zeptam odkud ze severu jste? Pripadne do zprav jestli se nechcete zbytecne odhalovat. Ze bysme udelali obchod :) Malej.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 14:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ja depresi zrovna dneska chytla.
Vecer trochu sprchlo, tak jsem si rekla, ze je to dobry cas pro stavbu siti a presun ovci jinam na chvilku. Vysekavala jsem tedy cesticku a premyslela. Jestli mam tohle za potrebi. Spravuji cca kolem 4 ha bordelu v ruzne velkych ruzne po obci rozmistenych segmentech, co nikdy loukou nebyl. Pastva je tok od roku mizernejsi. Pastviny, co mam pro kone, jsou z asi 70% porostle travou, kterou nezerou (ani posekanou). Ovce sotva ukrmim a jsem ve stresu, aby byly ve slusne kondici. Je jich par a presto maji bidu.
Kdyz zvazuji, zda snizovat stavy, rikam si, jestli mi to za to stoji, se s tim takhle drit. Protoze porad to je xy desitek km ohradniku, kilometry podsekavani pasek a vyteznost mizerna... O celorocnim tahani vody (zamrzani) nemluve.
A kdyz si vezmu jeste aspekt nesehnatelneho popr.enormne draheho sena, rikam si, ze by mi bylo lip se dvemi vetsimi kralikarnami a obcas koupit brakovou ovci a nechat udelat klobasy. To je stejne jedine, co se dobre prodava.. A z jednoho odrostleho jehnete a kraliku se nakrmime cela rodina na cely rok..
Tak vam nevim, kamaradi...ale nejak cuju, ze lepsi to nebude...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 14:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie: osobne bych tohle delat nechtel co tam delas ty. Treba letos jsem ohradniky podsekaval jen dvakrat maximalne trikrat ( i pro lenost a jiny "ukoly" ). Zrovna ty zwartbly jsou na tu kvalitni pastvu dost narocny si myslim a jeste to pak na nich neni ani moc videt vid? Mozna taky zvaz jiny plemeno? Neco pro radost i pro starost tak akorat. Mam pro letosek zamluvenyho na prodej jen jednoho beranka...ale to me hlavu nedela i kdybych ho mel sezrat syrovyho na pastvine :).

16.7.2018 15:07
hodek

XXX.XXX.215.194

Křížíme s romanovkou, kříženců je víc a pěkně rostou, kříženky jsou skvělé mámy, jsme z Podještědí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 15:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

hodek: jeje s romankovkou? Ted si nejsem jistej v kramflecich, vresovky maji taky vycecetne "vrhy"? Mate nekde fotky tech krizenek? Pripadne i nejaky vysledky vazeni jehnat?

16.7.2018 15:17
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Veru jak já ti rozumím.

16.7.2018 15:30
hodek

XXX.XXX.215.194

Vřesovky právě mnohočetné porody nemívají, prvničky mívají jedináčky, dál to vychází 1,5-1,8 jehněte na ovci. Letos jsme bahnili přelom dubna-května, při nedávném vážení byla nejčastější váha 22-25 kg u dvojčat.

16.7.2018 16:09
honzapm

XXX.XXX.182.25

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No stejne by me zajimalo jestli ty plemena jako vresovky, shetland atd prospivaj dobre bez takovyho "dopingu". Jednou by se to mohlo hodit.

Skudde a další vřesovištní ovce prospívá dobře opravdu jen z mála.
Záleží ale i na linii, kterou si chovatel pořídí.
Jedna moje skudde dokonce žrala hlavně bodláky, jiné to nechtěly.
Jsou to dobré ovce.

16.7.2018 16:20
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Manželovi se také líbí, mohli bychom je pořídit, ale používáme na ohrady ovčí pletivo, tak mám strach, jak by dopadly. Mají veliké rohy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 16:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Honzapm: hmm skudde vikingska ovce, vikingy ja rad! K obedu by bylo misto jednoho kralika jedno jehne :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 16:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jani, ony přesně vědí, jak daleko od hlavy mají ty rohy. Wallisky taky pasu přechodně v sítích a nikdy se nestalo, že by visely... Je to zvláštní. Oni, ikdyž by to člověka třeba nenapadlo, mají ty rohy hodně citlivé, takže se za ně třeba neradi nechají chytat, a málokdy o něco "brnknou"...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 16:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastňáček: Asi mě tu už docela znáte. Nejsem žádný chronický stěžovatel. Každopádně občas jsou chvíle, kdy toho mám plný kecky. A když vidím některé fotky (třeba Kuby), kde někteří pasou, říkám si... to je úplná brnkačka...tam člověk řeší akorát prvotní oplocení a pak už jen optimální zatížení pastviny. A může je tam mít celoročně, když na to přijde. (jasné, přesouvat je lepší...). Maximálně sekne bordel, který nechce, aby se množil. Ale já tady přesouvám třeba i co 14 dní,3 týdny, a to nejmenší výměra na 6 ks dospělých ovcí je kolem 3tisíc metrů... ani ten hektar jim nevydrží déle než měsíc. A vypadají jak vydojené kozy Jasně, ony se opraví po kojení, některé ještě dělají mléko - odstavovala jsem asi před týdnem... ale i tak.
Taky mě napadlo, že by bodlo jiné plemeno, ale když já mám ty zwartbly ráda... navíc jsem docela aktivní v Klubu a mrzelo by mě o ty lidi přijít. Je to prima partička... achjo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 17:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ja depresi zrovna dneska chytla.
Vecer trochu sprchlo, tak jsem si rekla, ze je to dobry cas pro stavbu siti a presun ovci jinam na chvilku. Vysekavala jsem tedy cesticku a premyslela. Jestli mam tohle za potrebi. Spravuji cca kolem 4 ha bordelu v ruzne velkych ruzne po obci rozmistenych segmentech, co nikdy loukou nebyl. Pastva je tok od roku mizernejsi. Pastviny, co mam pro kone, jsou z asi 70% porostle travou, kterou nezerou (ani posekanou). Ovce sotva ukrmim a jsem ve stresu, aby byly ve slusne kondici. Je jich par a presto maji bidu.
Kdyz zvazuji, zda snizovat stavy, rikam si, jestli mi to za to stoji, se s tim takhle drit. Protoze porad to je xy desitek km ohradniku, kilometry podsekavani pasek a vyteznost mizerna... O celorocnim tahani vody (zamrzani) nemluve.
A kdyz si vezmu jeste aspekt nesehnatelneho popr.enormne draheho sena, rikam si, ze by mi bylo lip se dvemi vetsimi kralikarnami a obcas koupit brakovou ovci a nechat udelat klobasy. To je stejne jedine, co se dobre prodava.. A z jednoho odrostleho jehnete a kraliku se nakrmime cela rodina na cely rok..
Tak vam nevim, kamaradi...ale nejak cuju, ze lepsi to nebude...

Hhippie, tak to chodí ve všem, že jsme dole a chvilku nahoře...já být vámi, tak si sednu a popřemýšlím, co dál? Zvážila bych všechna pro a proti, svou sílu, nadšení, nakolik jsem ochotná tomu všemu se obětovat, okolnosti -počítat, že spíš, bude hůř než líp (počasí, politika) a možná zvážit ekonomiku chovu...a hranici bych si určila radost.

Práce vás musí těšit a přinášet vám radost. A to vám přeji.
Zvažte i to, jestli to není jen krátkodobý pocit - malomyslnost a marnost nás ostatní taky přepadá, často z únavy, ale pak se někde na dně vynoří radost a zase se jde dál...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 17:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Arus: Díky za podporu a rozumný náhled. Jó, to já umím být impulsivní v jednání, ale jak se jedná o něco důležitého, tak dlouho zvažuji, než vyjdu na "světlo bóží" s nějakým úzusem...
Dlouhodobě dělám kroky takové, abych si práci zjednodušila, ale vzhledem k možnostem prostředí už jsem myslím víceméně vyčerpala, co mě napadalo. A ta radost ubývá. To, že jsem nikdy neměla čas na to posedět jen tak ve výběhu a pokoukat se na ty svoje chlupáče, už jsem si zvykla, ale to, že jsem fakt ve stresu, čím a jak nakrmit, mě prostě dlouhodobě dohání k melancholii... tak uvidíme, jak se to vyvrbí. Jasně, že s tím asi neseknu hned. Jen se mi teď stejně bude krapet v následujících 2 letech život, tak se to možná upraví zároveň s tím... Zvažuji teď porazit alespoň kozlíky, co tu mám navíc... každý lísteček pro ovce navíc, je dobrý

16.7.2018 17:40
přezdívka

XXX.XXX.105.195

arus - je to tak jak píšete,

Zrovna dneska jsem vedla s mužem delší nesouvislý rozhovor na téma - ovce - seno - maso - odbyt- atd...On pořád na mě, že neprodávám a já, že není komu. Co mě je platné, když si inzerát přečte 100 lidí, z toho dva zavolají a když zjistí co potřebovali, tak že se musí domluvit doma a že se ozvou. Jakmile tohle slyším, tak mi je jasné, že už se neozvou. Teď je větší nabídka než poptávka. A zoufalci, aby se toho zbavili jdou s cenou hodně dolů. Než po cenou, tak s tím radši nakrmím psi.

16.7.2018 21:43
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Veru fakt ti rozumím. Bahnice maj třetinu pastviny posečenou osetou a čekáme na růst. Na dvou třetinách je sahara, takže každé ráno vezmu kárku, pytel od člunu, jdu k sousedě, co nic nechová a u které i sušíme, naseču bubnovkou tolik, že to ani neunesu, jedu pětset metrů přes kraví pastvinu a potok k bahnicím a nakrmím je. Díky tomu jim i více podroste tak se dokrmněj. Vypadaj zatím dobře. Ale!je to řehole. Také jsme začli mýtit dalších dvatisíce metrů. Trojčata a Chuck jsou na novém a sad jim dorůstá. Porazíme nejstarší ovci a zůstanou tři bahnice a jedna jehnice a Chuck.
Počasí se umoudří uvidíte.
Jo jo přezdívko, kdo nemá vlastní seno a pastviny tak prodává za každou cenu. Protože chov již se nejeví snadný a bezpracný.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 23:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tady pršelo za kopcem asi o 4 km dál, ale u nás ani kapka. Už nepamatuju, kdy tu pršelo naposled. Asi před 14 dny byla jen malá sprška, ale déšť na zalití už nebyl několik měsíců. A jak to asi vypadá ještě níž na Moravě kolem Hustopečí, kde to bývá ještě horší, radši ani nezjišťuju.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 23:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

přezdívka...jako kdybych to psala já. Kolem nás jsou nabídky za skoro poloviční cenu, jenže co pro ně znamená přilepšení do rodinného rozpočtu, to pro nás uživení stávajících ks. Nejlepší je, když vidíte, že prodávají lidi, kterým jste loni, předloni prodali beránka na maso, nebo i nějakou ovečku a víte, že nejsou ani registrovaní. Ale poptávku masa vykryjí za Vás.
O naších pastvinách se nedá už ani mluvit jako o poastvinách, je to žluté, suché, pichlavé. Na částech, kde nebyli třeba už přes měsíc, nevyrostl ani cm zelené trávy. Jsou plně na seně a balík mizí před očima. Kupodivu byť jsem předešlé roky bojovala taky s kondicí ovcí, tak letos vypadají slušně, ale pochybuji, že mi z toho beránci přiberou na 45 kg. Každopádně jsem nucena stav snížit na minimum, tak abych si zachovala počet ks pro KU s produkcí beranů.

Hhippie...máte těžké období, ale já věřím, že to překonáte i byť to nebude lehké. A bylo by škoda, kdyby klub o Vás přišel.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 23:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

oreb1...myslela jsem si, že u nás taky prší, když jsem byla asi 5km od baráku a chytl mě neskutečný ceďák 2 dny po sobě a teda pak se změnil docela na vytrvalý deštík. Po příjezdu u nás bylo jen lehce vlhko pod listy rostlin, jinak záhony suché a trávník nebyl mokrý ani na hloubku 1cm. Doufám, že to příroda nějak zvládne, tohle jsem ještě nezažila.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.7.2018 23:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

mastnacek...jak to vypadá s marodama?

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 01:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hhippie: Hlavu vzhůru

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 08:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Co mě třeba štve, že vedle mého výběhu je ještě víc než ha, který je ale tak zarostlý, že se tam člověk nedostane. Před cca 2-3 lety jsme k němu prokácely cestičku v trnkách a habrech, ale ta už zase zarostla. Tehdá jsem ho nevyužila, protože majitelka nechce, aby se tam plotilo a je tam velmi aktivní zvěř, která bydlí v koláči pichláčků, který ho lemuje (asi v šířce 20 a více metrů!). Kdyby měl člověk mulčer na dřeviny, nechal by to projet. Uvnitř toho bordelu je poměrně slušná pastvina - chodí tam jelení zvěř pást, protože tam má klid. Ale dávat tam ovce do sítí nelze. Během jednoho dne bych je měla na cucky. To už jsem zkoušela... ale alespoň pro koně by to bylo super. Ale nemám už morálku na to se zase někde takhle dřít a vysekávat novou cestu kvůli tomu, abych zpřístupnila zas další kousek bordelu... A víc možností v okolí už víceméně není. Je tu velmi vysoká aktivita černé zvěře, tedy pasení v sítích je nemožné a stavba mobilních ohradníků (tyčky, pásky) nic neřeší - zvěř ho zlikviduje taky. Migrační pole jsou tu velmi silné - jsme na spojnici mezi bývalým korytem Berounky, které je zarostlé rákosím ve velké ploše, kde zvířata nocují a přecházejí do Brd jakmile se setmí. Mezi tím popásají traviny, než se dostanou do lesů. A pak zase zpátky. Takže zespoda vodiče likvidují divočáci, shora mufloni a jeleni.
A vypouštět stádo, abych chodila pást, na to fakt nemám kdy, s nimi sedět 2x denně 2h, aby se nazřali.
Jasně, kamarádi, ono to nějak dopadne. Jen by mě víc těšil pohled na kulaté ovce než na vykojené propadlé bahnice Ale ony se zakulatí. Mám koupené řepné řízky, co máčím hubenému koni, co jsem koupila, tak je přinejhorším budu krmit i ovcím. To je snadno stravitelná vláknina. Zrní zatím není, ale po žních můžu přihodit i nějaký oves... a bude zase dobře Akorát ekonomika chovu už je pak nesmysl...

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 08:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie: to tam mas teda pekne divoky. Nevim no jestli te bude tesit ze musis ovce "dorovnat" takhle komplikovane. Ta trava je zaklad.

17.7.2018 09:15
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Byla jsem tam, je to tam divoký, a mimo toho všeho je tam ještě mnoho lidí, pěšky, na kole, žijou tam atd. Veronika je velmi schopná, pracovitá, má ještě malé děti. Fakt nálož. A najít vždycky morál nejni lehký fakt.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.7.2018 09:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

mine: lepsi se, dneska prsi, zejtra by melo taky, tak ji necham jeste doma at nejde hnedka na mokrou travu. Jehne neubira, trochu mlika ovecka ma. Tak snad bude ok. Letos budu pripoustet asi hodne pozde aby se stihly ty rocky po jehnatech zmatorit. I kdyz az na tuhle vypadaj ostatni myslim ze dost dobre pri ty bide.

17.7.2018 14:42
Bekkky

XXX.XXX.180.209

Hiippie:
s tím pasením si vůbec nelamte hlavu, protože aby se ovce dosyta napásly, potřebují 7-8 hodin opravdu žrát, a v těchhle vedrech pochopitelně přes den nežerou. Takže já taky za extrémních veder pasu dopoledne a pak třeba až od pěti odpoledne, dokud nejsou nažrané. Ale to není pro mámu s dětma a rodinou. A taky ne pro menší počet zvířat.
Možná by pro vás byl vhodný způsob vypásání v menší síti a častěji přesouvat. Pro letošní rok to už je pozdě, ale začít na podzim, až se pastviny vzpamatujou. Na vylepšení pastvy to dost pomáhá. Funguje to tak, že jsou zvířata ve 2-4 sítích a neplotí se celá pastvina a jakmile vyžerou, posouvají se dál. Má to tu výhodu, že divoká se může sítím vyhnout a ovce to dobře vyžerou a pohnojí. V síti se dá snadno postavit voda a přikrmit jehňata i ovce. Je dobré poprvé vypást hned z jara, tím se pohnojí a pak opakovat, podle toho, jak to dorůstá. Dá se to pak i snadno v menších plochách posekat, a zlikvidovat to, co ovce nežerou a případně i dosít.
Možná by vám pomohlo i bahnit o něco dříve, aby zvířata nešla do sucha v době, kdy ještě ovce kojí a jehňata nejvíc žerou.
Čtyři sítě, pokud jen přesouváte a jedna strana se nebourá jsou do půl hodiny postavený.
Pokud si zvířata zvyknou, že se pastva pravidelně přesouvá, nemají ani tendenci zdrhat.
Vím, že ještě máte koně a nevím, jestli je to kompatibilní s jejich režimem... koně neumím bohužel.
Snad bude letos dostatek zrní a slámy, v letech kdy není seno to tak bývá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 10:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Marod je od predevcira na pastve s ostatnima, zere, prezvykuje tak se snad zmatori.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 10:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

s trávou je to při tom suchu strašné, mám co dělat, abych nasekala dost trávy pro morčata, je to takové bloumání se srpem a sesekávání jednotlivých drnů někde ve stínu nebo na vlhčích místech, ale nedorůstá to. mít větší býložravce, tak je trefí.

20.7.2018 11:13
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Bodlinko svatá pravda.
Větší býložravci zatím mají, díky naší nezměrné obětavosti, žrádla, no když ne dost, tak dostatečně. Ale asi brzy trefí mne.
Králíkům dávkuju jak na lékárnických váhách seno, zbytky zelenin, plevely, trávu.

20.7.2018 12:57
dad

XXX.XXX.225.133

no jo, pastvina vypadá jak okraj pouště, zelený je jenom plot, na škarpách se ale kupodivu dá něco seknout, dokaď ty potvory tuší, že něco zeleného přivezu tak se v siláži jen vrtají a do sena jen strčí čumák a jdou znovu hledat něco co bylo zelené ( seno na stojáka), o víkendu budu přehánět jinam - na otavy, sekat se to nevyplatí, za benzín co ušetřím zkusím sehnat seno
kozy kupodivu drží slušný nádoj, kravka se taky kulatí a tak to vypadá, že do konce prázdnin bude tele
tuhle zimu určitě dokrmím volné seno z loňska a předloňska, jediné pozitivum téhle sezony, na jaře bude zametená podlaha ve stodůlce
letos se podařilo usušit cca 700 kg z 0,35 ha, otavy nebudou, takže jsem na 50 % ročního výnosu
snad na podzim spadne nějaká vláha a na 2000 m2 co jsem na jaře sel do podsevu vojtěšku a jetelotrávu se porosty zvednou a zas to bude lepší

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 13:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

dad napsal(a):
no jo, pastvina vypadá jak okraj pouště, zelený je jenom plot, na škarpách se ale kupodivu dá něco seknout, dokaď ty potvory tuší, že něco zeleného přivezu tak se v siláži jen vrtají a do sena jen strčí čumák a jdou znovu hledat něco co bylo zelené ( seno na stojáka), o víkendu budu přehánět jinam - na otavy, sekat se to nevyplatí, za benzín co ušetřím zkusím sehnat seno
kozy kupodivu drží slušný nádoj, kravka se taky kulatí a tak to vypadá, že do konce prázdnin bude tele
tuhle zimu určitě dokrmím volné seno z loňska a předloňska, jediné pozitivum téhle sezony, na jaře bude zametená podlaha ve stodůlce
letos se podařilo usušit cca 700 kg z 0,35 ha, otavy nebudou, takže jsem na 50 % ročního výnosu
snad na podzim spadne nějaká vláha a na 2000 m2 co jsem na jaře sel do podsevu vojtěšku a jetelotrávu se porosty zvednou a zas to bude lepší

jo, ve škarpách... měla jsem jednu vyhlídnutou, dneska tam jdu se srpem a nějakej dobrák to pro čistotu a úpravu obce zase vzal křoviňákem, takže nic. nasekat větší kýbl je problém a myši by toho zvládly prádelní koše

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 13:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bodlinka: neni mozny ze tam neni nic. Ja bych vlastne uzivil dvojnasobny stado co mam mozna i dalsi kravu, ale nedelal bych nic jinyho nez behal po mezich s kosou a navazel. Spis potrebuju jeste nasusit. Jak pise dad, konecne zkrmime pred pred lonsky seno :) snad ho budou zrat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 14:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

No, když neprší, tak neroste. zahrada nepotřebovala sekání ani nepamatuju, ani slepičí zahrádku nemusím sekat, co jsem posekala buřinu aby slepicím vyrostla nová tráva, tak za ten měsíc má ta tráva tak dva centimetry.

no a nemá cenu se pokoušet o nějakou kosu. vezmu kýbl, srp, z dálky to vypadá zeleně ale ve skutečnosti drnů, které můžu vzít do ruky a podseknout, je tam minimum a stéblo o délce víc než 10 cm, to je jak zlatý valoun.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 20:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslím, že jsme na tom stejně víceméně všichni.
Proběhla kolem mě informace o velkém "vybíjení" krav, protože nebude jak uživit... nevím, do jaké míry to je směrodatná informace, ale okolnosti tomu napovídají...
Dnes už jsem začla být trochu panická a obvolávala kamarády ovčáky, jestli nevědí o zdroji... někteří už mají i pastvu "na příděl" a na noc zavírají...tak to už je vážně depresivní stav...

Bekky: Já tu fakt sítě stavět nemůžu. Zkoušela jsem to. Během jedné noci jsem měla roztrhanou jednu, jakžtakž jsem zalátala a druhou noc mi oddělali dvě. Pak už jsem to nezkoušela. Ten pohyb divoké zvěře je tady vážně enormně vysoký. To není výmluva. Já sítě mám a používám. Ale je to peklo. Dokonce jsem postavila sítě (4 ks) mezi jinými výběhy, kde zvěř nepředpokládám - je to takový kus bordelu, kde mohu pást ale nesmím napevno plotit...je to necelý ha uprostřed chatové osady, z jedné strany zahrady, ze dvou stran moje výběhy a zespod dráha... postavila jsem v poledne sítě, nepřipojovala na elektřinu, protože jsem potřebovala dodělat.. druhý den přijdu a sítě mi probíjejí... tak je obejdu a najdu sítě povalené na pásky vedlejšího výběhu a v nich oběšené srnče tak 2-3měsíční?! Tak jsem dodělala ohradu, přepustila svoje stádečko a nechala vrata otevřená, protože mi přišlo zbytečné to zavírat... a druhý den byla v té pevné - původní ohradě srna... tak jsem ještě vyháněla srnu... takže je zpátky v tom bordelu vedle sítí a jen doufám, že se tomu vyhne. U lesa už sítě nestavím. Nemám na to, abych měla věc za 2,5 tisíce na jedno použití - ti divočáci to rozervali tak, že se to mnohde fakt spravit nedalo vůbec...

20.7.2018 22:11
honzapm

XXX.XXX.182.25

Veroniko, dokázala byste mi nějak uspokojivě vysvětlit, proč přírodě a trnkovým keřům,
ve kterých žijí srny s mladými a další zvířata, proč tomu říkáte bordel? Děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2018 23:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jistě, Jane.
Protože je to v zástavbě, která tam stojí už desítky let a jen leností majitelů zarostla nálety a plevelem, který znehodnocuje místní přilehlou krajinu. Dříve bývala ornou půdou. Takové porosty nemají v kulturní krajině co dělat.
Nebavím se o plochách v krajině uměle neudržované nebo zemědělsky obhospodařovávané, kam samozřejmě naopak bezpodmínečně patří.

To, že bychom mohli do aleluja polemizovat o zásazích člověka do krajiny, o přirozenosti, zemědělství, přetváření krajiny, životě divoké zvěře, atp., o tom nepochybuji. Ale o tom netřeba rozpoutávat diskusi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 09:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já dnes přišel o 20 - 25 velkejch kulatech balíků. Každoročně jich beru od kamaráda 40 - 50 a zítra mi je měl začít navážet. Dnes volal že je to v háji, že mu jich 40 ukradli, že mi jich může dát jen polovinu.

21.7.2018 11:16
dad

XXX.XXX.225.133

no jo, je sucho a seno se stává horkým zbožím , sláma bude následovat

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 11:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

kostey: tak tohle je svinarna, ale tady se to deje taky, senaze...a to uz majitele zaboli. Lidi jsou kur vy. Osobne bych rad takovy haj zli nacapal a udelat masakr, stejne si nic jinyho nezaslouzej.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 11:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vnesu trochu pozitivní energie do tohoto negativního vlákna:
Uběhla hodina a půl od posledního mého příspěvku a najednou se mi tu chlápek objevil s valníkem, přivezl mi prvních 12 balíků a říkal, že ho to vůči mě moc mrzí že mi nemůže od sebe dodat to, co slíbil a tak že obvolal známé a ony chybějící balíky sehnal a dokonce i něco navíc a tak mi v průběhu dneška a zítřka doveze dohromady nějakých asi 60 balíků 120cm, hezky utažené za cenu 400kč/kus. + 500kč doprava za každých 12 kousků. Takže to máme dohromady 26.500, - za 60 balíků složených u baráku.



K tomu tu už něco mám a něco mám slíbeno, takže to vypadá že tu stovečku balíků nakonec hravě dohromady poskládám.

Dad: normální cena kola slámy tady u nás 800kč.

21.7.2018 11:45
dad

XXX.XXX.225.133

určitě skončily u nějakého chovatele co je moc potřeboval

21.7.2018 11:52
dad

XXX.XXX.225.133

tahle cena žádného chovatele který nakupuje nepotěší.

21.7.2018 12:10
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Kupovala jsem včera pšeničnou slámu, tedy jen jeden balík, za 250.

21.7.2018 12:12
dad

XXX.XXX.225.133

to je slušná cena, tady si říkají 300 až 600 za kus.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2018 12:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

tady u nás maj slámu povětšinou jen samý velký kolchozy a nikdo slámu nebalíkuje. Mnozí dělaj stohy, naše družstvo na to má "stodolu" kam to pěchujou škodovkama. Sláma v balíkách tu je hodně nedostatkové zboží.

21.7.2018 16:46
dad

XXX.XXX.225.133

podle předpovědi počasí nás čeká krutá průtrž mračen a možnost záplavy , do rána až 1,5 mm srážek

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2018 12:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

u nás ani kapku nehlásí
Krádeže balíků mě mrzí. Pro nás by to bylo asi likvidační. Široko daleko tu nikdo seno nemá...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2018 13:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mě dnes docela štve to, že 2 veterinářky z okolí maj dovču, jedna dala výpověď a zbytek co slouží nestíhá a tak mezi směnama jezdím od zvířete ke zvířeti a podávám d8l fakt jen negativní zprávy, jako sem nespěchejte, tady to je na "téčko".

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2018 15:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Padlo mi stříhání, se střihačem jsem byla nadmíru spokojená, chjo, zase budu muset hledat. Koukala jsem na stránky střihačů, nejbližší je cca1,5 hod cesty...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2018 15:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mine: kde a kolik? Potrebuju se vystrihat z minusu :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2018 16:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

že by svitla naděje

22.7.2018 17:43
dad

XXX.XXX.225.133

tak nakonec spadlo nečekaných 6 mm, záhony do rána nasákli vodu do 4 cm, po obědě se už zase práší, tykev ani kukuřice nedokázali pořádně tu vodu nasát a už zase voda není
seno je tu k mání za 800 bez papíru 120 balík snad s průměrnou váhou 220 kg.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.7.2018 22:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

u nás stále ani kapička. A ke všemu nám odešlo čerpadlo na vodu, takže jsme my i zvířata bez vody...paráda...

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.7.2018 05:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

mine: tomu se rika pech, ale dnes uz to poslape ne? Ovce v tomhle suchu pijou jako divy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 01:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Byli jsme necelé 3 dny bez vody. Ovce to měly doslova o prsa, uf, přežili jsme všichni

Ale z nebe stále ani kapička, kde jsou ty přívalové deště

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 14:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nepatří to zrovna sem, ale snad to nevadí. Chci Vás poprosit o názor, radu. Jedná se jedenapůlletou kozu, která letos má poprvé dvě kůzlata, teď už jim jsou 4 měsíce, ale občas ještě pijí. Jako většina letos máme jiné krmivo, není tolik bylin v trávě, je nízká, je hodně ovoce, které kozy na pastvě žerou. Průjem z toho nemá žádná. Žerou i keře a kůru, mají minerály v lizu. V úterý se mi jedna koza skácela po cestě domů, ale hned vstala, myslela jsem, že zakopla. Další den navečer to samé, ale už nevstala, vrávorala a podklesávaly jí nohy. Vydržela chvíli stát, když jsem ji podepřela a zase lehla. S chutí žrala i pila, trus normální, močila. Napadlo mě, že má rozvrácený metabolismus z ovoce, nedostatek hořčíku a vápníku a postižená nervový systém. Doktor zrovna po ruce nebyl, rozpustila jsem síran hořečnatý a trochu do ní nalila, pak jsem jí dala ještě magnesium, které mám pro sebe, pivovarské kvasnice a mák, protože obsahuje vápník, lebedu, laskavec a ořechové listí a mrkev. Dala jsem ji zvlášť, pomáhala jí několikrát denně vstát a čekala, co bude dál. Všechny ty přídavky dostávala pravidelně k senu 2x denně. Ležela tak 2 dny a dnes to vypadá líp, sama vstala a chtěla jít k ostatním, dokonce se s jednou trkala, tudíž stabilita se zlepšila. Napadá někoho, co bych měla přidat ke krmení nebo co ještě udělat?

28.7.2018 22:45
profesor1

XXX.XXX.192.98

Hmmm, jediné co mě napadá je pokles vápníku díky nezralému ovoci ? ? ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 22:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, taky jsem si to tak myslela. Ale jak jí ten vápník dodat rychle? Veterinář nebyl po ruce, ale ´pak jsem si říkala, že když se nezlepší, porazím ji radši. Ale je lepší. Možná acidóza a následně ten vápník a draslík. Ten mák jí moc nechutná, nevím co jiného. Na pastvu dnes nešla a už chodí po výběhu normálně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 23:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

pokud chybí vápník, tak ho dodat kapačkou a přidej trochu fosforu a glukozy.
Nebo aspoň něco jako toto: https://www.profitpsa.cz/solutio-roztok-20/calgel-400ml-veterin/.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 23:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostěji, to je sice dobrá rada, ale drahá. Na to už toho veterináře potřebuju a jediný kozí jsou na fakultní klinice, kam ji teď nemůžu odvézt. Něco se zlepšilo už tím hořčíkem, takže možná mám čas jí to dát v krmivu. Použije něco z dolomitického vápence nebo je to blbost? Prostě bych potřebovala takovou kořenářskou u radu.

28.7.2018 23:44
profesor1

XXX.XXX.192.98

Já vaječné skořápky šrotuji a přidávám do šrotu. To ale dávám prasatům a slepicím. Nevím zda by bylo vhodné koze v tomhle stavu dávat šrot.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2018 23:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já v tomhle bohužel neporadím, já zkrátka nevím. Cokoliv dáváme injekcema, kapačkama,... Ale Calgely mám pro jistotu doma v lékárničce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 09:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostěji, já znám jen Calgel na prořezávání dětských zoubků, aby nebolely. Tohle bude asi něco jiného. Co to je, prosím Tě? Snažím se, abych si vystačila s tím, co můžu dát jako krmivo. Veterinář, který byl poblíž a rozuměl i hospodářským zvířatům, už neordinuje.
Profesore, skořápky jsou dobrý nápad. Stejně kozám nedávám šrot, ale jen otruby a to tahle zvládla, když jsem jí do nich přidávala mák.
A zkusím zítra koupit v lékárně Dologran. Zatím je situace stále dobrá, tedy chodí normálně ani se neklepe nebo tak něco.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kostěji, já znám jen Calgel na prořezávání dětských zoubků, aby nebolely. Tohle bude asi něco jiného. Co to je, prosím Tě? Snažím se, abych si vystačila s tím, co můžu dát jako krmivo. Veterinář, který byl poblíž a rozuměl i hospodářským zvířatům, už neordinuje.
Profesore, skořápky jsou dobrý nápad. Stejně kozám nedávám šrot, ale jen otruby a to tahle zvládla, když jsem jí do nich přidávala mák.
A zkusím zítra koupit v lékárně Dologran. Zatím je situace stále dobrá, tedy chodí normálně ani se neklepe nebo tak něco.

https://www.rajkrmiv.cz/kravy-telata/calgel-400ml-veterin-.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 09:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bodlinko, díky.

29.7.2018 10:14
Veterinář

XXX.XXX.224.243

Buď sežrala to co neměla nebo je březí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 10:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Veterinář: Parádní diagnoza.

29.7.2018 10:59
Veterinář

XXX.XXX.224.243

18 měsíců stará koza s 4 měsíčními kůzlaty a divit se že má zdravotní problémy, to je opravdu diagnóza.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 20:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mě docela štve to, že se tu překonávají historické rekordy co se průtoku Jizery týče. Od roku 1940 kdy se to začalo měřit, nikdy nebyla tak nízko. Má 2cm, dá se přejít suchou nohou. Při dnešní obhlídce pastvin se mi skoro chtělo brečet. I pastviny na kterých už bylo narostlých 10 - 15cm pomalu umíraj. Žloutnou, reznou i jeteli, které si údajně sahaj pro vodu až do 2m hloubky a já počítal že tam aspoň ten srpen ještě stádo upasu a teď přemejšlím, jestli tam rychle přehnat stáda ať aspoň něco sežerou, než to tam chcípne uplně.
Vím že všude je sucho, ale tohle je už prostě moc.

29.7.2018 21:23
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Jakube, kde ty vlastně přesně jsi? Byli jsme na víkend v Rejdicích. Hned vedle Pasek nad Jizerou, pod vlekama se tam páslo větší stádo krásných bílých ovcí na nízkých nohách s jehnaty. Zdálo se mi, jakoby neměly ocasy. Netuším co to je za plemeno. Měli tam dost nízké ohradníky, se mi zdálo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 21:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ty byly pravděpodobně pana Waldmana To je tak jedinej ovčák jehož chov za něco stojí s tím že už jich má víc. Pak tu jsou takový ty zahrádkáři se 2 ovečkama a nebo pak víc na sever, hned za Jizerou jak začíná úpatí Krkonoš jako takovejch, tak tam pak začínaj další větší stáda. Ani nevím co to má Waldman za plemeno, ale mám tu pár kříženek poděděnejch po mym zootechnikovi, což jsou vlastně potomci z několikátýho kolene právě z tohoto Waldmanovic stáda. Já tímhle směrem moc nejezdím, ale já jsem asi o 2 kopce vedle, v údolí asi 3km jižně pod Vysokym nad Jizerou
To ses mohla stavit na kafe, když už si byla v okolí, zvát snad nikoho nemusím, beru to jako samozřejmost

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 22:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostey: tak myslis, zes narazil na strop, co do poctu zvirat?

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2018 22:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

To nevim, tady jde o nesmyslně nízkou možnost zatížení pastvin, kterou povolí SZIF. Já to chápu že to je tak nastavené kvůli těm co by měli jen pár zvířat kvůli dotacím, ale když pak příjde suchej rok s tím, že když už tady u nás zaprší, tak to spadne do vedlejších údolí a ke mně nic. Já prostě začnu vypásat i to, co bych neměl, Možnosti jsou, o hladu zvířata nebudou, ale budu muset spásat buď stařiny, nebo zajdu za předsedou, ať mi dovolí oplotit si nějaký hektary který oni nechtěj pustit a jen je mulčujou kvůli dotacím. Nemyslím si že mě pošle do háje, ale pokud to tak udělám, tak pak veškeré pastevní papírování se mi sesype jak domeček z karet.

29.7.2018 23:48
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Pokud berete dotace, tak budete bez dotací. Zaměří si vás přes satelit a je to v háji. Argumenty, že zvířata musí žrát a jinak to nejde asi neobstojí. Teď už pár roků dotace neberu, ale když jsem je ještě brala, tak se jeden den odpoledne ohlásila kontrola, že druhý den přijedou. A pak z nich vypadlo, že je to v tom roce třetí kontrola.2x kontrola přiblížením přes satelit a potřetí kontrola na místě. Zajímalo je, kde jsou ovce. Tak jsem jim řekla, že v poledne se nepasou, ale odpočívají ve stínu a jestli je chtěj vidět, že musí na druhou stranu louky. Protože se tam nedalo zajet autem, tak je radši vidět nechtěli

Kdo má krávy bez tržní produkce mléka a na louce nemají co žrát, tak musí dodat nějaké lejstro a mohou jim na louku vozit seno. Třeba by to tak mohlo být i u ovcí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 01:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

No právě...
Možností je ale ještě víc.
Ale čistě teoreticky:
Já když teď stáhnu zvířata z pastvin, tak budu krmit minimálně 1 balík sena/senáže denně a za chvíli mám po zásobách na zimu a další krmení se moc sehnat nedá. Když je vyženu do cizí konvence, tak se vzdám eko certifikace, což je teda problém uplně ten nejmenší, ale můžu přijít i o dotace na plochu, což už by docela citelná ztráta byla. tj asi 14tis krát 12ha, nehledě na to, že průser by nemusel být jen na mé straně. Další možností by bylo zvířata přehlásit na hospodářství ke kamarádovi, který bydlí o 3 kopce dál, kde mu v posledních týdnech párkrát zapršelo a pastvu má a on by je na chvíli pásl, ale to by mě zas stálo asi 160tis., ale vlastně protože má teď koní víc než by si přál, tak bychom se asi zas nevešli do zatížení jeho pastvin, už bychom byli přes limit.
No, ráno moudřejší večera. Zítra stejně mám volat na SZIF abychom domluvili termín a čas, bo po mě zas něco chtěj, tak tohle s nima můžu probrat.
Každopádně bez dotací a bez toho státního aparátu věčně za prde*í by nám bylo líp.
Uvidíme jestli někdy aspoň trochu sprchne, ještě nějaká pastva je, ale těch hladovejch krků tu je asi 120 a přestože přes den ve vedrech nežerou, tak přes noc to doženou a já se jen nestíhám divit, jak rychle to z pastvin mizí.

30.7.2018 07:27
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Tak jsi to zcela jistě trefil Jakube, ovce jsou pana Waldmana.
V současné době čítá základní stádo 80 ovcí, nejlepší bahnice (cca 30 %) jsou připouštěny v čistokrevné plemenitbě pro obnovu vlastního stáda i pro produkci plemenných beranů, která činí zhruba 8 kusů. Vzhledem k tomu, že plemeno Romney je vynikající do mateřské populace ke křížení s berany masných plemen, je zbytek stáda připouštěn beranem plemene Berrichon du Cher za účelem produkce kvalitních jatečních jehňat. Připouští se v polovině listopadu, dubnové bahnění probíhá v ovčíně. Na podzimních nákupních trzích pak pan Waldmann prodává plemenné berany ve stáří jednoho a půl roku.
Dočetla jsem se o něm zajímavé věci. Mají moc pěkné ohradníky, dřevěné kulaté tyče, dole železný bodák, tři poměrně nízká lanka. Ovce mají legračně krátké nohy. Byly pěkně kulaté, s jehnaty. Různé lizy k dispozici, cisterna z vodou, a pěkná pastva. Oploceno i s kouskem lesa, at maj stín. Líbilo se mi to.

30.7.2018 08:00
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Mám otázku. Musíme snížit stav. Sucho. K poražení je letošní jehnice dosud kojená, její matku necháme, jehnice je nepříbuzná na nového berana, vypadá pěkně. Nebo. Naše první nejstarší suffolka,6 porodů,5x dvojčata, jednou trojčata. Bezproblémová. Sakra co mám dělat?
Rozhodli jsme se nechat jen tři ovce a berana. K nim zřejmě přikoupíme na zkoušku jehnici ovce vřesové.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 08:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

porazil bych jehnici.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 09:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky to mám tak. Porazila bych taky jehnici. Jestli bys postupně obměňovala stádo za méně náročné ovce, stejně Ti jehnice bude k prdu. A samostatná stará ovce ještě může dvoje jehňata dát, než se vybrakuje...

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 09:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nemoh jsem zrovn vypisovat, porazil bych jehnici, kdovi jak a jestli naroste. Je pekna protoze je jete kojena, ale jak prestane tak jeslti nebude pekna pastva tak se zarazi. Neni taky jistota jak dopadne prvni porod.
Ja lituju ze jsem vloni nebo predloni prodal na maso moji uplne prvni ovci. Ac s funkcni jen pulkou vemene tak jeste naposledy dala krasny dve jehnice! Sel bych cestou rozumu i vztahem k ty zakladatelce. Kdyz ted zkrouhnete stado, treba i nejaky seno zbude a pristi rok se to muze zlomit ( pocasi ). A nebo taky ne a holt se hezky rozloucite s ovci babickou a uvidite.

30.7.2018 10:38
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Děkuju vám oběma, také to tak cítím, mám k zakladatelce fakty vztah. Od poražení jehnice mne odrazovala nepříbuznost s beranem, jak je pěkná i hodná. Také že je dcera hnědé ovce, která se narodila u nás, ale tu chci nechat, takže doufám, že jehnata ještě bude mít.
Takže zůstane hnědá, zakladatelka a jedna další suffolka bahnice. A Chuck. Máme první seč ze čtyřtisíc, otavy z pětitisíc, ty už nebyly nic moc, a tři naducané balíky. Musí jim to stačit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 10:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinko, ale je teprve červenec, ještě asi nějaká tráva naroste. Otavy se dělávají až do září.

30.7.2018 12:16
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Nemám, bohužel, žádné známky toho, že nějaká tráva na sušení naroste. Co naroste, to sežerou nebo to uschne. Ovce obzvláště masné plemeno, mají vcelku velkou spotřebu trávy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 12:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já myslela, že sušíte a pasete na jiných pozemcích. Jistotu, že bude další tráva, bohužel nemáme, to je fakt. To já jen tak píšu, že třeba bude, protože stejně jako nevíme, jestli bude, tak stejně nevíme, jestli nebude . Po loňských zkušenostech si každý radši dělá zásobu už teď, to je jasné. Loni taky nenarostlo tady nic. Letos je sucho větší, ale narostlo toho celkově dosud víc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 12:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

oreb1: v takovymhle suchu s podzimni otavou nemuzete pocitat at jste sebepozitvneji zalozena nebo kdyz se zacnete modlit ( ke komukoli ) Jeste jsem nezazil ze by bylo fest suchy leto a na podzim se to vylepsilo tak ze by narostla treti trava vhodna na suseni. Bud jsem zazil urodnej rok ze byly tri sece za sebou ( bez sucha ), nebo dve sece dlouho po sobe, ale nikdy ze prvni sec, sucho jako blazen a pak by se to zmatozilo a narostlo..

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 12:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

mastnacku, díky za poučení. Já jsem zvyklá na otavu někdy na podzim, tak mě nenapadlo, že když ji posekáte v červenci, už nic dalšího není. Takže to beru zpět. Mně vlastně bylo spíš divný, že už teď je posekáno podruhé. Ale ono by to uschlo nastojato, žejo?

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 12:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

To jen rikam co si pamatuju od nas, jinde to treba doroste az tak ze by se to vyplatilo posekat a ususit.
Prave, kdyz se to necha, otava uschne, zklackovati a bude z toho krmeni na pr d. Nechal jsem prerust asi 3000m aby se meli na cem past. Podrostlo to. V jinych letech by to ale podrostlo a zaclo "podehnivat". Spodni trava tak husta ze to pak rezne atd. To se nestalo. Je to tak jak jsem posilal ty ofoceny stranky. Kdyz se sece prvni sec dlouho a pak prijdou such tak to proste nenaroste.Priklad mam doma pred ocima. Ted dosousime 6000m co se delaly jako prvni. Otava celkem slusna. Ten zbytek ma tak 15cm a ridina.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 13:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Už jsem ten příspěvek dala jednou vedle do jiného vlákna, čili mně promiňte neodbytnost.
Řekněte mi někdo, jak se má pěstovat louka, aby na ní zůstaly kvetoucí rostliny. Kopretiny, chrastavce, zvonky atd. Co okolo vidím, když se louka pravidelně seká, kytky mizí a zůstávají jen trávy. Během 5 let vymizí skoro všechny kytky. Vidím to i na senu, které mám ze stejného místa od stejného zemědělce pěkné, ale rok od roku koňštější, myslím tím, že tam je víc a víc trávy a míň a míň kytek, které jsou pro kozy lepší než ta tráva. Napadlo mě, že je asi rozpor v tom, jestli louku posekáme před odkvetením nebo po něm. Myslím, že když se seká v době metání, nestačí kytky vykvést a odkvést a vysemenit se a za pár let je po nich, protože nemají tak dlouhý život.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 13:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky si myslim ze to je tim ze se sece ve spatnou dobu pro tyhle kyticky. Ale muze to bejt i dalsima vecma, prehnojovani, velky zatizeni, zmena ph. Muze to souviset i technikou jakou se sece at uz rozdil mezi rotackou, diskovkou nebo listou ci kosou nebo i tim onim zhutnovanim tezkym traktorem nebo jen sekacem pripadne lehka technika typu vari, mf-70 atd. Mivali jsme zjara louku zlutou od pampelisek, taky zvonky a kopretiny a dalsi. To je uz peknejch par let pryc.

30.7.2018 13:41
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

První seč sušíme v polovině června cca, druhou koncem července a pak se tam v září pase. To je 4000m. Tam jsme sušili první seč, co do ted narostlo by uschlo, takže tam koncem týdne pustíme zbylé ovce. Tudíž otava nebude.
Pak na 3000 m je pouštíme brzy zjara a pak sušíme, to už je hotovo. Je to vlastně první seč, ale protože je to zjara přepasené, říkám tomu otava. A tam něco je, ale jen na přepasení, určitě ne na sušení. Tam co jsou ted, letní pastvina, tam je to spasené. Tam nesušíme, obvykle jsou tam do konce srpna, ted už jim tam 14 dní nejméně vozím, co kde posekám.
Jsem tedy už slušně zoufalá, protože mne z toho zalévání od dubna a tahání trávy takovou dálku fakt hodně bolej záda, jde mi to do pravé nohy a nic nezabírá. A vyhlídky na zlepšení nikde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 14:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bosorka: nezatezujete zada nejak na jednu stranu? By se hodila nejaka sikovna varina s vozejckem jak na travu tak mensi nadrz vody.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 14:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mno...tak když jsem tedy začla být zase optimistka, protože jsem oběma stádečkům vymyslela novou pastvu, která zase třeba na 14 dní vydrží, zjistila jsem, že loňská jehnice - omylem připuštěná, která má pod sebou ještě kojené malinké mládě - má zánět vemene. Vydojila jsem, co šlo a Bodlince se nemůžu dovolat...a nikdo jiný mi atb do vemene nedá, to už mám vyzkoušené, že nikdo neví nic o ovcích, tedy ani co a jak podat.

Mno a tak to volám manželovi, že zase komplikace a on, že už 2x mluvil se zastupitelem a že mu zase zvednul tep. Ve "spodní zahradě" u domu, kde bydlíme, (na úrovni bývalého koryta Berounky, teď mokřady a pastviny - ne naše) totiž imbecilní zastupitelé ve spolupráci s jakýmsi projektantem, který ale osobně na místě ani nebyl, zakreslili do kastastrální mapy od stolu "protipovodňové opatření" takové, že nám chtějí vyvlastnit kus této zahrady, ve které máme např. pramen vody, který jako studnu využíváme 2 rodiny, a vytvořit na něm na výšku pětimetrový široký val, který má chránit domy před zatopením (domy jsou cca 10 m nad spodní zahradou). Val nevede podél hranice našeho pozemku, ale rozděluje ho na dvě části s tím, že jedna z nich se tedy stane nepřístupnou. A samozřejmě tímto zásahem tak půlka plochy bude pod tím valem...
Podali jsme stížnost proti tomu návrhu, ale prý bude stejně zavržena.

... myslím, že demokracie neexistuje. Stejně si dělají úřady i vláda, co chtějí, a to rozhodně ne pro dobro lidí, ale pouze pro svoje vlastní dobro.

Naštěstí pro mě: není to můj pozemek a pokud vše dopadne, do 2 let budeme s rodinou bydlet jinde, ve svém. Ale jako potencionální dědictví manžela na tom má samozřejmě zájem, aby to nenechal obcí zhuntovat...takže další dohadování, vyřizování, další nervy...
Aneb když se nedaří, tak se nedaří...

30.7.2018 14:32
Bekkky

XXX.XXX.101.2

Bože, ty ovce dneska zlobí... Je jim vedro a pořád lezou do lesa. Chudák pes je pak musí vyhánět. Dnes to nějak neklape.

30.7.2018 14:45
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Jo to je pravda. Myslela jsem si, že králíkům co jsou jim dva a půl měsíce ulevím od horka, dala jsem je do posady, a jak jsem ji posunovala, tak jsem jednou strhla kůži z nohy, fakt už bych si nejradši nafackovala.
Pravda je, že nosím stále konve, kýble, nůše, pytle chjo. Těžké. Žok s trávou vozím na vozejku, ani bych ho pro ovce neunesla, ale taky se s nim natahám.
Jsem moc ráda, že vás mám, aspon postěžovat si člověk může. Děkuju.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 14:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jj, musím se tomu smát. Díky vláknu Co mi dnes udělalo radost mám motivaci zapřemýšlet na konci dne, co vše se podařilo. Ale díky mé povaze jsem taky ráda, když můžu sdílet i to, co se nepodařilo tak úplně...

30.7.2018 16:00
Bekkky

XXX.XXX.101.2

No jo, je dobré si postěžovat. Někdy to pomůže. Nakonec jsem ty naše čůzy vlněný nechala odpočinout v lese a ovčí kombajn se zase rozjel. Prostě je občas potřeba hodit rukavici do ringu. Ale dusno je k zalknutí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 16:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

K tomu vlaknu, zda se ze tady mate takovej ukaz jing jang, kostey - mastnacek :)

A k tomu vedru, zda se ze je asi na case zacit konat ( vyrazovat ). At ma aspon ten zaklad stada co zrat.
https://www.novinky.cz/domaci/479224-vedru-v-evrope-nelze-uniknout-suzuje-cely-kontinent-a-zmena-neni-v-dohledu.html.

30.7.2018 16:36
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Ostatní králíky jsem dala zpět do kotce tomu postiženému jsem nohu zastříkala pederiprou. Nechala jsem ho v posadě, snad se mu do toho nedá hmyz. Víc asi dělat nemůžu což?
Pan bosorka se sousedem zrovna teď porážejí dvě jehnice z trojčat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 17:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka Bosorka napsal(a):
Ostatní králíky jsem dala zpět do kotce tomu postiženému jsem nohu zastříkala pederiprou. Nechala jsem ho v posadě, snad se mu do toho nedá hmyz. Víc asi dělat nemůžu což?
Pan bosorka se sousedem zrovna teď porážejí dvě jehnice z trojčat.

Janinko, máte nějaký osvědčený recept na klobásy? Chtěla bych jich letos poprve zkusit udělat. Ne teď, až na podzim, až budeme porážet, ale když zrovna porážíte, tak jsem si na to vzpoměla.
Porážka je vždycky smutná záležitost.

30.7.2018 17:19
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Můj nejjednodušší recept na klobásy je nechat je udělat. Odvezu ovci na jatka a domů si přivezu klobásy. Všude to asi nedělaj. Ale kdo se ptá, tak ten se dozví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 17:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mno...tak když jsem tedy začla být zase optimistka, protože jsem oběma stádečkům vymyslela novou pastvu, která zase třeba na 14 dní vydrží, zjistila jsem, že loňská jehnice - omylem připuštěná, která má pod sebou ještě kojené malinké mládě - má zánět vemene. Vydojila jsem, co šlo a Bodlince se nemůžu dovolat...a nikdo jiný mi atb do vemene nedá, to už mám vyzkoušené, že nikdo neví nic o ovcích, tedy ani co a jak podat.

Mno a tak to volám manželovi, že zase komplikace a on, že už 2x mluvil se zastupitelem a že mu zase zvednul tep. Ve "spodní zahradě" u domu, kde bydlíme, (na úrovni bývalého koryta Berounky, teď mokřady a pastviny - ne naše) totiž imbecilní zastupitelé ve spolupráci s jakýmsi projektantem, který ale osobně na místě ani nebyl, zakreslili do kastastrální mapy od stolu "protipovodňové opatření" takové, že nám chtějí vyvlastnit kus této zahrady, ve které máme např. pramen vody, který jako studnu využíváme 2 rodiny, a vytvořit na něm na výšku pětimetrový široký val, který má chránit domy před zatopením (domy jsou cca 10 m nad spodní zahradou). Val nevede podél hranice našeho pozemku, ale rozděluje ho na dvě části s tím, že jedna z nich se tedy stane nepřístupnou. A samozřejmě tímto zásahem tak půlka plochy bude pod tím valem...
Podali jsme stížnost proti tomu návrhu, ale prý bude stejně zavržena.

... myslím, že demokracie neexistuje. Stejně si dělají úřady i vláda, co chtějí, a to rozhodně ne pro dobro lidí, ale pouze pro svoje vlastní dobro.

Naštěstí pro mě: není to můj pozemek a pokud vše dopadne, do 2 let budeme s rodinou bydlet jinde, ve svém. Ale jako potencionální dědictví manžela na tom má samozřejmě zájem, aby to nenechal obcí zhuntovat...takže další dohadování, vyřizování, další nervy...
Aneb když se nedaří, tak se nedaří...

hhippie, když jsem si přečetla vaše story, tak mě napadlo, jestli nebudeme muset časem migrovat i v rámci ČR. Některé kraje vysychají docela fofrem...a jiné splachují bleskové povodně.

Jinak vám přeji, aby vše dopadlo nad vaše očekávání dobře. Až budete ve svém, budete moci dělat to, co dosud? Tedy chovat zvířata?

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 17:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jen počkejte až nás Afrika vezme kvůli suchu útokem. Nemluvím tady o islamistech a ekonomickejch migrantech, ale až se dají masy lidí do pohybu, kvůli vodě, až na kdejaké kánoi se sem budou valit né tisíce, ale desítky milionů lidí, přecijen je v Africe 1,2mld obyvatel.
http://populace.population.city/world/af.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2018 18:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

kostey|: a co bys rek, ze se s nima rozdelime o posledni kapku? kdepak, tolik kulek ma mozna i jen cr v zasobe. Nepocitej ze ta humanita co ted predvadi angela vy vydrzela i v tomhle pripade. pripadne dobre rizena epidemie uz na africkym kontinentu...

30.7.2018 21:22
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

arus klobásy jsme dělali jednou, před pár lety, povedly se, to jo, podle nějakého předpisu z netu a tady na ifauně. Jenže. Jehněčího je na klobásy škoda, ještě i tříletého berana nám bylo škoda, maso měl luxusní, tak se na klobásy zatím nechystáme.

30.7.2018 21:51
Bekkky

XXX.XXX.70.79

Mě přijde škoda skoro jakéhokoli dobrého masa na klobásy, ale děláme si většinou z kozla (hňupa).

31.7.2018 08:22
dad

XXX.XXX.225.133

Hhippie - po úřadu chtějte náhradní pozemky (pokud ke stávajícím budete - máte vlastnický vztah), klidně si vyberte ať se snaží a nedejte se odbýt, zkuste třeba sama přijít s nějakým jiným řešením, dvakrát jsem bojoval s agenturou Gepard ohledně biokoridorů a dvakrát musely uhnout, vždy je cesta, jen ji najít.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 12:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Arus: ne, na svém bohužel nebudu moci chovat zvířata. Právě proto jsem měla včera dost mizerný den. Takové bilancování... Bylo to těžké, když jsme hledali bydlení. Dlouho, opravdu dlouho nic kloudného nebylo k dispozici. Nechtěli jsme úplně pryč z kraje a potřebovali jsme spojit moc věcí najednou, co by mělo to místo mít... chtěli jsme pozemek na postavení nového, nebo klidně starý stateček, co bychom si opravili, ale s pokud možno přiléhajícími pozemky. Nebo někde opravdu blízko. A aby to nebyla úplná díra. Ale nic nebylo k sehnání. Ikdyž už jsme byli v hledání i skoro hodinu dojezdu od Prahy, pořád nikde nic. A nebo to byla nějaká opravdu díra, kam se nedalo dojet ani mhd... A protože máme malé děti, ke kterým mi přijde nefér plnit si svoje sny na jejich úkor a dělat jim do 18 taxikáře, protože se jinak nedostanou z baráku a jsou zahrabaní v hnoji...nakonec se mi naskytla velmi dobrá koupě pozemku ve vedlejší vesnici. S opravdu velkorysou zahradou (celkem pozemek asi 4tis.), ale na chov čehokoli pořád moc malou... takže už jsem rozhodnutá, jak dál. Vystoupím z KU - stejně to byla od začátku křeč a jsem tak moc malá, že poptávka po mých zvířatech není - zredukuji stádo (to musím ještě vymyslet) a budu dál chovat v daleko menším měřítku. Když to vezmu v reálu - maso se udává špatně (nejlíp v klobásách a ty je z jehňat škoda dělat), je těžké a drahé sehnat dobré seno, není na čem pást, stojí nás to opravdu mnoho úsilí v tomhle kraji a podmínkách.. takže je čas nalít si čistého vína...
Vlastně největší líto mi je té skupinky Klubu zwartbles a ovčích akcí, které mě opravdu baví. Ale tak holt budu třeba jako host, no... chtěla bych to dělat víc a líp, ale teď na to není v mém životě prostor...

Každopádně to, co mě čeká, není to, co bych si snila... pořád mám v srdci touhu po starém kamenném domě se stodolou v blízkosti, se starým dvorkem a za stodolou hromady haraburdí...otevřou se vrata stodoly a zvířata rovnou vypustí na pastvinu...vedle starý sad, který se dá podpásat a na podzim plodí... jojo, člověk má mnoho snů. Jen některé nejsou tak snadné skloubit s realitou a nejbližšími...

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 12:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie: tak trosku se me dotklo jak pises o "dirach" kam ani MHD nejezdi. Takovou diru neznam. Deti zahrabany v hnoji? To jsem myslel ze jses vic prirodni clovek. Holt ta modreni doba, chovat, ale mit to kousek do narodniho divadla. Clovek fakt nemuze mit vsechno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 12:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dad: jj, uvidíme. Včera měl manžel domluvenou schůzku se zastupitelem pro obhlídku "o čem se vlastně bavíme" a ten * se ani neráčil dorazit! Je to velmi, ale opravdu velmi neinteligentní člověk, který dělá jen velmi nefunkční a neekonomické kroky, proto jsem na něj - také velmi - vysazená Ale to by musel člověk zažít, to se ani vyprávět nedá... a protože tady je vcelku nefunkční celé vedení města, tak ten, co je nejvíc slyšet a zní nejchytřeji, si taky nejvíc prosadí... tak se stalo, že např. byly na jeho žádost a naléhání vyhotoveny pruhy pro cyklisty takovým způsobem, že jsou v rozporu se zákonem o dopravě a ohrožují nejen vozidla, ale i samotné cyklisty... no comment...
Každopádně děkuji za podporu.
Z toho já se hroutit nebudu. Jen je to opravdu k nasr*ní, tohle jejich jednání.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 12:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastňáčku - tady i tak člověk musí dělat dětem pořád taxikáře. A to jsme dost v civilizaci. Přijde mi prostě nefér, upřít dětem běžný dětský svět - možnost nějakého kroužku nebo jít za přáteli, nemuset být závislý na rodiči, jestli mě doveze do školy nebo ze školy. Jsem přírodní člověk, ale nechci kvůli svým snům omezovat lidi, kteří si toto nevybrali. Přírodní ano, ale zároveň ohleduplný a férový k okolí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 12:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie: vsak ok, zvolilas dost blby slova pro vesnicana. Autobusy jezdej i do tech nejvetsich pr de li nekolikrat denne tak, aby to pokrylo prave ty decka. V jaky ze to ri ti bydlite ted kdyz stejne musis litat autem? No nic, je vedro, podrazdilas me. Priste bacha :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 12:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

U mě dobrý. Ty si dávej bacha, aby ses "nepodrážďoval"

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 12:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když budou chtít, můžou děti vyčíst kdykoliv cokoliv. Když budou žít spíš ve městě, vyčtou, že neměly možnost žít se zvířaty a v přírodě. Když budou žít na venkově, vyčtou, že nemohly užívat společnost jako ostatní. Tohle riziko je tady vždycky. Dokud člověk žije v duchu svého přesvědčení, moc mu toho vyčítat nemůžou. Ale to, hhippie, nepíšu proti Vám. Každý nějak vybírá svou cestu a snaží se o co nejlepší. A možná se i pro Vás otevře zase nějaká zvířecí .

31.7.2018 12:50
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
hhippie: tak trosku se me dotklo jak pises o "dirach" kam ani MHD nejezdi. Takovou diru neznam. Deti zahrabany v hnoji? To jsem myslel ze jses vic prirodni clovek. Holt ta modreni doba, chovat, ale mit to kousek do narodniho divadla. Clovek fakt nemuze mit vsechno.

Díru a hnůj má rodina mého přítele. Témeřsynovec má 2 roky, takže je naštěstí doma. Za rok půjde maminka do práce, pak bude muset do školky. Školka otevírá v 7 a končí v 15 hodin. Jakpak asi najde maminka práci, když musí dítě odvézt do školky i zpátky? Tatínek a dědeček malého mají směny, ne každý den budou moci malého ráno zavézt, a odpoledne ho odvézt nemůžou nikdy. Babička má zas jiné směny, proto jezdí druhým autem, ovšem na opačnou stranu od školky, takže ta padá úplně. Nedej bože, že by bylo další dítě - mladší ze školky, starší v jiný čas ze školy, co s tím mladším děckem budete hodinu či déle dělat, zatímco budete čekat na starší? Každý den? Když Vám práce doma stojí? Nebo pojedete s prckem domů a za půl hodiny či hodinu pojedete vyzvednout staršího? A kdo Vám mladší pohlídá, když táta a děda jsou v práci a babička nakupuje a maminka musí vyzvednout brášku? A kde vezmete na třetí auto, aby maminka mohla vůbec do té práce? Teď si představte, že z jakýchkoli důvodů někdo z dospělých přijde o řidičák.
To vůbec není o divadle. To je o tom, že když nevyzvednete cestou z práce rohlíky, tak je musíte doma péct, aby měly děti co na svačinu. Tu hodinu jste mohl věnovat dětem, práci, třeba i tomu dobytku, ale prostě nemůžete, protože v obci není obchod. Nebo obecní úřad, pošta, kadeřnice, zahradnictví, truhlář, sklář, žádné služby, nic. A děti budou mít kroužky, budou se chtít družit, přátelit se se stejně starými, budou chtít s nimi na zmrzlinu, ale nemůžou zavolat domů a říct, já přijedu až dalším autobusem, protože jedou autem a maminka je vezme cestou z práce, a vezme ta děcka obě, přece se nebude vracet.
A zkuste nechat desetileté dítě jet na kole třeba deset kilometrů po silnici a přes křižovatky a semafory do školy.
Takhle to tam mají.
Jsem vesnická holka tělem i duší, ale obchod se základními věcmi a solidní hromadná doprava, to je základ. To Vás nemusí zajímat, jestliže nemáte rodinu, ale jakmile ji máte, prostě to potřebujete.

31.7.2018 12:54
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Tak já jsem se ted rozveselila dosti, protože všechno, co si přeješ, Veru, vlastně jsme si pořídili. Vyjma hromad harburdí, to by pan bosorka nesnes, to přesně sedí.
Je to tu sice p.rd.el o deseti domech, ale to mne právě velmi těší. Na hnůj, exkrementy, kompost jsem přeborník.
Synové jsou dospělí, ale když byly malé, žili jsme také na vsi.160 obyvatel. Sedlčany 10km, Příbram 30km, Praha 50km. Do školy jezdili 3km busem. Uměj všechno, čoveče, plavat, bruslit, hokej hráli na rybníku, jezdit na kole, lyžovat, anglicky jak rodilí mluvčí, oba maj maturitu, jeden je excelentní na kytaru, druhý se živí focením. Maj řidičák na auto i motorku. Chodili na divadelní kroužek, na hasiče, na turistický kroužek, na florbal. a další ani už nevim. Jeden žil ve Skotsku 6 let a druhý 2 roky.
Já vidím, že rodiče taxikařej i když bydlej v Praze. Děti nechodí nikam samy.
No zkrátím to. Všude se dá žít a záleží na člověku, jak si to zařídí. Ale respekt k tvému rozhodnutí, to naprosto.
Já bych neměnila, i když jsem rodilej Pražák, do 23 jsem tam žila. Ale to už je dávno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 13:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

https://www.ifauna.cz/images/inz-foto/foto/10/5b60035e88c26.jpg
Foto z inzeratu tady. Takhle daleko bych to teda nenechal zajit. Proti tyhle ohrade je u me jeste raj.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 13:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Třeba tam na druhé straně mají strom a pod ním seno a vodu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 13:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Treba :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 13:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi: Díky. Takhle to vidím já..

Janinko: A já si říkám, že třeba za těch 10 let si něco jako máš Ty, pořídím.
Zatím jsem "doma s dětmi". Vydělávám to, co manžel, ale většinu toho vrážím to zpátky do zvířat. To mi nepřijde v pohodě. A to si koně na sebe vydělávají. Takže víceméně vše schramstnou ty ohrady a péče o ně. Takhle mám volné ruce, můžu dělat podle sebe, můžu se věnovat dětem, když potřebují a tak je to podle mého správně. Kdybych ještě započetla taxikaření s dětmi, padala bych na hubu. Ono autobusy sice jezděj, ale " v úterý a pak až na podzim". Často jsou to třeba 4 linky za den. Jasně, se základkou není problém. Ale u spousty vsí to bylo třeba na 1,5-2hodinové dojíždění na střední a odpoledne zpátky stejně. A dávat dítě ve 14 na intr, to by mě nehlo. Pokud nebude chtít samo.
Takže já neříkám, že to nejde, ale že jsme hledali nejsnazší cestu pro všechny zúčastněné a že se nám prostě nepodařilo najít místo, kde bychom mohli vše skloubit tak, aby to bylo alespoň "uspokojivé".
Taky je tu na iFauně třeba paní, která vozí děcka na rozcestí na školní bus povozem... a když napadne, tak bus ani nedojede...jako za starých časů... ale když to není takto nutné, proč se do toho hnát, že :) Pro někoho má svoje kouzlo být v izolaci, klidně v horách. Ale my to nejsme.

31.7.2018 14:35
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Hory miluju, ale nedá se tam pěstovat zelenina, takže tam já ne.
Na střední jel bus v 6.15 to jo, doma byl v 16.30.Příbram. V Sedl je gyml a obchodka, to je deset.
Nyní máme blízko Tábor,13km. Tam je všechno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 14:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie, vy, coby žena tvořivá a statečná se v každých podmínkách a okolnostech umíte zorientovat a poradit si a postupně realizovat svůj sen.

Nevím, jestli to platí obecně, ale pokud někdo prožívá radost a uspokojení z toho, co dělá, pak se snadno nevzdá a najde si svůj způsob, jak pokračovat.

Vlastně tím vším chci říct, že se i do budoucna těším na vaše příspěvky "v sekci ovce".

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 14:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Arus: Děkuji. Jasně, nejsem člověk, co se vzdává. Naopak - mám stále nějaké vize, co bych ráda. Ale přestože jsem dříč, ráda si dělám věci jednodušší. A taky se učím pokoře. Že všechno má svůj čas. Díky tomu, že jsem měla tu možnost a vybudovala školku a farmičku, jsem si mohla vyzkoušet, že prostě se zvířaty chci žít a obklopovat se jimi. Jen to může mít v různých chvílích různé podoby.
Žiji si krásný život, mám kolem sebe báječné lidi, dělám si, co se mi zachce (při zohlednění blízkého okolí)... co víc si přát?

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 14:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
hhippie: vsak ok, zvolilas dost blby slova pro vesnicana. Autobusy jezdej i do tech nejvetsich pr de li nekolikrat denne tak, aby to pokrylo prave ty decka. V jaky ze to ri ti bydlite ted kdyz stejne musis litat autem? No nic, je vedro, podrazdilas me. Priste bacha :).

Jo, hele, co jsem našla. Máš to potvrzené oficiálně. Takže se nezlobím. Nemůžeš za to...

https://www.novinky.cz/zena/zdravi/479249-vedra-vyrazne-zatezuji-mozek-lide-pomaleji-premysleji-a-jsou-agresivnejsi.html.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 15:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie: vedro ale nema moc vliv na to ze me nekdo na se re recma o vidlacich, pr delich sveta, ze se nekdo zahrabe do hnoje apod.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2018 15:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Že ses nenarodil jako ženská. Jsi děsně vztahovačnej...
Přece se to vůbec netýkalo Tebe...? Jestli sis všiml, za ty roky, co se tu známe, tak jsem holka z paneláku a sama a dobrovolně jsem se provdala do vesnice - do vily, a přestože bych mohla žít velmi pohodlný život, sama jsem si tu postavila zázemí, sehnala a začla tu chovat ovce... ? Takže jsem se zahrabala do hnoje. Na vsi, dělám se zvířatama. V blátě, hnoji, vedru... pořád... umolousaná, ulepená od lanolinu, smradlavá od benzinu z křoviňáku. Mě to nevadí. Jen chci dát svým dětem na výběr, jestli tohle chtějí sdílet nebo ne. Tomu se říká ohleduplnost, víš?

Přidejte reakci

Přidat smajlík