Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2018 21:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Situace která v naší zemi nastala je kritická, pícnin je letos ještě meněj než tomu bylo v loni což zvyšuje cenu sena, a lhal bych kdyby mě to netěšilo jelikoš mám nějaké seno navíc a v zimě ho budu prodávat.Proto mě zajimá zakolik se v česku bude prodávat seno.Našel jsem zajímaví članek na tn.cz http://tn.nova.cz/clanek/chovatele-desi-sucho-nemaji-seno-zvirata-budou-muset-utratit.html.

15.8.2018 21:34
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Jestli mne něco děsí víc než sucho, tak jste to vy. Nejmenujete se Andrej?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2018 21:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Copak je to za zmr decka? :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2018 23:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

A takovychhle smejdu, kteri budou hodovat na zoufalcich, kteri jsou zavisli na dodavatelich, se ted vyroji hromada. Hamba jim!

15.8.2018 23:15
dad

XXX.XXX.225.133

každé zboží má svého kupce, třeba bude příští rok ještě horší, kdo nemá kde vzít krmení nebo peníze si může vybrat, ani jedna možnost není pro chovatele pozitivní, seno v seníku překupníka je tu k mání za 120 cm balík 1600, - bez DPH, odhadem je tam 1000 ks.

16.8.2018 06:17
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

kdo nemá kde vzít peníze nebo krmení si může vybrat
A co má takový chovatel na výběr? Já vidím jedinou možnost. Porazit.

16.8.2018 08:56
dad

XXX.XXX.225.133

Janinko - chovatel by mněl mít zájem na udržení stavu kvalitních jedinců v ČR, jedinou možností je snížení počtu chovaných kusů - selekce,1. prodej 2. darování 3. porážka
pak se můžeme pokusit o udržení stavu (počtu) za výrazného omezení příjmu krmiv (nepopulární)
když k tomu přidáte omezené množení (snížení rentability)
můžeme se dostat ke stavu, že množství krmiva vyprodukovaného u nás pokryje nároky všech zvířat i přes vývoz krmiv mimo ČR
pak se ceny těchto komodit ustálí na úrovni okolních států
kdo si to neuvědomí a nezačne na tomto problému pracovat sám, tak se dostane do svízelné situace (bude jen záležet na tom jak to podají v TV), možná se zase dostaneme do doby kdy se budeme prát o každou mez kde se bude dát urvat kousek zeleného - sena a to bez nároku na dotace
nepsal jsem o pohodlném, jednoduchém a milém řešení na kterém se dá ještě vydělat
tohle jsou důsledky žití na dluh, to si už nebudou chovatelé moci dovolit
oni ty 'šmejdi' udělali jenom to co jsme mněli (chovatelé) udělat už při sklizni, narvat si sklady a nečekat jestli neseženeme přece jenom něco levnějšího
opravdu doufám, že se všem podaří ukrmit vyselektované stavy které má
jestli se nepletu tak jste sama v jiném vlákně přepočítávala cenu velkých a malých balíků sena, momentálně seno v malých balíkách (15kg/60, -) vychází na polovičku než u prodejců ve velkých balíkách

hhippie - neberte si ti prosím osobně, ale zoufalci by se mněli nad sebou zamyslet a něco s tím udělat, už nevěřím na dobu, kdy bude nadbytek, volná půda ubývá před očima, dlouhodobě udržitelná práce s půdou jde do háje, výrok vlády, že utratí peníze za udržení vody v krajině nám deště ani dostatek spodní vody nezaručí, stále jsme jen střecha Evropy a demokracii si nedáme vzít.

16.8.2018 08:58
dad

XXX.XXX.225.133

jinak zadavatel jen zkouší co dáme, a koňáci to se skřípěním zubů dají.

16.8.2018 10:37
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

dad víte, my už jsme s manželem na tom jinak, než mladí s dětmi. Chápu, že to je pro ně těžké.
Rozhodli jsme se, že manžel chodí do práce, vydělává pro nás dostatečné množství peněz, platíme i hypo 8000, já pracuji jeden den v týdnu, mohla bych pracovat od pondělí do soboty, vydělávat mnoho peněz, ale na co a proč? Já jsem tu od zajištění kvalitních vlastních potravin, které se nedají koupit. Rozličných druhů potravin. Takže my nepotřebujeme produkovat pro nikoho, jenom pro sebe, když něco vyzbyde dobrá, je přivýdělek, když ne, nic se neděje. Takže nám tři ovce s beranem stačí a na to pozemky bohatě máme, krmivo stačí i pro králíky a slepičky, které chováme, máme sad o 60ti vysokokmenech, ovoce máme své i v dobách nedostatku, v dobách dostatku i pro naše zvířata. Zeleninu vypěstujeme všechnu. Pořídili jsme včas nádrže na 4000l a pokud bude nutno ještě přikoupíme. Máme rozsáhlé střechy a na všech pálené tašky. Drobného ovoce všechny druhy. Studnu máme vlastní, kopanou, šedá voda se vsakuje na našem pozemku. Vytápění není závislé na elektřině ani plynu.
Vlastně pro nás se zatím nic tak moc neděje. Letos je i pěkná úroda jahod, broskví, rybízů, angreštu, rynglí, česneku, brambor, veškeré zeleniny, mám zavařeno, naloženo, nasušeno, zamraženo.
Pokud by mi bylo naprosto znemožněno chovat zvířata, staneme se vegetariány.
Zní to sobecky, ale myslím, že každý by měl začít u sebe. Nelíbí se mi systém v tomto státě, tak se snažíme snížit naši závislost na něm.
Navíc mám takovýto život ráda a baví mne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 10:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka Bosorka napsal(a):
dad víte, my už jsme s manželem na tom jinak, než mladí s dětmi. Chápu, že to je pro ně těžké.
Rozhodli jsme se, že manžel chodí do práce, vydělává pro nás dostatečné množství peněz, platíme i hypo 8000, já pracuji jeden den v týdnu, mohla bych pracovat od pondělí do soboty, vydělávat mnoho peněz, ale na co a proč? Já jsem tu od zajištění kvalitních vlastních potravin, které se nedají koupit. Rozličných druhů potravin. Takže my nepotřebujeme produkovat pro nikoho, jenom pro sebe, když něco vyzbyde dobrá, je přivýdělek, když ne, nic se neděje. Takže nám tři ovce s beranem stačí a na to pozemky bohatě máme, krmivo stačí i pro králíky a slepičky, které chováme, máme sad o 60ti vysokokmenech, ovoce máme své i v dobách nedostatku, v dobách dostatku i pro naše zvířata. Zeleninu vypěstujeme všechnu. Pořídili jsme včas nádrže na 4000l a pokud bude nutno ještě přikoupíme. Máme rozsáhlé střechy a na všech pálené tašky. Drobného ovoce všechny druhy. Studnu máme vlastní, kopanou, šedá voda se vsakuje na našem pozemku. Vytápění není závislé na elektřině ani plynu.
Vlastně pro nás se zatím nic tak moc neděje. Letos je i pěkná úroda jahod, broskví, rybízů, angreštu, rynglí, česneku, brambor, veškeré zeleniny, mám zavařeno, naloženo, nasušeno, zamraženo.
Pokud by mi bylo naprosto znemožněno chovat zvířata, staneme se vegetariány.
Zní to sobecky, ale myslím, že každý by měl začít u sebe. Nelíbí se mi systém v tomto státě, tak se snažíme snížit naši závislost na něm.
Navíc mám takovýto život ráda a baví mne.

No jo, jenže to se to kecá s dobře vydělávajícím manželem a pozemky.

Nic ve zlém, ale většina lidí to takhle prostě nemá.

16.8.2018 10:46
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Tak manžel vydělává normálně, nijak zvlášt hodně. Nemá vlastně ani průměrnou mzdu. Mohla bych vydělávat více než on, ale proč? Záleží, kolik peněz kdo potřebuje. A jak říkám, koupili jsme na hypo staré stavení,2600m zahrada a sad. Pronajato máme další hektar. Zarostlé a nepřístupné to bylo.
Lidé to mají tak, jak si to udělají, otázka volby.
Hned na začátku jsem psala, že chápu, že mladí to mají těžké.
Ale mnoho lidí by to mohlo mít, jako my.
Bodlinko odpověděla jste mi, jako bych psala, že žiji z manželových peněz a ležím na gauči. Typická vydržovaná manželka. :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 10:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

bodlinka: nezavidte :).

16.8.2018 11:21
Bekkky

XXX.XXX.68.18

Je fakt, že pokud už jsou děti velké a jsou nezávislé, není už peněz taková spotřeba. A po padesátce člověk začne bilancovat, zda má trávit čas něčím, co ho až tak nebaví, nebo v prostředí které ho nebaví a mít o trochu více peněz a nebo mít peněz méně ale a být spokojený.
Já se taky snažím vysmeknout systému, jak to jen jde, i když to úplně nelze. Ale ta osobní životní nezávislost je realizovatelná poměrně dobře. V tom s Janinkou souhlasím, ale je k tomu potřeba dobré partnerství, jeden člověk nezvládne pracovat a zároveň obstarat si dostatek potravin z vlastních zdrojů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 11:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
bodlinka: nezavidte :).

závidím, a co?

otázka volby to totiž není. každý nemůže mít 2000 m prostě proto, že tolik pozemků v ČR ani není. a dívali jste se poslední dobou na ceny realit?

16.8.2018 11:59
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Staré známé, ve dvou se to lépe táhne, s prvním manželelm jsme se rozešli po dvaceti letech, našel si jinou partnerku. Klukům bylo 12 a 17. Do roka jsme se seznámili s nynějším panem bosorkou, měl chlapce a dceru,14 a 16, ve střídavé péči po měsíci. Rázem jsme měli děti 4. Vzali jsme se rok poté, v pátek 13, je to už 11 let, a dobrý hele. Tuhle jsme slavili 30tiny našeho nejstaršího v Rejdicích, a všichni jsme tam byli. Všichni rodičové a kupice mladých. Výborné to bylo.
Jooo vlastně jsem pozapoměla. Když jsem se vdávala poprvé, tak můj manžel už dva malé syny měl,3 a 1, takže já celý život furt mám čtyři a více dětí dost často. Ti tam byli taky. Taková jako pěstounská péče to byla, celej můj život. Takže vařit a péct , to teda jsem navyklá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 11:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

bodlinka: protoze zavidet se nema. Pozemku je dost jeste porad a ceny? Jak kde. Jenze lidi chtej mit vsechno u huby...samotu, ale zase blizko do mesta za kulturou. To se pak tezko neco hleda. Nerikam ze to je vas pripad. Nedavno jsem nasel 14ha s hospodarskyma stavenima, cena nizsi nez parset, nebo par tisic stavebniho v lizkosti vetsiho mesta.

16.8.2018 12:02
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Na vypěstování potravin pro rodinu stačí mnohem méně. http://www.potravinovezahrady.cz/potravinova-sobestacnost-na-465-m2/
Mnoho lidí pozemky má, a jsou takové mrtvé. Jak říkám, otázka volby. Ale to je fakt věc názoru. Říkám jen ten svůj a bodlinko vy máte zas svůj. To je v pořádku přeci.
Vlastně jsem spíše zahradník než chovatel. No i to i to. Ale zvířata zahradník potřebuje. Na výrobu kompostu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 12:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bosorka: no pekny, jste takova modelova rodina porelomu 20-21stol. Nastesti to vypada ze vyjimka potvrzujici pravidlo. Ja tyhle stridavy pece a pomichany rodiny neuznavam, vidim to okolo sebe znamy, pribuzny jak to pak vypada. Neznam zadnej takovej idealni stav jakej popisujete u vas.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 12:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

závidět se normálně může. akorát by se tím člověk neměl užírat a škodit. tím opravdu netrpím, už proto, že jsem na tom pořád lépe než mnozí, protože mám aspoň kam dát slepice. zahrada, natož potravinová soběstačnost, prostě není standard.

co se realit týče, zkoušela jsem to i z jiné strany, tzn. najít bydlení o přijatelné ceně kdekoliv. a pak projedu nabídky práce v okolí, jestli by tam bylo něco, z čeho bych to uplatila.

je tam pozoruhodná korelace. v okolí zajímavých nabídek k práci je draho, v okolí cenově přijatelných realit není ani místo dojičky.

16.8.2018 12:09
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Tak víte, pane Havel, nechtěla jsem se rozvádět, ale manžel chtěl. Dnes to taky vidí jinak. On je takovej nestálej od té doby. Už má sedmou partnerku. Za ten uběhlý čas se hrany obrousily a vycházíme všichni dobře. Už jsou i nějaká vnoučata, zatím pro mne nevlastní, ale já mám děti ráda. A ono nic není nikdy dokonalé. Tak když je dobrá vůle, tak to jde. Všechny děti vystudovaly, pracují, jsou to slušní lidé. A vztahy máme dobré.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 12:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

bosorka: 7?! No pane jo.

bodlinka: dyt jste veterinarka, tak soukroma praxe? Vesnicka doktorka bez ordinace... ? :).

16.8.2018 12:13
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Kupovali jsme v roce 2011 za 800000, dalších 700000 to stálo, práci nelze počítat. Dřeli jsme hodně tři roky, pak tak normálně. Stálo to za to. Manžel od roku 2013 pracuje v okolí. Nyní na biofarmě, dříve vedoucí skladu, mistr. Konečně je spokojený. Začíná v 6 končí v půl 3. Čistá hlava, práce venku, v krásném přírodním prostředí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 12:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
bosorka: 7?! No pane jo.

bodlinka: dyt jste veterinarka, tak soukroma praxe? Vesnicka doktorka bez ordinace... ? :).

to trvá nějakou dobu, než seženete lidi. rozhodně delší čas, než by vám pan domácí/banka počkali s platbami.

16.8.2018 12:15
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Ne sedm. Nejdříve dva kluci,3 a1 rok, pak naši dva, pak další dcera a syn, celkem 6.

16.8.2018 12:17
Bekkky

XXX.XXX.68.18

bodlinka:
Jo, to tak totiž je. Protože v těch zastrčených končinách se místa shánějí přes lidi a ne přes internet. I u nás jsou ještě rozdíly obrovské.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 12:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

no jo, jenže přes lidi, to je k ničemu. leda si někde v zastrčené končině postavit stan?

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 12:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

bodlinka: no tak zrovna kdybyste podnikala v oboru tak nepotrebujete zadny znamosti, jen snad neofrnovat se nad dobytkem atd. A nebejt uplnej mimon jaky obcas zveraci pejskari a exoti jsou. Nebo vas to laka nekam do fabriky nebo kanclu? :).

16.8.2018 12:45
honzapm

XXX.XXX.182.25

Myslím, že každý by si měl přečíst Alchymistu.
Každý. A kdo četl, tak ještě jednou.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Alchymista_(rom%C3%A1n)

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 12:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já tu u nás musím jedině přes lidi, s přítelkyní kupujem jen pár ha okolo budoucího baráku, ale domluvit všechno asi se 13 lidmi není uplná prd_el + řešit směny pozemků s družstvem taky není uplnej med, nehledě na to že jedinej člověk co dělal větší problémy a všechno zdržoval spadnul do exekuce a tak jeho podíl propadl a musíme ho koupit z veřejný dražby, což s sebou nese riziko, že se o to budem přetahovat s nějakým spekulantem... No, není to sranda tohle pořád řešit, už se to táhne přes 2 roky, ale už to dostává nějaký tvar :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 12:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
bodlinka: no tak zrovna kdybyste podnikala v oboru tak nepotrebujete zadny znamosti, jen snad neofrnovat se nad dobytkem atd. A nebejt uplnej mimon jaky obcas zveraci pejskari a exoti jsou. Nebo vas to laka nekam do fabriky nebo kanclu? :).

no, to si myslíte. respektive, vím, jak dlouho to trvalo, než jsem měla dostatek práce. pochybuju, že na podruhé by to bylo jiné.

ke získání klientely je potřeba čas a reklama. není to opravdu tak, že člověk vyvěsí na náves a internet telefonní číslo a nezastaví se. lidi jsou ve své podstatě líní a většina už v telefonu nějakého veterináře uloženého má, případně už někam jezdí.

16.8.2018 12:50
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

honzapm napsal(a):
Myslím, že každý by si měl přečíst Alchymistu.
Každý. A kdo četl, tak ještě jednou.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Alchymista_(rom%C3%A1n)

To souhlas.

16.8.2018 12:55
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Dokud to nezkusíte, bodlinko, tak nevíte. Všude, všude žijí lidé.
Když druhé ze čtyř dětí odmaturovalo a našlo si práci, tak mne napadlo, když jsme dosud zvládli uživit dvě děti navíc, zvládneme i hypo. Dítě je dražší než 4000 měsíčně, dvě 8000, hypo 8000.
Tak jsme začli hledat, měsíc, první, kde jsme se byli podívat bylo to ono. Pak jsme se vyjma našich zaměstnání stali všemi profesemi, které si dovedete představit. Když jeden umdléval, druhý mu dodal elán. Hele, to nejni z blbý knihy, to je ze života. Všechno je tak, jak má být. Když člověk koukne zpět, tak to jasně vidí.

16.8.2018 14:35
pavel.venom

XXX.XXX.149.14

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
no, to si myslíte. respektive, vím, jak dlouho to trvalo, než jsem měla dostatek práce. pochybuju, že na podruhé by to bylo jiné.

ke získání klientely je potřeba čas a reklama. není to opravdu tak, že člověk vyvěsí na náves a internet telefonní číslo a nezastaví se. lidi jsou ve své podstatě líní a většina už v telefonu nějakého veterináře uloženého má, případně už někam jezdí.

No, já mám 3 psy,10 koček,12 ovcí,3 kozy,10 žebříček,60 hus,50 kachen,20 krut, cca 50 slepic a naposledy manželku, když se chtěla veterinářky něco zeptat na kachny, tak jí milá paní doktorka odeslala někam za specialistou na exotická zvířata. To je těžký, když veterináři chtějí léčit yorksiry, civavy a křečky. Bodlinko, potřebujeme veterináře který přijede a naockuje všechno.☺.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 14:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

pavel.venom: no ja treba takovyho nepotrebuju, aby na me vydelaval i ockovanim neceho co nepotrebuju ( zvire nepotrebuje ). Hlavne s rozumem. Ja jim rikam vydelavaci...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2018 14:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

pavel.venom: kdepak, potřebujem veterináře kteří rozumí tomu co léčí. Není možné aby jeden vet věděl všechno od mravence po slona. Je potřeba aby když má léčit zvíře o kterém nic moc neví, uměl říct že neví a pokusil se odkázat na jiného veta který by měl pomoci.

16.8.2018 14:48
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Já bych chtěla doktora Herriota. Ale naši jsou taky fajn.

16.8.2018 14:53
pavel.venom

XXX.XXX.149.14

Jo, jo. Mám to taky tak, špatně jsem to napsal. To měla být nabídka pro Bodlinku, jestli nechce nového zákazníka od Liberce.

17.8.2018 08:41
profesor1

XXX.XXX.192.98

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
závidím, a co?

otázka volby to totiž není. každý nemůže mít 2000 m prostě proto, že tolik pozemků v ČR ani není. a dívali jste se poslední dobou na ceny realit?

Bodlinko vy se máte že nezávidíte! Já třeba konkrétně momentálně závidím Matěji Stropnickému, který si za pár korun, ( přesněji za pár miliónů) koupil vybydlený dům. Bude tam žít nekonzumním způsobem - chovat zvířata.... a udělá z toho kulturní centrum. O trošičku mě přeplatil, už to skoro bylo moje
Je to vždy otázka volby, proto stále budu volit..... jejda to jsem trošku skoro odbočil.
Co jsem to vlastně chtěl? Jo jsem taky, nebo přesněji - mohl bych být taky soběstačný, ale lenivost vítězí. Chmel pěstovat opravdu odmítám. A až mě znemožní chovat zvířata a jíst maso, tak se bez mrknutí oka stanu lidožroutem. První nacpu do udírny ty, o kterých vím že tvrdili že žijí zdravě!
Pro zajimavost - mám lesík, ovocné stromy, zahrady, pole, louky, studny mám dokonce tři! Traktory mám, ........ (majetkové přiznání případným zájemcům do SZ)
Vlastně jsem chtěl říct - ve stodole mám seno při momentálních cenách, které půjdou ještě nahoru tak za půl mega. Když mě čirou náhodou uhyne pojištěné stádo zvířat dostanu tak 50 tis.. Hmmmmm? Tak mě napadá........ ? ? ?
P.S. Víte kdy se mě zprotivil hok. brankář Dominik Hašek? Když začal do televize plácat něco o tom jak každý má stejné možnosti jako on

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 08:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kdo je Dominik Hasek? :).

17.8.2018 09:16
saola

XXX.XXX.199.5

Pro profesor1:
Tak to jste za vodou, teď ještě jen nějakou vlčí smečku

A pozor na oheň - když vám ve stodole shoří seno za hypotetických a virtuálních půl mega, dostanete od pojišťovny též pouze nepoměrný zlomek
Ale zní to samozřejmě blahobytně...

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 09:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka Bosorka napsal(a):
Staré známé, ve dvou se to lépe táhne, s prvním manželelm jsme se rozešli po dvaceti letech, našel si jinou partnerku. Klukům bylo 12 a 17. Do roka jsme se seznámili s nynějším panem bosorkou, měl chlapce a dceru,14 a 16, ve střídavé péči po měsíci. Rázem jsme měli děti 4. Vzali jsme se rok poté, v pátek 13, je to už 11 let, a dobrý hele. Tuhle jsme slavili 30tiny našeho nejstaršího v Rejdicích, a všichni jsme tam byli. Všichni rodičové a kupice mladých. Výborné to bylo.
Jooo vlastně jsem pozapoměla. Když jsem se vdávala poprvé, tak můj manžel už dva malé syny měl,3 a 1, takže já celý život furt mám čtyři a více dětí dost často. Ti tam byli taky. Taková jako pěstounská péče to byla, celej můj život. Takže vařit a péct , to teda jsem navyklá.

Janinko, jste super ženská, jste pro mně velkou inspirací.

17.8.2018 10:02
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

arus děkuju. Nápodobně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 10:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já jen koukám, jak se balíkuje seno i na stráních, které nikdo dřív nesekal. Problém je v tom, že až teď, když je z toho už tvrdá sláma.

17.8.2018 10:33
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Taky to vidím.Jde o prachy a do balíku nikdo nevidí. Člověk to koupí za veliký peníz a ovce to nebudou žrát. Jsem ráda, že nemusím.
Mimochodem, arus vy jste stavěli ovčín, že? Jak to dopadlo? Jak vyhovuje?

17.8.2018 10:37
marion108

XXX.XXX.72.163

My se rozhodli, ze prebytky prodame do zdejsiho utulku. Ma tam 15 koni. Bohuzel seno, ktere zbylo z horskych luk je kontaminovanea dalsi budem snad susit v zari, pokud pocasi dopreje, tak jim ho nechame za 100 metrak. Sami to nemame kam uskladnit a aspon udelame dobry skutek, kdyz je ta bidaa my se dostali k pozemkum...

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 10:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Utulek pro kone... pak ma bejt seno pro "normalni" zvyrata.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 10:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka Bosorka napsal(a):
Taky to vidím.Jde o prachy a do balíku nikdo nevidí. Člověk to koupí za veliký peníz a ovce to nebudou žrát. Jsem ráda, že nemusím.
Mimochodem, arus vy jste stavěli ovčín, že? Jak to dopadlo? Jak vyhovuje?

Janinko, nafotila jsem pár fotek, teď čekám, až bude mít některé z dětí čas mi to sem dát. Musím se to naučit. Máme nový foťák.
Můj šikovný brácha mi postavil seník. Chci tam mít přes zimu i ovce.
Až tu vložím foto, okomentuji to víc.

17.8.2018 10:42
marion108

XXX.XXX.72.163

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Utulek pro kone... pak ma bejt seno pro "normalni" zvyrata.

Co je normalni zvire? Ty na maso neberu. Mam na to proste jiny nazor. Maso nezere cela nase rodina uz mnoho let. Jediny masozravec je pes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 10:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

marion: ja chapu ten soucit s konem, meli jsme konika, asi bych se v ty dobe sprajcoval ho dat na jatka kdyz by uz nemoh slouzit. Ale ted to vidim jinak. Neni rozdil mezi ovcej a konem, kravou, prasetem. Psa bych teda nejed to je fakt, ale to proto, ze je s nama a taky ze cast zivota zere granule :).

17.8.2018 10:50
marion108

XXX.XXX.72.163

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
marion: ja chapu ten soucit s konem, meli jsme konika, asi bych se v ty dobe sprajcoval ho dat na jatka kdyz by uz nemoh slouzit. Ale ted to vidim jinak. Neni rozdil mezi ovcej a konem, kravou, prasetem. Psa bych teda nejed to je fakt, ale to proto, ze je s nama a taky ze cast zivota zere granule :).

Jo, jako je pravda, ze koni je moc a zachranuje se vse, coz asi neni spravne. Na druhou stranu nebyt "Bileho", tak jsem zavysla na farmaceutickem prumyslu, ver, ze jsou lidi, pro ktere, to ma vyznam. Viz. Tao kone, S konem mezi svety.

17.8.2018 10:52
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Já bych taky psa nejedla. Radši kořínky.

17.8.2018 10:56
honzapm

XXX.XXX.182.25

No nevím, být tři roky na pustém ostrově o koříncích, listech a červících,
možná by středně propečené bíglí stehýnko jednomu přišlo vhod...

17.8.2018 10:56
marion108

XXX.XXX.72.163

To ale neznamena, ze bych je stavela nad uzitkova zvirata. Kdyz ted rozdeluji zbytky zeleneho, tak dostanou kozy a kone jen na chut...

17.8.2018 10:58
marion108

XXX.XXX.72.163

honzapm napsal(a):
No nevím, být tři roky na pustém ostrově o koříncích, listech a červících,
možná by středně propečené bíglí stehýnko jednomu přišlo vhod...

Jo, jo... Nastesti jsme v case a prostoru, ze psy zrat nemusime. Ne?

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 11:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

marion: a u tech psu...do toho jdou celosvetove taky sileny zdroje...vemte si ze ty psi konzevy a granule obsahujou nejaky procento masa. To je prichut hovezi, jehneci a ja nevim jaka. Hoveziny je na zemekouli more, prispiva i svym dilem k oteplovani ( metan ). A pak toho miliony tun sezerou miliony mazlicku. Bobek z toho aby clovek ekologicky poslal dal, protoze na zahonek bych si to nedal.

Zase budu za trapaka, ale jak cty ty knizky ted z 19stol, tak tam popisujou rozdil mezi evropskym a japnoskym nebo cinskym zemedelcem. V kostce je takovej ze asiati v ty dobe obshospodorvali jen takovou vymeru, na kterou meli hnojivo. A vite cim hnojili? Hlavne lidskym. Cestou z mesta tahali na zadech na tyci dva kbeliky s lidskym, pak do velkyho sudu, naredit a za par tejdnu sup s tim na pole. U cest u policek byly kadiboudy aby pocestnej pridal "ruku" k dilu. Je fakt ze suchej zachod na vsi slouzil stejne, boban sel k bobanum zvirecim a sup s tim na pole.

17.8.2018 11:16
marion108

XXX.XXX.72.163

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
marion: a u tech psu...do toho jdou celosvetove taky sileny zdroje...vemte si ze ty psi konzevy a granule obsahujou nejaky procento masa. To je prichut hovezi, jehneci a ja nevim jaka. Hoveziny je na zemekouli more, prispiva i svym dilem k oteplovani ( metan ). A pak toho miliony tun sezerou miliony mazlicku. Bobek z toho aby clovek ekologicky poslal dal, protoze na zahonek bych si to nedal.

Zase budu za trapaka, ale jak cty ty knizky ted z 19stol, tak tam popisujou rozdil mezi evropskym a japnoskym nebo cinskym zemedelcem. V kostce je takovej ze asiati v ty dobe obshospodorvali jen takovou vymeru, na kterou meli hnojivo. A vite cim hnojili? Hlavne lidskym. Cestou z mesta tahali na zadech na tyci dva kbeliky s lidskym, pak do velkyho sudu, naredit a za par tejdnu sup s tim na pole. U cest u policek byly kadiboudy aby pocestnej pridal "ruku" k dilu. Je fakt ze suchej zachod na vsi slouzil stejne, boban sel k bobanum zvirecim a sup s tim na pole.

Tak u psu se to masozrouctvi da pochopit, u lidi to sice nechapu, ale respektuji. Stejna vymera uzivi mene masozravcu nez vegetarianu, ale to jsme uz OT

Jeste moje babicka vypoustela zumpu na pole.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 11:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak tak, spravnej sedlak si nese h...o domu :).
Septik ale ani na louku natoz na pole. Pere se, meje se nadobi.

17.8.2018 11:22
marion108

XXX.XXX.72.163

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak tak, spravnej sedlak si nese h...o domu :).
Septik ale ani na louku natoz na pole. Pere se, meje se nadobi.

Aaano a víš proč máme koně, přece na ho.
.o

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 11:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

NO joooo :) to jsem se tam taky docet :) ze hovezina se chovala hlavne kvuli hnoji na pole...az casem si v cechach a na morave zacli vic vazit mlika a naucili se s nim pracovat. A uz koncim :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 11:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

No jo, jenže kráva nebo ovce s vámi nepůjde na procházku, natož na túru. Dneska když se člověk prochází sám, tak vypadá jako tipař nebo jako blázen. Je potřeba nějaké rekvizity, ke kolu mám hluboký odpor, takový ty lyžařský hole mě taky nelákají, tak to holt je pes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 11:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Profesor: Tak Vy byste krizi řešil lidožroutstvím, kdežto Janinka by se stala veganem. Naprosto zřetelný názorový rozdíl. Ovšem pokud byste oba pozvali sousedy na hostinu, bylo by to asi v pořádku obojí .

17.8.2018 11:48
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No jo, jenže kráva nebo ovce s vámi nepůjde na procházku, natož na túru. Dneska když se člověk prochází sám, tak vypadá jako tipař nebo jako blázen. Je potřeba nějaké rekvizity, ke kolu mám hluboký odpor, takový ty lyžařský hole mě taky nelákají, tak to holt je pes.

Lama?
Ponese na zádech batůžek s vodou, případně nějakou svačinku, povedete ji na ohlávce, máte z ní vlnu, mléko a mláďata na prodej nebo na maso.
Nebo oslík? Nemá vlnu, ale zas je tradičnější. Krása, ne?

Taky mám psa. Říkám si, nepiju, nekouřím, třídím odpad, nekupuji běžně potraviny dovážené přes půl zeměkoule, neužívám tašky (pevné umělé jen výjimečně, trhací umělé a papírové a sáčky vůbec), tak si nějakou rozmarnost snad můžu dovolit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 11:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

bodlinko, s krávou byste jít mohla, naučila by se to lehce a těšila by se stejně jako pes. Já v počátcích venčila jednoho psa a jednu kozu. Ale o bláznovství mlčím .

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 11:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lamy bývají občas dost svině. A jsou zubatější, než se zdá. A plivou bachorku. To už radši ten oslík, no.

17.8.2018 11:52
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Naprosto zřetelný názorový rozdíl
To je trefné, oreb.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 11:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nezdá se Vám divné, že zakladatel tohohle vlákna napsal příspěvek a hned potom svůj účet deaktivoval? Nechápu, co tím sleduje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 12:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

bodlinka: s tom plivanim...pri strihani na me lama jeste neplivla, ale jeji kolegyne za plotem nebo hrazenim jo! Ani zadna nechtela kousat. Kopnul jen jeden samec a to ze jsem mu sel strihat stehno.

Zakladatel je...

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 12:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Profesor: Tak Vy byste krizi řešil lidožroutstvím, kdežto Janinka by se stala veganem. Naprosto zřetelný názorový rozdíl. Ovšem pokud byste oba pozvali sousedy na hostinu, bylo by to asi v pořádku obojí .

No, já tipuji profesora spíš na čokoládu

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 12:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

On se nahoře k tomu eventuálnímu lidožroutství přiznal, tak v tom případě to budou čokoládové figurky .

17.8.2018 12:23
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nezdá se Vám divné, že zakladatel tohohle vlákna napsal příspěvek a hned potom svůj účet deaktivoval? Nechápu, co tím sleduje.

Jmenuje se Kentán, je z Montarži a v Paříži patří za okresního debila. Zlodějíček s IQ velikosti své boty je postrachem policie, psychiatrů i ředitelů věznic. Nikdy nezavře hubu a svou prostoduchostí přivádí k šílenství nejen spoluvězně, ale i daleko větší ryby.

17.8.2018 12:42
profesor1

XXX.XXX.192.98

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Profesor: Tak Vy byste krizi řešil lidožroutstvím, kdežto Janinka by se stala veganem. Naprosto zřetelný názorový rozdíl. Ovšem pokud byste oba pozvali sousedy na hostinu, bylo by to asi v pořádku obojí .

Pokud by jsme se všichni sešli u jednoho stolu, tak vzhledem k tomu že moji sousedi se nestravují zdravě, hádejte kdo by skončil v udírně?!

Saola - vlčí smečka se mě naposledy rozutekla tam někde u Vrchlabí. Měl jsem je prvně u Berouska, ale ten je rozmazloval.

Arus - já se tu přiznám že mám rád čokoládu a vy mě tu odsoudíte, že podporuji produkci palmového oleje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 12:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

profesor1 napsal(a):
Pokud by jsme se všichni sešli u jednoho stolu, tak vzhledem k tomu že moji sousedi se nestravují zdravě, hádejte kdo by skončil v udírně?!

Saola - vlčí smečka se mě naposledy rozutekla tam někde u Vrchlabí. Měl jsem je prvně u Berouska, ale ten je rozmazloval.

Arus - já se tu přiznám že mám rád čokoládu a vy mě tu odsoudíte, že podporuji produkci palmového oleje.

to chce kupovat čokoládu bez palmáče. je lepší, lépe se rozpouští v ústech a nezanechává na patře škrablavý povlak. jediný tuk, co patří do čokolády, je kakaové máslo, tak maximálně ještě tuk mléčný.

17.8.2018 12:51
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Lamy bývají občas dost svině. A jsou zubatější, než se zdá. A plivou bachorku. To už radši ten oslík, no.

A kdybyste ten batůžek s vodou a sváčou nesla Vy a tou vodou a jídlem tu lamu uplácela - totiž chci napsat motivovala ke slušnému chování, to by nešlo?

17.8.2018 12:58
profesor1

XXX.XXX.192.98

Tak to by určitě šlo, ale pak by po cestě nešla Bodlinka a lama, ale hloupá kráva a lama

Bodlinko, nenuťte mě ještě číst etikety. Známí ví, že mám rád hořkou a co nejvíc procentní.

17.8.2018 13:00
Varaxi

XXX.XXX.1.226

profesor1 napsal(a):
Tak to by určitě šlo, ale pak by po cestě nešla Bodlinka a lama, ale hloupá kráva a lama

Bodlinko, nenuťte mě ještě číst etikety. Známí ví, že mám rád hořkou a co nejvíc procentní.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2018 13:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
A kdybyste ten batůžek s vodou a sváčou nesla Vy a tou vodou a jídlem tu lamu uplácela - totiž chci napsat motivovala ke slušnému chování, to by nešlo?

to by teda nešlo. už proto, že pes aspoň jde sám. a možná časem unese i batůžek s vodou a sváčou. tolik kilo jako lama snad mít nebude, ale možná i kárku by uvezl.

17.8.2018 16:51
dad

XXX.XXX.225.133

nechci nikomu radit, ale předevčírem vyhořel sklad sena které bylo na prodej za 2000, -/balík, druhý den po podání inzerátu
jinak tu jsou stohy a stohy velkých hranatých balíků slámy a jiné bio hmoty pro spalovnu, výkupní cena je 350, - + DPH kus.

17.8.2018 17:02
nitraner

XXX.XXX.30.253

Každý to má jinak. Každý má jiné oblíbené zvíře, každý jí něco jiného.
Já si zas neumím představit že bych jel trávu pro ovce a řídil by kůň nebo hovězí, natož osel.

17.8.2018 17:28
Bekkky

XXX.XXX.68.18

Tak tenhle příspěvek začal tak, že se nás tu někdo pokoušel notně namíchnout a otrávit a vida, jaká se z toho vyklubala zábavná diskuze. Moc jste mě všichni pobavili .
Zdá se, že ovčáky, kozáky a čtveráky jen tak něco nena.ere.
A proto ovcím a kozám třikrát Nazdar!

17.8.2018 22:39
nitraner

XXX.XXX.30.253

dad napsal(a):
nechci nikomu radit, ale předevčírem vyhořel sklad sena které bylo na prodej za 2000, -/balík, druhý den po podání inzerátu
jinak tu jsou stohy a stohy velkých hranatých balíků slámy a jiné bio hmoty pro spalovnu, výkupní cena je 350, - + DPH kus.

Protivanov, objekt ze slámou. Škoda přes pět milionů. Příčina požáru se vyšetruje.

18.8.2018 09:04
profesor1

XXX.XXX.192.98

Ohněm tady první vyhrožovala Saola. To znamená že je taky první sprostá podezřelá!

18.8.2018 09:26
saola

XXX.XXX.44.50

Dostal jste mne. A to jste ani nemusel použít metodu gumových hadiček.

Jen bych vám doporučila prolistovat výkladový slovník s důrazem na význam slova vyhrožovat. Myslím, že osvěžení vašich znalostí je na místě. Pak si nebudete vytvářet vzdušné zámky domněnek

Již klasici české literatury i historici uvádějí, že uskladněné seno a sláma poměrně často a dobře hoří, ať už neopatrností, či zlým úmyslem. Na rozdíl od dnešní doby to kdysi často znamenalo rozsudek smrti a ožebračení celé rodiny či vesnice. To dnes sice nehrozí, ale argumentovat tím, že mám statisíce uložené právě v seně, mi prostě přijde poněkud nestandardní - ale každému, co jeho jest.

18.8.2018 09:36
profesor1

XXX.XXX.192.98

Když jste teda u toho doporučování, tak já bych doporučil nezaměňovat argumentování s úvahou (viz. výkladový slovník)
Navíc jste se teď hned v úvodu více-méně přiznala, tak že jestli šlo o vyhrožování nebo ne je v tuto chvíli (kdy už pro vás jedou orgány činné v trestním řízení) irelevantní!

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2018 09:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Každý ukládá své statisíce jinak, většina do zlata, Profesor do sena . Zlato ve skutečnosti nemá cenu žádnou, toho se nenajíte, kdežto takové seno je opravdový poklad .

18.8.2018 09:51
honzapm

XXX.XXX.182.25

Poklad, seno, zlato - tady je to už jako v té pohádce.

A jak mě máš ráda Ty, dcéro nejmladší?

Ticho...

No... Jak mě máš ráda?

Já vás tatínku, pane králi, mám ráda jako...
Jak jen dcera může mít ráda svého otce, takže...

Jako Seno pod střechou, pane králi...

Profesore, orgáni nevyšetří nic. Těm je v těch jejich kombinézách
takovej hic, že jsou rádi, že jsou rádi.

18.8.2018 10:12
profesor1

XXX.XXX.192.98

V tomto počasí je hic orgánom aj v bílém kombinééééé

Přidejte reakci

Přidat smajlík