Ohradník - musí být uzavřený okruh?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
3.9.2018 18:12
canka

XXX.XXX.35.234

Ohradník jsme měli vždy udělaný tak, aby to byl uzavřený okruh. Samozřejmě jsem to tak viděla i všude jinde..Ale chtěla bych se zeptat zkušenějších, zda je možnost zapojit ohradník tak, aby to nebyl uzavřený okruh? Potřebuji udělat přední část pastviny trochu jinak, takže by se vlastně jednalo o to, že by to byla jakože ohrada do tvaru U. Takže pokud by se dal na začátek Účka zdroj(napojil se na pásky), musel by se na konec těchto pásek(ukončení pásek na posledním sloupku) dát nějaké uzemnění nebo nějaký svod? nevím, jestli se správně vyjadřuji, aby to bylo pochopitelné..
Mluvila jsem se známým elektrikářem a ten mi řekl, že je to možné, že to bude normálně fungovat a že žádné ukončení uzemněním nepotřebuji..že to prostě napojím a impulsy budou normálně probíhat až na konec..myslíte, že je to možné? Bude to fungovat?

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2018 18:18

nemusí být uzavřený. Okruh se uzavře tím, že se spojí zem s lankem skrz zvíře.

3.9.2018 19:06
profesor1

XXX.XXX.192.98

Můžete to sem tam (ty řady nad sebou) propojit dohromady. Když se náhodou někde lanko protrhne, tak to bude fungovat dál - impuls "příjde" z druhé strany.

3.9.2018 22:01

a pokud budete mít řady propojené, tak v místě kde se zvíře dotkne může dostat větší pecku, protože skrz propojení řad nebude zdroj od zvířete tak daleko.

3.9.2018 22:45
canka

XXX.XXX.35.234

Výborně, moc děkuji za radu, zkusím pásky propojit..i když teď přemýšlím nad jednou řadou pásek a dvě řady lanka..potřebuji něco s dobrou vodivostí a hlavně odolností proti přetržení..že nám tu migruje lesní zvěř jsem zvyklá, ale letošní léto je to extrém a pásky mám furt přervané

3.9.2018 23:11

A co používáš za vodiče? Mně tu do toho taky lítaj srnky a prasata a maximálně mi to někde vyhoděj z izolátoru, nebo izolátor vytrhnou z kůlu ven. Že by mi ale trhali lanka, to ne.