Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
10.3.2019 11:08
ninka6

XXX.XXX.232.161

Dobrý den, prosím o radu. Jsem začátečník v chovu koz a mám březí kozu která má 16.3. termín. Je to její první porod vůbec. Mám ji chodit kontrolovat? Kdyby ano, kdy mám začít ji chodit kontrolovat(kolik dní předem), a jak často ve dne, v noci... Děkuji za případné odpovědi

10.3.2019 18:17
fenixana

XXX.XXX.47.93

Dobrý den,
z vlastní zkušenosti, letos mi porodila nejdříve jedna koza dva dny před termínem..Mám 5 koz, 4 kozy mají porody za sebou. Tak bych začala hlídat cca. 3 dny před termínem, případně dle změn u kozy (ale to je různé, některé se naleje vemeno pár hodin před porodem, některé 14 dní před porodem apod.). Kontrolovat přes den můžete po 2 hodinách, u některých koz je to strašně rychlé. Také se to pozná, že začne odcházet hlenová zátka. V noci Vám neporadím, to by chtělo min. po 3 hodinách, ale sama to nedělám, chodím večer před spaním a pak 1 x za noc, cca. kol 3h ráno. Otázkou taky je, jaké máte zkušenosti s porody, jestli jste schopná pomoci u porodu? Někdy to není sranda, aby člověk věděl, co udělat. Letos se mi např. stalo, že u druhého kůzlátka šla jen hlavička ven a přední nožičky byly uvnitř (nožičky mají být podložené pod hlavičkou kůzlátka). Loni se koze zase zastavily stahy po odtoku vody a prostě nerodila!!! Ale nechci Vás strašit, většina koz to zvládne i bez Vaší asistence.
Lucka

10.3.2019 19:01
ninka6

XXX.XXX.232.161

mockrát děkuji.

10.3.2019 19:25
fenixana

XXX.XXX.47.93

Není vůbec zač, pak dejte vědět, jak to dopadlo! Já teď taky čekám, poslední porod by měl být 12.3. Hodně štěstí

20.3.2019 16:14
ninka6

XXX.XXX.232.161

Takže kozena v pondělí porodila! Je to prvnička a porodila 3 kůzlátka, ale bohužel jedno umřelo. Kozička a kozlík jsou zdraví pijí ze struků, jenom menšího kozlíka jsme do 2. dne dokrmovali z flašky

20.3.2019 16:27
fenixana

XXX.XXX.47.93