Překrmení pečivem - ovce

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
24.9.2020 10:37
ivos.v

XXX.XXX.136.126

Vážení chovatelé , jsem teprve začátečník v chovu … a bydlím v místě kde mám souseda, který chová prasata a vozí mu velké dávky neprodaného pečiva …má to tak trochu ledabyle uskladněné a nemá plot …mě so občas stane, že mi ovce uteče a míří si to strašně rychle k tomuto obřímu krmelci a láduje se tam jak prasátko, já samozřejmě hned běžím, ale trnu hrůzou, co se stane když náhodou nebudu doma a někdo z rodiny třeba neuhlídá závoru. Můžete to tu ovci zabít, když se jednorázově takto dosyta přejí rohlíků, sladkého pečiva? A dá se nějak udělat rychlou pomoc podáním něčeho?

Děkuji za odpověď.

Ivan.

24.9.2020 11:33
Varaxi

XXX.XXX.1.226

ivos.v napsal(a):
Vážení chovatelé , jsem teprve začátečník v chovu … a bydlím v místě kde mám souseda, který chová prasata a vozí mu velké dávky neprodaného pečiva …má to tak trochu ledabyle uskladněné a nemá plot …mě so občas stane, že mi ovce uteče a míří si to strašně rychle k tomuto obřímu krmelci a láduje se tam jak prasátko, já samozřejmě hned běžím, ale trnu hrůzou, co se stane když náhodou nebudu doma a někdo z rodiny třeba neuhlídá závoru. Můžete to tu ovci zabít, když se jednorázově takto dosyta přejí rohlíků, sladkého pečiva? A dá se nějak udělat rychlou pomoc podáním něčeho?

Děkuji za odpověď.

Ivan.

Ano, zabít ji to může.
První pomoc - veterinář.
Při nadmutí se do ovce leje olej nebo pivo. Ale léky jsou vždy účinnější.

24.9.2020 11:36
MajkaP

XXX.XXX.21.249

Zabít to ovci může a to dost lehce. Jako laik jí nepomůžete, takže být vámi snažim se především zabezpečit váš pozemek.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.9.2020 13:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Ano, zabít ji to může.
První pomoc - veterinář.
Při nadmutí se do ovce leje olej nebo pivo. Ale léky jsou vždy účinnější.

z tohohle by ale nebylo nadmutí, ale akutní acidóza.

na to olej ani pivo nepomůže.