Mapa útoků vlka obecného v letech 2018 - 2021

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.6.2021 16:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mapa útoků vlka obecného v letech 2018 - 2021

Na rozdíl od dosud zvěřejněných map a přehledů tato obsahuje přesné GPS souřadnice, kde byla nalezena usmrcená nebo zraněná zvířata. Takže nyní se může veřejnost podívat, kde se odehrávají útoky na hospodářská zvířata a zjistit, že se nejedná pouze o odloučené lokality "v zemi nikoho".
Po kliknutí na ukazatel se zobrazí detailní informace o nálezu, datum, místo a počty usmrcených nebo zraněných zvířat.

Několik případů ( rok 2018 ) nemá přesné GPS souřadnice, takže ukazatel míří na střed obce. Prosím ty, kteří "se najdou" bez přesného určení místa nálezu, ať se mě ozvou.

Prosím sdílejte.

( zdroj Agentura ochrany přírody a krajiny České republiky informace v souladu s ust. §§ 6 a 7 zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace v platném znění )

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1SMsUoLQeJKWrArfhLvEj91JQWpbk82cj&usp=sharing

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.7.2021 14:26

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.10.2021 20:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pro poučení.


https://www.casopis.ochranaprirody.cz/pece-o-prirodu-a-krajinu/prakticka-zkusenost-s-pasteveckymi-psy/

Jakym smerem? Ani zminka, jak si pastevci vylovi svuj rajon od drobnych zivocichu...zbytecne dlouha slohovka s jakym vysledkem?

30.10.2021 00:43
suffolkovce

XXX.XXX.237.191

Také MASNACKU moc nechápu odkaz na časopis, jak to JIVA myslela,

Tolik roboty a rizik se psi. Že to je starost, jsem tušila, ale že až taková. Úplně se mi ztrácí smysl psa. To je popis života dvou dobrodruhů pod stanem jejich rodinou se stali dva krásní psi, a to s noční službou a baterkou a dalekohledem, který navíc ještě pominul zimní období. Bezva dobrodružný život po stanem, který za dva roky práce povýšili na prosklenou maringotku, a to za státní peníze. Takže mě ten článek přesvědčil o tom, o si myslím, že pro české podmínky a většinu chovatelů ovcí je pes nevhodným nástrojem na ochranu proti vlku.

Byli tady AOPK s filmem Beránek a vlk https://youtu.be/idJFXWLptP0
bylo akorát před volbami, tak ten dokument a celé povídání byla tak krásná volební agitace, AOPK asi najali odborníky na mediální manipulaci, nešlo si nevšimnou podprahových situací, když např. ušmudlaný pasák má novou mikinu s obrázky vlka. Úplně to z dokumentu čišelo, a to jsme tam šla jako nezaujatý člověk, jenž má k vlku ambivalentní vztah.

Osobně mám takový pocit, že se situace okolo rozšíření vlka tají, aby se lidé neděsili. Dokument přečtu, ale chvíli to bude trval :(


Jitka

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.10.2021 10:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dokument Beranek a vlk...ani nemam snad chut to komentovat. Videl jsem jen ukazky. Chvili jsem komunikoval i s Kutalem. Ne. Vlk patri do narodniho parku a jakmile vystrci cenich mimo, tak na zed. Evropa ma uz davno zivotaschopnou populaci a oni si k sobe mezi evropskyma NP cestu najdou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.10.2021 12:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Povinna cetba.

http://www.akcr.cz/data_ak/21/p/Vlci.pdf

mastnáčku, vy jste musel být v několika minulých životech ovcemi, které byly zadávovány vlky jak na běžícím pásu.

Je mi jasné, že takovou karmu nepřeperete během jednoho života, nicméně to, že se domácí zvířata nemají nechávat ve veřejném prostoru či krajině bez adekvátního dozoru, byste přece jen mohl zkusit pochopit. Nebo je to příliš těžké?

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.10.2021 12:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

O cem to placate panacku? Ve verejnem prostoru nebo krajine volne? Bud jste uplne natvrdlej nebo provokater. Zkuste to znova a lip a bez karmy. Takovej chytrolinek zrovna vcera zkousel podobny recicky na me nekde jinde.

31.10.2021 12:45
petr008

XXX.XXX.139.160

Tak jsem mrkl na tu mapu a vychází mi z toho načisto jasno - to vás Pán Bůh trestá za to že se nemodlíte čecháčci. U nás na Moravě skoro nic a těch pár případů, to je kvůli naplaveným, přivandrovalým, ateistickým cajzlom, tak .

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.10.2021 13:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na ktery morave? Dalsi pakun provokater?

31.10.2021 14:34
petr008

XXX.XXX.139.160

No přeca na Velikéj Moravě .
Yes, dělal jsem si srandu a jsem velice rád, že se mě vlci netýkají a držím pěsti těm, kteří se s tím musí potýkat. Holt nová doba... A nová doba si žádá nové metody boje. A o tom to je.

1.11.2021 19:43
ojtek

XXX.XXX.239.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
mastnáčku, vy jste musel být v několika minulých životech ovcemi, které byly zadávovány vlky jak na běžícím pásu.

Je mi jasné, že takovou karmu nepřeperete během jednoho života, nicméně to, že se domácí zvířata nemají nechávat ve veřejném prostoru či krajině bez adekvátního dozoru, byste přece jen mohl zkusit pochopit. Nebo je to příliš těžké?

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2021 10:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
No přeca na Velikéj Moravě .
Yes, dělal jsem si srandu a jsem velice rád, že se mě vlci netýkají a držím pěsti těm, kteří se s tím musí potýkat. Holt nová doba... A nová doba si žádá nové metody boje. A o tom to je.

Tak prosim pekne ty metody jsou?

2.11.2021 11:38
petr008

XXX.XXX.76.218

Jsou nutné..., jde-li o přežití zemědělce a zemědělství nebo vlcků v kulturní krajině. Ale to nikdy nevysvětlíte někomu, kdo neví, co je to spravovat hospodářství a do toho mít ještě budovat zátarasy proti škodné.
Žijeme v době, kdy se dá vše koupit, pokud na to máte a mají na to většinou právě tací, kteří hospodářství spravovat nikdy nemuseli. Pomoci si musíte sám a nesmí Vás u toho nikdo chytit. Myslím, alespoň z kusých zpráv, které sem tom problesknou, že se tak u nás už děje a je to v pořádku. Je to přirozený vývoj, který bude myslím pokračovat. Je to důkaz že fyzikální zákony, konkrétně ten o akci a reakci fungují a je to tak správně .

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2021 11:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
Jsou nutné..., jde-li o přežití zemědělce a zemědělství nebo vlcků v kulturní krajině. Ale to nikdy nevysvětlíte někomu, kdo neví, co je to spravovat hospodářství a do toho mít ještě budovat zátarasy proti škodné.
Žijeme v době, kdy se dá vše koupit, pokud na to máte a mají na to většinou právě tací, kteří hospodářství spravovat nikdy nemuseli. Pomoci si musíte sám a nesmí Vás u toho nikdo chytit. Myslím, alespoň z kusých zpráv, které sem tom problesknou, že se tak u nás už děje a je to v pořádku. Je to přirozený vývoj, který bude myslím pokračovat. Je to důkaz že fyzikální zákony, konkrétně ten o akci a reakci fungují a je to tak správně .

hura, konecne z vas vypadlo to rozumne na co jsem cekal. S tim souhlasim a odpoustim ty predesle blafy .)

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2021 12:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
Jsou nutné..., jde-li o přežití zemědělce a zemědělství nebo vlcků v kulturní krajině. Ale to nikdy nevysvětlíte někomu, kdo neví, co je to spravovat hospodářství a do toho mít ještě budovat zátarasy proti škodné.
Žijeme v době, kdy se dá vše koupit, pokud na to máte a mají na to většinou právě tací, kteří hospodářství spravovat nikdy nemuseli. Pomoci si musíte sám a nesmí Vás u toho nikdo chytit. Myslím, alespoň z kusých zpráv, které sem tom problesknou, že se tak u nás už děje a je to v pořádku. Je to přirozený vývoj, který bude myslím pokračovat. Je to důkaz že fyzikální zákony, konkrétně ten o akci a reakci fungují a je to tak správně .

To je zase blábol - nabídnu analogický příklad, který snad více objasní situaci:

Bydlíte v přízemí,ráno odejdete z bytu do zaměstnání, zamknete dveře, ale necháte otevřená okna. Vrátíte se po práci domů a ejhle, byt je vykraden. Zavoláte policii, ta přijede, a když zjistí, že se pohoršujete nad tím, jak si vás někdo dovolil vykrást, když přece máte právo nechat otevřená okna a byt bez dozoru, tak si rameno zákona tak akorát poklepe na čelo a zavolá na vás dr. Chocholouška.

Stejně tak je to s ponecháváním domácích zvířat bez dohledu - je úchylné si myslet, že máte právo na to, aby kvůli tomu, že vy ten dozor nad svými zvířaty nejste ochoten zajistit, tak musí být vyhubeno vše kolem.

2.11.2021 12:42
petr008

XXX.XXX.76.218

Moc nejásejte. Když posledně našli jednoho odstřeleného, tak se mohli orgány přetrhnout, aby našli kuli, podle které by na balistice mohli určit flintu, ze které vyšla. Taková snaha a vyšetřování se nevidí, ani když jde o vraždu. Bylo to v hlavních zprávách a pomalu téma týdne. Naštěstí našli h....

2.11.2021 12:53
petr008

XXX.XXX.76.218

A těmi žgryndy jste můj blábol vyvrátila nebo podepřela? Teď tedy nevím .

PS: je plýtváním energií, inteligencí a časem na někoho, kdo obhajuje zloděje, škodnou a celkově mu to moc nemyslí...

2.11.2021 15:11
ojtek

XXX.XXX.238.74

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je zase blábol - nabídnu analogický příklad, který snad více objasní situaci:

Bydlíte v přízemí,ráno odejdete z bytu do zaměstnání, zamknete dveře, ale necháte otevřená okna. Vrátíte se po práci domů a ejhle, byt je vykraden. Zavoláte policii, ta přijede, a když zjistí, že se pohoršujete nad tím, jak si vás někdo dovolil vykrást, když přece máte právo nechat otevřená okna a byt bez dozoru, tak si rameno zákona tak akorát poklepe na čelo a zavolá na vás dr. Chocholouška.

Stejně tak je to s ponecháváním domácích zvířat bez dohledu - je úchylné si myslet, že máte právo na to, aby kvůli tomu, že vy ten dozor nad svými zvířaty nejste ochoten zajistit, tak musí být vyhubeno vše kolem.

Tak nám chovatelům ukažte,jak máte několika tisícové stádo ovcí v horách a máte nad ním stále dozor,,,,

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2021 08:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je zase blábol - nabídnu analogický příklad, který snad více objasní situaci:

Bydlíte v přízemí,ráno odejdete z bytu do zaměstnání, zamknete dveře, ale necháte otevřená okna. Vrátíte se po práci domů a ejhle, byt je vykraden. Zavoláte policii, ta přijede, a když zjistí, že se pohoršujete nad tím, jak si vás někdo dovolil vykrást, když přece máte právo nechat otevřená okna a byt bez dozoru, tak si rameno zákona tak akorát poklepe na čelo a zavolá na vás dr. Chocholouška.

Stejně tak je to s ponecháváním domácích zvířat bez dohledu - je úchylné si myslet, že máte právo na to, aby kvůli tomu, že vy ten dozor nad svými zvířaty nejste ochoten zajistit, tak musí být vyhubeno vše kolem.

Krasne odhaleni vaseho fungovani, klucik nebo holcicka z panelaku co rozdava rozmy ( chovatele kteri neco delaji jsou v drtive vetsine domkari ).
O jakem vyhubeni to melete? Typickej priklad noumoidniho zastance vlku a ekologickeho trotla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 00:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je zase blábol - nabídnu analogický příklad, který snad více objasní situaci:

Bydlíte v přízemí,ráno odejdete z bytu do zaměstnání, zamknete dveře, ale necháte otevřená okna. Vrátíte se po práci domů a ejhle, byt je vykraden. Zavoláte policii, ta přijede, a když zjistí, že se pohoršujete nad tím, jak si vás někdo dovolil vykrást, když přece máte právo nechat otevřená okna a byt bez dozoru, tak si rameno zákona tak akorát poklepe na čelo a zavolá na vás dr. Chocholouška.

Stejně tak je to s ponecháváním domácích zvířat bez dohledu - je úchylné si myslet, že máte právo na to, aby kvůli tomu, že vy ten dozor nad svými zvířaty nejste ochoten zajistit, tak musí být vyhubeno vše kolem.

Ona chovatele bída brzy naučí, že svá stáda musí strážit. Až se člověk člověku stane vlkem. Zatím to je i tak, že ovce se toulají po lese a vyžírají z krmelců krásné voňavé seno, myslivci staví kolem krmelců oplůtky, kterými štíhlé srny projdou a bachraté ovce ne a případně zahánějí ovce zpátky "za dráty". Možná není daleko doba, kdy je někdo sloví - a nejen v lese - a nebude to vlk. Všeho do času.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 10:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

...a není Vám divné, že ty útoky v roce 2021 jsou hlavně na Broumovsku, když vlci jsou již po celém území ČR (prokázaná místa, kde se rozmnožují nebo tam žijí + migrující jedinci po celém území ČR, což vám potvrdí každý lokální myslivec, který chodí jen trochu do přírody?)? Tam jsou dle mého názoru dva problémy - ovčáci, kteří se apriori nechtějí přizpůsobit + vlci, kteří se toho naučili využívat.
Pak je ještě zajímavé toto: https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/annan-reznickova-co-odhalila-analyza-vlcich-skod-na-broumovsku a přímo část "K polovině útoků došlo opakovaně u pouhých čtyř chovatelů".
Jinak ten článek nic nepřekrucuje, jen aby mezi námi bylo jasno. Tu BP jsem přečetla celou a článek koresponduje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 10:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
...a není Vám divné, že ty útoky v roce 2021 jsou hlavně na Broumovsku, když vlci jsou již po celém území ČR (prokázaná místa, kde se rozmnožují nebo tam žijí + migrující jedinci po celém území ČR, což vám potvrdí každý lokální myslivec, který chodí jen trochu do přírody?)? Tam jsou dle mého názoru dva problémy - ovčáci, kteří se apriori nechtějí přizpůsobit + vlci, kteří se toho naučili využívat.
Pak je ještě zajímavé toto: https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/annan-reznickova-co-odhalila-analyza-vlcich-skod-na-broumovsku a přímo část "K polovině útoků došlo opakovaně u pouhých čtyř chovatelů".
Jinak ten článek nic nepřekrucuje, jen aby mezi námi bylo jasno. Tu BP jsem přečetla celou a článek koresponduje.

Divne je, ze na severni Morave, kde byly v minulych letech hlasene velke ztraty je v roce 2021 jako kdyz utne. Mam zpravy, ze v tech mistech operuje Hnuti Duha a lidem nabizi ruzne desatky za to, ze utoky nehlasi. Dalsi vec je neuplnost dat, zrovna dnes se ke me dostalo, ze v okoli Žiliny u noveho Jičína byly utoky, byly tam pracovnici CHKO, ohledavalo se, skody se hradily, ale u AOPKa data nejsou. Dostava se to k nim z ruznych zdroju a nekdy se to tam zrejme ani nedostane. A to nebyly male ztraty.
O kvalite ohrad se nebudu bavit, kazdej vam rekne ze zadna ohrada vlka dlouho nezadrzi, takze co by jste po chovatelich na Broumovsku chtel? V CHKO kde jeste nedavno nepustili vysku ohrad nad 1m? Ted povoli 120cm, udajne uz nekomu v nejakem CHKO povolili i 140, svata doborto, to vam skocim snozmo i v podrousenym stavu s plnym zaludkem. Natoz aby tohle byla prekazka pro vlka na lovu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 11:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Prošla jsem si CHKO Broumovsko loňskou zimu pěšmo křížem krážem. Tady nejde o ploty jako o celkovém uvažování v daném kraji. Obrovská pastvina jen s dřevěnou ohradou, tak velká, že v ni bylo stádo skotu + koně, kteří si na dané ploše vytvořili dvě vlastní skupiny. Přes ten výběh vedla ještě turistická značka. Byly tam ve dne v noci. Pod tou loukou obrovská socialistická zemědělská usedlost, kam lze koně a krávy sehnat. Nikoho to ani netankovalo. Prostě to nechali tak, jak to leží a běží. Vlci nevlci. A takhle podobně tam je přístup k chovu zvířat na řadě míst. Tak co od toho lze čekat?

Kdy ty škodné události byly okolo Žiliny? Taky musíte uvažovat, že se stále jedná o státní aparát a taky že úředního šimla ke svalu nepřinutíte...a ta prodleva může být velká.

Nevěřím, že se zrovna na Moravě nechávají zemědělci uplácet :D takoví blbci farmáři opravdu nejsou. Při tak smutném stavu, v jakém české zemědělství je, opravdu nevěřím, že většinově nahrajou nějakým ochranářům...to by totiž byli výhledově sami proti sobě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 11:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Reknu to takhle, ty ohrady jsou zastupnej problem. I kdyby tam bylo tech 120cm ohradnik jak z partesu, tak vlk nekde projde nebo to proste skoci s prstem v nose. Takze hazet spinu na chovatele je irelevantni. Pochopila by jste, kdyby jste byla na jejich miste. Stavet ohrady za statisice a milony o ktere vite ze vam bude na dve veci? To muze leda masochista.
Verit ohledne te moravy muzeme cemu chceme, tahle informace ke me prisla a utoky tam znenadani ustaly. Pravdy se jen tak nedohledate, leda by jste byla vsudepritomna. Statni aparat na ma vyrizeni urcitou dobu a nahlaseni taky. AOPK ma povinnost zverejnovat data skod a dela to jakz takz s urcitou prodlevou. Sledovat to muzete na https://www.navratvlku.cz/skodni-udalost-postup-nahlaseni-skodni-udalosti-krok-za-krokem/

Sam jsem ovce a kravu po utoku nuceny zavirat a pouste den co den. Pro ovce i kravu nic moc, pro me nic moc. Nejsme na divokem vychode nebo severu. Vic to nemam chut rozebirat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 11:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokud byste četl pořádně, co jsem napsala, pochopil byste. Já se nikde neodvolávala na ohradníky za miliony. Já jsem pouze poukazovala na to, že zrovna daný provozovatel měl zázemí pro koně a skot celoročně na pastvině a i přes přítomnost vlků je nestáhnul...když už ne do maštale, tak aspoň blíž k vesnici. A takhle je to na řadě míst i s ovcemi. To, že si v té oblasti na to vlci zvykli, je věc druhá.....je to prostě logický důsledek. Průšvih je, že taková smečka už se tohle neodnaučí. Ale udělali jsme si to sami. Víme už x let, že tam ti vlci jsou, ale čekáme se založenýma rukama. Když stát nabídne pomoc, je to taky špatně. Víme, co chceme?

Na Muráňské planině, která je plná vlků a medvědů, se chovají na volno mladí norikové. Na noc je také stahují ke stáji, kde vždycky někdo je. Mají něco jako zimní výběh, kde ti koně nocují. Nemají psy a nemají ani žádné škody. To je jeden případ za všechny, co se týče velkých zvířat. Dále ovčáci na Slovensku buď opět - zahánějí na noc anebo mají velké psy. Na středním Slovensku jsme teď strávila hodně času, hlavně po vesnicích, potkala jsem i pastevce. Tma nikdo neřeší vlka, jelikož je normální, že tam vlk je. Tam lidi akorát řeší medvědy, kteří lezou z dolin a chodí lidem do zahrady. Ale vlk tam prostě je, občas něco požere a to je celé. A musíme si uvědomit, že vlk je po celém území Slovenska taky až tak posledních 40 let, přišel ze severních částí. Takže se s tím ais naučit žít dá.

Vlk tady už bude, to je prostě holý fakt. S tím nic neuděláte, žádnou revoltou to nezměníte. Myslet si, že situace vyřešíte tím, že se nebude střílet jen v NP :D tahle myšlenka mě opravdu baví. Vlk není indián :D a hlavně byste musel změnit myslivecký zákon, a to pak pán Bůh s vámi, co se týče mysllivců :D Kvóty jsou taky blbost, jakmile střelíte alfu, tak končíte, jelikož nebude mít kdo učit mladé vlky lovit a těch škodných událostí bude ještě víc. Jediná účinná cesta v naší krajině je kvalitní monitoring a jakmile se nějaká smečka začne chovat nestandardně, tak do ní picnout - ale vědět, po čem střílím (z důvodu viz výše).

A nebojte se, mám taky boty od hnoje, nejsem žádný expert na poučky z odborné literatury.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 11:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Muzeme se poucovat at cteme pozorne jeden druheho ale vysledek a praxe je proste nemenna. Aby si nekdo plnil sen a dostaval placeno za monitoring skodne, to me prijde uz trosku ujetarna. Slovensko nezminujte, tam maji problemy jako u nas i s vlkem + zbytek evropy. Ze vas neco pobavilo jsem rad, ja se nesmeju, ziju obklopenej trema mnozicima se smeckama. Zrovna dnes jste se trefila do situace, ze namam naladu se rozepisovat na tohle tema. Treba jindy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 12:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

:) Vlk není škodná, mohl byste si přečíst legislativu.

Pro vaši informaci se zde žádný pořádný Monitoring nedělá, ten funguje na dobrovolnické bázi (čiliže ZADARMO) anebo si na něj někdo sežene grant, a to je stejně relevantní jako u jiného chráněného tvora.

Nevím, z jaké praxe vycházíte, ale pokud jste alepsoň náhled do článku, který jsem zde odkazovala, tak se ten počet škodných událostí na většině území snižuje. Ha?

Neodkazujte tady na zbytek Evropy, jak řekl profesor Boitani z Itálie, což je jeden z největších vlkařů na světě, řešení problematiky vlka se musí řešit úměrně danému státu a míře jeho urbanizace a charakteru přírodních podmínek.....a řada zemí to již zvládá. U nás je to zatím v plenkách a zaběhne se to taky.

Informace ze Slovenska jsou dané, já jsem za tímhle účelem na Slovensku byla několikrát, sbírala jsem si vlastní informace, setkávala jsem se s lidmi, jezdila jsem na problematické lokality, a to nejen tam, ale i v jiných zemích Evropy. A nejsme z Hnutí Duha ani z jiné organizace, jen mám taky boty od hnoje a prostě mě tahle problematika zajímá :D a od Slováků se je hodně co učit:D Jenže Češi hlavně přihlíží k Němcům, kde se to taky teprve učí, a pak si myslí, že problémy má celá Evropa.

Rozumím, nálada není, neb došly argumenty. Já nejsme žádný ochranář, ale to, čím Vy se oháníte, se dá úplně jednoduše rozstřelit, jelikož Vaše argumenty jsou aka "jedna paní povídala". A jak dlouho bude Vaše opozice trvat, to je jen na Vás. Ty vlky tady prostě nikdo nevystřílí a buď budete hledat cestu nebo Vám vlk všechny ovce sežere...ať se Vám to líbí nebo ne. Přístup vlády se v tomhle jen tak nezmění a pouštění hrůzy na netu Vám fakt nepomůže.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 12:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ne, nalada neni, lec tyhle "slovni souboje" jsem absolvoval uz mohokrat. Vlk = skodna. Muzete, pokud mate cas, sepsat + a - ktere navrat vlka prinasi. Poradne do hloubky zleva, zprava. Ten vas odkaz jsem cetl uz davno, podivejte se na datum vydani.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 12:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne, nalada neni, lec tyhle "slovni souboje" jsem absolvoval uz mohokrat. Vlk = skodna. Muzete, pokud mate cas, sepsat + a - ktere navrat vlka prinasi. Poradne do hloubky zleva, zprava. Ten vas odkaz jsem cetl uz davno, podivejte se na datum vydani.

Opět, bez argumentů, a to dokonce bez argumentů založených na tvrdých datech nebo na vlastním šetření. Článek jste sice četl, ale nic jste si z něj nevzal. A ten je založen na relevantních datech. O významu vlka u nás (ne v Yelowstone, ano, vím, je to rozdíl) toho byly napsané stohy, to si najděte, a do téhle debaty to nepatří. Mějte pěkný den.

5.11.2021 12:13
petr008

XXX.XXX.76.218

Na to, abych věděl, že vlk JE škodná V KULTURNÍ KRAJINĚ nepotřebuji číst legislativu, studovat vysokou školu ani poslouchat rádoby chytré teoretiky, jako jste při vší možné úctě vy .

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 12:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tenhle vstup nechpau. Jaka tvrda data? Clanek od Reznickovy jsem si sveho casu precet a pustil z hlavy. Nepochopila jste co vam pisu, proste jste se netrefila do doby kdy bych mel cas a chut to s vama rozebirat. Musim to psat 10x?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 12:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
Na to, abych věděl, že vlk JE škodná V KULTURNÍ KRAJINĚ nepotřebuji číst legislativu, studovat vysokou školu ani poslouchat rádoby chytré teoretiky, jako jste při vší možné úctě vy .

To je vlastně úplně jedno, jaké mám retoriky já nebo Vy:D stejně se navzájem nepřesvědčíme. Jediné je nad slunce jasné, stejně se tomu budete muset poddat, systém nějak funguje a vy jednotliví ovčáci to nezměníte, už jen proto, že nejste jednotní a ani jednotní nebudete, jelikož je už řada lidí, kteří se na situaci připraví ještě dřív, než u nich vlk vůbec bude....a ti s Vámi stejnou píseň výt nebudou:D

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 12:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je vlastně úplně jedno, jaké mám retoriky já nebo Vy:D stejně se navzájem nepřesvědčíme. Jediné je nad slunce jasné, stejně se tomu budete muset poddat, systém nějak funguje a vy jednotliví ovčáci to nezměníte, už jen proto, že nejste jednotní a ani jednotní nebudete, jelikož je už řada lidí, kteří se na situaci připraví ještě dřív, než u nich vlk vůbec bude....a ti s Vámi stejnou píseň výt nebudou:D

Tyhle porazenecky ( pro nas ovcaky a chovatele ) reci si nechte od cesty, at mate boty od hoven nebo nemate. Kdyz to nevyresi stat, vyresi se to "samo", at se vam to libi nebo ne. A myslet si o tom a plkat muzete co chcete.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 12:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Poraženec jste Vy sám, jelikož jste jste přestal argumentovat už tak 3 příspěvky zpět.

A vůbec, kolik máte Vy sežraných ovcí z kolika, když žijete mezi těmi třemi smečkami, :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 12:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Poraženec jste Vy sám, jelikož jste jste přestal argumentovat už tak 3 příspěvky zpět.

A vůbec, kolik máte Vy sežraných ovcí z kolika, když žijete mezi těmi třemi smečkami, :D

Ze nesdilim vasi chut dnes zapolit online? Tak to je dalsi debata bezpredmetna, necham vas u vasi pravdy. Aloha.

5.11.2021 12:33
petr008

XXX.XXX.76.218

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tenhle vstup nechpau. Jaka tvrda data? Clanek od Reznickovy jsem si sveho casu precet a pustil z hlavy. Nepochopila jste co vam pisu, proste jste se netrefila do doby kdy bych mel cas a chut to s vama rozebirat. Musim to psat 10x?

Máte to marné příteli, uvědomte si, že pro tyto zaměstnance státního aparátu, provádějící "monitoring" je to jejich džob. Oni vlky, zkrátka potřebují ke svému vlastnímu přežití. Mají sice boty od hnoje, ale jen proto, že si je nedopatřením umazali při "monitoringu" na cizím. Svoje hospodářství, které by je uživilo, by nikdy nezvládli .
Ztrácíte zbytečně čas, místo toho, abyste se vybavil vlčími kožešinami na zimu. Je nejvyšší čas, zima už je za dveřmi a energie zdražují . Naši předci nejlépe věděli, že vlčí kůže v zimě nejlépe zahřejí. Nebyli to totiž neschopní troubové, ale praktici. Proto po nich také něco zůstalo. Např. fungující kulturní krajina bez vlků, která dokázala uživit budoucí generace .

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 12:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
Máte to marné příteli, uvědomte si, že pro tyto zaměstnance státního aparátu, provádějící "monitoring" je to jejich džob. Oni vlky, zkrátka potřebují ke svému vlastnímu přežití. Mají sice boty od hnoje, ale jen proto, že si je nedopatřením umazali při "monitoringu" na cizím. Svoje hospodářství, které by je uživilo, by nikdy nezvládli .
Ztrácíte zbytečně čas, místo toho, abyste se vybavil vlčími kožešinami na zimu. Je nejvyšší čas, zima už je za dveřmi a energie zdražují . Naši předci nejlépe věděli, že vlčí kůže v zimě nejlépe zahřejí. Nebyli to totiž neschopní troubové, ale praktici. Proto po nich také něco zůstalo. Např. fungující kulturní krajina bez vlků, která dokázala uživit budoucí generace .

jste me cim dal vic sympatickej clovece. Jen premejslim, komu toho vlka poslu vycinit? :))

5.11.2021 12:47
petr008

XXX.XXX.76.218

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je vlastně úplně jedno, jaké mám retoriky já nebo Vy:D stejně se navzájem nepřesvědčíme. Jediné je nad slunce jasné, stejně se tomu budete muset poddat, systém nějak funguje a vy jednotliví ovčáci to nezměníte, už jen proto, že nejste jednotní a ani jednotní nebudete, jelikož je už řada lidí, kteří se na situaci připraví ještě dřív, než u nich vlk vůbec bude....a ti s Vámi stejnou píseň výt nebudou:D

V klidu hochu, na rozdíl od Vás, už mám v životě něco za sebou, takže nemám potřebu poslouchat nedospělé, příliš rychle vykvašené mladíčky, zaměstnance přebujelého státního aparátu.
Nad slunce je, konkrétně u Vás, jasné jedině to, že vaše bytí a nebytí stojí a padá s časově velice omezenou aktuální politickou atmosférou. Přizpůsobovat a poddávat se ve skutečnosti musíte vy, řadoví státní úředníčci, tak snadno nahraditelní a vyměnitelní. Nikoliv soukromí zemědělci, mladý muži. Ty už život naučil se o sebe postarat, oni to zvládnou vždycky. Poslouchat, skákat jak se píská, a myslet podle zadání musíte vy, jinak nebudete mít co do huby a pojdete hladem, sorry jako .

5.11.2021 17:50
juhaj

XXX.XXX.164.121

petr008 napsal(a):
V klidu hochu, na rozdíl od Vás, už mám v životě něco za sebou, takže nemám potřebu poslouchat nedospělé, příliš rychle vykvašené mladíčky, zaměstnance přebujelého státního aparátu.
Nad slunce je, konkrétně u Vás, jasné jedině to, že vaše bytí a nebytí stojí a padá s časově velice omezenou aktuální politickou atmosférou. Přizpůsobovat a poddávat se ve skutečnosti musíte vy, řadoví státní úředníčci, tak snadno nahraditelní a vyměnitelní. Nikoliv soukromí zemědělci, mladý muži. Ty už život naučil se o sebe postarat, oni to zvládnou vždycky. Poslouchat, skákat jak se píská, a myslet podle zadání musíte vy, jinak nebudete mít co do huby a pojdete hladem, sorry jako .

Promiňte, k vlkovi se vyjadřovat nebudu, ale četl jste, co nick eljan vůbec píše? Asi ne, protože z několika příspěvků v diskuzi, kde píše o sobě, vyplývá, že je to žena, muži. 😄

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 18:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

juhaj napsal(a):
Promiňte, k vlkovi se vyjadřovat nebudu, ale četl jste, co nick eljan vůbec píše? Asi ne, protože z několika příspěvků v diskuzi, kde píše o sobě, vyplývá, že je to žena, muži. 😄

Na tom uz dneska nesejde.

5.11.2021 18:36
petr008

XXX.XXX.139.160

juhaj napsal(a):
Promiňte, k vlkovi se vyjadřovat nebudu, ale četl jste, co nick eljan vůbec píše? Asi ne, protože z několika příspěvků v diskuzi, kde píše o sobě, vyplývá, že je to žena, muži. 😄

Jak si tím můžete být tak jistý. Co když je to některé ze 79 pohlaví. U takových aktivistů je to stejně jedno a mně osobně lhostejno .

5.11.2021 18:47
juhaj

XXX.XXX.164.121

petr008 napsal(a):
Jak si tím můžete být tak jistý. Co když je to některé ze 79 pohlaví. U takových aktivistů je to stejně jedno a mně osobně lhostejno .

Asi proto, že jsem taky žena 😅! A na 79 pohlavi nehraju, ja jsem si jistá už docela dost let!

9.11.2021 21:48
suffolkovce

XXX.XXX.237.191

juhaj ... takové neobvyklé české ženské jméno ... cizinka? ... a tak to asi bez křesťanské historie středoevropské země .... to pak vysvětluje jiný pohled na věc než nás starousedlíků české kotliny.... bez emocí platí „jiný kraj jiný mrav“

K eljan ….asi její špatná informovanost, a to buď její vinou nebo AOPK, protože mrtví nejsou jen na Broumovsku, jen se tam o nich hodně mluví, ale napadení hospodářských zvířat vlky je po celé ČR. Já naopak podezírám ochranáře, že to dokonce tají, aby se lidi nebouřili a nebáli. Za minimum považuji, že pokud někdo chová hospodářská zvířata v místě, kde se vlci vyskytují, měl by být bezprostředně informován, když se do sledování vynakládají státní peníze.

Za sebe bych obecně nechtěla, aby vlci byli vybiti, ale jako každé zvíře se musí člověka bát, protože jinak se ho bude muset bát člověk. A první, kdo přijde na řadu po hospodářských zvířatech budou psi, gaučáci, co jdou na výlet, a pak malé děti, zda to bude za rok nebo za dvacet let neumím odhadnout, ale pokud se bude pokračovat v současném systému ochrany vlka, který se stal pro hodně zapálených nebo snad spíše zakomplexovaných ochránců dobrou obživou, tak ten bod nastane. Nadějí jsou „neukáznění“ vlastníci zbraní, kteří vlka budu tajně dál historickým způsobem „vychovávat“. Slovenské hory nejde srovnávat s českou kulturní krajinou. A Slováci zvláště horalé mají také jiný naturel a na vlka nejdou v rukavičkách a mají rádi zvídavé Čechy a jistě jim po pravdě napovídají, jak vše u nich v souladu s právem dělají.

Vlk, který se nebojí člověka, je a bude vždy škodná.

Stejně jako člověk, který je schopen zabít člověka, se nemůže volně toulat krajinou.

Ad absurdum …to pak můžete otevřít věznice a nechat vrahy také volně žít a nám ostatním dávat za vinu, když nebudeme mít zamřížovaná a neprůstřelná okna, že nás zamordovali.

Jitka

9.11.2021 22:17
petr008

XXX.XXX.139.160

pro Jitku. Máte to dobře srovnané. Člověk, který se o něco stará, živí rodinu, něco obhospodařuje a musí používat selský rozum, opravdu nemám moc nervy na dohadování s čerstvými absolventy různých environmentálních oborů, kteří si svoje tzv. "výzkumy" a výsledky a závěry svých BP/DP zaonačují jak se jim právě hodí. Znám ze svého okolí několik takových. Nejsou schopni ani založit vlastní rodinu a udržet si funkční vztahy, ani postarat se sami o sebe, natož o někoho jiného.
Je zajímavé, že vesměs všichni takoví mají shodnou potřebu ostatním lainovat život a mocí mermo diktovat a ovládat ... Totální suchaři přesvědčení o své důležitosti, postrádající alespoň stopy smyslu pro humor.
Ale jak říkám já: Rozum, jedině rozum musí zvítězit nad pravdoláskařskou lží a nenávistí. Jinak budeme v ..., no tam .

10.11.2021 19:20
juhaj

XXX.XXX.164.121

suffolkovce napsal(a):
juhaj ... takové neobvyklé české ženské jméno ... cizinka? ... a tak to asi bez křesťanské historie středoevropské země .... to pak vysvětluje jiný pohled na věc než nás starousedlíků české kotliny.... bez emocí platí „jiný kraj jiný mrav“

K eljan ….asi její špatná informovanost, a to buď její vinou nebo AOPK, protože mrtví nejsou jen na Broumovsku, jen se tam o nich hodně mluví, ale napadení hospodářských zvířat vlky je po celé ČR. Já naopak podezírám ochranáře, že to dokonce tají, aby se lidi nebouřili a nebáli. Za minimum považuji, že pokud někdo chová hospodářská zvířata v místě, kde se vlci vyskytují, měl by být bezprostředně informován, když se do sledování vynakládají státní peníze.

Za sebe bych obecně nechtěla, aby vlci byli vybiti, ale jako každé zvíře se musí člověka bát, protože jinak se ho bude muset bát člověk. A první, kdo přijde na řadu po hospodářských zvířatech budou psi, gaučáci, co jdou na výlet, a pak malé děti, zda to bude za rok nebo za dvacet let neumím odhadnout, ale pokud se bude pokračovat v současném systému ochrany vlka, který se stal pro hodně zapálených nebo snad spíše zakomplexovaných ochránců dobrou obživou, tak ten bod nastane. Nadějí jsou „neukáznění“ vlastníci zbraní, kteří vlka budu tajně dál historickým způsobem „vychovávat“. Slovenské hory nejde srovnávat s českou kulturní krajinou. A Slováci zvláště horalé mají také jiný naturel a na vlka nejdou v rukavičkách a mají rádi zvídavé Čechy a jistě jim po pravdě napovídají, jak vše u nich v souladu s právem dělají.

Vlk, který se nebojí člověka, je a bude vždy škodná.

Stejně jako člověk, který je schopen zabít člověka, se nemůže volně toulat krajinou.

Ad absurdum …to pak můžete otevřít věznice a nechat vrahy také volně žít a nám ostatním dávat za vinu, když nebudeme mít zamřížovaná a neprůstřelná okna, že nás zamordovali.

Jitka

Juhaj je nick. Na psech jsem to kdysi vysvětlovala. Jedná se o jméno mojí první, samostatné fenky, kterou jsem si vzala ve 4 měsících z útulku. Dzžila se 13 let. A takové nejprve vyjukane štěně. Můj přítel, když jí viděl, řekl, že vypadá jako juhaj. Tak proč ne. Byli jsme mládí a holt sranda. Ale vyrostl z ní úžasný, srdeční pes, moc se mnou prožila. Tak je se mnou aspoň jako nick na internetu. A heslo někde. A omluva, že jsem se rozepsal, pořád mi to nedá. 🙂
A jinak jsem pražačka, žijící léta na spíš malé vesnici na J.Moravě. A římský katolík 😉.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.11.2021 07:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

juhaj napsal(a):
Juhaj je nick. Na psech jsem to kdysi vysvětlovala. Jedná se o jméno mojí první, samostatné fenky, kterou jsem si vzala ve 4 měsících z útulku. Dzžila se 13 let. A takové nejprve vyjukane štěně. Můj přítel, když jí viděl, řekl, že vypadá jako juhaj. Tak proč ne. Byli jsme mládí a holt sranda. Ale vyrostl z ní úžasný, srdeční pes, moc se mnou prožila. Tak je se mnou aspoň jako nick na internetu. A heslo někde. A omluva, že jsem se rozepsal, pořád mi to nedá. 🙂
A jinak jsem pražačka, žijící léta na spíš malé vesnici na J.Moravě. A římský katolík 😉.

Az me slza ukapla.

Přidejte reakci

Přidat smajlík