Nejsem žádný odborník, ale protože jsem toto nedávno řešil u kůzlat, tak Vám odpovím. Selen obecně v ČR chybí všem pastevním zvířatům. Je vhodné ho dávat po narození, aby se předešlo např. svalové dystrofii. Nám se narodilo hodně slabé kůzle, které se nedokázalo ani postavit, tak jsme mu dávali přípravek se selenem a už skáče jak kamzík.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý večer, Chci se zeptat jaký přípravek se selenem podat jehněti po narození na internetu jsem našel Hydrovit E+Se nebo Kombisol SE, a u obojího bylo napsáno že se podává do vody, ale zde na iFaune jsem našel diskuzi kde psali že se podává jehnatum do tlamy. Proto se chci zeptat který z uvedených přípravku je lepší a jak ho podávat. V jakém množství na jehně a jakým způsobem do vody či do tlamy jehněte. A jestli to stačí podat jednou nebo opakovat popřípadě po jak dlouhé době opakovat.Předem všem děkuji za odpověď. MK.

napsal(a):
Dobrý večer, Chci se zeptat jaký přípravek se selenem podat jehněti po narození na internetu jsem našel Hydrovit E+Se nebo Kombisol SE, a u obojího bylo napsáno že se podává do vody, ale zde na iFaune jsem našel diskuzi kde psali že se podává jehnatum do tlamy. Proto se chci zeptat který z uvedených přípravku je lepší a jak ho podávat. V jakém množství na jehně a jakým způsobem do vody či do tlamy jehněte. A jestli to stačí podat jednou nebo opakovat popřípadě po jak dlouhé době opakovat.Předem všem děkuji za odpověď. MK.
Úplně nejlepší je podávat bahnicím BĚHEM BŘEZOSTI liz obsahující selen. Pak nemusíte po porodu hasit požár v podobě těžce deficitního jehněte.

napsal(a):
Úplně nejlepší je podávat bahnicím BĚHEM BŘEZOSTI liz obsahující selen. Pak nemusíte po porodu hasit požár v podobě těžce deficitního jehněte.
Děkuji za odpověď, mám liz od Biosaxonu takový ten 4kg válec ale nevím zda obsahuje selen..koupil jsem ho v zemědělských potřebách a nebylo u toho kromě názvu na uctence žádné složení. Nevíte kde bych to zjistil popř. Jaký liz mám se selenem dokoupit? MK.