Peťoš

XXX.XXX.248.183
Ahoj,
je to poměrně obsáhlé téma, ve většině případů se jedná o vzduchové brzdy, kde stlačený vzduch vyrobený kompresorem hnacího prostředku (traktoru) za pomocí rozvodů vzduchu ovládají pístky v brzdičích stroje, tyto jsou ovládány brzdovým pedálem. U starších strojů jsou především jednookruhové pracující na principu napouštění vzduchové soustavy tlakovým vzduchem nebo jejím vypouštěním. U novějších strojů jsou už většinou dvouokruhové, tzn. že dochází k přetlačování pístků stlačeným vzduchem buď z jedné nebo druhé větve vzduchové brzdové soustavy, což vede k zabrždění nebo odbrždění stroje. Přívěsná a návěsná zařízení vybavená vzduchovými brzdami jsou spojovány s hnacím prostředkem pomocí rychlospojek (1 či 2, záleží právě jestli jsou brzdy jednookruhové nebo dvouokruhové). Průběžně se kontroluje činnost vzduchového kompresoru, který je v podstatě nejdůležitějším elementem celé brzdové soustavy, dále těsnost celé rozvodové soustavy a činnost jednotlivých brzdičů, v případě nutnosti následuje neodkladná oprava. Před každou jízdou je nutnost zkontrolovat zejména natlakováni vzduchové soustavy na předepsaný provozní tlak a funkčnost regulačního a vypouštěcího ventilu. Některé kompresory jsou vybaveny dávkovačem nemrznoucí směsi aby se předešlo zamrzání brzdové soustavy.
Pokusil jsem se to napsat jednoduše, tak snad jsem na nic důležitého nezapomněl a nikoho tímto příspěvkem neurazím 😁
Peťoš
gruntovník

XXX.XXX.107.112
Kdybys mu za tu snahu aspoň poděkovala!