Zdravím všechny. Za pár týdnů se budu stěhovat do domku s větší zahradou a vážně se zaobírám myšlenkou na pořízení včel. Zatím jsem naprostý amatér, ale někdy člověk začít musí :) Nu, ale hned na začátku bych se rád zkušenějších včelařů zeptal na dvě věci.
Tou první je kombinace včel a toho, že na zahradě se občas vyskytne nějaké to děcko. Co myslíte, nebude problém? Jak včely berou lidi kteří se vyskytují pár metrů od úlů?
Druhý dotaz se týká kombinace včel a sousedů. Je nutný souhlas sousedů k tomu, abych si včely mohl pořídit? Či by to maximálně vyvolalo sousedskou nevoli? Jedni sousedé jsou starší a velmi milí lidé, ale vedle je mladý pár s dětmi odněkud z města - jezdí tam na chalupu - a v tom bych možná viděl problém... a vlastně to souvisí i s prvním dotazem.
Děkuji všem za odpovědi. JŠ
je sice hezke ze tady vznikl takovi prostor i pro vcelare ale staci jit na tyto stranky vse tam je http://www.vcelarskeforum.cz/
je tam vse jiz zodpovezeno na ruznych vlaknech fora a jedna zasadni rada nez se zacnete ptat na ruzne dotazi staci zajit do knihovny nebo knihkupectvi aprecist nejake knihy je jich dost daji se sehnat i volne na internetu . jinak sousedu septat nemusite jen dodrzet bezpecnu vzdalenost anatocit cesna do vasi zahrady ale je lepe to snimi probrat a co setyce deti i hodne mirne vceli nekdy bodnou kdyz neni snuska nebo provadite leceni zalezi jen na vasi toleranci knim pokud to prostredi dovoli je lepe vseli zasadit na vzdaleny konec zahrady anatocit na pozemek kde nikdo neni treba na pole . a uplne nejlepsi je najit vcelare ve svem okoli a stim se kamaradit a nabrat iformace
Chov včel Vám žádný zakázat nemůže, ale je lepší se domluvit. Většinou to spraví jednou ročně sklenička medu, nebo flaška medoviny a nějaké to žihado je rázem zapomenuto.