Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.9.2017 17:02

Jsem začátečník, splnila jsem si sen a pořídila jsem si 300l akvárium pro závojnatky a nechala ho přes měsíc zajet jen s odolnými rostlinami.18.8 jsem si pořídila 4 závojnatky (orandu a ryukina,2 trošku protáhlejší než ryukin). Podle, všude na anglických stránkách, doporučovaného počtu závojnatek mám o 3 méně než bych teoreticky mohla. Doteď všechny rybky v pohodě, nádherné a aktivní a velcí jedlíci. Včera se na orandě objevilo zčervenání ocasní ploutve. To jsem se dočetla, že by mohla být nemoc Septicemia. Chtěla jsem to začít řešit v pondělí, ale dneska jsem objevila, že se už v podstatě nemusím "obtěžovat". Celý den je víceméně na dně, na mě sice reaguje jako obvykle i na jídlo. Proto jsem ji chvíli pozorovala a byla vidět příčina - odstávající šupiny, trošku nafouklejší tělíčko než obvykle. "Dropse". Neměla by být přenosná a proto nehodlám rybku předčasně utrácet, zkusím některé doporučované postupy na vyléčení a budu doufat v zázrak ačkoliv vím, že ten se konat nebude.
Dočetla jsem se jak u septicemie tak u dropse, že příčinou může být špatná voda v akváriu. Testy nemám, takže nevím jak na tom voda je. Ale přerybněno není (o 3 ryby méně, než bych ještě mohla a navíc všechno mláďata s tělem menším než 4cm), rostlinek je tam dost, silný filtr, každý týden výměna 50% vody. Ostatní jsou naprosto v pohodě. Já se tedy ptám, je možné aby takhle rychle (15 dní), navíc jako jediná, onemocněla kvůli kvalitě vody? Vím, že závojnatky jsou celkem náročné, nicméně oranda se uvádí jako méně choulostivá. Děkuji.

tolik653

2.9.2017 22:40
tolik653

XXX.XXX.249.175

Není Dropse vodnatelnost? Protože ta je docela infekční... Jinak nevím, proč každý týden děláš tak obrovskou výměnu vody a silný filtr znamená doufám externí, ne honič, který je údajně na větší akvárium než 300l..

3.9.2017 12:41

tolik653 napsal(a):