Umírají mi paví očka

Paví očko
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
9.9.2018 09:27
hoho

XXX.XXX.64.158

Dobrý den,

mám akvárko 25l a v něm 6 mini neonek, a měl jsem 4 paví očka (+2 šneky).

Paví očka mi začala umírat. Buď jsou ráno zcela apatická u dna nebo na boku na hladině.
Během týdne mi takto odešla 2, týden před tím jedno.
Vždycky je dám do sklenice a čekám jestli se neproberou - a neproberou.

Je možné, že je neonky v hejnu v noci nahánějí a uštvou? Umřel mi taky malý šnek, byl ráno vytažený z ulity. Jsem začátečník a paní v akvaristice mi řekla, že neonky (mini typ) s pavími očky půjdou dohromady.

Dík, Honza.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.9.2018 10:31

Dobrý den,

jak dlouho máte to akvárko, asi moc dlouho ne, že?

Děláte pravděpodobně několik častých začátečnicích chyb. První je ta, že máte akvárko 25 l. V akvaristice neplatí, že menší je jednodušší, právě naopak.25 litrů je hodně malé akvárko. Nepíšete, jak ho máte zařízené - filtrace, rostliny - ale v takovém malém plivátku je velmi těžké udržet nějakou stabilní chemii vody.

Plus,25 litrů je malé akvárko a vy jste tam šoupnul 10 rybek. To je prostě moc moc moc. Tam se vejde max pět rybek, možná i míň, třeba tři. Jde o to, že víc rybek víc kálí a prostě se otráví vlastním smradem. Kor paví očka, to jsou prasátka a v takovém malém akvárku nemají co dělat.

No a nakonec... nešoupl jste rybičky rovnou do nově koupeného akvárka? nezaběhlého? nekrmíte moc?

9.9.2018 10:52
hoho

XXX.XXX.64.158

Mám filtraci a dvě rostliny. Snažím se nepřekrmovat - neboli sypu spíš méně. Akvárko mám asi 4 měsíce a tyhle věci se začaly dít před týdnem.
Měním 2/3 vody každé 2 týdny a odsávám.

9.9.2018 10:58

No, je to prostě malé a navíc přerybněné.

Bych si na hejno neonek a pavích oček koupila tak 60 l a z tohohle udělejte krevetkárium, nebo možná bydlení pro beta samce.

9.9.2018 11:55

hoho napsal(a):