Čištění akvária - co s pěnovým hnízdem bojovnice Betta?
Bojovnice pestrá
Dobrý den, jeho to nemusí přestat bavit klidně pár týdnů. Normálně bych údržbu provedl. Jinak se taky můžete pěkně načekat.
Jinak, vyčistit akvárko to zavání trochu přehnanou údržbou. Ale třeba se mýlím. Normálně stačí pravidelně měnit část vody (ze začátku častěji) a občas odkalit, jeli to potřeba. Velké zásahy ve stylu, všechno vyčistím až to bude sterilní, jsou na škodu.
Uživatel s deaktivovaným účtem

cleonea
napsal(a):
Domnívala jsem se, že betty jsou citlivé na vodu a tak jsem to raději pečlivě čistila a měnila třičtvrtě vody každý týden. Mockrát děkuji za radu!
Teda já nejsem žádnej odborník na bety....resp. nikdy jsem žádnou ani neměla. Ale není 3/4 vody najednou moc???....nebylo by lepší měnit třeba 1/3 2x týdně??
Teď to prosím neberte jako radu nebo nedejbože kritiku.....spíš mě to tak napadlo.
Velmi zjednodušeně. Souvisí to s koloběhem dusíku. V akvárku žijí mikroorganismy (ve dně, ve filtru, na stěnách a dekoracích), které mají tu funkci přeměňovat jedovaté látky (NH3,NH4, NO2) na méně nebezpečné látky (N03). Říká se tomu nitrifikace. NO3 pak spotřebovávají rostliny. Pokud ale důkladným vyčištěním dna + filtru tyto mikroorganismy vyřadíte z provozu, tak se vám tam začnou prudce jedovaté látky hromadit v akváriu a dochází pak k otravě ryb.
Výměny vody jsou velmi správně ale přehnaní čištění nádrže nikoliv.
Uživatel s deaktivovaným účtem

cleonea
napsal(a):
Ne v pořádku. Jen, že mi při koupi betty řekli jen ať to čistím jednou týdně, tak jsem to pochopila takhle.
Nedělá dobrotu v jakém smyslu?