Rada pro začátečníka

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
11.8.2019 18:05
Mattyy

XXX.XXX.140.73

Zdravím,
Pokud by mi někdo mohl odpovědět na pár otázek byl bych moc rád. Jsem naprostý začátečník tak se předem omlouvám jestli se budu blbě ptát :)

Dostal jsem akvárko 96l 80x30x40 které přítelkyně koupila od paní která ho měla cca 10 let. Akvárko jsem dostal komplet se vším všudy od štěrku až po rybičky. ( paví očka, nějaké molly a ancistrus) Teď k těm otázkám.

1) Filtr který jsem dostal je už starší podle vzhledu a i zvuku celkem dost hučí. Zatím filtruje snad dobře ale raději bych předešel tomu než se rozbije.Takže bych raději pořídil nové jen si uplně nejsem jistý které ?

2) Světlo jak silné ? zářivka která tam je nyní bude už taky starší protože nápis není k přečtení a tak ani netuším jak silná je.

3) Vzduchování, již jsem koupil nový vzduchový kamen ten starý byl už fakt hrozný, ale jde mi o to jestli je potřeba vzduchovat nonstop ?

4) Kytky a štěrk. V akva byl pouze jeden druh kytky ( neznám jméno ale přidám foto ) Je tato kytka vhodná k našim rybkám Nám se vzhledově moc nelibí a chtěli by jsme ji vyhodit a zasázet nové. Dále tu mám štěrk nebo menší kamínky namíchané s mušlemi. Vzhledově nic moc ale jde mi to jestli je to vůbec vhodné pro ryby a kytky ?

Přikládám foto akvárka.

Předem děkuji zda mi někdo poradí. Něco málo jsem načetl z internetu ale v některých věcech se ty názory liší a tak jsi prostě nejsem jistý co je nejlepší :)

Ještě jednou díky !!

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2019 18:29

Asi začnu dnem....kamínky s mušlema mi fakty úplně vhodný nepřijdou. Já za nejlepší považuju křemičitý písek frakce 2-4 mm. U pavích oček mám frakci ještě menší 1-2 mm, protože živorodky jsou docela prasátka a líp se mi to odkaluje, ale zase ten sajrajt zůstává na povrchu písku, což může být nevzhledné.