Potrhané ploutve betty

Bojovnice pestrá
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Prendaloth

20.4.2020 19:27
Prendaloth

XXX.XXX.191.7

Potřebuju radu, mám samečka betty halfmoon již 6 měsíců. Nejdříve byl v cca 12ti litrovém akváriu, je to něco přes měsíc co jsem ho přesunula do 54 litrového. Když jsem ho koupila, ploutve měl v pořádku, ale zhruba po měsíci se mu začali trhat a pořád se to zhoršuje. Nikdy jsem neměla umělé rostliny ani žádné ostré dekorace. V malém akvarku jsem měla takový štěrk, napadlo mě že to má z toho, tak jsem ho vyměnila za malé kamínky. Ale vůbec se to nezlepšilo, spíše naopak. Napadlo mě, že se možná může jednat o bakteriální rozpad ploutví, ale nejevil žádné příznaky nemoci. Bohužel jsem začátečník a neuvědomila jsem si to, nenechala jsem akvárium zacyklovat (nevim zda je to správně přeloženo), někdo mi řekl, že by to mohlo být vysokým podílem amoniaku ve vodě, je to pravda? Zatím jsem test na to nedělala, momentálně si nemůžu dovolit za to dát přes pět stovek, to je ale vedlejší. Teď ale dělám vše pro to, abych amoniak snížila, ale nevím moc jak. Tak mám na vás dvě otázky 1.) proč se mu rozpadají ploutve a 2.) jak snížit amoniak. Každá rada mi moc pomůže, děkuju.

20.4.2020 23:23
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Test na amoniak nestojí tolik - třeba od Aquaru je dobrý a levný.

Jinak amoniak milují plovoučky, přidala bych pistii. Nebo jiné hodně rychle rostoucí rostliny, mají velkou spotřebu amoniaku - ceratopteris siliquosa, když se nechá plavat (nesází se), tak je pro betty krásnou podhladinovou peřinou.

On ten rozpad je z nevyhovujících podmínek, kdy je tělo rybky vyčerpané, nemusí to být jen dusíkaté látky, třeba pH hodně šejdrem atd., ale ty dusíkaté jsou nejčastější. Tedy amoniak, NO2, NO3. Amoniak a NO2 mají být nulové. NO3 řekněme max. do 50 mg/l, někde uvádí do 25 mg/l.

Má betta vzplývavé rostliny, do kterých si lehne? A betta je původně crown tail?

Jinak k dusíku: