Betta

XXX.XXX.21.210
Dobrý den, chtěla bych vás tímto způsobem poprosit o radu mám bettu z petcentra, je v 20ti litrovém akváriu s živými rostlinami, s filtrem a topítkem a před nějakou dobou jsme na něm začala pozorovat, že má poničené ploutve a zvláštní skvrny na sobě, podle toho co jsem našla na internetu tak se to dá léčit pomocí soly. Nevíte co s tím? Děkuju a jsem začátečník takže je možné, že nedělám vše správně. První fotografie je když jsem ho koupila a ta druhá teď (ta není vyfocena v jeho akváriu, dala jsem ho sem protože jsem to jeho úplně čistila.)
Máte fotku celého akva? Jak dlouho bylo zabíhané atd.?
Poničené ploutve mohou být bakteriální rozpad, záleží, jaké má životní podmínky. O jakých skvrnách dále píšete? Nepostřehla jsem je.
Léčbu bych volila jinou než sůl, jsou účinnější preparáty. Ale důležité je, aby prostředí bylo nezávadné, nemá smysl léčit něco v prostředí, které to způsobuje nebo tomu nahrává.
Betta

XXX.XXX.21.210
Děkuji, akvárium bylo zabíhané asi 3 týdny něž jsem ho tam dala, foto akvária přidám, rozpad ploutví je bakteriální, protože v akváriu není nic o co by se mohl poranit a skvrny jsou lépe vidět na téhle fotce, myslím nimi ty tmavá místa u hlavy, na hřbetu a vzadu na těle, ty tam dříve neměl a jak jsem psala jsem začátečník a nevím jestli to není normální nebo tak?😊
Takhle z fotky těžko soudit, v tom odkazu koukněte - je to takový přehled rybích nemocí vč. obrázků. Těmi jejich léčivy se nenechte mýlit, třeba bakteriální rozpad ploutví není třeba léčit antibiotiky. Spíš jde o to upravit podmínky - tedy zajistit nezávadnou vodu a pomoci třeba něčím, jako je Esha. Ale opravdu to chce ověřit, jestli funguje nitrifikace - máte amoniak a NO2 na nule, NO3 se nějak drží nebo roste, pH a KH tak nějak v mezích normy. Ten rozpad se projevuje při oslabení ryby - stresem psychickým, chemickým, fyzikálním, jinou nemocí. Pak se obranyschopnost snižuje a propuknou choroby, vůči kterým je normálně odolná.
Betta

XXX.XXX.21.210