Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
19.3.2022 21:35
jami

XXX.XXX.63.139

Prosím o radu, mám akvarko 150x50x50 cm a chtěl bych ho postavit na dva betonové pilíře široké 30 cm, tzn. 90cm by bylo ve vzduchu nebo je nutné mít podložené dno v celé ploše. Děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.3.2022 08:37

jami napsal(a):
Prosím o radu, mám akvarko 150x50x50 cm a chtěl bych ho postavit na dva betonové pilíře široké 30 cm, tzn. 90cm by bylo ve vzduchu nebo je nutné mít podložené dno v celé ploše. Děkuji.

Nejsem stavební inženýr, ale ta představa se mi vůbec nelíbí.

20.3.2022 08:53
juhaj

XXX.XXX.164.121

Pokud nemáte samonosné akvárium, pak podložit. Ten tlak na volnou plochu by mi nedal spát.

20.3.2022 10:03

juhaj napsal(a):
Pokud nemáte samonosné akvárium, pak podložit. Ten tlak na volnou plochu by mi nedal spát.

Nebo mít dobrou pojistku.

20.3.2022 11:49
Jiří5

XXX.XXX.231.163

Pokud budou betonové pilíře stabilní ( vliv podloží tj. nedochází k průhybu podlah) a horní plocha bude u obou shodná, jak příčně tak podélně, nemáte se čeho bát. Klidně si můžete dovolit i víc. Jediné "nebezpečí" hrozí od zatoulaného kamínku což dostatečně vyřeší třeba 2 cm polystyrénová deska jako podložka. Samozřejmě je třeba eliminovat bodové zatížení i uvnitř nádrže, dekorace z velkých kamenů atd. Desku bych dal po celé ploše akvárka, ani ne tak kvůli pevnosti ale spíš kvůli nechtěnému úderu ze spodní strany dna. Takže za mě ano, bez problémů, odpovidá-li síla skla velikosti akvária.

Ale ta dobrá pojistka není špatný nápad

20.3.2022 11:55

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nejsem stavební inženýr, ale ta představa se mi vůbec nelíbí.

Se někdy zastavte ve skladech firem zásobujících obchody s rybkami - mají akvária o objemu třeba 150 litrů položená jen hranou na profilech stojanů

20.3.2022 14:54

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):