Mlčoch

XXX.XXX.62.218
Vážení,
jsem už starší pán a v akvaristice nejsem žádný začátečník. Už jako kluk jsem přímo vášnivě choval Bojovnici pestrou (Betta splendens). Bavilo mne hledat vhodné páry ke tření a čekat jaké barevné kombinace budou výsledkem. Stačilo počkat na tlakovou níži, obnovit část vody, zvýšit teplotu a rybičky se třely jak o život. Vášnivci! Až na několik privilegovaných jedinců se vše odehrávalo v pětilitrových lahvích od okurek. Skutečně jen velice, velice vzácně se stalo, abych o nějakou rybku přišel. Jak z vlastního chovu, tak některou tu kupovanou.
Po letech jsem se k akvaristice vrátil. Pořídil jsem baterii patnáctilitrových nádržek. Namíchal měkkou, mírně kyselou vodu, běžnou teplotu vyreguloval na 24° a myslel si, že mám vyhráno.
A teď pozor! V Prodejnách Hornbach - Bílá hora a V Galerii Butovice jsem pořídil celkem pět párů rybek. Různé prodejny jsem volil proto, aby byl určitý předpoklad, že ryby nejsou příbuzné.
Do dvou týdnů bylo sedm z pořízených deseti kusů mrtvých!!!!!
Teprve dodatečně mi došlo, že jeden z prodavačů se mě vlastně snažil varovat když mne upozorňoval, že se jedná o importy, a že s nimi nejsou dobré zkušenosti.
Ke své škodě jsem nepochopil. Na vedení Hornbachu jsem vznesl dotaz, kdo, odkud ryby importuje, a zda se jedná o odchov nebo odchyt v přírodě. Hornbach se odpovědí neobtěžoval.
Vřele doporučuji pořizovat rybičky od tuzemských chovatelů a nikoliv od nějakých nedefinovaných pseudo- velkochovatelů bůhví odkud a dovezených ve zjevně zuboženém stavu. Vždyť jsme byli akvaristická velmoc a "česká neonka" byla pojem i v mezinárodním měřítku. Za každou cenu se vyhněte se kafilériím typu Hornbach.
0

XXX.XXX.213.155
Když ty ryby jsou odchovány do prodejní velikosti, tak chybu nutno hledat v dalších okolnostech.
Koupíte, jedno, jaký druh přímo od chovatele a pochcípe to stejně, jako z velkoobchodu.