Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.

Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod).

iFauna.cz » Diskuze » Bezobratlí »

Cyphonisthes vallatus septentroinalis kokony

Dobrý den,
Včera jsem se díval do krabičky s kokony cyphonisthesů, žàdný nebyl venku, vzal jsem jeden kokon, a pokusil jsem se ho rozloupnout.
Byl tak tvrdý, že jsem si málem zlomil nehet(jsou to moje první kokony, takže nevím, jak by měli být tvrdé), vzal jsem si tedy nožík, a pomalu jsem ho rozloupnul nožíkem.
Byl tam krásný samec, krovky měl ztvrdlé, žádná deformace, no prostě nic.
A potom jsem rozloupnul nejstarší kokon, opět samec, opět v pořádku.
Ale jelikož jsem začátečník, zdá se mi že je kokon moc tvrdý, na to, aby ho brouk prorazil, vždyť i já jsem ho musel otvírat nožíkem, jinak by to prostě nešlo.

Poraďte prosím, jestli mám kokony rosit(nikdy jsem je nerosil), nebo je rozloupnout, nebo prostě čekat?
Moc díky.
Jo, ještě chci zdůraznit, že když jsem před dnem načal kokon jednoho samce, dnes jsem se podíval a samec byl vylezlí.
Takže nevím, jestli se brouci z kokonů třeba nemůžou dostat?
Díky.
Tento druh jsem nechoval, ale co vím, tak se právě vyznačuje tím, že kukla potřebuje fázi sucha, a to v délce 5 - 6 měsíců, pak teprve postupné zvyšování vlhkosti.
Předpokládám, že to tak je i v přírodě, že je období, kdy kokon postupně totálně vyschne a stane se tak velmi pevným, brouk se vyvine třeba po nějaké pauze a pak čeká na změnu počasí, kdy po navlhčení brouk stěnu kokonu už prorazí.
Podobně třeba cheirolasie čekají v kokonech a občas se jim musí pomoct.
U těchto druhů je tedy potřeba si poznačit datum zakuklení, po odpovídající době pak raději špičkou nože udělat malý kontrolní otvor a pokud je tam hotový brouk, tak mu udělat trochu větší otvor aby mohl snadno vylézt ven, ten kokon třeba dát na trochu vlhčí substrát.