Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
7.4.2020 17:35
fofo

XXX.XXX.113.193

Prosim o radu skušene chovatele jsem začátečník v chovu šneku Helix aspersa maxima, šnečkům se daří a snášejí i vajíčka bohužel se mi dedaří vylíhnout malé šnečky. Pokud by někdo byl ochoten poradiť budu strašne ráda, hlavne mě zajíma jaký substrát zvolit pro líhnutí, jakou teplotu, vlhkost, a podobně. Prosím pište jenom lidé ochotní seriozne poradit, nemám náladu na rejpání nebo kritiku protože každý jednou začínal. ĎEKUJI ZA ODPOVĚDI A RADY

8.4.2020 19:27
tomvoj

XXX.XXX.142.190

Dobrý den, tento druh jsem jednou choval, ale spíše jenom jako pokus, měl jsem je ve velké bedně venku, substrát myslím byl použitý lignocel, rašelina a ještě nějaký substrát po bezobratlých. Šneci v určité velikosti začali snášet vajíčka podobně jako třeba hlemýžď zahradní, ale to bylo už v létě a celkem v pohodě se to líhlo. Malé šnečky jsem občas vybíral a dával do menších boxu, pak jsem je nechával známému na krmení ještěrů, ale byli by asi fajn i pro střevlíky.
Takže záleží na tom, jakou máte teplotu a asi jestli nemáte moc mokrý nebo naopak suchý substrát.
Trochu ten chov popište, venku může být přes noc pořád k nule stupňů.
Dále co se týká krmení, tak existují směsi přímo pro tyto šneky, důležité je nezapomínat na vápník.
Poznámka: Nakonec jsem ty šneky myslím někomu poslal, neměl jsem ani chuť je použít na jídlo, když člověk vidí tu hromadu slizu. Jinak ale jsem už je jedl, ale vařit bych je nechtěl.

9.4.2020 18:44
fofo

XXX.XXX.113.193

Ďekuji za odpověď, šneky mám od října, chovám v 50l plastových boxech v interieru, venkovní prostor mám připravený ale čekám až se víc oteplí (bydlím v horách) substrát dávam lignocel. Z 50 kusů uhynuli jenom dva. Krmim krmivem určeným pro šneky s přidaným vápnikem + sepiova kost+ zelenina, ovoce, voda. Vlhkost 70%.
šneky jsem pořizovala za účelem skusit chovat neco netradiční, z pavouků, různych brouků, strašilek mám respekt

9.4.2020 20:05
tomvoj