Cryptosporodie u gekončíků

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
6.5.2012 22:41
adam100

XXX.XXX.108.33

Pozor!!!

Foto zdravého jedince.

Mám blbou zkušenost s chovem gekončíků.

25. 6.2011 jsem si zakoupil od pana Igora Boglarského z Hrušovan u Brna dva gekončíky. Jeden byl vyhublý, ale na to jsem nebral zřetel protože jsem začátečník. Na dotaz že se mě zdá příliš vyhublý, mě odpověděl že ho ostatní gekončíci nepustili k potravě. Zeptal jsem se ho také jestli mám dát gekončíky ihned k sobě nebo raději do karantény. Na to mě odvětil že karanténa se praktikuje pouze u zvířat s importu a u těhle to prej není potřeba, prej ať si zvykají. Dal jsem na jeho rady. A to byla chyba!, dal jsem je ihned po přívozu k sobě. Po dvou dnech jsem je oddělil a pátral po internetu ,měl jsem totiž tušení že by to mohla být nějaká nemoc. Na diskusi jsem se dočetl že by se mohlo jednat o Cryptosporodie. Udělal jsem tedy gekončíkům rozbor trusu ve kterém se tato nákaza potvrdila:-( Hned po zjištění jsem gekončíky oba dva zavezl zpátky panu Boglarskému a žádal od něho vrácení peněz. Z peněz mě vrátil polovinu, aspoň něco. Ale problém je že není ochoten přiznat i po předložení veterinární zprávy, že se jedná o Cryptosporodie. Tvrdí že dal ihned oba dva nakažené k ostatním gekončkům do svého chovu a teď je určitě dál vesele prodává jako zdravé jedince. Moji dva gekončíci se za ty dva dny nakazili taky a budu je muset nechat utratit. Chtěl jsem tímto upozornit na to že i mezi chovateli se najdou i nezodpovědní podvodníci kteří ohrožují naše chovy! Vzal mě tímto ideály o serioznosti některých chovatelů. Dejte si prosím na Igora pozor!!!