Hedvábničky - jak se pozná kohout nebo slepice

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Neregistrovaný uživatel

2.10.2009 23:33
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.214.81

Dobrý den,jsem začínající chovatelka hedvábniček a mám svoje první kuřata,ted jim je 8 týdnů a nejsem si jistá jestli poznám kohoutka od slepičky.Jediné,co jsem si všimla je,že mají různobarevné výrůstky nad zobákem,některé mají červený a lehce vystouplý a některé černý a vlastně to mají ploché.Tak jsem usoudila,že ty s tím červeným jsou kohoutci,ale nevím jestli je to správně.Děkuji za rady.

Neregistrovaný uživatel

3.10.2009 14:16
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.1.3

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dobrý den,jsem začínající chovatelka hedvábniček a mám svoje první kuřata,ted jim je 8 týdnů a nejsem si jistá jestli poznám kohoutka od slepičky.Jediné,co jsem si všimla je,že mají různobarevné výrůstky nad zobákem,některé mají červený a lehce vystouplý a některé černý a vlastně to mají ploché.Tak jsem usoudila,že ty s tím červeným jsou kohoutci,ale nevím jestli je to správně.Děkuji za rady.

Tak ač máme kohoutka se slepičkou doma, nevím jak je rozeznat tak malé. Od chovatelky je máme vždy ve 4 měsících, kdy je rozeznává i ona. To aby to měla 100% dobře, protože je pak prodává dál.

Jinak - vždyť máte doma oba rodiče, ne? Zkuste to porovnat s nimi. Vidět to naživo je nejlepší. Případně hoďte pár fotek do Hedvábniček na moderce. Zuzka F.

PS: Kohoutek by měl být vyšší než slepička, ale nevím zda už je to znát v těch 2 měsících.

Neregistrovaný uživatel

3.10.2009 15:48
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.172.27

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dobrý den,jsem začínající chovatelka hedvábniček a mám svoje první kuřata,ted jim je 8 týdnů a nejsem si jistá jestli poznám kohoutka od slepičky.Jediné,co jsem si všimla je,že mají různobarevné výrůstky nad zobákem,některé mají červený a lehce vystouplý a některé černý a vlastně to mají ploché.Tak jsem usoudila,že ty s tím červeným jsou kohoutci,ale nevím jestli je to správně.Děkuji za rady.

Nejlépe to poznáte dle hlavičky, slepičkám se začnou dělat kulaté čupřinky,kohoutkům roste
peří jakoby do zádu směrem ke krku, pak mají delší a silnější nožičky,na omak mohou už mít kohoutci znát hřebínky. Všechny barevné rázy hedvábniček musí mít temně fialové tmavé nohy i hřebeny, pokud mají světlé hřebeny,je to vada a hedvábničky nejsou čisté.
Ještě vyčkejte minimálně měsíc, potom už se začnou vylupovat.

Neregistrovaný uživatel

3.10.2009 20:39
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.214.81

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Nejlépe to poznáte dle hlavičky, slepičkám se začnou dělat kulaté čupřinky,kohoutkům roste
peří jakoby do zádu směrem ke krku, pak mají delší a silnější nožičky,na omak mohou už mít kohoutci znát hřebínky. Všechny barevné rázy hedvábniček musí mít temně fialové tmavé nohy i hřebeny, pokud mají světlé hřebeny,je to vada a hedvábničky nejsou čisté.
Ještě vyčkejte minimálně měsíc, potom už se začnou vylupovat.

Rodiče mám,kohout má tmavý hřeben,je rezavý a slípka žlutá a nemá nad zobákem nic,nohy mají tmavé.Kuřeta jsou 2 bílé,2 žluté a 6 rezavých,kulaté čupřinky mají skoro všechny,až asi na 3,ale právě nad zobákem některé mají červené nebo černé,třeba ty bílé,jedno nemá nad zobákem nic a druhému se tam podle mě dělá náznak tm.červeného hřebínku ale ani jedno nemá čupřinu,spíš to mají dozadu.Jde mi o to,že je chci okroužkovat a nevím jakou velikost,abych to dala správně,protože kohouti mají větší kroužky.A kroužkovat by se mělo v 10ti týdnech,jak jsem si přečetla.

Neregistrovaný uživatel

3.10.2009 22:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.172.27

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Rodiče mám,kohout má tmavý hřeben,je rezavý a slípka žlutá a nemá nad zobákem nic,nohy mají tmavé.Kuřeta jsou 2 bílé,2 žluté a 6 rezavých,kulaté čupřinky mají skoro všechny,až asi na 3,ale právě nad zobákem některé mají červené nebo černé,třeba ty bílé,jedno nemá nad zobákem nic a druhému se tam podle mě dělá náznak tm.červeného hřebínku ale ani jedno nemá čupřinu,spíš to mají dozadu.Jde mi o to,že je chci okroužkovat a nevím jakou velikost,abych to dala správně,protože kohouti mají větší kroužky.A kroužkovat by se mělo v 10ti týdnech,jak jsem si přečetla.

Aha, tak pokud jde o kroužky, tak jim dejte všem č. 16, tím nic nezkazíte, a na výstavě je
to v toleranci,jen aby je měly na pravé noze a správně nasazené. Máte pravdu u žlutých
a červených hedvábniček se vyskytuje v hřebenech i červená. To by opravdu mohli
být kohoutci, slepičkám byste žádný hřebínek v tomto věku nenahmatala. A pokud je máte všechny stejně staré,tak by rozdíly měly být vidět. Jsem milovník
chlupáčů,pokud chcete,vložte foto na moderku. Už jsem je tam hodně dlouho neviděla
a žluté snad vůbec. Děkuji MB.

Neregistrovaný uživatel

4.10.2009 01:40
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.214.81

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Aha, tak pokud jde o kroužky, tak jim dejte všem č. 16, tím nic nezkazíte, a na výstavě je
to v toleranci,jen aby je měly na pravé noze a správně nasazené. Máte pravdu u žlutých
a červených hedvábniček se vyskytuje v hřebenech i červená. To by opravdu mohli
být kohoutci, slepičkám byste žádný hřebínek v tomto věku nenahmatala. A pokud je máte všechny stejně staré,tak by rozdíly měly být vidět. Jsem milovník
chlupáčů,pokud chcete,vložte foto na moderku. Už jsem je tam hodně dlouho neviděla
a žluté snad vůbec. Děkuji MB.

Hned zítra je nafotím a dám na moderku fotku.

Neregistrovaný uživatel

7.10.2009 13:24
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.172.27

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Hned zítra je nafotím a dám na moderku fotku.

Těším se na fotky a stále nikde nic??

Neregistrovaný uživatel

26.6.2012 18:39
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.135.183

Dobrý den chtěla bych se zeptat jak rozpoznám slepici od kohouta jsou starý asi 12 týdnů děkuji za odpověd vendula.:-)

Neregistrovaný uživatel

26.6.2012 19:11
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.232.94

Dobrý den, výše to máte všechno popsané:-) Ve dvanácti týdnech už by to mělo být podle opeření na hlavě poznat.

Neregistrovaný uživatel

26.6.2012 21:22
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.191.213

Mám k Vám dotaz-koupila jsem 7denní kuřátka,směs barev.Bílá kuřátka jsou největší,pak mám taková jakoby stříbrná,dále nějak divoce zbarvené-hnědé, černé jsou maličké stále a nakonec ty rádoby žluté.Prosím Vás vždy se vylíhne třeba od žlutých hedvábniček směs barev?Ráda bych měla jen žluté-tak trochu jsem zatížená na toto zbarvení u slepic,ikdyž mám 5 již 3,5měsíce starých orlovek trojbarevných,ale to je zase taková láska k tomuto plemeni slepic.Když bych měla u těch žlutých kuřátek slepičku a sehnala si čistě žlutého kohoutka,bude potomstvo již čistě žluté?Díky za odpověď
Ještě dodatek kuřátkům bude tento týden 3týdny.smajlík

Neregistrovaný uživatel

28.6.2012 17:11
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.34.128

Dobrý den, nejsem zadavatel tohoto téma, ale mám podobný problém, jsem také začínající chovatel hedvábniček, které jsem si letos vylíhl. Prosím o určení pohlaví u hedvábniček.
Mám jich 10(6 starších a 4 mladší) Myslím si, že jsou to asi všichni kohoutci.
Děkuji a přeji hezký den:-)

Neregistrovaný uživatel

28.6.2012 17:12

Neregistrovaný uživatel

28.6.2012 17:13

Neregistrovaný uživatel

28.6.2012 17:14

Neregistrovaný uživatel

28.6.2012 17:22

Neregistrovaný uživatel

28.6.2012 17:23

Neregistrovaný uživatel

28.6.2012 17:38
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.34.128

Nejdou mi sem nahrát další fotky. Zkusím zítra:-)

Neregistrovaný uživatel

28.6.2012 18:06
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.232.94

Tak dle mých nevalných zkušeností - 1 a 2 bych tipla na kohoutky a ostatní jsou slípky. Ten stříbrný je krásný, jsem na ně nějak zatížená..., nám ho letos někdo ukradl smajlík

Neregistrovaný uživatel

28.6.2012 18:08
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.232.94

jejda, blbě koukám, máte tam jednu neočíslovanou fotku... tak znovu. 1 kohoutek a ostatní slepičky. Jsem zvědavá, jestli to tu někdo potvrdí :-)

Neregistrovaný uživatel

28.6.2012 22:12
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.39.166

jeden chovatel mi říkal, že hedvábnička kohout má na lokti (nevím kde je myšlen asi na křídle???) delší peří, pokud někdo ví jak je to přesně prosím o upřesnění

Neregistrovaný uživatel

29.6.2012 08:43
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.41.2

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Nejdou mi sem nahrát další fotky. Zkusím zítra:-)

No, tak já do toho vnesu zmatek, podle mne první dvě fotk a poslední jsou slepice, u těch zbývajících (asi mladší kuřata) si nejsem jist, ale spíše bych se klonil ke kohoutům. Někdy vloni probíhala na moderce diskuze na stejné téma, ale je pravda, že to už bylo u dospělého kusu. Nakonec jsme se shodli, že je to slepice a podle majitele i byla:-). přijde mi, že u těch zmíněných fotek mají kusy krásnou slepičí čupřinu, přesně takovou, jakou pak mají moje dospělé slepice. ikdyž ze všeho existuje výjimka....viz přiložená fotka, ta divoce zbarvená (chudinku jsem koupil takhle orvanou, ale už se opeřuje a to stihla v tomhle stavu odchovat tři kuřata:-)) má čupřinu také spíše dozadu... M.

Neregistrovaný uživatel

29.6.2012 10:09
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.34.128

Děkuji, ach jo nejde mi sem pořád nahrát zbývajících 6 foteksmajlík

Neregistrovaný uživatel

29.6.2012 11:02
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.1.30

První dvě jsou slepice, ostatní vypadají na kohouty.

Neregistrovaný uživatel

29.6.2012 11:03
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.1.30

Ačkoli u té poslední (černé) to není jednoznačné -mohla by to být i slepička.

Neregistrovaný uživatel

29.6.2012 20:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.53.1

tak jestli mužu,kohout a jeho dvě slepičky

Neregistrovaný uživatel

29.6.2012 20:21

Karlos654123

3.6.2019 20:47
Karlos654123

XXX.XXX.110.134

Dobrý den, co myslíte Slepička nebo kohoutek?

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.6.2019 22:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Karlos654123 napsal(a):
Dobrý den, co myslíte Slepička nebo kohoutek?

Zatím se mi zdá, že vidím na fotce relativně mladé zvíře. Můj tip je spíše kohout (že má vzadu delší tu chocholku), ale je to malé, ještě uvidíte, dejte čas.
Zkuste se kouknout na hřeben. Ten by mohl u kohouta už pomalu začít vystoupat na rozdíl od slepice, jestli není ještě brzy, většinou to jde poznat 4. měsíc.

Karlos654123

4.6.2019 21:01
Karlos654123

XXX.XXX.110.134

Děkuji za odpověď, jj je lehce přes 2 měsíce staré.. Mame jich více ale vůbec zatím netušíme co budou tak děkujeme za odhad 😊

Karlos654123

4.6.2019 22:26
Karlos654123

XXX.XXX.110.134

Děkuji za odpověď, jj je lehce přes 2 měsíce staré.. Mame jich více ale vůbec zatím netušíme co budou tak děkujeme za odhad 😊

Luky.V

23.6.2019 17:21
Luky.V

XXX.XXX.99.215

Dobrý den neprodává někdo hedvábničky z okresu Rakovník ? Předem děkuji

udo68

5.10.2019 19:25
udo68

XXX.XXX.145.18

Dobrý den mohl by někdo poradít ohledně pohlaví jsem začínající chovatel to jsou moje první kuřátka 5měsíců stará kvočna měla 13kuřátek 3 bohužel uhynuli.Předem děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.10.2019 19:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

S mensi chocholkou spise slepice, to druhe spise kohout, ale uz by mohl kokrhat.

udo68

5.10.2019 20:17
udo68

XXX.XXX.145.18

děkuji, zatím nekokrhá.

6.10.2019 04:24
jo012810

XXX.XXX.101.35

Ve dvou měsících nemusí kokrhat. U kohoutka, v tu dobu, už začíná růst hřebínek a ten z fotek nevidím a cholky nemají "kohoutí" tvar. Takže ještě asi počkat...

udo68

6.10.2019 19:24
udo68

XXX.XXX.145.18

jo012810 napsal(a):
Ve dvou měsících nemusí kokrhat. U kohoutka, v tu dobu, už začíná růst hřebínek a ten z fotek nevidím a cholky nemají "kohoutí" tvar. Takže ještě asi počkat...

Jsou jim 5 měsíců a 13 dní

17.8.2020 12:01
Fíkus.

XXX.XXX.75.136

Prosím o radu, dostal jsem tohle stvoření a nevím co to vlastně je, ale líbí se mi a chci mu pořídit kamarády ( malý chov ) bylo mi řečeno že je to snad Hedvábnička ale nevím jistě a jestli ano tak kohout nebo slepice ? Děkuji za radu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2020 15:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fíkus. napsal(a):
Prosím o radu, dostal jsem tohle stvoření a nevím co to vlastně je, ale líbí se mi a chci mu pořídit kamarády ( malý chov ) bylo mi řečeno že je to snad Hedvábnička ale nevím jistě a jestli ano tak kohout nebo slepice ? Děkuji za radu.

Tohle není hedvábnička na 100%. Pokud vám prodejce řekl, že je to hedvábnička, pak se na 100% jedná o nějakého křížence. Nepředpokládám, že by vám chovatel nějakého rousného a chocholatého plemene zapřel, oč jde

17.8.2020 22:32
Fíkus.

XXX.XXX.75.136

Ano máte pravdu, dostal jsem ji jako nalezence ze silnice od známého který ji nechce a věděl že si chci nějakou tu okrasnou slepičku pořídit. V textu uvádím ! že jsem ji dostal ! že mi bylo řečeno ! a že nevím jistě ! na konci věty mám otazník a poděkování za radu. Já naopak předpokládám, že by chovatel měl rozumět významu výše uvedeného textu v českém jazyce. Jinak, děkuji za informaci že tohle není hedvábnička, protože opravdu nevím a tuto informaci jsem získal z diskuze na fóru slepičář.cz. Nevíte někdo co to je z těch chocholatých zač,nebo kdo by mohl tohle umět určit. Děkuji za radu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2020 05:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Z těch chocholatých je to kříženec.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2020 08:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tady s můžete podívat na chocholatá plemena, trochu, ale opravdu jen trochu se to podobá sultánce
https://kchchp-cr.webnode.cz/chocholata-plemena/
Na druhou stranu takto vypadá kříženec hedvábničky s čímkoliv jiným. Kolik to má prstů? Jakou barvu kůže? Má to hřeben a jaký?

18.8.2020 11:03
Fíkus.

XXX.XXX.75.136

Děkuji za radu, opravdu ten popis u té sultánky celkem sedí. Napočítal jsem 4 prsty směrem v před, barva kůže, na nohou černá, jinak normální - nebo nevím jak to říci a hřeben nějak nemůžu nahmatat, asi jen ten chochol, očka černá s oranžovým kroužkem okolo, všech no černé a popis opeření nohou co je uveden u sultánky ten v podstatě sedí, na třetí fotce je trochu vidět že opeření na stehnech nohou jí tvoří takové dozadu jdoucí špice - nevím jak to nazvat vypadá to jak proudové motory, omlouvám se jsem strojař. Ještě bych měl dotaz zda se nedá někam vzít kde mi řeknou, nestojí to za nic hoď to někam mezi slepice a nebo je to dobrý kup si k tomu takovouto slepici nebo takovéhoto kohouta ať máš všechno stejný atd. Děkuji za rady a za ochotu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2020 12:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fíkus. napsal(a):
Děkuji za radu, opravdu ten popis u té sultánky celkem sedí. Napočítal jsem 4 prsty směrem v před, barva kůže, na nohou černá, jinak normální - nebo nevím jak to říci a hřeben nějak nemůžu nahmatat, asi jen ten chochol, očka černá s oranžovým kroužkem okolo, všech no černé a popis opeření nohou co je uveden u sultánky ten v podstatě sedí, na třetí fotce je trochu vidět že opeření na stehnech nohou jí tvoří takové dozadu jdoucí špice - nevím jak to nazvat vypadá to jak proudové motory, omlouvám se jsem strojař. Ještě bych měl dotaz zda se nedá někam vzít kde mi řeknou, nestojí to za nic hoď to někam mezi slepice a nebo je to dobrý kup si k tomu takovouto slepici nebo takovéhoto kohouta ať máš všechno stejný atd. Děkuji za rady a za ochotu.

Chovatelský svaz, klubová výstava nebo někdo z klubu chovatelů chocholatých plemen.
Jinak - 4 prsty dopředu? To by byl pěkný mrzák Slepice má vždy 3 dopředu a jeden nebo dva dozadu, dva dozadu jen velmi málo plemen - hedvábničky, dorkinky, právě sultánky, další z hlavy nevím.
Jestli byla někde u silnice, lze snadno zjistit, jestli je v okolí nějaký chovatel čistokrevné drůbeže.

18.8.2020 13:17
Fíkus.

XXX.XXX.75.136

Děkuji za odpověď, již jsem našel ing. Stejskalovou z čschdz.eu.

6.10.2020 10:19
toraneko

XXX.XXX.18.39

Tak já bych se taky zeptala co mam doma. Ta první je líhnutá 20.5.a řekla bych,že je to holka. Ten zbytek je 20.6. A to číslo 5 je taky 20.6.,ale asi nějaký zaprdek 😁 tak,co myslíte, mám štěstí s holkama? Nebo se mi vydařilo s kohoutky

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.10.2020 16:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

toraneko napsal(a):
Tak já bych se taky zeptala co mam doma. Ta první je líhnutá 20.5.a řekla bych,že je to holka. Ten zbytek je 20.6. A to číslo 5 je taky 20.6.,ale asi nějaký zaprdek 😁 tak,co myslíte, mám štěstí s holkama? Nebo se mi vydařilo s kohoutky

4. spíše kohout, 3. nejistá, 5. velikostně je spíše jako zdrobnělá hedvábka. Jinak ve 3,5 měsících to fakt nemusí být ještě jisté. Takže vydržet. Za měsíc bude jasněji.

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Michaelakk

17.9.2022 13:54
Michaelakk

XXX.XXX.56.91

Dobrý den,
Jedna se o kohouta a slepici ? Nejsme zadní chovatele, tak se chceme jen ujistit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.9.2022 15:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Michaelakk napsal(a):
Dobrý den,
Jedna se o kohouta a slepici ? Nejsme zadní chovatele, tak se chceme jen ujistit.

Z této fotky se nepozná o pohlaví nic, navíc to vypadá na dost mladé kusy. Není vidět celá hlava, postoj z profilu u pravého kusu, detail hřebene atd. Tipuji tak na 3.-4. měsíc stáří, pokud to nejsou zdrobnělé hedule, což nepředpokládám.

Ajaja

24.9.2022 20:36
Ajaja

XXX.XXX.40.53

Mohla bych taky poprosit o urceni pohlavi? Dekuji!

24.9.2022 20:56
maxichov

XXX.XXX.224.26

Ajaja napsal(a):
Mohla bych taky poprosit o urceni pohlavi? Dekuji!

3.0

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2022 12:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ajaja napsal(a):
Mohla bych taky poprosit o urceni pohlavi? Dekuji!

Ti dva vlevo 100%, u toho vpravo zatím trochu nejisté. Za mě.

Přidejte reakci

Přidat smajlík