Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
3.5.2015 14:20
Domajska

XXX.XXX.174.135

Dobrý den,

chtěla bych poprosit o radu. Jsem v líhnutí kuřat začátečník. V minulém roce mi kvokala slepice, kterou jsem oddělila od ostatních, zajistila jí vodu a přísun pšenice.
Vyseděla nám 4 kuřata. Nijak jsem vajíčka nezkoumala, zda jsou nebo nejsou oplodněná. Nechala jsem to čistě na kvočně (nechtěla jsem nic pokazit) jen když už vyseděla 4 kuřata, odebrala jsem jí je, dala do krabice se senem a slámou, nakrmila a zahřívala, ale kvočna poslední 2 líhnoucí se kuřata udupala ve strachu o odebraná kuřata.

Teď mi kvokají dvě slepice - černá a bíla (obě jsou zmíněná kuřata z minulého roku) a mají pod sebou svoje snesená vajíčka. Černá slepice měla pod sebou 11 vajec, včera ráno se nám vyklubalo jedno kuře. Odpoledne, když jsem šla kvočnu zkontrolovat už na ostatních vejcích neseděla, dokonce 3 byly úplně mimo líheň, slezla z nich a starala se jen o to vylíhlé kuře. Vejce už byla všechny studená takže jsem je odebrala a vyhodila.

Další kvočna - bílá by měla mít kuřata v příštím týdnu. Má pod sebou 14 vajec a já bych nerada, aby to dopadlo stejně jako z černou kvočnou.

Prosím vás tedy o rady:

Až se začnou kuřata líhnout jak postupovat ?
-odebrat vylíhlá kuřata kvočně a nechat jí dosedět ?
-nebo odebrat nevylíhnutá kuřata a dát je do líhně, ale nevím jak má líheň vypadat, jaká teplota apod.

- nechci, aby líhnoucí kuřata kvočna udupala, ale ani, aby z nich slezla a ony vystydly.

Budu vděčná za každou radu.

Dominika.

4.5.2015 15:06
ladd

XXX.XXX.34.51

K první slepici. Do žádného zvířete nevidíte. Roky jsem pod kvočnami líhnul a kuřata většinou odebíral (pokud se vše líhlo najednou, tak jsem neodebíral, jen vyndával skořápky). Nikdy se mi nestalo, že by kvočna měla takový stres, že by zbylá kuřata, vajíčka přišla k úhoně.