Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
21.2.2016 14:19
slavicek14

XXX.XXX.225.2

Dobrý den, jsem chovatelka začátečník a chtěla bych se zeptat, jak je to s kohoutím pojímáním a oplozeností vajec. Musí pokaždé kohout pojímat aby bylo vejce oplozené tz. že na každé oplozené vejce jedno pojímání? Máme týden nového kohouta, začlenil se okamžitě a včera když jsem rozklepla vejce byly tam takové jako pecičky na ktrých jsem viděla žilky. Dle mého oplodněné. Moc děkuji za odpověď.

21.2.2016 16:38
mysak

XXX.XXX.54.2

Jedno spáření platí na více vajec. V praxi to chodí tak, že je-li v hejnu jeden kohout a pak se má vyměnit za druhého, tak napřed se vyřadí první kohout, a týden na to se ještě sbírají vejce oplozená jím. Po té se zařadí nový kohout a vejce se týden nepoužívají k líhnutí. Po dalším týdnu už by mělo semeno nového kohouta působit. Tedy měl by mít napojímáno celé hejno, nesou-li všechny slepice. Slepice nenesoucí se nenechají pojímat.
Co se týče různých krevních skvrn a kousků tkáně ve vejcích, je to věc čistě náhodná a individuální a nemá nic společného s oplozením. Oplozené vejce pouhým okem od neoplozeného nepoznáte. max. vidíte na žloutku o něco světlejší malé kolečko což je zárodečný terčík. Růst žilek a tedy i váčků zárodku tak jak přísluší pravidlům vývoje za doby inkubace nastává až po trvalém zahřívání.

22.2.2016 08:16
Olánek

XXX.XXX.9.109

Příteli je to dáno životností kohoutí spermie nebo něčím jiným?

22.2.2016 20:46
slavicek14

XXX.XXX.225.2

Moc děkuji za informaci. Prvního kohouta jsme museli dát pryč, napadal děti. To bylo v létě a nového kohouta jsme pořizovali tento měsíc. Moc jste mi pomohl

24.7.2017 19:14
chlopt

XXX.XXX.214.21

mysak napsal(a):