Krmivo pro kuřice 9-11 týden stáří

Přidejte téma Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
13.7.2016 11:00
Bronislav

XXX.XXX.103.109

Dobrý den,
na tomto webu jsem se dočetl, že kuřice kolem 9-11 týdne stáří by měly dostávat krmivo s vysokým obsahem balastu a nízkým obsahem dusíkatých látek.
Krmím statkovými krmivy, ne kupovanou směsí. Může mi, prosím, někdo poradit co si mám představit pod pojmem "krmivo s vysokým obsahem balastu" ? Čeho mám tedy ubrat a čeho přidat?
Mnohokrát děkuji za rady, jsem začátečník a moc mě to baví.

13.7.2016 11:23
ovecka

XXX.XXX.203.146

To nelze jen tak napsat, záleží vždy na konkrétních součástech krmiva, které máte k dispozici. V tomto odkazu jsou takové stručné krmivářské tabulky: http://eagri.cz/public/web/file/26948/obsah_zivin_drubez.pdf
Je potřeba si pořádně nastudovat, jaký obsah a kterých látek má ta která součást krmiva a potom je vhodně kombinovat a poměrovat.
Já krmím malá kuřatka do 8 týdnů výhradně směsí. Poté přidávám postupně 1/5(1/4,1/3 - s postupem věku) pšenice, tritikale a ječmene (2:2:1) až se dostanu ve 12-14 týdnu u kuřic na 1/3 směs a zbytek jsou stejným dílem pšenice, tritikale a ječmen. Slepice mají volný výběh a do krmiva přidávám grit, Nutriimix a skořápky.
Kohouty nadále krmím stejným dílem směs a obiloviny, výběh a další jako u kuřic.
Netrvrdím, že je to OK, ale slepice jdou do snášky ve 22-24 týdnu (od tí doby mají 1/3 směsi pro nosnice a 2/3 obilovin plus Nutrimix, grit a skořápky) a nesou až do jara bez podzimního rozpeření. Tak si myslím, že je to OK. Dana.

13.7.2016 11:27
ovecka

XXX.XXX.203.146

Ještě dodám, že pro míchání pro odrostlou drůbež kupuji směs s nejvyšším obsahem dusíkatých látek - většinou VKCH2 granule nebo N2 granule. Neberu BR2, i když je v ní bílkovin nejvíce, u nás mají jen s léčivem na kokcidiozu a já mám naočkováno Livacoxem. Zbytečně by se snižoval účinek očkování.
Pro kuřata mám samozřejmě směs podle stáří a jinou pro káčata a jinou pro housata. Dana.