Je možné, že kachna indického běžce nemůže vytlačit vejce?

Přidejte téma Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
20.10.2017 19:40
Kajka-K18

XXX.XXX.79.7

Dobrý den, jsem trochu laik. Mám čtyři kachny indického běžce a mám už podruhé problém s kachnou. Má bříško jako soudek, špatně se ji už i chodí. Jendou se mi to stalo, kachna se špatně pohybovala, nabral ji beran a byl konec. Nerada bych aby se trápila, je možné, že v sobě má vejce? Co s ní? Děkuji.

21.10.2017 20:17
cipis

XXX.XXX.99.168

Možné to je. Toho leta som mala takýto problém u kačice IB, ktorá niesla najväčšie vajíčka. Otvárala stále zobák, bolo vidieť že sa trápi. Zabila som ju, mala v sebe dve veľké vajcia a ďalšie menšie. Aj to druhé vajíčko už malo ísť vonku, ale nevládala vytlačiť to prvé.
Niekde som tu čítala, že sliepke pomohlo, keď ju ponorili do vlažnej vody a že sa zniesla. V kombinácii s jemnou masážou smerom k otvoru by to mohlo pomôcť.

21.10.2017 21:23
ladd

XXX.XXX.76.120

cipis napsal(a):
Možné to je. Toho leta som mala takýto problém u kačice IB, ktorá niesla najväčšie vajíčka. Otvárala stále zobák, bolo vidieť že sa trápi. Zabila som ju, mala v sebe dve veľké vajcia a ďalšie menšie. Aj to druhé vajíčko už malo ísť vonku, ale nevládala vytlačiť to prvé.
Niekde som tu čítala, že sliepke pomohlo, keď ju ponorili do vlažnej vody a že sa zniesla. V kombinácii s jemnou masážou smerom k otvoru by to mohlo pomôcť.

Při masáži použít olej, ten dostat i do kloaky.
Někdy také bývá problém, když má vajíčko příliš slabou skořápku a praskne ještě v kloace.Tato skořápčitá blána se také bez pomoci těžko dostává ven. Toto ale asi tento případ nebude. Každopádně buď z kachny vejce nějak dostat nebo ji zabít.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2017 21:35

Nebo to nemusí být vejce, ono takový ten tučňák s nafouklým břichem bývá také vodnatelnost nebo zánětlivý výpotek v dutině tělní. Zadržené vejce ale jen, v počátku stavu, dřív, než přejde do zánětu, jediný řešitelný problém.