Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.

Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod).

iFauna.cz » Diskuse » Drůbež »

"Stelná" vejce

Autor
XXX.XXX.227.241
Dobrý den,
na ifauně mě zaujal tento inzerát:

https://www.ifauna.cz/drubez/inzerce/r/detail/3194090/domaci-cerstva-stelna-vajicka/

Již více než třicet let pracuji jako zootechnik, ale pojem stelná vejce jsem ještě neslyšel.
Možná už jsem "starej a blbej", ale tento výraz se vždy používal pouze v souvislosti se skotem.

Tur domácí – Wikipedie
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tur_domácí
Samec se nazývá býk nebo jalovec, vykastrovaný býk se označuje slovem vůl, vůl je méně agresivní, snáze ovladatelný a má chutnější maso než býk. Mládě se nazývá tele. Gravidní samice se označuje pojmem březí nebo stelná.

Doba se zkrátka mění a vývoj jde kupředu. Tak přeji hodně štěstí v chovu stelných slepic
Autor
XXX.XXX.120.12
No když chce někdo prodat něco obyčejného tak si vymyslí neobyčejné jméno nebo reklamu, třeba husokachna.Nejhorší je že se toho chytnou i profesionálové v obchodech.
Autor
XXX.XXX.220.82
Inzerent již inzerát opravil.
Škoda, tolik jsem se těšil na "stelné slepice".
Autor
XXX.XXX.182.25
Teď jim v Krušovicích staví obchvat. Tak budou mít vejce ještě více BIO.
Třeba se, Zdeňku, místo stelných vajec dočkáte záchvatově Obchvatových vajec,
a to bude teprva ta správná a zajímavá nóbl novinka.
Autor
XXX.XXX.220.82
honzapm napsal(a):
Teď jim v Krušovicích staví obchvat. Tak budou mít vejce ještě více BIO.
Třeba se, Zdeňku, místo stelných vajec dočkáte záchvatově Obchvatových vajec,
a to bude teprva ta správná a zajímavá nóbl novinka.
Zdravím Vás Honzo,
máte pravdu, doba je dnes plna překvapení. Ale já jsem asi na tyto novinky příliš konzervativní.
Autor
XXX.XXX.82.209
Napsala jsem inzerentovi, zda jeho stelná vejce jsou z podestýlky nebo jak. A také, když jsou tedy vejce bio, zda má biopšenici, biokukuřici a biobrambory a biovýběh.