"Stelná" vejce

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
16.4.2018 21:06
anser123

XXX.XXX.227.241

Dobrý den,
na ifauně mě zaujal tento inzerát:

https://www.ifauna.cz/drubez/inzerce/r/detail/3194090/domaci-cerstva-stelna-vajicka/

Již více než třicet let pracuji jako zootechnik, ale pojem stelná vejce jsem ještě neslyšel.
Možná už jsem "starej a blbej", ale tento výraz se vždy používal pouze v souvislosti se skotem.

Tur domácí – Wikipedie
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tur_domácí
Samec se nazývá býk nebo jalovec, vykastrovaný býk se označuje slovem vůl, vůl je méně agresivní, snáze ovladatelný a má chutnější maso než býk. Mládě se nazývá tele. Gravidní samice se označuje pojmem březí nebo stelná.

Doba se zkrátka mění a vývoj jde kupředu. Tak přeji hodně štěstí v chovu stelných slepic

17.4.2018 07:50
paskov244

XXX.XXX.120.12

No když chce někdo prodat něco obyčejného tak si vymyslí neobyčejné jméno nebo reklamu, třeba husokachna.Nejhorší je že se toho chytnou i profesionálové v obchodech.

17.4.2018 09:33
anser123

XXX.XXX.220.82

Inzerent již inzerát opravil.
Škoda, tolik jsem se těšil na "stelné slepice".

17.4.2018 09:52
honzapm

XXX.XXX.182.25

Teď jim v Krušovicích staví obchvat. Tak budou mít vejce ještě více BIO.
Třeba se, Zdeňku, místo stelných vajec dočkáte záchvatově Obchvatových vajec,
a to bude teprva ta správná a zajímavá nóbl novinka.

17.4.2018 12:02
anser123

XXX.XXX.220.82

honzapm napsal(a):
Teď jim v Krušovicích staví obchvat. Tak budou mít vejce ještě více BIO.
Třeba se, Zdeňku, místo stelných vajec dočkáte záchvatově Obchvatových vajec,
a to bude teprva ta správná a zajímavá nóbl novinka.

Zdravím Vás Honzo,
máte pravdu, doba je dnes plna překvapení. Ale já jsem asi na tyto novinky příliš konzervativní.

17.4.2018 19:38
Janinka Bosorka

XXX.XXX.82.209