Dobrý den, potřebuji radu ohledně líhnutí.
Mám v líhni 48 vlašek a vylíhlo se jich 11,13 vajec jsme vyhodili při prosvěcování a zbylá vajíčka nic - zárodek odumřel téměř vyvinutý.
Teplota 38,0 stupně
Vlhkost 50 - 75 %
Zajímalo by mne, proč zbytek odumřel
Domnívám se, že to bylo vlhkostí, jinak by se nic nevylíhlo.
Děkuji zkušenějším za rady, jsem teprve začátečník co se týče líhnutí.
- přikládám foto 1 rozklepnutého vejce po 23. dni v líhni.
Dobrý den, líheň mám tuto.
https://www.dum-zahrada24.cz/dum-zahrada24/eshop/2-1-ZAHRADA-a-CHATA/35-2-Zvirata/5/5213-Automaticka-lihen-na-kurata-a-jinou-drubez
Vlhkost občas vylítla k 75%, když jsem dal moc vody, do večera spadla na 60 %, držela se ale furt kolem 60%.
Dle manuálu by měla být vlhkost 55% a teplota 38,3 stupně. Domníval jsem se, že to je moc, a líhl jsem při 38 C.
Rosím 2x denně 3 dny před líhnutím vlažnou vodou
Otáčel za mne automat 1x za 5 hod
Větrám 1x denně 10 min nebo 2x denně po 5 min.
David M.
napsal(a):
Dobrý den, líheň mám tuto.
https://www.dum-zahrada24.cz/dum-zahrada24/eshop/2-1-ZAHRADA-a-CHATA/35-2-Zvirata/5/5213-Automaticka-lihen-na-kurata-a-jinou-drubez
Vlhkost občas vylítla k 75%, když jsem dal moc vody, do večera spadla na 60 %, držela se ale furt kolem 60%.
Dle manuálu by měla být vlhkost 55% a teplota 38,3 stupně. Domníval jsem se, že to je moc, a líhl jsem při 38 C.
Rosím 2x denně 3 dny před líhnutím vlažnou vodou
Otáčel za mne automat 1x za 5 hod
Větrám 1x denně 10 min nebo 2x denně po 5 min.
Ověřte si nezávislým teploměrem skutečnou teplotu v líhni, občas jsou tam velké rozdíly (zvláště u těchto levných).