Mohou slepice bulgur a kuskus?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
6.9.2018 19:42
Tompol

XXX.XXX.90.130

Dobrý den,

dotaz v podstatě viz nadpis. Zajímá mě, zda můžu pšenici u slepic nahradit bulgurem a

kuskusem ?

Naše slepice mají obojí rády v suché formě i namočené v mléce...


Mě však jde o to, zda je nutná pšenice při tomto krmení?


Ještě doplním, že slepicím vaříme 5X týdně semolinové těstoviny...

Díky za reakce a rady.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.9.2018 20:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tompol napsal(a):
Dobrý den,

dotaz v podstatě viz nadpis. Zajímá mě, zda můžu pšenici u slepic nahradit bulgurem a

kuskusem ?

Naše slepice mají obojí rády v suché formě i namočené v mléce...


Mě však jde o to, zda je nutná pšenice při tomto krmení?


Ještě doplním, že slepicím vaříme 5X týdně semolinové těstoviny...

Díky za reakce a rady.

nahradit asi ne, protože je to upravený obilný produkt (ochuzený o obaly, klíček atd.), jako zpestření určitě. Těstoviny jsou jen "balast" zaplní se žaludek, jdou "na sádlo", výživová hodnota pro slepice pro tvorbu vejce nic moc.

6.9.2018 20:17
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Vzhledem k vyšší ceně a k nižší kvalitě, pro slepice, nahrazovat tímto pšenici nemá přece smysl.

6.9.2018 20:37
Zuzkaa

XXX.XXX.88.69

Bulgur je obilnina, kuskus těstovina, oboje bez výživy, jak píše frufru. Jako jediné krmivo, místo pšenice, rozhodně vhodné není.

6.9.2018 20:45
Tompol

XXX.XXX.90.130

Ptám se proto, že už asi 4 měsíce pracuji ve velkoobchodním skladě s potravinami,

kde se tu a tam něco poškodí,

protrhne či přijde poničené, tudíž neschopné dalšího prodeje,

díky dobrému kolektivu si tyto neprodejné kusy si mohu vzít domů pro slepice...

A zrovna dnes jsem dostal 20kg bulguru a 20kg kuskusu... + několik krabic mléka ( to dostávají

slepičky v podstatě denně ), nemluvě o několika desítkách kilogramů těstovin co už doma mám

a které ještě budou.


No nic,...díky za rady, tak já porstě "umíchám" nějakou mega směs výše uvedeného s pšenicí

a krmnými granulemi od Sehnoutka, které také kupuji

ať to mají holky pestré...


PS: Ty těstoviny jsou teda špatně? Slípky je milují...

6.9.2018 20:54
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Když vy nebo vaše děti budete jíst jen to, co milujete, na zdraví vám to zřejmě nepřidá. Soudím podle sebe.

6.9.2018 20:59
Tompol

XXX.XXX.90.130

Však píšu,

udělám jim nějakou směs v rozumném poměru,50% pšenice 30% granulí od Sehnoutka

a zbytek doplním bulgurem a kuskusem. Tím se snad nic nezkazí, ne?

No... a ty těstoviny omezím na 1-2X týdně...

+ samozřejmě od jara do podzimu tráva a celoročně zbytky z kuchyně a taky

to, co si na zahradě vyhrabou, když je pouštíme navolno... to už je

ale za ta léta ověřené smajlík

6.9.2018 21:00
Tompol

XXX.XXX.90.130

Jo,...ale to mléko problém snad není...?

6.9.2018 21:09
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Nejsem odborník. Mléko dávám zkyslé, tak jednou týdně. Vícekrát tvaroh.

6.9.2018 21:11
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Těstoviny si myslím jsou vhodné tak pro prasátko. Ani pro psy se nehodí. Nevím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.9.2018 21:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tompol napsal(a):
Jo,...ale to mléko problém snad není...?

čerstvé mléko může způsobit průjem, myslím, navíc se rychle kazí, je vhodnější nechat zkysnout a pak předložit, nebo zamíchat do vlhkého krmení. Omezovat se nemusí, záleží, jak rychle ho slepice zkonzumují.

6.9.2018 22:09
honzapm

XXX.XXX.182.25

No, krmíte prostě dost nestandardně, ale tak jestli aspoň mlhavě tušíte proč,
tak nechť je po vašem.

Semolinové těstoviny dávejte klidně denně, ale tak max.3-5%, například.
Rozhodně lepší, než vaše plánované 1-2x týdně (to nemá smysl) ve větší dávce.
A vhodné je mít buďto směs sypkou a jí ty těstoviny posypat, promíchat,
nebo na to dát trošku Nutrimixu.
Celkově dávka měla být denně více méně stejná, u slepic neplatí,
že v pondělí je tráva, v úterý maso a ve středu půst.
A taky by měla mít nejen hlavu, ale i patu.

7.9.2018 09:20
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Myslím, že budou mít málo bílkovin. Přidala bych minimálně krmný hrách a zelené, při přepeřování bych přidala slunečnici, řepku nebo jinou olejninu.

7.9.2018 13:35
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Ja v kuchyni casto pouzivam bulgur i kuskus, oboji jsou vyrobky z tvrde semolinove psenice, jako i spagety, dobre a kvalitni..bulgir je lamana nabo drcena predvarena semolinova psenice, ruzne velka drt, malickou drt obcas
davam do krmeni kuratkum, jako i jahly..z bulguru jsou vyborna rizota..to jsem trochu odbocila..uplne vam Tompole zavidim, ze mate tento zdroj potravin pro slepice, bulgur i kuskus zalejte mlekem, on nabobtna, pridala bych nutrimix pro slepice, travu, masove zbytky..co vi si muzou prat?

7.9.2018 14:17
honzapm

XXX.XXX.182.25

V mléce se mohou máchat i ty těstoviny. Pak už bych ale masové zbytky nedával.
To mléko a obiloviny jsou dostatečný zdroj bílkovin.
Když se přidá maso, jsou z toho akorát vejce v bláně ráno pod hřadem
(nadbytek bílkoviny, nesou některé "2x denně") a unavené slepice.

7.9.2018 15:10
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Ono záleží na poměrech. Pokud bude 50 % pšenice,30 % směs a zbytek bude bulgur, kuskus či těstoviny zvlhčené mlékem, myslím, že to stačit nebude. O výběhu či pastvě nic neuvádíte, tak předpokládám, že nemáte. Takže si myslím, že bude spíš nedostatek bílkovin, ale i dalších živin.
30 % bude směs, tedy lze předpokládat, že krmná dávka je z 1/3 vyvážená, ovšem zbytek je v podstatě jen pšenka v různé úpravě. Ono i v těch granulích bude velká část obsahu pšenice. Plus teda trošku mléka. Protože toho mléka nebude mnoho, jinak budou mít ty slípky průjem (naše alespoň měly, ale třeba jsou ty Vaše odolnější...).
Nejvíc mi tam od pohledu chybí to zelené. Kdyby alespoň byla část té pšenice naklíčená.
Na druhou stranu je to taková krmná dávka ve stylu co dům dal, tedy krmná dávka většiny podomácku chovaných slepic. Pokud netrváte na vysoké snášce, tak proč ne.

7.9.2018 19:50
Tompol

XXX.XXX.90.130

Dobrý večer,

všem opravdu díky za názor a radu, mně šlo hlavně o to, zda se dá

takto nahradit pšenka, díky Vám vím že nedá a podle toho se zařídím.

Jinak slípky pouštíme v létě denně na zahradu na hodinku či dvě, takže zeleného mají

habaděj i si něco vyhrabou, od podzimu do jara ( když není nic v záhonech )

pak mají možnost využít zahradu poblíž lesa 400m2 celodenně smajlík

Slepičky chováme co jsem na světě :-D tedy přes 30let a nikdy problém nebyl

( ťuk, ťuk, ťuk... ) a díky Vám jsem opět o něco chytřejší,

upřímně jsem myslel, že onen bulgur a kuskus budou lepší než pšenice,

nyní vím, že leda tak pro člověkasmajlík

Díky, jdu jim na ráno uvařit aspoň ty těstoviny smajlík

7.9.2018 23:21
honzapm

XXX.XXX.182.25

Na tom vašem protrženém obalu máte uvedeno, z čeho je to vyrobené.
Bulgur je slupek zbavená pšenice, což až tak špatné není (míchat),
kuskus totéž, případně z prosa nebo ječmene (obal).
Ječmen se dává jen mladým slepicím, aby dobře vyzrály a nezačaly
předčasně snášet (do K2).
V podstatě - pokud to máte zadarmo, tak to klidně zužitkujte.
Jen vy sám uvidíte, jaký vliv to mělo-nemělo.
Když to navlhčíte tím mlékem a hned to slepice spotřebují, tak to nic špatného není.
I když - to dnešní "mléko" - sladké cosi v krabicích, s mlékem nemá moc společného,
plus počítejte, že to navíc má ten cukr.
Když prostě vyladíte celou krmnou dávku, bulgkus tam místo mít mohou.
Cíleně je kupovat nemá smysl.

Já taky, když mi švagrová dá krabici suchého pečiva,
tak ho nevyhodím. Normálně bych jim to nekoupil, ale když to dostanu,
tak jednak jí to neodmítnu, páč jí nemá smysl nic vysvětlovat (že je to pro
drůbež ne zcela vhodné) a druhak to nebudu házet do popelnice (hlodavci
na skládce). Tak jim denně dám úměrnou dávku, dokud se to nezkrmí.
Aspoň jsou rozmazlenější - kontaktnější - a člověk je může lépe pozorovat.
Mám jich 170 kusů, tak třeba 5-7 rohlíků namočených denně-obden
je jako nic, zábava. Pro ně i pro mě.

8.9.2018 10:34
laying hen

XXX.XXX.158.210

Pozrel som si zloženie kuskus a bulgur, v prepočte na obsah energie obsahujú zhruba toľko bielkovín, ako pšenica, teda cca 12%. Krmivo pre hydinu obsahuje energiu, čo sú hlavne sacharidy, prípadne olej-obilniny, potom sú dôležité bielkoviny, z ktorej mladá hydina, brojlery rastú, čím sú menšie, tým viac bielkovín potrebujú, nosnice potrebujú bielkoviny hlavne na tvorbu vajca. V zásade bude jedno, či si energiu uhradia pšenicou alebo kuskusom, bulgurom, dôležité bude, či im zvýšite aj bielkovinu, aby ste to vyrovnali, nehľadiac na vitamíny, mikroprvky a hlavne vápnik. Mlieko toho vápnika pre nosnice má zúfale málo. Zožente si hydina uni 30, na každých 800gr bulguru v suchom stave dajte 200gr hydina uni 30 a cca 80gr vápenného gritu. Nemiešajte so zmeskou. Ak máte primerane mladé sliepky, toľko vajec ste ešte nemali, dajte vedieť.. Mliekom tú zmes kľudne vlhčite.
Vždy, keď sa skrmuje nejaký neštandardný zdroj potravy, je lepšie, ak je čím viac sliepok, aby sa jednej ušlo primerane málo...

Přidejte reakci

Přidat smajlík