Ahoj,jsem začátečník chovatel.Vloni jsem dala prvně do líhně,kterou máme udělanou z mrazáku,topíme žárovkami,ventilace z pc,vajíčka,na konci zůstala jen dvě zdravá a vitální kuřata.Problém byl v kohoutovi,polovina byla neopolodněná a pak úhyn zárodků,kruhy smrti,jak se říká.Přeživší kuřata vlašek jsou slepičky,velice hezké,snášející již standartní vajíčka.V neděli jsme nasadila znovu do líhně 25 vajec.Kohouta máme jiného,nového a při zpracovávání vajec v domácnosti mělo každé oplodnění- tmavěhnědý či tmavěčervený flíček na žloutku a tak jsem se rozhodla,že letos hned na začátku roku takhle zkusím znovu líhnout.chci se zeptat,zda stačí prosvětlit vajíčka až pátý či šestý den,zda jsou v nich zárodky a pokud ne,zda je možné je nahradit novými s tím,že se budou líhnout cca o týden déle.Dělá to tak někdo?Prosvicuji mobilní baterkou,přes tu ovšem nyní nic vidět není,jen žloutek se mi zdá se drží při svislé poloze vejce nahoře na špičce jakoby.Není to špatně?Děkuji za rady.
Uživatel s deaktivovaným účtem

ono těžko něco uvidíte dřív. čtvrtý den je nejdřív, kdy má cenu něco zkoušet prosvicovat, pátý šestý den je to už spolehlivé. u bílých vajec, teda. u tmavě pigmentovaných musíte čekat třeba i deset dní.