Chov slepic - problém se sousedy

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
19.3.2019 11:31
madinina

XXX.XXX.167.132

Dobrý den,
bydlíme na vesnici, kde od nepaměti všichni mají slepice. Taktéž my. Přistěhoval se k nám ale soused, který s tím má velký problém a tvrdí, že se ten smrad nedá vydržet. Proto zjišťuji, kam se obrátit o radu, jaké jsou standardy pro chov slepic.
Podmínky pro slepice popíšu takto:

Zděný kurník, ve staré stodole. Slepice zde mají hřady i hnízda. Stodola je vzdálena od sousedova plotu 30m.
Slepice mají výběh o rozloze 1000m2, tudíž je celý prostor porostlý trávou. Žádná vyšlapaná místa tam nejsou. Výběh přímo sousedí se sousedovým plotem, neboť soused bez našeho souhlasu umístil svůj plot do hranice pozemku.
Celkový počet slepic 10 ks + 1 kohout.
Slepice jsou krmeny tím, co si nazobou venku, zrním, suchým pečivem, případně nějakými zbytky z kuchyně + zeleninové přebytky ze zahrady.

Soused nyní chce, abychom si udělali druhý plot a výběh pro slepice. Upřímně si myslím, že neporušujeme nic, jen nechceme mít narušené sousedské vztahy.
Máte nějaké tipy, kam se obrátit? Napadá mne obrátit se i na hygienu a veterinu, ale tam se většinou obrací "stěžovatelé" a ne chovatelé :)

Prosím o jakoukoli radu, jak dále postupovat, co zajistit, aby bylo vše v pořádku.
Děkuji

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.3.2019 11:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo a když budou slepice za plotem ve výběhu, tak bude nesnesitelný smrad menší?

19.3.2019 11:45
petman

XXX.XXX.174.3

asi je ten smrad podle souseda tak velký, že se dvěmi pletivy neprotáhne, nebo co ....
Ale vážně, tohle mi uniká, proč se tam tedy stěhoval, když předem věděl, že všude okolo mají lidé hospodářská zvířata. Nedivím se vám, že jste z toho špatný.
U nás na vesnici má slepičky kde kdo a že by se řešil nějaký hrozný zápach si nepamatuji. Soused má snad 50 slepic, nějaké husy, kačeny, spoustu králíků. Přes jeden pozemek je ustájený kůň atd. A že bych něco nějak zvlášť cítil ,to ani ne. To mnohem víc smrdí v létě popelnice, které tady vyvážejí pouze 1x za 4 týdny.

19.3.2019 11:49
madinina

XXX.XXX.167.132

myslím si, že ještě větší :) neboť z toho vyběhaného prostoru s výkaly a blátem smrad půjde. Zatímco v té trávě je tak nějak všude možně :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.3.2019 11:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

madinina napsal(a):
myslím si, že ještě větší :) neboť z toho vyběhaného prostoru s výkaly a blátem smrad půjde. Zatímco v té trávě je tak nějak všude možně :)

No právě. Přesně tohle bych mu řekla.

19.3.2019 11:59
Anatolka

XXX.XXX.76.17

Mám obavu, že máte "super" souseda. Až ten plot uděláte bude mu vadit zase něco jiného a jiného a... Domluvit se s ním rozumně je asi utopie . Nepřistoupil by třeba na živý plot, aby na ně neviděl? Hluk, prach to utlumí a "zápach" by mohl být jakože snesitelnejsi.

Jinak Vas upřímně lituji, mám vedle něco podobného.

19.3.2019 12:02
petman

XXX.XXX.174.3

místo aby byl soused rád, že má kolem sebe nějakou přírodu, schovával vám staré pečivo a občas za to třeba dostal nějaké vajíčko, tak přišel asi prudit. Ach jo :-(
Kdyby se něco takového stalo mě, tak bych asi zašel na obecní úřad. Pokud i u vás chová hodně lidí, budou s tím už třeba mít nějakou zkušenost a poradí.
10 slepic na tak velkém pozemku snad nemůže dělat takový problém.

19.3.2019 12:02
dreamlife

XXX.XXX.12.1

Má sused psa? Povedzte mu že vám pes smrdí.... Aj jeho auto respektíve splodiny z výfuku. Má komín? Smrdí vám dym z jeho komína. 11ks hydiny na 1000m2 je nič, chovať si môžte oveľa viac a bez povolenia. Tu platí porekadlo kto chce psa byť palicu si nájde.
Suseda si usmernite hneď nazačiatku - iné nepomôže.Dajte živý plot aby ste naňho nevideli.
Držím palce.

19.3.2019 12:11
veraboskova

XXX.XXX.18.226

Já bych to viděla jako občansko-právní spor. Takže bych se rovnou zašla zeptat na úřad. Nevím jak u vás. U nás to řeší na Městském úřadu tajemník. A řeší to i pro okolní vesnice.
Zjistíte si tam potřebné informace, případně u sebe můžete domluvit z úřadu návštěvu. A pokud je vše ok, tak vezmete sousedovi vítr z plachet.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.3.2019 12:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

§1012 občanského zákoníku
Vlastník má právo se svým vlastnictvím v mezích právního řádu libovolně nakládat a jiné osoby z toho vyloučit. Vlastníku se zakazuje nad míru přiměřenou poměrům závažně rušit práva jiných osob, jakož i vykonávat takové činy, jejichž hlavním účelem je jiné osoby obtěžovat nebo poškodit.
§ 1013
Vlastník se zdrží všeho, co působí, že odpad, voda, kouř, prach, plyn, pach, světlo, stín, hluk, otřesy a jiné podobné účinky (imise) vnikají na pozemek jiného vlastníka (souseda) v míře nepřiměřené místním poměrům a podstatně omezují obvyklé užívání pozemku; to platí i o vnikání zvířat. Zakazuje se přímo přivádět imise na pozemek jiného vlastníka bez ohledu na míru takových vlivů a na stupeň obtěžování souseda, ledaže se to opírá o zvláštní právní důvod.

Takže pokud nemáte milion slepic na 5 m2, je to při popisu věci zcela v normě, soused by musel prokázat, že překračujete únosnou mez "nad míru obvyklou poměrům".

19.3.2019 12:43
petan83

XXX.XXX.95.241

S tim plotem je to tak ze dnes jiz myslim plot nepodleha stavebnimu rizeni a jestli jej na hranici postavil bez vaseho vedomi a souhlasu, nic tim neporusil. Nicmene urcite neni duvod aby jste si staveli vlastni plot, to by byla pekna blbost. Pokud mu to smrdi, at si jde stezovat, nic predem nereste, myslim ze stejne nic nevyresi.
Ja nastesti sousedy nemam, chovam perlicky a ty zase poradne rvou, tak az bude chtit vedle nekdo stavet, rovnou dam do souhlasu se stavbou podminku strpeni chovu drubeze, jinak nic nepodepisu

19.3.2019 12:47
mini

XXX.XXX.61.179

Na vašom mieste by som neriešil nič, ak má sused problém, nech to rieši cez obecný úrad, ten to má v kompetencii, ale tam nepochodí. Od 10 sliepok nemôže isť neprimeraný smrad ani hluk. Najhoršie čo môže byť sú zlé susedské vzťahy. Pre pokoj so susedom by som to riešil ako už tu bolo spomenuté nejakým živým plotom z vašej strany.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.3.2019 12:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
§1012 občanského zákoníku
Vlastník má právo se svým vlastnictvím v mezích právního řádu libovolně nakládat a jiné osoby z toho vyloučit. Vlastníku se zakazuje nad míru přiměřenou poměrům závažně rušit práva jiných osob, jakož i vykonávat takové činy, jejichž hlavním účelem je jiné osoby obtěžovat nebo poškodit.
§ 1013
Vlastník se zdrží všeho, co působí, že odpad, voda, kouř, prach, plyn, pach, světlo, stín, hluk, otřesy a jiné podobné účinky (imise) vnikají na pozemek jiného vlastníka (souseda) v míře nepřiměřené místním poměrům a podstatně omezují obvyklé užívání pozemku; to platí i o vnikání zvířat. Zakazuje se přímo přivádět imise na pozemek jiného vlastníka bez ohledu na míru takových vlivů a na stupeň obtěžování souseda, ledaže se to opírá o zvláštní právní důvod.

Takže pokud nemáte milion slepic na 5 m2, je to při popisu věci zcela v normě, soused by musel prokázat, že překračujete únosnou mez "nad míru obvyklou poměrům".

Ještě doplním, prověřte si, že místní obecní vyhláška nic kolem chovu hosp. zvířat neupravuje, nezakazuje atd. Nejlépe opět dotazem na obecním úřadu. A prudič často jen prudí a k akci se nemá.

19.3.2019 13:50
2mazutak

XXX.XXX.6.190

vyprdněte se na něj.jen vás zkouší,co vydržíte.nikam na úřad nepůjde,vysmáli by se mu.a kdyby přece šel,trvejte na tom,aby to někdo z úřadu přišel posoudit na místě,a vyjádření po úřadu pak chtějte písemně.že máte slepice vědel,když dům kupoval.a až to budete mít,tak bych se mu třikrát denně vychichnával do ksichtu.vůl zůstane volem,kdyby latinsky uměl.

19.3.2019 19:53
madinina

XXX.XXX.167.132

Omlouvám se, že reaguji až nyní. Ale nefungoval mi profil.

My máme po celé délce plotu ovocné stromy, následně má soused plot a na druhé straně má soused živý plot. Jediná možnost je, že si tam vysadime taky ještě živý plot, nicméně než bude vzrostly, to je tak 5 let a kdo ví, zda nám tam ve stínu stromů vůbec poroste 😐

Nejvíce mě mrzí to, že o slepice opravdu pecujeme a žádný smrad na tom prostoru skutečně není. Mohli bychom samozřejmě ještě odstranit z chovu kohouta, kvůli hluku. Nicméně okolní sousedé mají také slepice i s kohouty a prostě to tu kokrha. Řekla bych, že si sousedé nepredstavovali, že budou na vesnici zvířata.

Slepice navíc ani nevnikaji na pozemek souseda. A kdybychom si chtěli dát druhý plot, jak on chce, tak kam? Kdyz on si dal bez svolení plot do hranice a to jeste za doby, kdy platil starý občanský zákoník? Ono to je fakt takové neřešitelné.

A asi bych byla ráda i za návštěvu z úřadu. Myslím, že by si tukali na čelo.

19.3.2019 19:55
Petr z Brd

XXX.XXX.158.156

Na plot mezi sousedy na hranicích pozemků potřebuje soused ohlášení drobné stavby a souhlas Váš jako dotčené majitelky. Za zbytek bych se mu vysmál, jen prudí. 10 ks slepic je kapka v moři a navíc zde byly již před ním.

19.3.2019 20:00
petan83

XXX.XXX.33.11

A nestavel nahodou soused novy dum? Pokud ano, tak se daval plot primo do ohlasky/stav.povoleni, takze pokud jste souhlasili se stavbou, tak automaticky i s plotem. Pokud dum koupil a nasledne oplotil za stareho zakona, tak je to spatne ale zrejme jiz nepostihnutelne.

19.3.2019 20:05
horal

XXX.XXX.13.30

Jak tady čtu,tak domluva už asi těžko může být. Nedělejte vůbec nic, každý den ho hezky pozdravte, i přesto kdyby byl mladší a nereagujte na výhrůžky hrozby. Hezky se na souseda usmějte a pukne vzteky. Mám osobně vyzkoušeno. Mne se to jeví tak, že nejde o žádné slepice, ale o plot který musel postavit sám a vy jste mu na něj nepřispěli půlkou nákladů, anebo celé náklady + práci.

19.3.2019 20:27
petan83

XXX.XXX.33.11

Presne tak, udelejte to co vam tu vsichni radi, vykaslete se na nej, nic nepodnikejte a nereste. Pokud mu neco vadi at si jde stezovat on, uvidite ze nikde nepochodi a verim ze i kdyby prijela hygiena merit hluk ci smrad tak z toho nic nebude. Na vesnici slepice a dalsi zvirata proste patri. A hlavne zadnej plot nestavte, nikdo vas k tomu nutit nemuze a neni to zadna vase povinnost.

19.3.2019 21:19
bery25

XXX.XXX.57.110

Upřímně si myslím, že neporušujeme nic, jen nechceme mít narušené sousedské vztahy.-nechcem byt zlym prorokom,ale budete mat,ale nie vasou vinou ,drzim vam palce,neskor sa ozvite,co mu este vadilo

19.3.2019 21:22
bery25

XXX.XXX.57.110

a este,mangalicu nanho

19.3.2019 22:42
madinina

XXX.XXX.167.132

@petan83 ano stavěl, nicméně plot nebyl uveden v hranici, nicméně cca 2 metry od ní.. to je tak, když člověk nechce dělat zlo a pak se to proti němu obrátí... jak se říká, každý dobrý skutek je po zásluze potrestán :)

20.3.2019 06:18
petan83

XXX.XXX.33.11

madinina napsal(a):
@petan83 ano stavěl, nicméně plot nebyl uveden v hranici, nicméně cca 2 metry od ní.. to je tak, když člověk nechce dělat zlo a pak se to proti němu obrátí... jak se říká, každý dobrý skutek je po zásluze potrestán :)

To bohuzel znam, mi jsme si s majiteli sousedniho pozemku uzili sve, sice to maji jen zahradu kde chodi tak 5x za rok, a porad nam delaji problemy. U nas to bylo obracene, mi jsme staveli plot ktery byl soucasti st.povoleni, ale staveli jsme pro jistotu na nasi strane asi 20 cm od hranice a oni nam porad tvrdi ze je pul metru od hranice na jejich strane. Hranice se vymerovala na nase naklady, o rok pozdeji znovu v ramci digitalizace a oni porad nad osocovali, tak to nechali pak jeste 3x vymerit ruznyma geodetama a pokazde stejne v nas prospech, pak to dali na inspekci a zase neuspeli. Ted je to tak ze mi je vzdy pozdravime ale oni na pozdrav ani neodpovi a pritom mi nic neudeli. Naopak nam na oplatku vysazeli jablone 1 metr od hranice a to neni normalni.
Casto se stava ze si na vesnici postavi dum lide z mesta, jejich predstava je aby mel dum poradnej satelit,bazen a kolem domu byl aspon 4 m vysoky zivy plot aby tam nikdo nevidel, a jakekoliv ruseni jim vadi, i ty slepice, protoze oni sli prece bydlet na vesnici aby meli klid
Tak preji hodne nervu se sousedy a at to dobre dopadne.

25.3.2019 00:53
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.144.158

Že sousedů si nic nedělejte. Kdo chce psa bít hůl si vždycky najde.

25.3.2019 01:14
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.144.158

K Nám se nastěhoval člověk , kterého soudně vystěhovali z Prahy a od té doby očistec . Moc jsme zalévali . On si pak načerno vystřílel studnu , ale díky úplatkům si z toho pan podnikatel vybruslil. Pak dostal pokutu za rušení nočního klidu a skončili jsme u správního řízení , které na celé čáře projel . Všechny náklady musel uhradit ze svého . Pár let byl relativní klid až na pár třídenních technopárty a sprostých urážek a pár napadeních z jeho strany si šel tento podnikatel stěžovat s peticí , kterou nechal podepsat pár sousedů kteří s námi ani nesousedí jsme skončili na obecním úřadě s hrozbou sousedské žaloby. Je tomu už dva roky a stejně se na nic nezmohli. Přirozený zvukový projev zvířat již není hlukem a tudíž se ani neměří. Dnes se mu směji do očí s to ho vytáčí nejvíce. Chce to klid a pevné nervy . Hold si budou muset zvyknout nebo se odstěhovat. Dnes má pan podnikatel holou řiť a spoustu keců a může si za to sám . Boží mlýny melou pomalu ale jistě pro všechny.😁😂😀😙😙😏

26.3.2019 16:23
zelenafarma

XXX.XXX.161.55

Taky mám podobnou zkušenost. Vedle nás koupili chalupu na rekreaci lidi z města. Vadila jim, teda hlavně panu manželovi naše drůbež. Konkrétně kokrhání1 kohouta. Napsal nám několik dopisů, nejprve ve stylu, že on si tam přece jezdí odpočinout, a že to máme pochopit, je těžce pracující člověk(číšník v Rakousku) a on chce mít klid. Když jsme to neřešili, tak přitvrdil a vypisoval, že si bude na nás stěžovat na obecním úřadě atd.Z naší strany opět bez reakce. On se sebral a šel si tedy stěžovat. No a celé to skončilo tak, že starosta se mu vysmál, že si koupil barák na vesnici, kde se chová všelijaká drůbež a pokud chtěl mít kolem sebe ticho, tak si měl koupit chalupu na samotě. A pokud by chtěl přece jenom kauzu řešit sporem, tak ať si to celé řeší na vlastní náklady. No a byl klid. Navíc se mu smála celá dědina.Dnes už na chalupu jezdí pouze jeho žena tak 3x do roka, takže v pohodě fungujeme s chovem dál

26.3.2019 19:16
petan83

XXX.XXX.33.11

zelenafarma napsal(a):
Taky mám podobnou zkušenost. Vedle nás koupili chalupu na rekreaci lidi z města. Vadila jim, teda hlavně panu manželovi naše drůbež. Konkrétně kokrhání1 kohouta. Napsal nám několik dopisů, nejprve ve stylu, že on si tam přece jezdí odpočinout, a že to máme pochopit, je těžce pracující člověk(číšník v Rakousku) a on chce mít klid. Když jsme to neřešili, tak přitvrdil a vypisoval, že si bude na nás stěžovat na obecním úřadě atd.Z naší strany opět bez reakce. On se sebral a šel si tedy stěžovat. No a celé to skončilo tak, že starosta se mu vysmál, že si koupil barák na vesnici, kde se chová všelijaká drůbež a pokud chtěl mít kolem sebe ticho, tak si měl koupit chalupu na samotě. A pokud by chtěl přece jenom kauzu řešit sporem, tak ať si to celé řeší na vlastní náklady. No a byl klid. Navíc se mu smála celá dědina.Dnes už na chalupu jezdí pouze jeho žena tak 3x do roka, takže v pohodě fungujeme s chovem dál

Presne tak, nechci se dotknout lidi z mesta, ale proste kdyz prijedou na vesnici, tak se musi prizpusobit oni nam, ne my z vesnice jim. Na vesnici i kdyz to opada je chov zvirat normalni a verim ze na kazdem obecnim urade se cloveku musi vysmat za takove stiznosti. Sam jsem v zastupitelstvu a nikdy jsme takovou stiznost neresili a verim ze kdyby nahodou jo, tak se s tim budeme zabivat v delce asi 15 vterin a bude hotovo.

26.3.2019 21:00
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.144.158

Já trošku chápu , že kokrhání kohoutů a hlasitý projev slepic může osoby zvyklé na městský život i obtěžovat. Jenže já také musím snášet řezání cirkularkou , řvaní při jakékoli práci sousedů a vášnivé noční mejdany i přesto , že chodím do práce na nepřetržitý provoz . Také se přes den příliš nevyspim hlavně v létě kdy si nemohu ani otevřít okno protože soused si pozve kamarády se kterými tam vyřváva do zvuků techna a výdrží to klidně i tři dny. Nejhorší je to , že právě tenhle si chodí stěžovat a sám by měl mlčet a šoupat nohama. Tenhle tupec nám i střílel do velsumek , které jsem si vylíhla z násadových vajec a úspěšně odchovala a když měly začít snášet tak jsem začla nacházet postřelené umírající slepice . No zkrátka mi zbyly jen oči pro pláč. Tak jsem mu tam k plotu natáhla zastinovaci tkaninu abych aspoň trochu ochránila co mi zbylo. štve proti nám zbývající sousedy a ti mu žerou jak je strašně námi poškozován. Na moji nabídku aby se sami přesvědčily v jakém prostředí chováme slepice byli jen vulgární a arogantní. Nicméně já vím že máme vše v pořádku a to máme i oficiálně od veta potvrzeno dokumentací. Dříve chodily po vesnici husy kachny slepice a nikomu to nevadilo. Každý měl drůbež , prasátko a nikdo se nad tím nepodivoval . Naopak za tím na vesnici jezdily i s dětmi. Dnes letí americký způsob užívání pozemku. Krátký trávník , bazén a nedej bože aby vaše kočka vlezla k sousedům si ulevit na čerstvě zryty
záhon. Ale domácí vejce skoro zadarmo a slepičku na vývar to by chtěli jen si jaksi neuvědomují , že ta zvířata musí někde žít. Vždyť i když jedou do marketu na nákup tak už si nedomýšlí za jakých podmínek jsou ta vejce nebo kuře chovány . Hlavně že jim to chutná. Tak ať žerou vzduch .Kdyby bylo nejhůře a obchoďáku by nebyly tak tyhle lidi budou škemrat o maso aby nechciply hlady.

Marco07

29.3.2019 15:41
Marco07

XXX.XXX.139.123

Nekdo to zde jiz zminil a ma svatou pravdu. Lide z mesta uplne zmenili vesnice k nepoznani, jelikoz se nacpou na vesnici ale odmitaji se prizpusobit. Nam takovi blbci uplne znicili zdroj spodni vody, protoze maji nejaky zemni filtr, ktery necisti a hlavne nevyvazi. Kdyz na ne prisla inspekce, usadili ji s papirem, ze je to zemni filtr ale to stale neni plnohodnotna cisticka odpadnich vod. Proste jsme museli do domu zavezt obecni vodu a veskera zvirata uz napajime placenou vodou. Se sousedy je domluva take na bodu mrazu, vzdy byly oba arogantni i kdyz toho obvinovali nas, kteri chceme jen zit, jako doposud a ne, ze se my budeme prizpusobovat te mestske naplave. Rekl jsem si tedy ok, starosta i urady jsou na ne kratky, tak jim zneprijemnime zivot chovem hospodarskych zvirat. Hluk je totiz take obtezuje a nevaha na vas rvat, kdyz si dovolite v nedeli sekat travu na seno. Taci nechapou, ze nasim panem v takovem pripade je pocasi a nikoliv my. Urady podobne veci dnes jiz neresi, musite k soudu. Kde jsou ty casy, kdy na vesnici sli rozumni lide, se kterymi byla rec. Vse je prece o domluve, pokud je vule.

16.11.2019 21:17
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.98.196

Tak jsme se dočkali soudního řízení od souseda. V žalobě bylo uvedeno 5 bodů a po naší odpovědi soudu na tyto body se žaloba smrskla na jeden a ještě diskutabilní. Prý se máme zdržet vnikání imisí na sousední pozemek ani nenapsala na který. A v lednu máme stání. Jsem za něj celkem vděčná aspoň se už konečně rozhodně jestli jsme na vesnici či městě . Držte nám palce !

17.11.2019 10:45
frikmon

XXX.XXX.246.101

sedlos3@seznam.cz napsal(a):
Tak jsme se dočkali soudního řízení od souseda. V žalobě bylo uvedeno 5 bodů a po naší odpovědi soudu na tyto body se žaloba smrskla na jeden a ještě diskutabilní. Prý se máme zdržet vnikání imisí na sousední pozemek ani nenapsala na který. A v lednu máme stání. Jsem za něj celkem vděčná aspoň se už konečně rozhodně jestli jsme na vesnici či městě . Držte nám palce !

Dobrý den, držím pěsti to je štěstí a moc. Přeju i hodně fyzických a hlavně psychických sil. A řeknu to natvrdo dnes by spousta lidí potřebovala pořádně po hubě aby se konečně řádně vzpamatovali. Rekreanty, anglické trávníkáře a bazénáře na vesnicích vůbec nechápu a zvířata opravdu budou za chvilku už jen v muzeích a co budeme jíst to opravdu nevím. A nejsmutnější je to že si tohle dělá lidstvo vlastně samo sobě!
Každopádně budu na Vás myslet a sledovat jak to dopadne a věřím a modlím se že dobře!!!

17.11.2019 14:25
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.98.196

Dám vědět jak to dopadlo. A dobrá rada pro všechny chovatele. Pokud vám přijde jakákoliv obsílka určitě si ji vyzvedněte. Dnes to bohužel funguje tak , že si soused vymyslí hlouposti , které si podá k soudu a člověka , který se takovýchto skutků vůbec nedopustí automaticky odsoudí. Kdo mlčí ten souhlasí a ztrácí možnost se hájit . Vyzvedávat a opravdu odpovídat. Vše řádně podložit dokumentací a najednou je z pěti bodů jeden. Jaký div. Všechno si pište i to kdy vás soused konfrontoval a veškeré záznamy ze stížností a jednání s tím tupcem pak je to pro něj docela překvapení.Diky za příspěvek a naprosto s vámi souhlasím . Budu se snažit držet u soudu nervy na uzdě aby mě nenachytali na slovíčka . Znáte advokáty.

Hanyss

18.11.2019 08:44
Hanyss

XXX.XXX.94.224

Dobrý den. Budu mít nového souseda. Zatím vztahy žádné jen z investory domů rodiče podnikatelé chování já si vás koupím poslali 84 letou sousedkou do haje a domeček pro mladého synáčka za 12 míčů. Vyjádřil sem se do stavebního povolení že pozemek sousedící bude využíván k chovů hospodářských zvířat. Ale úředník napsal že bude využíván k výběhu prasat. Chovám krocany a na léto je v plánu hejno slepice a 2 kohoutí. Může si soused začít stěžovat? Že místo prasata tam je drůbež? Případně naco.si může takový městky floutek stěžovat? Problém je že jeto Policajt:)

18.11.2019 12:42
Terrax

XXX.XXX.244.214

dreamlife napsal(a):
Má sused psa? Povedzte mu že vám pes smrdí.... Aj jeho auto respektíve splodiny z výfuku. Má komín? Smrdí vám dym z jeho komína. 11ks hydiny na 1000m2 je nič, chovať si môžte oveľa viac a bez povolenia. Tu platí porekadlo kto chce psa byť palicu si nájde.
Suseda si usmernite hneď nazačiatku - iné nepomôže.Dajte živý plot aby ste naňho nevideli.
Držím palce.

Souhlas,ale neustupovat.bude zvyšovat nároky.taky mám takovýho přespolního souseda.poslal jsem ho do r..i a mám celkem pokoj.trdka na parkuje u baráku.taky se bude divit.pozemek jsme už koupily 😄.je to čirá zsvist.hadam že tam má bazének nebo pergolu na nedělní dýchánky.tohle jsou chataři.jiny to nebude.ale asi b,ch si koupil víc kohoutku a dál do výběhu.ten kravál po ránu stojí za to 😁držím palce

18.11.2019 15:00
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.98.196

Už má od vás podepsané stavební povolení? Pokud ještě ne trvejte na podmínce ,že pozemek je a bude používán k chovu hospodářských zvířat pak by jste měl být z obloha. Ale nevidím veliký rozdíl mezi hejnem slepic nebo výběhem pro prasata a ten může po lijácích vypadat z pohledu náplavy nevábné zapáchat. Stěžovat si může na cokoliv. Třeba , že mu váš chov znečišťuje vodu. Na obrovské množství much a rev prasat . Kdo chce psa bít hůl si vždycky najde.To těch pár kusů drůbeže co tam chcete mít je proti prasátku odvar. Mě by to nevadilo já jsem z vesnice. Udržovaný chov není nijak zvlášť cítit. Jen si dejte pozor na počet drůbeže . Nad 100 kusů nosnic je už potřeba registrace hospodářství.Jsou na to normy na to by mohl i poukazovat. Taky jestli v obci není vyhláška na chov zvířat.Bude taky poukazovat možná na hnůj atd. Rozhodně si od něj nenechte diktovat nebo se z toho pak akorát položíte. Souhlasím s příspěvkem kde píše o usměrnění souseda hned od začátku. Doporučuji projít zákony kde jsou jasně stanovené normy kolik čeho smí být a kolik si toho můžete prodat jako přebytky z hospodářství .Oni si někdy sousedi myslí že, jste venkovský bezmozek a podle toho se k vám pak chovají. Snažte se na něj nebýt sprostý to by taky mohl zneužít. No držím vám palce a rozhodně se nedejte. Udržujte chov v čistotě kdyby na vás náhodou poslal veterinární správu , policajty , že třeba tyrate zvířata atd. To vše lze očekávat.I s tím jsem se setkala. Sice ne u nás ale u známých .Po kontrole ,kterou tam pustily sousedům zavřely pusu. Bylo to na udání. Obec dnes nic nezmůže jedině soud a tam by to musel prokazovat . Spíš bych měla strach , že zneužije svou pravomoc. Ale snad má taky nějaké nadřízené.Drzte se

18.11.2019 15:24
hokrví

XXX.XXX.105.226

Mám souseda který se přistěhoval, nejdřv to všechno bylo tak nějak nekonfliktní, ale časem začali drobné problémy. Dnes se pozdravíme a hned se radši obrátíme k sobě zády a komunikace žádná. Držím palce a a´t vám dá soud za pravdu.

Hanyss

18.11.2019 21:52
Hanyss

XXX.XXX.32.30

Stavební povolení sem podepsal a dál podmínku že pozemek bude využíván k výběhu prasat. Ale chtěl sem aby tam bylo pro hospodářské zvířata. Samozřejmě nechci
být za debilaa a pro dobré vztahy když bude chtít dostane krocana a vajíčka. Uvidím jestli nastanou problémy. Prasátka nechci! Jen v případě že soused bude deb.....!V plánu je 30 slepic plus kuřata na maso A krutý odchovají potomky. Do 100 kusů se vejdu.Prostor pro slepice 700m2 a pro krůty 650m2 plus prostorný pro odchov mladých cca 250m2 Soused má slípky a to má na malém prostoru jen hlína 30 kusů a žádný zápach necítím i když se bavíme přes plot. Jen kohout krásně kokrha:)Děsí mé že je policajt a má hodně bohaté rodiče. (Dům za 12 mega pro synáčka) Uvidíme jestli nový soused dostane slovní průjem jako jeho rodiče a bude vyhrožovat případně zneužije svou policejní moc ve svůj prospěch. Snad bude spokojeně konzumovat mé vejce a krocany a třeba pokecáme přes plot čas ukáže co se mi naplavilo za souseda. Ale docela se bojím že to nebude tak ideální snad se pletu. Ale určitě mi nic nebude diktovat. Perličky to jistí:)))Přeji všem pohodové sousedy.

temny_mstitel

20.11.2019 09:45
temny_mstitel

XXX.XXX.215.57

Já řeším teď přesný opak, hledáme větší pozemek na jihu Prahy pro stavbu domu (potřebujeme zkrátit dojezdovou vzdálenost k nemocným rodičům na Vysočině) a v územních plánech a místních vyhláškách obcí bývá přesně stanoveno kde se může či nemůže chovat hospodářská zvěř.

Tedy chci koupit, poté postavit dům a na zahradě mít krom zeleninové a ovocné klasiky i slepičky a nějakého toho ušáka. Ale pozemky mají různé využití a to musím respektovat. Například pokud je lokalita v obci klasifikovaná jako čiště obytná/rezidenční/příměstská je pravidlem že chov není povolen, ani tolerován a to i v případě pěti slepiček. Naopak tam kde je klasifikováno jako bydlení smíšené nebo venkovské je chov tolerován, místy i vítán.

Například našli jsme krásný 2.5 tis metrů velký pozemek ve velmi příjemné obci na okraji města. Ale v části klasifikované v územním plánu jako "čistě obytná", kde bylo přímo zmíněno že zahrada je okrasná, s přípustným užitkovým využitím. Byli jsme se na pozemek podívat a ačkoliv byl dostatečně velký, okolní mafošská zástavba a zakryté bazény byly jasným znamením, že by nás sousedi po prvním pípnutí vykostili i se slepicema.

26.2.2020 19:46
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.100.71

Dobrý večer tak jsme měli první soudní stání a z něj vyplynulo, že se soused i přes nabídku snížení stavu drůbeže asi moc dohodnout nechce. Zkrátka je pro něj nepřípustná i polovina drůbeže . Sice se to zkusili na dohodu ,ale on stejně slovo nedodrží . Takže soudní spor se povleče až do bůh ví kdy, ale nehodláme se drůbeže vzdát. Vymýšlel si totální nesmysly. No děs. Jsme na ně fakt zvědaví co si ještě vymyslí . Lhal jak když tiskne. Držte nám palce Díky

26.2.2020 21:18
Meelek

XXX.XXX.138.146

Zažil, slyšel jsem už toho dost. A spíš si myslím, že hromady a hromady taktu v chování by měl mít spíše ten chudinka chovatel drůbeže než lide kolem žijící. Snažit se ten problém trošku uhrát do autu třeba i úplatky treba masem nebo i kompromisy i většími. Je to válka nerovna, lepší vystoupit s úmysly příměří, pokory, porozumění. I dítě dokáže ublížit zvířeti o kolik děsivější, zákernejsi to musí být o dospělého člověka. Že Vás to baví, člověče naivní.

27.2.2020 10:50
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.100.71

Nemyslím si , že bych byla naivní. Byla jsem hlavně zvědavá na reakci před soudcem a ta mě naprosto přesvědčila , že tady pomůže pouze odstěhování nebo smrt stěžovatele. Je jasné , že nás nenávidí do sedmého kolene a chce se soudit. Budiš mu to umožněno, když chce prát rodinné prádlo na veřejnosti. Nějak si neuvědomuje, že má kostlivce ve skříni. Ráda mu to soudní řízení dopřeji.Ja už jsem mu vyšla vstříc až příliš a to byla ta zásadní chyba.

27.2.2020 11:11
frikmon

XXX.XXX.154.160

Dobrý den já doufám že nejste naivní a moc a moc Vám držím pěsti ať máte sílu a rvěte se jako lvice. Dnešním nafrněncům, neumětelům dát jen co proto! Za chvilku měšťáci, lufťáci, uředníci, zelení a sluníčkáři opravdu a do písmene vyženou zvířata jen do muzeí. Moc si Vážím toho že jste nevyměkla a snad jako jediná bojujete už tou nejhorší cestou-soud a jste schopná to zveřejnit. Já naštěstí ,,vyhrál´´ spor se sousedem jen ústně a pak i písemně na pěsti nedošlo ale víte jak naschvály z jeho strany pokračují dál a na to se připravte-i když vyhrajete což moc přeji tak naschválů jen přibude

27.2.2020 11:37
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.100.71

Díky za podporu a vězte , že se vše co vám soused činí obrátí proti němu. Ať v osobním životě tak i ve zdravotním stavu. To je to jediné co mě drží při zdravém rozumu s síle. U našeho už se karma ozývá.

27.2.2020 11:39
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.100.71

Vy jste to zřejmě špatně pochopil on dává jsou nás ne my jeho.

27.2.2020 11:52
frikmon

XXX.XXX.154.160

sedlos3@seznam.cz napsal(a):
Vy jste to zřejmě špatně pochopil on dává jsou nás ne my jeho.

Jestli to je ke mě tak jsem to pochopil velice správně je mi jasné že Vy jeho k soudu dávat nebudete. Vím napsal jsem to blbě že se soudíte jako Vy s ním ale fakticky On s Vámi chápu! Jen se přimluvím za to aby ta karma a boží mlýny byly o něco né o něco ale mnohem rychlejší. Mnoho blb.. potřebuje dostat za uší aby se už konečne vzpamatovali

27.2.2020 12:02
sedlos3@seznam.cz

XXX.XXX.100.71

Nic se neděje já to asi špatně formulovala . Jsme jenom lidi . Nezlobím se. Naše ústupky byly v tom ,že manžel třeba podepsal dodatečně stavební povolení k černé stavbě , nebo ,že nevolá policii kvůli tomu , že si pěstoval soused trávu ve skleníku byť ho mohl udat .Za to jsme naivně očekávali nějaké rozumné ústupky z jeho strany. V tomhle případě jsme skutečně naivní. A dnes toho litujeme. Jen by se zhoršila situace mezi sousedy a to jak to dnes vypadá bohatě stačí.

27.2.2020 13:47
frikmon

XXX.XXX.229.64

V pohodě nic se neděje. Bohužel dnes po dobrém nic nejde musíte být opravdu tvrdí a je to jen kdo s koho. Čekat od hovada ústupky nelze a pokud možno na všechno nekalé mít fotodokumentaci-důkazy a bojovat a bojovat. A o naivitu nejde je to vždy mírnost rozumných lidí a snaha domluvit se ale opravdu v dnešní době je to nemožné, dnes je to jen Já Já a můj prospěch a byznys ostatní jsou nic . Jedno úsloví kamaráda-svět je dnes jenom bahno a probrodí se jenom svině

27.2.2020 22:45
Meelek

XXX.XXX.138.146

frikmon napsal(a):
V pohodě nic se neděje. Bohužel dnes po dobrém nic nejde musíte být opravdu tvrdí a je to jen kdo s koho. Čekat od hovada ústupky nelze a pokud možno na všechno nekalé mít fotodokumentaci-důkazy a bojovat a bojovat. A o naivitu nejde je to vždy mírnost rozumných lidí a snaha domluvit se ale opravdu v dnešní době je to nemožné, dnes je to jen Já Já a můj prospěch a byznys ostatní jsou nic . Jedno úsloví kamaráda-svět je dnes jenom bahno a probrodí se jenom svině

No ono z těch všech bojůvek se nejvíc vyplatí dát mu přes držku, pokud jsem v právu teda a pohrozit mu třeba i v sehraným amoku že ho zabijete. Za podmínku a pokutu to stojí, časově i finančně to vyjde levněji. Strach dělá víc než tvrdohlavost. Kamarád taky po dlouhé válce to udělal a má klid.

Další známí byli tvrdí, soudili se dlouho, skončili na neustálých kontrolách zvireny od úřadu - to už je ta klidnější etapa.. Předtím to bylo běžný, že měli něco otráveného, postřeleného vzduchovkou nebo jim to pustili, když nebyli doma. Pak si tam pořídili všude fotopasti, kamery. Sousedi hledali špínu na ně a ty zase opačně, jak to šlo, byl soud.. Měli tam nějaké tahanice o elektriku..

V tuhle chvíli by mě už přešla chuť na jakýkoliv chovatelství. Chovatelství je koníček a má přinášet radost a ne nervový tik do pravého oka. K čemu vám je pak ta výhra při sběru otrávených slepic.

A na druhou stranu by měl bejt i ten chovatel trošku soudný, podívat se na problém z druhé strany.. Ti známí výše psaní si koupili chatu a kus pozemku v chatové rekreační blasti kde je v sezoně spousty měšťáků. A ty nemají pochopení pro smrad z brojlerů, králíků, krůt, kejhani labutích hus a štěkání dvou psů..

Tenhle rok bych si rád nalihnul aspoň 100 kousků perličat, když mi to někdo rozumný vytkne nebo mi přijde policajtskej, tak stáhnu ocas a nebudu si vyskakovat a povídat něco o svých právech, příští rok zkusím jen 20kousku na zkoušku a uvidí se.

On ten začátek je při téhle bojuvkach asi to nejdůležitější. Chce to trošku diplomacie a nezacit hned prskat jak křeček.

A to co jsem napsal bylo z toho důvodu, že z té zprávy byla cejtit jen taková ta zlomyslná radost, vztek, já, já, já, nikdo jiný. A vlastně, takhle hezky ke konci ani nevim co je důvodem sporů. Chov kohoutka v kleci nebo 300 perliček nebo 100 brojlerových krůt.

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Přidejte reakci

Přidat smajlík