Káčata v hnízdě

Pižmovky
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
3.5.2019 09:42
Zipy

XXX.XXX.144.185

Dobrý den, líhnou se mi pod pižmovkou první káčata (moje první, kachna už si jednou mladé odvodila) a potřebovala bych poradit, jak dál postupovat. Kachna včera večer poprvé slezla z hnízda a bylo v něm vidět asi sedm kačátek, už suchých. Když jsem se šla podívat blíž, kačena vběhla zpět na hnízdo a dost agresivně si ho bránila, takže na kontrolu zbytku hnízda jsem si netroufla. Kachna původně seděla na třiceti vejcích a od toho krátkého večerního výlezu z hnízda už zase sedí a neslézá. Nevím tedy, jestli ji mám nechávat na hnízdě a doufat, že se ještě něco vylíhne, nebo jí mám zbývající vajíčka už sebrat, aby se věnovala vylíhnutým kačátkům. Na jednu stranu to chci nechat na kačeně, na druhou stranu jsem nervózní začátečník a nerada bych přišla o ty kačátka, co už jsou na světě Poradíte mi tedy prosím, co mám nebo nemám v této fázi dělat?

3.5.2019 12:19
lupus4

XXX.XXX.205.61

Nechte to na kachně, ví co dělá

3.5.2019 12:55
asperulo

XXX.XXX.104.1

Souhlasím. Pokud víte,že kachna už uspěšně odchov zvládla, nechte ji. Jinak hrozí, že naděláte spíš škodu, když kachna začne mít strach o mladé, může je omylem přišlápnout. Lepší je nechat ji v klidu.

3.5.2019 13:24
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Ja mám zkušenost,že pokud už jsou kachnata vylihnuta jeden den,ostatni se už nevylihnou,pokud jsou vejce nasazena v jeden den najednou..vyberu z pod kacky vajicka a prohlidnu, poslechnu,jestli tukaji nebo piskaji..už pohmatem jsou mrtvá vejce chladná..vyřadim.zbytečně by kacena seděla další den a kacata budou hladem..

3.5.2019 14:18
asperulo

XXX.XXX.104.1