Dobrý den, líhnou se mi pod pižmovkou první káčata (moje první, kachna už si jednou mladé odvodila) a potřebovala bych poradit, jak dál postupovat. Kachna včera večer poprvé slezla z hnízda a bylo v něm vidět asi sedm kačátek, už suchých. Když jsem se šla podívat blíž, kačena vběhla zpět na hnízdo a dost agresivně si ho bránila, takže na kontrolu zbytku hnízda jsem si netroufla. Kachna původně seděla na třiceti vejcích a od toho krátkého večerního výlezu z hnízda už zase sedí a neslézá. Nevím tedy, jestli ji mám nechávat na hnízdě a doufat, že se ještě něco vylíhne, nebo jí mám zbývající vajíčka už sebrat, aby se věnovala vylíhnutým kačátkům. Na jednu stranu to chci nechat na kačeně, na druhou stranu jsem nervózní začátečník a nerada bych přišla o ty kačátka, co už jsou na světě Poradíte mi tedy prosím, co mám nebo nemám v této fázi dělat?
Ja mám zkušenost,že pokud už jsou kachnata vylihnuta jeden den,ostatni se už nevylihnou,pokud jsou vejce nasazena v jeden den najednou..vyberu z pod kacky vajicka a prohlidnu, poslechnu,jestli tukaji nebo piskaji..už pohmatem jsou mrtvá vejce chladná..vyřadim.zbytečně by kacena seděla další den a kacata budou hladem..
Většinou vejce kontroluji v průběhu sezení, když se jde kachna vyvenčit. 30 vajec pod kachnu je asi už nahraně. Naše letos měla 27 vajec a vyseděla 24 kachňat. Jedno vejce jsem vyhodila v půlce hnízdění. Dvě zůstala v hnízdě, když kachna vyvedla mladé ven. Je pravda, že když se nasazuje vše najednou, tak se i najednou vylíhnou. Jedině, když by ke kachně ještě chodila snášet jiná kachna v průběhu sezení. Je dobré to hlídat.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jestli má kachna 30 vajec, tak hrozí, že vejce rozmačkají právě vylíhlá káčata, takto jsem přišel zvláště o hodně kuřat. Pokud to půjde, raději káčata odebírejte. Kdyby měla půlku toho počtu vajec, tak bych na ni ani nesahal, to jde samo a většinou bez obtíží.