Výčitky ze zabití hus

Husa česká
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
11.2.2020 16:08
PetraVolf

XXX.XXX.58.185

Zdravím vás, chtěla bych poprosit o váš názor. Před rokem a půl jsme si vzali dvě husy s tím, že je sníme. Po čase jsem se rozhodla, že je necháme u nás na zahradě dožít. Zahradu jsme jim přepažili.
Ale z hus se staly po několika měsících agresoři. Při výměně vody nás napadali. Když jsme k nim vlezli tak to samé (na jejich části jsme měli sklep a kůlnu, takže jsem tam museli chodit),i na psy se vrhli když k nim prolezli. Byly prostě hrozně zlý, což mě štvalo.

Tento víkend jsem svolila, aby je manžel zabil.

Teď mám hrozné výčitky, jelikož jsem si uvědomila, že jsem je vlastně měla ráda, ač jsem kvůli nim přišla o nejhezčí část zahrady (zbytek je zastaven domem a chatou) bála jsem se jich, ale prostě mi chybí. Chtěla bych to celé vrátit zpět, ale to už nejde.
Jsem blázen? Nemůžu ti výčitky ze sebe dostat ven. Stále je oplakávám.
A tak jsem chtěla poprosit o váš názor, zda jsem se správně rozhodla.

Moc děkuji. Budu si vážit i kritiky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.2.2020 17:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rozhodla jste se asi špatně, jestli byla důvodem jen agrese k lidem a ochrana území, tak ta se řeší přepráním housera. Můj houser mě samozřejmě napadá a to velmi vztekle (jeden rok byla ruka celá modrá a křídly mi tak zbil nohy, že jsem spadl), ale jenom když mu lezu až dovnitř do domku, venku si raději drží odstup. Hus se člověk nesmí bát, musí z něj mít respekt husy, jinak si dovolují. Kdykoli husa nebo spíš houser vyjede, musíte ho chytit pod hlavou, zvednout pod břichem a odhodit pryč, klidně desetkrát, praštit po zobáku-neublížit, ale nenechat si ubližovat, husy nejsou psi a jinak to nejde, nedají se po dobrém vychovávat.

Jestli je Vám líto, že tam v zahradě chybí husy, kupte si páru nějakých čistokrevných hus a chovejte dál. Předcházejte problémům tím, že se jich nebudete vůbec bát a nenecháte se vyhánět.
Pokud se bojíte velkých hus a máte ráda husy, tak si pořiďte havajky (bernešky), to jsou docela neškodní tvorové se svou vahou okolo 2 kg, co se dobře ochočí.

11.2.2020 17:07
Zuzkaa

XXX.XXX.208.34

Blázen vůbec nejste. Při každém zabíjení mladěho kohouta brečím. Ale jenom chvíli a to, když ho nesu ke špalku. Když ho nesu bezhlavého domu, kde se na něj hřeje voda, tak už mi neukápne ani slzička a těším se na dobrou pečínku. Přeci jsem si ho s tím záměrem vychovala a vykrmila, jako vy ty vaše 2 husy.Výčitky opravdu nejsou na místě. Husa, či slepice, nebo jakákoliv drůbež je jateční zvíře a chová se na maso. Nakonec ,vždyť to byly mrchy, které vás terorizovaly a ještě vám zničily kus zahrady. Jen je nelitujte, nezaslouží si to.

11.2.2020 17:13
PetraVolf

XXX.XXX.58.185

Moc děkuji za váš názor.
Líto mi je, že jsem svolila je zabít. Zabít živý tvor protože si vlastně jen chránil své území.
Zkoušeli jsme jak říkáte je odhodit apod, ale to bylo bez výsledku. Já se i bála abych jim nějak neublížila. Je pravda, kdybychom to praktikovali denně, aspoň manžel, možná by pak už na nás nešli a časem by to bylo lepší.

Život už jim nevrátím, zaplatili za to mojí chybou.

11.2.2020 17:15
PetraVolf

XXX.XXX.58.185

Zuzkaa napsal(a):
Blázen vůbec nejste. Při každém zabíjení mladěho kohouta brečím. Ale jenom chvíli a to, když ho nesu ke špalku. Když ho nesu bezhlavého domu, kde se na něj hřeje voda, tak už mi neukápne ani slzička a těším se na dobrou pečínku. Přeci jsem si ho s tím záměrem vychovala a vykrmila, jako vy ty vaše 2 husy.Výčitky opravdu nejsou na místě. Husa, či slepice, nebo jakákoliv drůbež je jateční zvíře a chová se na maso. Nakonec ,vždyť to byly mrchy, které vás terorizovaly a ještě vám zničily kus zahrady. Jen je nelitujte, nezaslouží si to.

Moc děkuji za Váš názor :) Sama jím maso, nechápu proč jsem z toho tak v prd... Asi tím, že už tam nikdo nehýká, a nesyčí na mě

11.2.2020 17:15
PetraVolf

XXX.XXX.58.185

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rozhodla jste se asi špatně, jestli byla důvodem jen agrese k lidem a ochrana území, tak ta se řeší přepráním housera. Můj houser mě samozřejmě napadá a to velmi vztekle (jeden rok byla ruka celá modrá a křídly mi tak zbil nohy, že jsem spadl), ale jenom když mu lezu až dovnitř do domku, venku si raději drží odstup. Hus se člověk nesmí bát, musí z něj mít respekt husy, jinak si dovolují. Kdykoli husa nebo spíš houser vyjede, musíte ho chytit pod hlavou, zvednout pod břichem a odhodit pryč, klidně desetkrát, praštit po zobáku-neublížit, ale nenechat si ubližovat, husy nejsou psi a jinak to nejde, nedají se po dobrém vychovávat.

Jestli je Vám líto, že tam v zahradě chybí husy, kupte si páru nějakých čistokrevných hus a chovejte dál. Předcházejte problémům tím, že se jich nebudete vůbec bát a nenecháte se vyhánět.
Pokud se bojíte velkých hus a máte ráda husy, tak si pořiďte havajky (bernešky), to jsou docela neškodní tvorové se svou vahou okolo 2 kg, co se dobře ochočí.

Moc děkuji za váš názor.
Líto mi je, že jsem svolila je zabít. Zabít živý tvor protože si vlastně jen chránil své území.
Zkoušeli jsme jak říkáte je odhodit apod, ale to bylo bez výsledku. Já se i bála abych jim nějak neublížila. Je pravda, kdybychom to praktikovali denně, aspoň manžel, možná by pak už na nás nešli a časem by to bylo lepší.

Život už jim nevrátím, zaplatili za to mojí chybou

12.2.2020 05:13
Meelek

XXX.XXX.246.187

Agresivita husy není nic špatného. A ty zvířata nejsou hlupáci, poznají když se bojíte, kor když jim ukážete zadek u vratek. ... Párkrát jsem housera nakopl ... S citem, trošku... a měl jsem klid, drzkoval z dálky a hlídal mě. Samozřejmě, že bylo období po housatech. Kdyby měl housata, tak bych si něco nechal líbit nebo ho prostě vzal a zahodil někam do křoví . Z mých zkušenosti,třeba pro vás. Stačí si sebou brát koště a ukázat kdo je tu nejvyšší a největší. Stejně to dělal i ten černoušek z "Bohove musí být šílení", když ho šli okukovat ty hyeny.
A já jsem třeba rád i za to, že mi útočí na psa. Pes z toho má srandu, houser chuchvalec chlupů v zobáku.. Vždyť to je jen tréning na lišku a ten pes je jeho sparing partner...

Na podzim se dá dobře sehnat nepříbuzne husy do páru. České husy jsou nenáročné, sami vysedi, vyvodí. Stačí jim pastva a voda.

12.2.2020 09:29
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Souhlasím také se Zuzkou,nejste blázen,jen citliva duše..ale nic si nevycitejte,kdyby tam k husam prisly děti,byl by malér..kdybyste husy i jina zvirata chovala delší dobu,tak se člověk naučí srovnat s tim,že se i zvire musi zabit,buď z důvodu vašich nebo proto,že děti chci nakrmit😀.. a vite,jestli jste měla dvě husy nebo spíš dva housery?..podle jejich agresivity,to vypadá na dva housery..husicky jsou hodné..a jestli vam je smutno,neni problém koupit jiné,parek hus,treba češky,ty jsou malé a ne každý houser je agresivni..zleho bych take nechtěla,abych se bála,kdy ho budu mit na zádech😁..

12.2.2020 10:03
PetraVolf

XXX.XXX.58.185

ančovička1 napsal(a):
Souhlasím také se Zuzkou,nejste blázen,jen citliva duše..ale nic si nevycitejte,kdyby tam k husam prisly děti,byl by malér..kdybyste husy i jina zvirata chovala delší dobu,tak se člověk naučí srovnat s tim,že se i zvire musi zabit,buď z důvodu vašich nebo proto,že děti chci nakrmit😀.. a vite,jestli jste měla dvě husy nebo spíš dva housery?..podle jejich agresivity,to vypadá na dva housery..husicky jsou hodné..a jestli vam je smutno,neni problém koupit jiné,parek hus,treba češky,ty jsou malé a ne každý houser je agresivni..zleho bych take nechtěla,abych se bála,kdy ho budu mit na zádech😁..

Jednalo se o brojlerové housery, jinak moc děkuji, za Váš názor :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.2.2020 11:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

vůbec si to nevyčítejte. Brojlerům jste dopřála hezký život a oni se vám teď odvděčí chutnou pečínkou. To nejsou žádní mazlíci, sami vám to dokázali, udělejte z nich v neděli dobrý oběd. Den předem pěkně nasolte a v sobotu večer začněte velmi zvolna péct. Zrovna tuhle neděli jsme snědli poslední husu a na pekáči byla mnohem sympatičtější než předtím.

13.2.2020 10:20
PetraVolf

XXX.XXX.58.185

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
vůbec si to nevyčítejte. Brojlerům jste dopřála hezký život a oni se vám teď odvděčí chutnou pečínkou. To nejsou žádní mazlíci, sami vám to dokázali, udělejte z nich v neděli dobrý oběd. Den předem pěkně nasolte a v sobotu večer začněte velmi zvolna péct. Zrovna tuhle neděli jsme snědli poslední husu a na pekáči byla mnohem sympatičtější než předtím.

Moc děkuji za komentář :)

13.2.2020 10:21
PetraVolf

XXX.XXX.58.185

Meelek napsal(a):
Agresivita husy není nic špatného. A ty zvířata nejsou hlupáci, poznají když se bojíte, kor když jim ukážete zadek u vratek. ... Párkrát jsem housera nakopl ... S citem, trošku... a měl jsem klid, drzkoval z dálky a hlídal mě. Samozřejmě, že bylo období po housatech. Kdyby měl housata, tak bych si něco nechal líbit nebo ho prostě vzal a zahodil někam do křoví . Z mých zkušenosti,třeba pro vás. Stačí si sebou brát koště a ukázat kdo je tu nejvyšší a největší. Stejně to dělal i ten černoušek z "Bohove musí být šílení", když ho šli okukovat ty hyeny.
A já jsem třeba rád i za to, že mi útočí na psa. Pes z toho má srandu, houser chuchvalec chlupů v zobáku.. Vždyť to je jen tréning na lišku a ten pes je jeho sparing partner...

Na podzim se dá dobře sehnat nepříbuzne husy do páru. České husy jsou nenáročné, sami vysedi, vyvodí. Stačí jim pastva a voda.

Děkuji moc za Váš příspěvek

13.2.2020 15:26
Erik Rosario

XXX.XXX.198.64

asi nie ste sama co ma vycitky, zvierata su zive stvorenia, aspon im pred smrtou doprajeme podla moznosti co najlepsi zivot a zial nenechavame ich dozit do staroby a aby uhynuli na starobu. u nas mala vacsina zvierat stastny zivot az do posledneho momentu.

u nas sme odchovali teraz druhy rok viacero zvirat a uz od zaciatku si preberam kto ostava a kto nie, prve to bolo tazsie teraz je to uz jednoduchsie ale stale sa mi do toho nechce a odkladame to pokial sa da. takto sme odkladali zabijanie 4 zvierat az jedna kacica z nich uhynula (no o starost menej)

tento rok padlo 8 husi kt sme mal od husatok, 29 kacic ktore sme vyliahli v liahni a chovali v rukach od prveho dna, niektorym som pomahal z vajicka. a zatial 35 kohutov to iste od prveho dna z vajicok liahnute u nas doma.

ked je to male je to malicke zlatucke hunate, ked to dorastie tak uz treba mysliet na to ze nemozete vsetkych nechat a ked vidim ako ti kohuti zacinaju robit sliepkam zle a este aj jeden druhemu uz mi ich tak luto nie je. A stary kohut dostal 2 zlte karty a po tretom pokuse co si na mna dovoloval som ho diskvalifikoval.

gunara co sme mali tiez sa rozbehol na mna chytil som ho za krk otocil namieste a poslal do kuta sa hambit :)
terajsi novy gunar kt sme kupili tak stale syci ale vzdy tak pozriem na neho a spytam sa ho "chces nieco?" a vtedy sa stiahne.... uvidime ako bude ked zasadnu husicky na vajicka :)

zabijanie sa u nas robi na brigady zvola sa rodina, vtedy padne tak 20-30 zvierat a 1 flasa becherovky (vacsinu z nej vypijem ja). Inak uz sme si zvykli, proste naplnime mrazak domacim masom, uvolnime miesto pre dalsie mladata ktore pridu atd.

na druhej strane to stale nemozeme robit tak, ze cez vikendy kazdy den zabit 1-2 zvierata ako to robili moji stari rodicia. u nas nech to ide proste naraz jedna velka akcia a zase je pokoj na urcity cas.

moji stari rodicia maju 83a84 od malicka zili a stale ziju na dedine a stale im je tazko zabit hociake zviera a chovali toho za tie roky velmi vela, asi to mam po nich. iny si z toho zabijania tazku hlavu nerobia.

13.2.2020 15:46
PetraVolf

XXX.XXX.58.185

Erik Rosario napsal(a):
asi nie ste sama co ma vycitky, zvierata su zive stvorenia, aspon im pred smrtou doprajeme podla moznosti co najlepsi zivot a zial nenechavame ich dozit do staroby a aby uhynuli na starobu. u nas mala vacsina zvierat stastny zivot az do posledneho momentu.

u nas sme odchovali teraz druhy rok viacero zvirat a uz od zaciatku si preberam kto ostava a kto nie, prve to bolo tazsie teraz je to uz jednoduchsie ale stale sa mi do toho nechce a odkladame to pokial sa da. takto sme odkladali zabijanie 4 zvierat az jedna kacica z nich uhynula (no o starost menej)

tento rok padlo 8 husi kt sme mal od husatok, 29 kacic ktore sme vyliahli v liahni a chovali v rukach od prveho dna, niektorym som pomahal z vajicka. a zatial 35 kohutov to iste od prveho dna z vajicok liahnute u nas doma.

ked je to male je to malicke zlatucke hunate, ked to dorastie tak uz treba mysliet na to ze nemozete vsetkych nechat a ked vidim ako ti kohuti zacinaju robit sliepkam zle a este aj jeden druhemu uz mi ich tak luto nie je. A stary kohut dostal 2 zlte karty a po tretom pokuse co si na mna dovoloval som ho diskvalifikoval.

gunara co sme mali tiez sa rozbehol na mna chytil som ho za krk otocil namieste a poslal do kuta sa hambit :)
terajsi novy gunar kt sme kupili tak stale syci ale vzdy tak pozriem na neho a spytam sa ho "chces nieco?" a vtedy sa stiahne.... uvidime ako bude ked zasadnu husicky na vajicka :)

zabijanie sa u nas robi na brigady zvola sa rodina, vtedy padne tak 20-30 zvierat a 1 flasa becherovky (vacsinu z nej vypijem ja). Inak uz sme si zvykli, proste naplnime mrazak domacim masom, uvolnime miesto pre dalsie mladata ktore pridu atd.

na druhej strane to stale nemozeme robit tak, ze cez vikendy kazdy den zabit 1-2 zvierata ako to robili moji stari rodicia. u nas nech to ide proste naraz jedna velka akcia a zase je pokoj na urcity cas.

moji stari rodicia maju 83a84 od malicka zili a stale ziju na dedine a stale im je tazko zabit hociake zviera a chovali toho za tie roky velmi vela, asi to mam po nich. iny si z toho zabijania tazku hlavu nerobia.

Zdravím Vás a moc děkuji, že jste se podělil se svými zkušenostmi a pocity.
Děkuji moc

13.2.2020 17:19
cipis

XXX.XXX.147.20

Petra, na husi zabudnite, skončili tak, načo boli predurčené. Vy zasa asi nie ste predurčená na konzumáciu mäsa z domácich zvierat. Ak môžem poradiť, zadovážte si napr. bežcov, ak ich nebudete množiť, nebudete ich musieť ani zabíjať. A stratová nebudete, od jari do jesene vás budú zasobovať krásnymi vajíčkami na múčniky.

Přidejte reakci

Přidat smajlík