Apríl je tu i s počasím...

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.4.2020 05:16
jo012810

XXX.XXX.101.35

Další měsíc a rouškovaná pokračuje, stejně jako rozmarné počasí. Ráno -8°C, hvězdy svítí a o víkendu má být jarně.
Aktuální inzeráty a postřehy:
Sympatický muž se zásobami mouky hledá ženu se zásobami toaleťáku.
Tak to už je i na mě moc. V TV říkali, že do lékárny smí lidi jen po čtyřech. No co to je? Ještě se plazit pro Paralen?

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.4.2020 08:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo012810 napsal(a):
Další měsíc a rouškovaná pokračuje, stejně jako rozmarné počasí. Ráno -8°C, hvězdy svítí a o víkendu má být jarně.
Aktuální inzeráty a postřehy:
Sympatický muž se zásobami mouky hledá ženu se zásobami toaleťáku.
Tak to už je i na mě moc. V TV říkali, že do lékárny smí lidi jen po čtyřech. No co to je? Ještě se plazit pro Paralen?

Pro PARALEN se plazit nikam nemusíte..stejně ho nemají

1.4.2020 11:19
jo012810

XXX.XXX.101.35

Ten korunový(korunní) vyr si vyžaduje nové přístupy-přímo na tvrdo. Např. slepice nechtějí ani na travnatý výběh a zdržují se na "verandě kurníku", aby nikoho nenakazily. A je prý třeba hodně vytamínů, tak i přes mráz rostou a s dětmi lze dělat různé věci....

1.4.2020 16:36
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Tak už lezou ven, fotka z rána.

1.4.2020 17:53
jo012810

XXX.XXX.101.35

To jsem zvědav, jak jsem hádal počet...Nicméně mi někdo opravil v názvu "i" v apríl. dal jsem tam schválně, aby bylo vše "na tvrdo", jak jsem psal dále...Ale i tak dobře se bavme vyhlížejme sluníčko, ale i deštík...

3.4.2020 05:54
jo012810

XXX.XXX.101.35

Tak kolik se vylíhlo křepelek a jaké % líhnivosti?
Přidám něco ze současného humoru

3.4.2020 08:12
horal

XXX.XXX.13.30

Žena stojí na Nuselském mostě a kouká dolů. Jde kolem špinavý zarostlý bezdomovec a ptá se jí, madam vy chcete skočit ? Ano. A nechtěla by jste se se mnou ještě pomilovat ? Tak to v žádném případě ! No já jsem si to myslel. Tak já počkám dole.

3.4.2020 10:39
petr008

XXX.XXX.192.113

Tak jste mě zviklali a po 5 letech jsem vytáhl líheň, vymetl pavučiny, vyhnal pavouky, vyměnil knoflíkovou baterku v Rumunském elektronickém mechanismu pro displej a nasadil 50 Leghorních. Ladím teplotu na Rumunovi, vlhkoměr klekl a háže hausnumera. Leju vodu podle návodu. Už to jede od neděle, tak uvidíme

3.4.2020 12:11
jo012810

XXX.XXX.101.35

Věřím, že nastavení zvládnete a kuřátka se vylíhnou do jarního počasí, kéž by...

3.4.2020 14:43
ančovička1

XXX.XXX.15.103

Take jsem letos nechtěla kuřátka,ale slepicka rousnicka se rozhodla jinak, napevno zasedla na pár vajicek,tak jsem jich přidala na 9..😀 tak za 3 týdny budou malička kuřátka😀

3.4.2020 17:12
veraboskova

XXX.XXX.0.235

jo012810 napsal(a):
Tak kolik se vylíhlo křepelek a jaké % líhnivosti?
Přidám něco ze současného humoru

Pěkný pátek všem. Líhnutí nic moc. Vyskákalo asi 35 křepelek. Odhadem asi polovina. Prosvěcovala jsem po líhnutí a polovina z nevylíhnutých byla plných ale nedostaly se ven nebo chcíply během líhnutí.

3.4.2020 17:23
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Ale přišel mi balík s násadovkami hedvábniček, maransek a ruánek tak mám radost

3.4.2020 19:14
petr008

XXX.XXX.193.159

Tak ještě 2 koronavirové pro zpestření. Takovůto slepicu doma nikdo nemáte. Děcka chtěly holuba, tak jsem jim koupil tohoto. Když jsem ho kupoval, byl velký jak holub

3.4.2020 19:19
karo2702

XXX.XXX.142.230

Tak to koukám, všichni s vajíčkama nebo už kuřatama
Já loni touhle dobou líhla. Měla jsem jen jednu slepičku a posbírala jsem od ní 10 vajec za dva týdny. Letos mám chovných slepiček pět a za 14 dní mám vajec 8. Ne a ne to do té líhně sesbírat.
Jak jste na tom vy ostatní?

3.4.2020 19:21
karo2702

XXX.XXX.142.230

petr008 napsal(a):
Tak ještě 2 koronavirové pro zpestření. Takovůto slepicu doma nikdo nemáte. Děcka chtěly holuba, tak jsem jim koupil tohoto. Když jsem ho kupoval, byl velký jak holub

Kde jste bral? Rodina chová Emu a Nandu v Soběslavi Mají tam každý rok pěkné hejno kuřátek.

3.4.2020 19:25
jo012810

XXX.XXX.101.35

3.4.2020 19:25
petr008

XXX.XXX.193.159

Kupoval jsem v Otmarově u Brna a odchovával v kuchyni To byl mazec... doslova a do písmene. Nikdo nechtěl věřit, že se dá odchovat jednotlivé kuře. Ani já bych tomu už teď nevěřil.

3.4.2020 19:30
petr008

XXX.XXX.193.159

Taky přidám . Synek s beranem a kůzlaty

3.4.2020 19:36
jo012810

XXX.XXX.101.35

veraboskova napsal(a):
Pěkný pátek všem. Líhnutí nic moc. Vyskákalo asi 35 křepelek. Odhadem asi polovina. Prosvěcovala jsem po líhnutí a polovina z nevylíhnutých byla plných ale nedostaly se ven nebo chcíply během líhnutí.

Takže jsem byl ještě optimista, ale jak jste psala, nechtěla jste moc kuřátek. Tak asi dobrý....Ať se daří.

3.4.2020 20:25
ančovička1

XXX.XXX.15.103

veraboskova napsal(a):
Ale přišel mi balík s násadovkami hedvábniček, maransek a ruánek tak mám radost

Věrko, upřímně vám ta vajíčka maransky závidím😇..já mám krásného marans kohouta druhým rokem,ale slepice čisté už ne..tak mě moc láká nějaká vajíčka objednat,abych měla nové nepribuzne slepičky😁..sehnala jste pěkná,tmavá vajíčka?

3.4.2020 20:31
petr008

XXX.XXX.193.159

Kdybyste chtěla, dal bych Vám kontakt na pána, který chová čisté Maransky a prodává NV. Minulý týden jsem od něj kupoval NV Leghorn. Má kvalitní chov. Jen nechápu, co na maranskách všichni mají? Mohl by mi někdo osvětlit? Díky.

3.4.2020 20:56
ančovička1

XXX.XXX.15.103

Ja chovám maransky měděnokrke už nejmíň deset let,jsou to krásné a milé slepice a už si vůbec neumim představit ošatku plnou bílých a bežovych vajec bez vajíček tmavohnědych ..😁😁
Za kontakt na chovatele budu ráda,ale bydlime u Čáslavi, nejradši bych si pro vajicka dojela osobně..i když..co dnes je lepsi?..

3.4.2020 21:10
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Ale mě by nevadilo, kdyby se křepelek vylíhlo víc, ale manžel by byl asi z toho už špatný. Takže se to dá ještě v pohodě umístit do odchoven a nemusí nic dalšího vyrábět. Slepičky na obměnu a kohoutci do pekáčku budou.
A až bude místo, tak se zase bude líhnout zase

3.4.2020 21:17
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Ty maransky to je taková radost tady v té domácí izolaci. Já jsem dneska měla vejce od maransek poprvé v ruce a dost mě to překvapilo, že to není jenom o barvě. Ale jsou i taková "navoskovaná" no nevím jak to popsat. Ten povrch vejce je prostě jiný. Jinak nejsou nijak supertmavá, přijdou mi normální. Dám sem fotky.
Předpokládám, že budou mít menší poréznost skořápky, tak přemýšlím, jakou nastavit vlhkost v líhni.

3.4.2020 22:29
ančovička1

XXX.XXX.15.103

Vajíčka jsou pěkná, ale opravdu nejsou moc tmavá..mivala jsem i tmavší..a hlavně ted,na jaře,byla prvni vajicka jak hořká čokoláda.. skořápka je pevná a jak píšete,jako voskova..také maji mensi póry a silnější blanu,jsou odolnější vůči nákaze, ale kuřata se hůř lihnou, trochu zvýšit vlhkost...na jaře jsou vajíčka nejtmavsi, časem tmave barvy ubývá..každým rokem se to opakuje...
Tak at se vám vylihne co nejvic kuřátek😀🐣🐣🐣

3.4.2020 22:43
Zuzkaa

XXX.XXX.208.34

veraboskova napsal(a):
Ty maransky to je taková radost tady v té domácí izolaci. Já jsem dneska měla vejce od maransek poprvé v ruce a dost mě to překvapilo, že to není jenom o barvě. Ale jsou i taková "navoskovaná" no nevím jak to popsat. Ten povrch vejce je prostě jiný. Jinak nejsou nijak supertmavá, přijdou mi normální. Dám sem fotky.
Předpokládám, že budou mít menší poréznost skořápky, tak přemýšlím, jakou nastavit vlhkost v líhni.

U nás řeší vlhkost náhradní matka Orpingtonka. Včera dostala 15 vajec od Maransek a jen se tetelí blahem, že může konečně něco užitečného udělat. Doufám, že se jí to povede, je to zkušená mamina. Vloni jsem dostala 3 kuřátka Maransky a vyrostly z nich krásné slepičky. Když začaly snášet byla jsem z těch vajec úplně unešená, jsou opravdu krásná. Tak jsem jim pořídila Maransáka a těším se na kuřátka.

4.4.2020 09:17
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Tak uvidíme, co se vylíhne. Už jsou v líhni.
Ještě mi dorazily v balíku násadovky hedvábniček a ruánek (pidi maransčí vejce tam dělá rozdělovník). Z 10ti vajec ruánek dvě nepřežila poštu. Tak z těch osmi doufám, že aspoň něco. Hodil by se kačer, i kačenka. Co mě překvapilo je zelená barva u některých ruánčích. Já od těch mých měla vždycky bílá nebo do růžova.

4.4.2020 09:22
veraboskova

XXX.XXX.0.235

No a tohle je pohled na vejce, co máme od orlovek, hempšírek a kachen ve sklepě. V neděli to musím nějak nabouchat do líhní. Co se nevejde, půjde do kuchyně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.4.2020 10:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
No a tohle je pohled na vejce, co máme od orlovek, hempšírek a kachen ve sklepě. V neděli to musím nějak nabouchat do líhní. Co se nevejde, půjde do kuchyně.

U mňa je to podobné... Mám asi cez 300 vajec a všetky liahne plné.

4.4.2020 13:10
jo012810

XXX.XXX.101.35

Vajíček je dost, jen aby oplozenost a líhnivost byla dobrá...Už se těším na fotky dorostenců. A ještě z dnešní tvořivosti:
• Tak dlouho se chodí s rouškou, až se tkanička utrhne
• S rouškou nejdál dojdeš
• Vlk se nažral a rouška zůstala celá
• Každý své roušky strůjcem
• Host do domu, roušku na hubu
• Rouška kvapná, málo platná
• Nechval roušky před večerem
• Kde se rouška vaří, tam se dobře daří
• Co na roušce, to na jazyku
• Kouká, jakoby mu ulítly roušky
• Kolik roušek máš, tolikrát jsi člověkem
• Škoda každé roušky, která padne vedle
• Bez roušky a peněz, do obchodu nelez
• Pozdě roušku honiti
• Rouška – půl zdraví
• Na každou roušku se někde vaří voda
• Šité roušky nelétají na hubu
• Lepší rouška v hrsti, než respirátor na střeše
• Kdo chce roušku šít, nit si vždycky najde.

• Kdo chce s lidmi žíti, musí roušku šíti.

• Koho chleba jíš, tomu roušku ušij
• Březen - za roušku vlezem, duben - ještě tam budem.

•Máj, bez roušky můžeš v háj.

•Člověk by musel mnoho loktů plátna míti, aby mohl všem roušky našíti.

•Sedávej, panenko doma v koutě, tam viry nenajdou tě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.4.2020 16:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo012810 napsal(a):
Vajíček je dost, jen aby oplozenost a líhnivost byla dobrá...Už se těším na fotky dorostenců. A ještě z dnešní tvořivosti:
• Tak dlouho se chodí s rouškou, až se tkanička utrhne
• S rouškou nejdál dojdeš
• Vlk se nažral a rouška zůstala celá
• Každý své roušky strůjcem
• Host do domu, roušku na hubu
• Rouška kvapná, málo platná
• Nechval roušky před večerem
• Kde se rouška vaří, tam se dobře daří
• Co na roušce, to na jazyku
• Kouká, jakoby mu ulítly roušky
• Kolik roušek máš, tolikrát jsi člověkem
• Škoda každé roušky, která padne vedle
• Bez roušky a peněz, do obchodu nelez
• Pozdě roušku honiti
• Rouška – půl zdraví
• Na každou roušku se někde vaří voda
• Šité roušky nelétají na hubu
• Lepší rouška v hrsti, než respirátor na střeše
• Kdo chce roušku šít, nit si vždycky najde.

• Kdo chce s lidmi žíti, musí roušku šíti.

• Koho chleba jíš, tomu roušku ušij
• Březen - za roušku vlezem, duben - ještě tam budem.

•Máj, bez roušky můžeš v háj.

•Člověk by musel mnoho loktů plátna míti, aby mohl všem roušky našíti.

•Sedávej, panenko doma v koutě, tam viry nenajdou tě.

Uff no hlavně , že JSME se z té karantény nezbláznili a neleze nám to na mozek , že ?

4.4.2020 18:12
javorka

XXX.XXX.98.207

Dalo by se ještě pokračovat:

Dobrá hospodyňka pro roušku i přes plot skočí.
Kdo bez roušky chodí, sám sobě škodí.
Žádná rouška - holé neštěstí.

4.4.2020 18:42
jo012810

XXX.XXX.101.35

javorka napsal(a):
Dalo by se ještě pokračovat:

Dobrá hospodyňka pro roušku i přes plot skočí.
Kdo bez roušky chodí, sám sobě škodí.
Žádná rouška - holé neštěstí.

Paráda, krásné doplnění a možná ještě někdo něco přidá pro pobavení při čekání na léhnutí atd.

4.4.2020 18:44
veraboskova

XXX.XXX.0.235

No nevím, jestli bych skákala přes plot pro nějakou no name roušku. Radši teda jako ne...
Dneska 20tý den. Jsem dolívala vodu, tak jsem nevydržela a mrkla jsem do líhně. První nedočkavci hempšírky a orlovky už jsou venku

4.4.2020 19:18
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

Zdravím ve spolek, paní Věro u vás to skáče z vajíček jak o závod. Přijdu si jak úplnej tužkař proti vám. Příští víkend mě čeká první líhnutí tak jsem zvědavý co z toho bude. A díky vám dost uvažuji o Hemšírkách. Každý rok koukám jak vám pěkně rostou. Přikládám pár obrázků ze dvora. Na jedné je Hudánek Eda co mám od Začátka už je celkem dědek a fešák.

4.4.2020 19:53
ančovička1

XXX.XXX.15.103

Krásné..a ty dvě posledni fotky,nádhera😇...

4.4.2020 19:57
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

Jaro to je nádhera. Ještě sem byl u bráchy tak pár obrázků od něj...

4.4.2020 20:02
ančovička1

XXX.XXX.15.103

Moc pěkné😀,to je jako u nás,jen s tim rozdilem,že my máme dvě kozy a tři kůzlatka,už se take prohánějí po zahradě😀🐐🐐🐐

4.4.2020 20:04
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

ančovička1 napsal(a):
Moc pěkné😀,to je jako u nás,jen s tim rozdilem,že my máme dvě kozy a tři kůzlatka,už se take prohánějí po zahradě😀🐐🐐🐐

4.4.2020 20:06
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

To chce taky fotku ať se pokocháme všichni...

5.4.2020 05:43
jo012810

XXX.XXX.101.35

Jo, jo, zase je ráno a...a už vím, dnes je Květná neděle a obyčejně, kdyby nebyla "rouškovaná", je holčičí koleda....Dámy nezapomeňta na nás, chraňte přiměřeně přírodu.... A po obědě připravte oblíbený salát....Hodně zdraví všem.

5.4.2020 09:53
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Tak ten nedělní salát bych brala :-)
Na dnešek jsem se teda vůbec nevyspala, v líhni to pořád lomozilo... Dneska 21. den a přes noc většina vyskákala z vajec. Plus 6 už jich je v odchovně.

5.4.2020 10:26
jo012810

XXX.XXX.101.35

veraboskova napsal(a):
Tak ten nedělní salát bych brala :-)
Na dnešek jsem se teda vůbec nevyspala, v líhni to pořád lomozilo... Dneska 21. den a přes noc většina vyskákala z vajec. Plus 6 už jich je v odchovně.

Radost pohledět....

5.4.2020 19:16
veraboskova

XXX.XXX.0.235

jinak děkuju za tu radu s voskem. Při otáčení se mi vysmeklo jedno orlovčí vejce a mělo pavouka i na skořápce. Jsem to zakápla voskem z čajové svíčky a orlovče se dneska vylíhlo. Ťukla jsem ho tak v polovině líhnutí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2020 19:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
jinak děkuju za tu radu s voskem. Při otáčení se mi vysmeklo jedno orlovčí vejce a mělo pavouka i na skořápce. Jsem to zakápla voskem z čajové svíčky a orlovče se dneska vylíhlo. Ťukla jsem ho tak v polovině líhnutí.

Nemáte za čo, som rád, že som pomohol. Mne prišli vajcia, kázal som, aby mi ich naložili do liahne, a práve tie puknuté mi vyhodili... Oni o tomto nevedeli škoda... Boli to dosť drahé vajcia ale chvalabohu boli iba 3...

5.4.2020 19:50
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

veraboskova napsal(a):
jinak děkuju za tu radu s voskem. Při otáčení se mi vysmeklo jedno orlovčí vejce a mělo pavouka i na skořápce. Jsem to zakápla voskem z čajové svíčky a orlovče se dneska vylíhlo. Ťukla jsem ho tak v polovině líhnutí.

To je dobré vědět

5.4.2020 20:25
petan83

XXX.XXX.33.11

Tak se mi vcera vylihlo 13 kurat zdrobnele hamburcanky, vejce jsem zacal sbirat 14-21 den po tom co jsem dal pryc kohouta cemanaka, 12 kurat jsou krizenci cerni jak uhel, jen jedno kure je cistokrevna hamburcanka. Takze muzu potvrdit ze zrejme ani 3 tydny predem oddelit kohouta nestaci. Oplodnenych bylo 15 z 20 vajec i po tech dvou tydnech co tam kohout nebyl. Pristi tyden se budou lihnout vejce sbirana 4. tyden po oddeleni a pak 5.tyden po oddeleni, tak jsem zvedavej jak dlouho vydrzi byt slepice kohoutem oplodnena.

5.4.2020 20:32
začátek

XXX.XXX.4.22

Slepice musí snést 5 a více vajíček ,pak jsou vajíčka oplozena již dalšim kohoutem.Tak vlastně nezáleží na čase,ale spíše na snášce.

5.4.2020 20:43
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

začátek napsal(a):
Slepice musí snést 5 a více vajíček ,pak jsou vajíčka oplozena již dalšim kohoutem.Tak vlastně nezáleží na čase,ale spíše na snášce.

Na tom něco je.

5.4.2020 20:44
petan83

XXX.XXX.33.11

začátek napsal(a):
Slepice musí snést 5 a více vajíček ,pak jsou vajíčka oplozena již dalšim kohoutem.Tak vlastně nezáleží na čase,ale spíše na snášce.

Od sedmi slepicek mam ted nekolik tydnu po sobe cca 20-25 vajec tydne, kdyz to spocitam, tak kazda slepice od doby kdy jsem dal kohouta pryc do doby sberu vajec snesla cca 7 vajec, pak tech 20 co sem dal do lihne je tedy vejce v poradi 8-10 a presto oplozena jsou. Uvidim pristi tyden co vyleze.

6.4.2020 06:02
jo012810

XXX.XXX.101.35

Krásně se nám to všade líhne. I u mne by v týdnu měly být nějaká kuřátka a proto je třeba se chránit a zachovat si zdraví...

6.4.2020 11:34
veraboskova

XXX.XXX.18.226

Tak dolíhnuto.
Z 19ti nasazených orlovek 4 jalové, 2 se nedostaly ven a venku 13 kuřat.
Z 28ti nasazených hempšírek 10 jalových, 2 se nedostaly ven a venku 16 kuřat.
A první várka hemšpírek včera přesunuta z garáže na zahradu do zahradního domku.

6.4.2020 19:15
veraboskova

XXX.XXX.0.235

A zase naloženo. Víc jsem tam toho nanabouchala. Uf

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.4.2020 10:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jaro je tu. 12 housat už se týden pase, 7 se jich pase od včerejška a 6 jich ještě čeká v líhni, až je pustím do té obří husí školky.
Kvočny už sedí 3, jedna z toho na kačeních vejcích.
První bažantice začala snášet a bílá mandarínka taky začala prvním krásným vejcem a to dnes
Morčice jsou 2 už zavedené.

7.4.2020 11:36
jo012810

XXX.XXX.101.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jaro je tu. 12 housat už se týden pase, 7 se jich pase od včerejška a 6 jich ještě čeká v líhni, až je pustím do té obří husí školky.
Kvočny už sedí 3, jedna z toho na kačeních vejcích.
První bažantice začala snášet a bílá mandarínka taky začala prvním krásným vejcem a to dnes
Morčice jsou 2 už zavedené.

Tak to se urodilo, krásné prostory, jen, jako asi všudce, chybí vláha...

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.4.2020 12:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo012810 napsal(a):
Tak to se urodilo, krásné prostory, jen, jako asi všudce, chybí vláha...

Podzemní vody je dost, ale srážky trochu chybí.
Na druhou stranu je aspoň příjemněji pro mladou drůbež, když zatím neprší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.4.2020 12:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak u mňa nápodobne...
Obe husi zasadli v rovnaký deň.
Vyliahli sa pižmovky (o týždeň a o dva týždne budú ďalšie) dnes mi zasadla mladá pižmovka...
Liahne naplnené slepačími a prepeličími vajcami...
Kvočky starostlivo sedia a starajú sa a mladej hydine sa tiež veľmi darí...

PS: na Slovensku by malo v piatok pršať

7.4.2020 16:53
jo012810

XXX.XXX.101.35

Krása, krása a zase krása. U mne se začínají líhnout Rz porcelánové z jednoho kmenu a po 5 dnech by měl být i ten druhý kmen. Alespoň doufám, že bude z čeho vybírat.

7.4.2020 17:07
Eevulenka

XXX.XXX.86.101

Teda vy máte drobotiny! Já jsem zatím jen vysela veškerou zeleninu v zahradě, brambory už lezou ze země a stále netrpělivě čekám, že zasedne hedvábnička, abych ji mohla podstrčit pár násadovek a mohla jsem se taky kochat huňatýma prckama.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.4.2020 17:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo012810 napsal(a):
Krása, krása a zase krása. U mne se začínají líhnout Rz porcelánové z jednoho kmenu a po 5 dnech by měl být i ten druhý kmen. Alespoň doufám, že bude z čeho vybírat.

Taky jsem se včera odhodlal nastartovat líheň se slepičími vejci, půjčená líheň od kámoše. Zatím cca 90 ks vajec, dával jsem jenom velké slepice (vlašky a jejich mix), protože prej bude ekonomická krize, ze zdrobnělek se toliko nenažerem, o nosnice a maso bude zájem.
Cleo budu zapínat znova asi za 2 týdny a budou to bažanti a na doplnění kapacity opět slípky, pravděpodobně už oddělím zdrobnělé hempšíry a začnu sbírat.

Oproti Vám jsem s tímto zpožděnej, moje líhnařská sezóna sotva začala, pípají zatím jenom husenky.
Taky nemám kam spěchat, na výstavy mám jenom husy a ne hrabavou, ta je na prodej a okrajově na užitek..

7.4.2020 18:44
jo012810

XXX.XXX.101.35

Jo, u mne zdrobnělé hempšírky ty mají již 3 týdny za sebou v odchovně na roštech a krásně rostou, bez potížía vakcín. Další várka, nepříbuzného kmenu zNH bude později. Uvidíme, jak se zadaří, ale zNH jsou dobré nenáročné nosnice a když se vyvede i exteriér, je to i pro oko..A co není pro oko, skončí v horké lázni a na talíři. Tenhle malý človíček se již těší na první masíčko...

8.4.2020 05:56
jo012810

XXX.XXX.101.35

Tento snímek velikonočního úplňku se moc povedl....

8.4.2020 10:01
Eevulenka

XXX.XXX.86.101

jo012810 napsal(a):
Tento snímek velikonočního úplňku se moc povedl....

Obrázek krásný, ale nemám ráda úplněk. Manžel je na zapíchnutí nožíkem, mladé slepice mi snáší vejce mimo hnízdo a klovou je, kocour se nám porval a má obrovskou ránu, děcka už smrdí doma víc než je zdrávo....chjo! 🥴

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.4.2020 10:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Eevulenka napsal(a):
Obrázek krásný, ale nemám ráda úplněk. Manžel je na zapíchnutí nožíkem, mladé slepice mi snáší vejce mimo hnízdo a klovou je, kocour se nám porval a má obrovskou ránu, děcka už smrdí doma víc než je zdrávo....chjo! 🥴

A já myslel, že úplněk ovlivňuje akorát příliv/odliv a vlkodlaky.....

8.4.2020 10:24
Eevulenka

XXX.XXX.86.101

Přesně touhle teorií se nyní zabývám 😆 jestli já vlastně nežiji s vlkodlakem.

8.4.2020 11:21
jo012810

XXX.XXX.101.35

VŠEM KRÁSNÉ A KLIDNÉ VELIKONCE . . . . .
LETOS BUDOU VSKUTKU KLIDNÉ, I KDYBYCHOM NECHTĚLI, ...
KDYŽ TU ŘÁDÍ MRCHA VIRUS, TOŽ JSME VŠICHNI V . . . . l i .


NIC SI Z TOHO NEDĚLEJME NEBUĎME MOC ZOUFALÍ,
HLAVNĚ AŤ TO PŘEŽIJEME VŠUDE VŠICHNI VE ZDRAVÍ ! ! !


PÁR OBRÁZKŮ PRO POTĚCHU S PŘÁNÍM VŠEHO DOBRÉHO

8.4.2020 11:32
jo012810

XXX.XXX.101.35

8.4.2020 11:38
jo012810

XXX.XXX.101.35

Dnes je Škaredá středa, tak určitě se jen usmívejte....

8.4.2020 13:31
petr008

XXX.XXX.76.218

Nechápu, opravdu nechápu přátelé Vaše negativní reakce na karanténu (nikoliv na virus samotný). Samozřejmě, že si nepřeju, ani nikomu, žádnou nemoc, ale kdyby nepřišla tato vynucená přestávka, tak bych já osobně asi padl na "ústa". Myslím, že bylo zapotřebí, abychom si připomněli, že se dá i zvolnit tempo, nemyslíte? Pominu-li politickou stránku, kdy kapitalizmus považuji za rovnocenný ekvivalent zla komunismu, jakožto politického systému a nechám-li být politiku zcela stranou, přijde mi současná karanténa, jako potřebná a prozřetelností seslaná příležitost si uvědomit (možná i přiznat), že smyslem života není honba za konzumem.
Škoda jen, že až to skončí, budeme opět všemi dostupnými prostředky a metodami tlačeni nastoupit zpátky do toho globálního rychlíku do pekla. Rozhodně nepatřím mezi nefachčenka, ale to tempo, aby člověk udržel standard? A jak se okolí dívá na ty, kteří standard neudrží? Jen to, když děcka nemají mobil, když ostatní mají dotykáče... A tak by se dalo pokračovat. A stejně jim ho nekoupím, dokud jej nebudou opravdu nutně potřebovat.
No, trochu jsem popustil uzdu..., takže se omlouvám. Ale já na karanténu nežehrám, já si ji doma pracovně užívám, jak už douho ne .

PS: A konečně mám také pocit, že něco buduju, když se nemusím trávit čas povinnými nesmysly jako jsou teams-videokonference, atp...

8.4.2020 14:48
veraboskova

XXX.XXX.18.226

Petře, to se máte, že můžete zvolnit. A upřímně vám to závidím
No nic, já si jdu užívat zase dál home office

8.4.2020 14:55
veraboskova

XXX.XXX.18.226

A jo vlastně, ještě jsem chtěla napsat, že na FB se teď řeší nepěkná věc. I já jsem málem naletěla..Dala jsem si inzerci na FB stránku Bazar násadových vajec, ohledně koupě NV vlašek. A včera se mi ozvala Michaela Kolínková.
Divná nabídka, profil bez informací, na fotce pouze blondýna. Po slepicích v profilu ani vidu.
A dneska na FB stránce rozebírají, že dotyčná napsala spoustě lidí nabídku a vylákala podvodně peníze dopředu. Následně ukončila komunikaci, profil už je dnes zrušený. Což je ovšem perla, číslo účtu, na který posílali zájemci peníze, prý patří někomu jinému.
A vypadá to, že ta Michaela Kolínková možná ani není ona, ale on.

8.4.2020 14:58
petr008

XXX.XXX.76.218

veraboskova napsal(a):
Petře, to se máte, že můžete zvolnit. A upřímně vám to závidím
No nic, já si jdu užívat zase dál home office

Mám rovněž home office, takže si to mohu rozvrhnout, aniž by se mi do toho pletli šefici, takže uspořím 90 % času, se stejnou účinností a v klidu. Jeden den v týdnu, ale musím do práce a pak tam někdy musím zůstat i přes noc. Ale i tak

8.4.2020 15:32
veraboskova

XXX.XXX.18.226

Tak to máte bájo. Inu každý máme jiná pravidla práce
Ovšem občas tu jsou na HO i humorné situace. Onehdá šéf při konferenčním hovoru mě vyzval, abych něco udělala s těmi ptáky, co jsou slyšet. Od té doby před prací z domova zavírám okno, aby nebyly slyšet zvenku andulky na lodžii. A psy posílám na chodbu

8.4.2020 15:33
jo012810

XXX.XXX.101.35

petr008 napsal(a):
Mám rovněž home office, takže si to mohu rozvrhnout, aniž by se mi do toho pletli šefici, takže uspořím 90 % času, se stejnou účinností a v klidu. Jeden den v týdnu, ale musím do práce a pak tam někdy musím zůstat i přes noc. Ale i tak

My důchodci máme stálé home office a šest dnů v týdnu je sobota, však víte, co se musí vše za víkend stínout. když se chodí do práce a sedmý den je neděle... Šéfíci jsou většinou u každého zaměstnance. Pokud někdo nechce mít šéfíka, pak nechť se vrhne na vlastní odpovědnost do podnikání a časem se třeba stane šéfíkem a pozná minci i z té druhé strany. Dnes je volba, za sociku nebyla.

8.4.2020 16:00
petr008

XXX.XXX.76.218

jo012810 napsal(a):
My důchodci máme stálé home office a šest dnů v týdnu je sobota, však víte, co se musí vše za víkend stínout. když se chodí do práce a sedmý den je neděle... Šéfíci jsou většinou u každého zaměstnance. Pokud někdo nechce mít šéfíka, pak nechť se vrhne na vlastní odpovědnost do podnikání a časem se třeba stane šéfíkem a pozná minci i z té druhé strany. Dnes je volba, za sociku nebyla.

Rozumím jak to myslíte, ale dovolím si přesto nesouhlasit i co se týká možnosti volby. Já nevidím žádný rozdíl, jen šéfici se od té doby změnili - místo dědů nastoupili jejich vnuci. Je mi jedno zda mě buzeruje děd skalní komunista nebo jeho vnuk skalní pravičák.

8.4.2020 16:25
jo012810

XXX.XXX.101.35

petr008 napsal(a):
Rozumím jak to myslíte, ale dovolím si přesto nesouhlasit i co se týká možnosti volby. Já nevidím žádný rozdíl, jen šéfici se od té doby změnili - místo dědů nastoupili jejich vnuci. Je mi jedno zda mě buzeruje děd skalní komunista nebo jeho vnuk skalní pravičák.

Ale za sociku člověk nemohl začít samostatně podnikat. Dnes máte možnost utéci šéfikovi a začít pracovat jen sám na sebe a ať si šéfik hledá jiného. V tom je ten veliký rozdíl. A ano máte pravdu mnohde na vedoucích funkcích jsou naprosto nekompetentní lidi stejně jako tomu bylo před listopadem. Tehdáž člověk byl řízen ideológií a dnes ziskem-penězi...

8.4.2020 16:33
petr008

XXX.XXX.76.218

Já chci ale říct, že to je přesně identická ideologie - zisk je stejně zničující ideologie jako odstranění soukromého vlastnictví. Nejsem neomarxista, to vůbec ne.
Blízký je mi pohled na svět Jana Kellera a jeho vize trvale udržitelného rozvoje. Myslím, že to má hlavu a patu, je to srozumitelné snad pro každého. Bohužel v kapitalizmu z principu neuskutečnitelné.
Mimochodem, i za socíku se dalo, řekněme pseudopodnikat, ale kdo v tom uměl chodit, ten si přivydělával docela slušně a nemám na mysli veksláky a šmelinu.

9.4.2020 05:29
jo012810

XXX.XXX.101.35

Dobré ráno na Zelený čtvrtek. U nás se zatím moc nezelené. Teplo je, ale vláha chybí...

9.4.2020 12:48
jo012810

XXX.XXX.101.35

petr008 napsal(a):
Já chci ale říct, že to je přesně identická ideologie - zisk je stejně zničující ideologie jako odstranění soukromého vlastnictví. Nejsem neomarxista, to vůbec ne.
Blízký je mi pohled na svět Jana Kellera a jeho vize trvale udržitelného rozvoje. Myslím, že to má hlavu a patu, je to srozumitelné snad pro každého. Bohužel v kapitalizmu z principu neuskutečnitelné.
Mimochodem, i za socíku se dalo, řekněme pseudopodnikat, ale kdo v tom uměl chodit, ten si přivydělával docela slušně a nemám na mysli veksláky a šmelinu.

Víte, ono na toto téma by se dala vést dlouhosáhlá diskuse a vlastně bez nějakého jednoho výsledku. Jak dnes, tak za sociku existovala tkv. šedá ekonomika. Za sociku každý povinně chodil někde do zaměstnání (byly výjimky např. u umělců) a po šichtě někdo "melochařil". Dnes nemusíte nikde pracovat, žít třeba, jako rentiér-někdo má to štěstí, že zdědil. Nebo být zaměstnanec a nebo oficielně si otevřít živnost (OSVČ) a pracovat jen na sebe (netrápit se se šéfíkem) a nebo být nezaměstaný a žít ze sociálních dávek. Tolik možností za sociku nebylo. Je ta velikonoční doba, tak raději budu odpočívat a nezabývat se věcmi, které již (zatím) řešit nemusím, jako důchodce.

9.4.2020 15:21
veraboskova

XXX.XXX.18.226

Hurá, samice zakrslého kastorexe má hnízdo. Budou malí ušáci

9.4.2020 18:59
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Teda ale jako fakt vážně. Jak prosvěcujete vejce maransek? Toho pavouka prostě není možné vidět!!!

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.4.2020 19:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Skúste si spraviť takú plechovú krabicu so žiarovkou a malým otvorom.. Vajíčka prikladám ŠPICOM A VŽDY JE VIDIEŤ VŠETKO...

9.4.2020 19:41
ančovička1

XXX.XXX.22.78

veraboskova napsal(a):
Teda ale jako fakt vážně. Jak prosvěcujete vejce maransek? Toho pavouka prostě není možné vidět!!!

Jak prosvěcuji vajíčka maransek???
Věrko, těžko😂😂🐔🐔..ta nejtmavsi vajíčka prostě nechte osudu,buď a nebo..

10.4.2020 05:48
jo012810

XXX.XXX.101.35

Dobré ráno do Velkého pátku. Dodávám k lidové moudrosti, že nepracujen, jen vyskoč z gaučíku a kochej se drůbeží, kuřátky a ostatními živými tvoru doma....

10.4.2020 05:51
jo012810

XXX.XXX.101.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Skúste si spraviť takú plechovú krabicu so žiarovkou a malým otvorom.. Vajíčka prikladám ŠPICOM A VŽDY JE VIDIEŤ VŠETKO...

Nemám sice maransky, ale takto prosvěcuji, ikdyž zdrojem je led baterka. Žárovka (klasická) se brzy přehřála a praskla.

10.4.2020 06:52
ančovička1

XXX.XXX.22.78

jo012810 napsal(a):
Nemám sice maransky, ale takto prosvěcuji, ikdyž zdrojem je led baterka. Žárovka (klasická) se brzy přehřála a praskla.

U vajíček "normálních" barev úplně stačí mobil, prosvěcuji s nim i husi vejce,ale ta tmavá, maransči se na 100% určit nedaji..když si nejsem jista,tak je raději nechávám dolihnout a nechám se překvapit,než zničit kuřátko

10.4.2020 08:12
jo012810

XXX.XXX.101.35

Příroda se silně probouzí a to i u nás v obyváku...Co vám kvete?

10.4.2020 19:37
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Tak já měla normální prosvěcovačku. Letos jsem zainvestovala do LED prosvěcovačky, která se nezahřívá a nemůžou se poškodit zárodky. Ale i tak ty vejce od maransek neprosvítím tak,abych viděla pavouka. Počkám ještě týden, pak by třeba bylo něco vidět.
Jinak mi čínka začala pouštět peří. Sice ještě nesedí, ale tak nějak divně piští

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2020 20:45
11.4.2020 05:36
jo012810

XXX.XXX.101.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
u mě už je jaro

Jo, jo u nás ještě takto není venku, ale ten čas se blíží. Krásná kuřátka....

11.4.2020 05:38
jo012810

XXX.XXX.101.35

Neděle velikonoční se probouzí a sluníčko bude asi opět svítit. Všem krásný sváteční den....
A proto pánové rozmyslete se, než se začnete hádat: Chcete mít pravdu a nebo klid?

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.4.2020 07:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo012810 napsal(a):
Neděle velikonoční se probouzí a sluníčko bude asi opět svítit. Všem krásný sváteční den....
A proto pánové rozmyslete se, než se začnete hádat: Chcete mít pravdu a nebo klid?

Vám také krásnou bílou sobotu

11.4.2020 07:30
sadovsky

XXX.XXX.248.226

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
u mě už je jaro

No nádhera.Bodlinko ať Vám to roste a kuřátka ať Vám dělají jen radost.

11.4.2020 08:03
jo012810

XXX.XXX.101.35

Tak jsem ty svátky nějak uspěchal. Vždyť dnes je Bílá sobota....To jsem ale popleta.

11.4.2020 09:43
jo012810

XXX.XXX.101.35

Někteří herci a vlastníci divadel píší petice a "žebrají", jiní pro nás něco dělají....

https://www.olomouc.cz/koronavirus/Nezoufej-to-nepomuze-vzkazuji-pevci-z-Moravskeho-divadla-v-nove-pisni-Natocili-ji-virtualne-31482

11.4.2020 10:01
hokrví

XXX.XXX.105.226

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
u mě už je jaro

Nám zatím v záhonu kvetou dva hyacinty, lilie se schovávají, broskve pučí, rhododendrony vypadají stejně jako ty vaše a kuřátka ty máte boží, připomínají mi Martina Dejdara za mlada, nebyl u Vás na návštěvě.

11.4.2020 10:07
jo012810

XXX.XXX.101.35

hokrví napsal(a):
Nám zatím v záhonu kvetou dva hyacinty, lilie se schovávají, broskve pučí, rhododendrony vypadají stejně jako ty vaše a kuřátka ty máte boží, připomínají mi Martina Dejdara za mlada, nebyl u Vás na návštěvě.

Aktuální rady pro rodiče...

11.4.2020 10:10
petraodlesa

XXX.XXX.238.118

jo012810 napsal(a):
Tak jsem ty svátky nějak uspěchal. Vždyť dnes je Bílá sobota....To jsem ale popleta.

Neuspěchal... protože podle křesťanů Velikonoce začínají už večerem na Zelený čtvrtek 😍

11.4.2020 10:10
jo012810

XXX.XXX.101.35

A aktuálně pro všechny-Babiš, blíží se konec mimořádných opatření, jen to chce trpělivost...

12.4.2020 05:49
jo012810

XXX.XXX.101.35

Krásné Velikonoce všem. A´t nám to krásně pípá meči, vrká a králíci dupou...

12.4.2020 07:13
viu

XXX.XXX.101.74

petan83 napsal(a):
Tak se mi vcera vylihlo 13 kurat zdrobnele hamburcanky, vejce jsem zacal sbirat 14-21 den po tom co jsem dal pryc kohouta cemanaka, 12 kurat jsou krizenci cerni jak uhel, jen jedno kure je cistokrevna hamburcanka. Takze muzu potvrdit ze zrejme ani 3 tydny predem oddelit kohouta nestaci. Oplodnenych bylo 15 z 20 vajec i po tech dvou tydnech co tam kohout nebyl. Pristi tyden se budou lihnout vejce sbirana 4. tyden po oddeleni a pak 5.tyden po oddeleni, tak jsem zvedavej jak dlouho vydrzi byt slepice kohoutem oplodnena.

a sakra
to budu možná nemile překvapena....
též jsem čekala 3 týdny a za chvíli to vypukne
nebo pukne

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.4.2020 08:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Neuspěchal... protože podle křesťanů Velikonoce začínají už večerem na Zelený čtvrtek 😍

Dokonce již Květnou nedělí, kdy začíná tzv. Svatý týden😉

12.4.2020 10:42
jo012810

XXX.XXX.101.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dokonce již Květnou nedělí, kdy začíná tzv. Svatý týden😉

Já vím, že velikonoční oktáv začíná Květnou nedělí, ale na Bílou sobotu jsem dal odkaz na Velikonoční neděli a ta je dnes. Tak z tohoto pohledu jsem to uspěchal. Nicméně Velikonoce jsou mimořádné svátky a ať se každému daří....

12.4.2020 17:03
jo012810

XXX.XXX.101.35

javorka napsal(a):
Veselé Velikonoce!

Krásně malovaná vajíčka od .....Javorky a spol?

12.4.2020 18:17
petraodlesa

XXX.XXX.238.118

jo012810 napsal(a):
Já vím, že velikonoční oktáv začíná Květnou nedělí, ale na Bílou sobotu jsem dal odkaz na Velikonoční neděli a ta je dnes. Tak z tohoto pohledu jsem to uspěchal. Nicméně Velikonoce jsou mimořádné svátky a ať se každému daří....

Jo, zase trošku vedle... velikonoční oktáv začíná v neděli Zmrtvýchvstání, čili dnes, a trvá do příští neděle...
Je to jako v pohádce Lotrando a Zubejda:" Volejte sláva a osm dní se radujte 😄" (oktáv... osmidenní oslava)

Velikonoční doba pak trvá padesát dnů, a končí slavností Seslání Ducha svatého
( Na Svatý duch - do vody buch 😍)

12.4.2020 18:33
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

Tak u nás už to taky vypuklo. První a asi poslední líheň

13.4.2020 05:42
jo012810

XXX.XXX.101.35

veraboskova napsal(a):
Veselé Velikonoce

Krásné pondělní velikonoční ráno. Běžně by se chodilo na koledu, tak si alespoň zavzpomínejme, jak by to bylo, kdyby...U mne ke koledě dostanu další kuřátka Rz porcelánových.....

13.4.2020 08:52
Eevulenka

XXX.XXX.86.101

Letos přát ,, veselé Velikonoce,, je trochu mimo mísu. Tak aspoň hezké Velikonoce!

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.4.2020 09:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Eevulenka napsal(a):
Letos přát ,, veselé Velikonoce,, je trochu mimo mísu. Tak aspoň hezké Velikonoce!

Ale vždyť jsou veselé! Vesele si vztávám, kdy chci a ne tehdy, kdy chtějí nedočkaví koledníci, kterým v 7 stejně neotevřu, protože ženské osazenstvo domácnosti ještě vyspává😜 A jak jsem se vesele vyvztekal, když jsem se snažil si uplést (no, spíše umotat) cosi, coby měla být pomlázka (no, pomlázka, spíše smotek vrbových větviček)😄

13.4.2020 10:45
jo012810

XXX.XXX.101.35

Eevulenka napsal(a):
Letos přát ,, veselé Velikonoce,, je trochu mimo mísu. Tak aspoň hezké Velikonoce!

Škoda, že ta krása a dobrota je jen virtuální...Vitamíny a vitamíny, to je ono...

13.4.2020 12:04
Eevulenka

XXX.XXX.86.101

U nás už to taky roste. Brambory už jsou nad zemí, ředkvičky, hrášek, salatek, stromy kvetou......mám ráda jaro! A navíc jsme udělali divokým opeřencům bidýlka v sadu, tak mám radost.

13.4.2020 12:21
jo012810

XXX.XXX.101.35

Eevulenka napsal(a):
U nás už to taky roste. Brambory už jsou nad zemí, ředkvičky, hrášek, salatek, stromy kvetou......mám ráda jaro! A navíc jsme udělali divokým opeřencům bidýlka v sadu, tak mám radost.

Ty berle v sadu se určitě budou hodit káňatům a někdy sedne i poštolka. Užiteční "chytači" myší a hryzců...

13.4.2020 12:44
Eevulenka

XXX.XXX.86.101

Jj jsem zvědavá co se tam objeví. 🤩

13.4.2020 13:49
incas

XXX.XXX.251.218

Také přeji všem hezké Velikonoce
Ale pane Berane, káně je přece rodu ženského .... Jinak souhlas, užiteční v sadu jsou.
J.S.

14.4.2020 05:52
horal

XXX.XXX.13.30

incas napsal(a):
Také přeji všem hezké Velikonoce
Ale pane Berane, káně je přece rodu ženského .... Jinak souhlas, užiteční v sadu jsou.
J.S.

V Češtině je to, to káně lesní. Na Slovensku a možná i na Moravě, ta kaňa lesná.

14.4.2020 05:56
jo012810

XXX.XXX.101.35

incas napsal(a):
Také přeji všem hezké Velikonoce
Ale pane Berane, káně je přece rodu ženského .... Jinak souhlas, užiteční v sadu jsou.
J.S.

Nicméně máme oba pravdu, vis níže. Káně může být jak rod střední, tak ženský..Ale nejde o pravopis, v tom si skutečně nedělám o sobě žádné velké iluze, ale o to, že Eevulenka připravila pro tyto užitečné dravce jejich oblíbené "posedy" a možná ji pomohou potlumit hraboše, kterých je skutečně hodně. Přeji i vám, aby se dařilo a to nejen v chovu...

14.4.2020 12:25
jo012810

XXX.XXX.101.35

Snad nám tato doba pomůže měnit žebříček hodnot a oceňovat v prvé řadě ty, kteří skutečně něco užitečného dělají

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2020 12:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo012810 napsal(a):
Snad nám tato doba pomůže měnit žebříček hodnot a oceňovat v prvé řadě ty, kteří skutečně něco užitečného dělají

15.4.2020 08:22
jo012810

XXX.XXX.101.35

U nás(Náchodsko) z předpovědi počasí zbyly jen mrazíky a chladný vítr. Vláhy jsme se prakticky nedočkali a příroda přímo volá po dešti...Možná jinde jste měli větší štěstí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.4.2020 10:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo012810 napsal(a):
U nás(Náchodsko) z předpovědi počasí zbyly jen mrazíky a chladný vítr. Vláhy jsme se prakticky nedočkali a příroda přímo volá po dešti...Možná jinde jste měli větší štěstí.

Dobrý den, bohužel neměli . U nás (ÚL) spadlo asi 2,5 kapek a 3 sněhové vločky na hektar.. Zato foukalo a mrzlo , to ano. Taky tu je už docela sucho. Trává ne a ne povyskočit..

16.4.2020 21:47
M.stehno

XXX.XXX.241.249

jo012810 napsal(a):
Když se doma v karanténě nudíte....

https://mail.centrum.cz/download.php?msg_id=000000011dde00007c9c04e91a32&idx=1.2&filename=VID-20200327-WA0014.mp4&r=98.25394486951032

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

17.4.2020 21:35
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Naši první narození ušáci zakrslí kastorexové

18.4.2020 05:51
jo012810

XXX.XXX.101.35

veraboskova napsal(a):
Naši první narození ušáci zakrslí kastorexové

...a třeba budou i další. Rexovití králíčci, to je nádhera.

18.4.2020 11:43
jo012810

XXX.XXX.101.35

A nastartovat s týmem odborníků postupné rozvolňování, aby jsme v létě...

18.4.2020 14:13
ančovička1

XXX.XXX.22.78

Dnešní krásné ráno nam pripravila mladá, loňská pizmovka Stáňa,která vyvedla 13 zdravých pižmátek🙌😀..z 13 ti vajíček😀otec Standa může byt pyšný😁🐣🐣🐣

18.4.2020 17:05
Eevulenka

XXX.XXX.86.101

Jsem si nemyslela, že na jaro neseženu v Hodoníně hezké kuřice. Burzy v nedohlednu a jediná drůbežárna , která k nám zajíždí je Prace. Dnes po hodinovém čekání na auto, jsem byla v šoku. Řidič protivný, lidí zástupy, auto vyprodané ( a to jsme na půlce závozu ), o nějakých Leghornkách jsem si mohla nechat zdát, i tak dobře. Lidé nejvic nakupovali vynesenené roční chudinky, mladé kuřice mají ucvaknuté zobáčky. To už asi není pro někoho, kdo se mazlí s každým vylíhnutým kuřátkem a dává jim jména. Tak jsem se slitovala alespoň nad jednou Sussexkou, ale ta mít ani 15 týdnů nebude a byla za cenu 190 Kč , tedy cena 22 tydenni kuřice ( dle letáku).

18.4.2020 17:31
jo012810

XXX.XXX.101.35

Eevulenka napsal(a):
Jsem si nemyslela, že na jaro neseženu v Hodoníně hezké kuřice. Burzy v nedohlednu a jediná drůbežárna , která k nám zajíždí je Prace. Dnes po hodinovém čekání na auto, jsem byla v šoku. Řidič protivný, lidí zástupy, auto vyprodané ( a to jsme na půlce závozu ), o nějakých Leghornkách jsem si mohla nechat zdát, i tak dobře. Lidé nejvic nakupovali vynesenené roční chudinky, mladé kuřice mají ucvaknuté zobáčky. To už asi není pro někoho, kdo se mazlí s každým vylíhnutým kuřátkem a dává jim jména. Tak jsem se slitovala alespoň nad jednou Sussexkou, ale ta mít ani 15 týdnů nebude a byla za cenu 190 Kč , tedy cena 22 tydenni kuřice ( dle letáku).

Jo, doba je zlá a lidé (někteří) možná ještě horší. To já mám opačnou starost. Vylíhl jsem na květnovou výstavu pár zdrobnělých hedvámniček bílých. Výstava nebude a u mne je prostor vzácný....

18.4.2020 17:33
Eevulenka

XXX.XXX.86.101

jo012810 napsal(a):
Jo, doba je zlá a lidé (někteří) možná ještě horší. To já mám opačnou starost. Vylíhl jsem na květnovou výstavu pár zdrobnělých hedvámniček bílých. Výstava nebude a u mne je prostor vzácný....

Ty jsou krásné!!! Škoda že nejsou velké, jednu velkou hedvabku bych brala. Zdrobnělou už mám.

18.4.2020 19:35
ančovička1

XXX.XXX.22.78

Já bych je brala všechny..jsou nádherné!!😀...ale ..take už nemám misto😢😢😢

18.4.2020 20:17
veraboskova

XXX.XXX.0.235

jo012810 napsal(a):
Jo, doba je zlá a lidé (někteří) možná ještě horší. To já mám opačnou starost. Vylíhl jsem na květnovou výstavu pár zdrobnělých hedvámniček bílých. Výstava nebude a u mne je prostor vzácný....

Podle mě je nebude vůbec problém udat. Já je sháněla loni, už jsem si pro ně měla jet a paní začala vyzvídat, jestli rozumím drůbeži. Nakonec přiznala, že má v chovu vápenku. Tak jsem to zrušila, ale paní byla aspoň solidní, že byla u veterináře a slepičky pak prý léčila.
Letos jsem si objednala násadovky velkých mix barev. Líhnout se to má příští víkend. Oplozených bylo 10 vajec, tak už se těším

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2020 21:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo012810 napsal(a):
U nás(Náchodsko) z předpovědi počasí zbyly jen mrazíky a chladný vítr. Vláhy jsme se prakticky nedočkali a příroda přímo volá po dešti...Možná jinde jste měli větší štěstí.

Tak nám tu konečně prší!

18.4.2020 22:33
ančovička1

XXX.XXX.22.78

U nás prší také! hurá🙌 kutnohorsko..hlavně,že jsem hodinu zalevala celou zahradu😂😂🌸🌸

19.4.2020 05:51
jo012810

XXX.XXX.101.35

ančovička1 napsal(a):
U nás prší také! hurá🙌 kutnohorsko..hlavně,že jsem hodinu zalevala celou zahradu😂😂🌸🌸

To máte ale štěstí. U nás asi pršet nebude a nebude. Je vyschlo, že při kropení voda stéká po trávníku a nevsákne a nevsákne....

19.4.2020 07:37
horal

XXX.XXX.13.30

Zdravím. Měl bych dotaz, je vhodná sešrotovaná slunečnice pro kuřata? A když tak od jakého věku? Díky. Jinak u nás pršelo v noci a k ránu opět a docela vydatně. Všude je spousta louží.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.4.2020 08:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
Podle mě je nebude vůbec problém udat. Já je sháněla loni, už jsem si pro ně měla jet a paní začala vyzvídat, jestli rozumím drůbeži. Nakonec přiznala, že má v chovu vápenku. Tak jsem to zrušila, ale paní byla aspoň solidní, že byla u veterináře a slepičky pak prý léčila.
Letos jsem si objednala násadovky velkých mix barev. Líhnout se to má příští víkend. Oplozených bylo 10 vajec, tak už se těším

Tak u nás konečně, krom nočního deště (díky Bohu za něj!), zasedly dvě hedvábky (když nedávno mrzlo, dvě jsem odkvokával v mylné předtuše špatného počasí), takže jedna nasazena včera, druhou to čeká dnes, tak snad se něco vyklube

19.4.2020 10:21
Eevulenka

XXX.XXX.86.101

Já na zasednutí hedvábky čekám jak na déšť 😁 Loni , v tuto dobu, kvokala už po druhé a letos klid.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.4.2020 12:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Eevulenka napsal(a):
Já na zasednutí hedvábky čekám jak na déšť 😁 Loni , v tuto dobu, kvokala už po druhé a letos klid.

Taky už jsem byl nervózní....kvokají loňské, tak snad o bude OK.

19.4.2020 12:50
ančovička1

XXX.XXX.22.78

Dvě milflerky,rousničky, mi sedly na vajíčka,tak už jsem je nechala.. TŘI další kamarádky jsou zavřené v kralikarne, aby je to kvokani co nejdriv přešlo..opravdu nechci 50 kuřátek😁

19.4.2020 15:56
jo012810

XXX.XXX.101.35

ančovička1 napsal(a):
Dvě milflerky,rousničky, mi sedly na vajíčka,tak už jsem je nechala.. TŘI další kamarádky jsou zavřené v kralikarne, aby je to kvokani co nejdriv přešlo..opravdu nechci 50 kuřátek😁

Mě včera začala kvokat jedna Rz, tak ji nechám sedět a pokusím se pod ní dát týdenní kuřátka. Někdy se to i povede, ať se stará...

19.4.2020 19:23
Eevulenka

XXX.XXX.86.101

ančovička1 napsal(a):
Dvě milflerky,rousničky, mi sedly na vajíčka,tak už jsem je nechala.. TŘI další kamarádky jsou zavřené v kralikarne, aby je to kvokani co nejdriv přešlo..opravdu nechci 50 kuřátek😁

Ani neříkejte! Já bych líhla, až bych brečela 😆 snad si ty vajíčka dám do peřin 😄 Taková krásná klidná doba na ňuňání se s kuřátka pod kvočnou a furt nic.

20.4.2020 05:44
jo012810

XXX.XXX.101.35

Vážně, ale převážně nevážně....

21.4.2020 05:56
jo012810

XXX.XXX.101.35

Nesmrtelné téma může prozářit úsměvem každý den...

21.4.2020 06:59
keckas

XXX.XXX.1.200

Dnes je krásně, mají se líhnout sulmtálky. Už chvilku po půlnoci to z líhně pípalo jak o závod a do rána první 3 kuřátka. Tak ještě 17 :)

21.4.2020 08:28
ančovička1

XXX.XXX.22.78

Eevulenka napsal(a):
Ani neříkejte! Já bych líhla, až bych brečela 😆 snad si ty vajíčka dám do peřin 😄 Taková krásná klidná doba na ňuňání se s kuřátka pod kvočnou a furt nic.

No vidite..to je nespravedlivé😂..prave mi zasedla veliká slepice,krizenka maransky a brahmanky😕..asi budu muset nějaká vajíčka zakoupit, mám slepice s kohouty dohromady😁 ..drzim palce,ať si už nějaká slepička sedne,je načase😀🐣🐣

21.4.2020 11:42
jo012810

XXX.XXX.101.35

ančovička1 napsal(a):
No vidite..to je nespravedlivé😂..prave mi zasedla veliká slepice,krizenka maransky a brahmanky😕..asi budu muset nějaká vajíčka zakoupit, mám slepice s kohouty dohromady😁 ..drzim palce,ať si už nějaká slepička sedne,je načase😀🐣🐣

Jo, jo, příroda je mocná čarodějka. Líheň je jistota a kvočna? Krása, když vodí kuřátka...Líheň s odchovnou mi vyhovuje více, neboť si mohu načasovat zvířátka na výstavy a pro užitek, začátek snášky.

21.4.2020 12:46
peter z bratislavy

XXX.XXX.225.243

Ja som už doliahol a liahne sú už vypnuté. V poslednej várke cca 25 Araukan a pár laflešiek. Mám naliahnuté a rastie (aj žerie to ako kyselina) to ako z vody. Prvé februárové odchovy sú už nakrúžkované vo vonkajšej voliete.

21.4.2020 12:48
peter z bratislavy

XXX.XXX.225.243

A už aj záhradné jazierko je konečne po zime povysávané, zbavené chlpatých rias a aj v kúpacej časti voda priezračná až na dno do hlbky 2 metre.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.4.2020 12:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

U mňa v dnešný deň evidujem 4 kvočky. Nemám ale žiadne vajcia, ktoré by som pod ne podložil

21.4.2020 12:50
jo012810

XXX.XXX.101.35

peter z bratislavy napsal(a):
Ja som už doliahol a liahne sú už vypnuté. V poslednej várke cca 25 Araukan a pár laflešiek. Mám naliahnuté a rastie (aj žerie to ako kyselina) to ako z vody. Prvé februárové odchovy sú už nakrúžkované vo vonkajšej voliete.

Šťasný to člověk s mnoha krásnými kuřaty...U mne také líheň "zazimovaná", ale je zatím v pohotovosti. Mám příslib NV zNH z nepříbuzného chovu. Tak uvidím, zda bude platit domluva.

21.4.2020 12:58
veraboskova

XXX.XXX.18.226

Tak to máte dobrý. Mě začala kvokat jedna loňská hempšírka, tak šla do omáčky

21.4.2020 12:59
ančovička1

XXX.XXX.22.78

jo012810 napsal(a):
Jo, jo, příroda je mocná čarodějka. Líheň je jistota a kvočna? Krása, když vodí kuřátka...Líheň s odchovnou mi vyhovuje více, neboť si mohu načasovat zvířátka na výstavy a pro užitek, začátek snášky.

Jj,take upřednostňuji lihen..ale momentálně mám covatutku plnou husich vajec, protože předělana Bioska na digi má digi termostat asi v háji..😕...zatim bůhví, jak dlouho bude trvat oprava nebo koupit nový..s kvočnami je moc práce..😀

21.4.2020 14:38
veraboskova

XXX.XXX.18.226

Můžu dát vejce maransek a hedvábniček dolíhnout do jedné líhně? Je tam dost velký rozdíl ve velikosti vajec, potažmo předpokládám ve velikosti kuřat. Tak aby to hedvábničky neodskákaly... co myslíte?

21.4.2020 14:57
ančovička1

XXX.XXX.22.78

Ja sice nemůžu odpovědět na váš dotaz,hedvabnicky jsem nikdy neměla,tudíž ani nelihla,ale maransky jsem lihla s vejci vlašek koroptvich,ktere byly menší i tenčí skořápka a problem s lihntim nebyl..vlašky se začaly lihnout jako prvni, potom maransky ..možná to bylo tou silnější skořápkou maransek..

21.4.2020 15:00
maxichov

XXX.XXX.146.1

veraboskova napsal(a):
Můžu dát vejce maransek a hedvábniček dolíhnout do jedné líhně? Je tam dost velký rozdíl ve velikosti vajec, potažmo předpokládám ve velikosti kuřat. Tak aby to hedvábničky neodskákaly... co myslíte?

můžete žádný problém

21.4.2020 15:16
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

veraboskova napsal(a):
Můžu dát vejce maransek a hedvábniček dolíhnout do jedné líhně? Je tam dost velký rozdíl ve velikosti vajec, potažmo předpokládám ve velikosti kuřat. Tak aby to hedvábničky neodskákaly... co myslíte?

Já bych se toho nebál.

21.4.2020 15:19
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

veraboskova napsal(a):
Tak to máte dobrý. Mě začala kvokat jedna loňská hempšírka, tak šla do omáčky

Jaká je omáčka z kvočny? Naše Babi říkávala že kvočna tedy při kvokání není dobrá...

21.4.2020 15:31
veraboskova

XXX.XXX.18.226

Díky za odpovědi. Vejce jsem dala do jedné líhně a pro jistotu jsem vyrobila mezi vejci hedvábniček a maransek z kartonu přepážku. Ale úplně nepřekonatelná není.
Musela jsem si udělat časový plán kdy se co líhne, a opatrně s tím musím seznámit manžela. Od pátka do pondělka se má vylíhnout ve dvou líhních docela hodně kuřat, mám tu celkem 61 vajec ze kterých to má skákat ven.
Omáčka dobrá je, klasika slepice na paprice

21.4.2020 18:46
jo012810

XXX.XXX.101.35

Já mám do malé Rcomky udělané přepážky ze svařovaného pletiva (0,5x0,5 cm), takže prostor mohu rozdělit až na 4 díly, kde k sobě kuřátka nemohou-rodokmenné líhnutí. Ale i bez oddělení si kuřata neublíží.

21.4.2020 20:08
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

Tak těm kvočnám je to asi trochu náročnější na krmení (kvočny vehementně učí hrabat) ale jinak líhnu a když je kvočna má to jasné i když cílem je žádnou nemít.... Takže u nás takhle.

21.4.2020 20:13
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

peter z bratislavy napsal(a):
Ja som už doliahol a liahne sú už vypnuté. V poslednej várke cca 25 Araukan a pár laflešiek. Mám naliahnuté a rastie (aj žerie to ako kyselina) to ako z vody. Prvé februárové odchovy sú už nakrúžkované vo vonkajšej voliete.

Leflešky od Vás

22.4.2020 06:25
horal

XXX.XXX.13.30

Tak vám všem moc děkuji za odpověď.

22.4.2020 09:00
.tumash1983.

XXX.XXX.160.140

horal napsal(a):
Zdravím. Měl bych dotaz, je vhodná sešrotovaná slunečnice pro kuřata? A když tak od jakého věku? Díky. Jinak u nás pršelo v noci a k ránu opět a docela vydatně. Všude je spousta louží.

Já bych to se slunečnicí nepřeháněl, ale v malém množství by to podle mě (ale nemám s tím zkušenost) neměl být problém...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2020 09:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ja dával drcenou. Ale až tak měsíčním. A spiš jako pamlsek. A na podporu lesku peří. Měl jsem tehdá Australky. Na 20 kuřat jsem dával kelimek od jogurtu(150g kelímek)
Takže za mě ano ALE:
Malé množství. Dávat pozor aby to nebylo žluklé. Navykat postupně a sledovat zda nemají průjem.
Pokud to vezmu velice zjednodušeně mělo by to být krmivo se zdravotním přínosem.

22.4.2020 12:22
horal

XXX.XXX.13.30

Já ji dávám běžně slepicím i králíků počas zimy (celou i se slupkou), ale kuřatům jsem ji nikdy nedával. Obsahuje proteiny, čiže bílkoviny, vápník, hořčík, železo, mangan, vitamín B1 a E. Jenomže je v ní i olej, proto jsem se ptal jestli to někdo dává a jestli nedochází k průjmům. Samozřejmě by do směsi šlo jenom malé množství. Nyní opravdu dík.

22.4.2020 16:51
jo012810

XXX.XXX.101.35

Nyní většinou již běží odchovny na plný "úvazek". V loňském roce jsem si zhotovil "bednové 3 dílné" odchovny pro své pohodlí a s rošty, abych nevakcinovl proti koksi. Vis níže. Z počátku zakrývám deskami a postupně nahrazuji pletivem, tak jak je třeba tepla. Pod napáječkou je umístěna miska, aby případný únik vody byl zachycen a nebyl příčinou vlhnutí. Misku lze během odchovu vylít. Pokud se dá na dno suchý písek, či hoblovačky, vydrží sucho bez čištění měsíc a pak jsou kuřátka do jiné odchovny s podestýlkou. A ještě ukázka rodokmenné klícky do malé Rcomky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2020 17:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo012810 napsal(a):
Nyní většinou již běží odchovny na plný "úvazek". V loňském roce jsem si zhotovil "bednové 3 dílné" odchovny pro své pohodlí a s rošty, abych nevakcinovl proti koksi. Vis níže. Z počátku zakrývám deskami a postupně nahrazuji pletivem, tak jak je třeba tepla. Pod napáječkou je umístěna miska, aby případný únik vody byl zachycen a nebyl příčinou vlhnutí. Misku lze během odchovu vylít. Pokud se dá na dno suchý písek, či hoblovačky, vydrží sucho bez čištění měsíc a pak jsou kuřátka do jiné odchovny s podestýlkou. A ještě ukázka rodokmenné klícky do malé Rcomky.

No koukám , že to máte docela vymakané. Zajímavý nápad a určitě se nad tím zamyslím a možná po čas nuceného domácího vězení i postavím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2020 17:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

horal napsal(a):
Já ji dávám běžně slepicím i králíků počas zimy (celou i se slupkou), ale kuřatům jsem ji nikdy nedával. Obsahuje proteiny, čiže bílkoviny, vápník, hořčík, železo, mangan, vitamín B1 a E. Jenomže je v ní i olej, proto jsem se ptal jestli to někdo dává a jestli nedochází k průjmům. Samozřejmě by do směsi šlo jenom malé množství. Nyní opravdu dík.

Malé množství určitě neublíží. A časem to vychytáte k dokonalosti. Toho tku bych se zase až tak nebál, některé směsi jsou tukované a to i pro malá kuřata. Jen toho nesmí být moc a nesmí to být žluklé.

22.4.2020 19:07
faith68

XXX.XXX.121.157

Ma niekto z vas skusenost,ci kvokaju cream legbar?Dakujem

22.4.2020 20:45
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jestli dobře koukám, tak to pletivo má přesah přes rámeček. To je super. Mě kdysi manžel udělal pro křepelky rámeček s perlinkou. Jenže bez přesahu, takže tam byla škvíra, do které nevím jak, ale sem tam nějaké strčilo nožičku. Prostě se to neosvědčilo... No a ty klícky, to by se mi hodilo. Příští týden se začnou líhnout kachny, a tam potřebuju, aby se mi nepromíchaly. No vezmu si asi inspiraci

23.4.2020 12:13
veraboskova

XXX.XXX.18.226

Tak a první hedvábnička je venku. Vypadá to na tmavého čmoudíka

23.4.2020 12:36
jo012810

XXX.XXX.101.35

veraboskova napsal(a):
Tak a první hedvábnička je venku. Vypadá to na tmavého čmoudíka

Ať se vám vše vylíhne a rozhodně si neberte příklad z mé ženy. Pokoušel jsem se ověřit, zda je pravda, že ženy zvládají více činností současně. A jak to dopadlo? Neuspěla.

23.4.2020 18:25
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Dneska 20tý den. Vyskočily první dvě hedvábničky a první maranska

23.4.2020 19:33
jo012810

XXX.XXX.101.35

veraboskova napsal(a):
Dneska 20tý den. Vyskočily první dvě hedvábničky a první maranska

To je to správné napětí každého líhňaře a zároveň velká radost. Nejsem si jist, zda ta pevná přepážka dovoluje správné cyrkulaci vzuchu v líhni. To ověří praxe (a budu rád za okomentování po skončení líhnutí) a držím palce, aby línutí topadlo alespoň na 95%...

24.4.2020 10:58
veraboskova

XXX.XXX.18.226

Já už tu přepážku používala dřív vícekrát. Na dolíhnutí to nemá vliv. Jinak aktuálně 21. den líhnutí je venku zatím 8 z 10ti hedvábniček. A maransky se teprve začínají líhnout. Venku je jich 5 ze 17ti.
Ty hedvábničky jsou fakt srandovní zvlášť ty jejich nožíčky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.4.2020 12:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
Já už tu přepážku používala dřív vícekrát. Na dolíhnutí to nemá vliv. Jinak aktuálně 21. den líhnutí je venku zatím 8 z 10ti hedvábniček. A maransky se teprve začínají líhnout. Venku je jich 5 ze 17ti.
Ty hedvábničky jsou fakt srandovní zvlášť ty jejich nožíčky.

jj, jsou to ňufíci U nás se už na tom konečně taky pracuje, 2x po 9 vejcích, tak snad za 14 dnů bude radostné nadělení i u nás

24.4.2020 13:01
jo012810

XXX.XXX.101.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jj, jsou to ňufíci U nás se už na tom konečně taky pracuje, 2x po 9 vejcích, tak snad za 14 dnů bude radostné nadělení i u nás

Hedvábničky jsou jak nějací plyšáci, prostě krása a to i když nemají třeba ideálně oddělené prsty. Přiroda pracuje naplné obrátky i v Podkrkonoší, jen ji chybí vláha....

25.4.2020 05:44
jo012810

XXX.XXX.101.35

Nejen příroda spěchá, ale i celé dění kolem "korunního" viru....

25.4.2020 10:22
jo012810

XXX.XXX.101.35

veraboskova napsal(a):
Dneska 20tý den. Vyskočily první dvě hedvábničky a první maranska

Tak ja dopadlo líhnutí s tou pevnou přepážkou??

25.4.2020 10:23
jo012810

XXX.XXX.101.35

A opět líhnutí..Vnuk poslouchá, jak se kuřátko líhne. A malá odchovna s roštem z peřiňáku...

25.4.2020 12:12
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Tak dolíhnuto. 9 hedvábniček a 10 maransek. Za mě spokojenost, u maransek byla malinko horší líhnivost, ale to je asi normální kvůli té skořápce nebo se pletu?

25.4.2020 12:20
jo012810

XXX.XXX.101.35

veraboskova napsal(a):
Tak dolíhnuto. 9 hedvábniček a 10 maransek. Za mě spokojenost, u maransek byla malinko horší líhnivost, ale to je asi normální kvůli té skořápce nebo se pletu?

Paráda, takže bude se o co strat a pravděpodobně ta přepážka neměla žádný vliv na líhnutí. To je i pro mne dobré zjištění. Děkuji a ať kuřátka rostou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.4.2020 12:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Líhnul jsem loni maransky známému. Taky tam byla horší líhnivost přesto , že jsem měl vyší vlhkost než normálně u slepic používám. Mě příjde , že i ta blána je taková tužší než u jiných plemen. Někdo mi tenkrát radil postříkat ta vejce těsně před líhnutím nebo po naklování prvních kousků octem s vodou1:1 ale to jsem zavrhnul, neboť jsem nevěděl zda ten odér nebude těm klubajícím kuřatům vadit..Nejlíp se líhli Maransky pod kvočnou..měl jsem 6 vajec a 6 kuřat

25.4.2020 15:02
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Akorát ta kartonová není překonatelná bariéra. Stejnak jsem jedno maransče našla u hedvábniček

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.4.2020 18:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
Akorát ta kartonová není překonatelná bariéra. Stejnak jsem jedno maransče našla u hedvábniček

Tak naštěstí jsou ta hedvábčata od maransčat dobře rozeznatelná Máte také žluté, koukám. S těmi jsem začínal, než zaůřadovala Markovka... Dost se mi líbí červené, t by v kombinaci s mými bílými na trávě vypadali efektně. Stávající black & white už se mi okoukalo, navíc ty černé nejsou čistě černé.... Tak ať vám dělají radost a je tam alespoň pár slepiček, jako kvočny a matky jsou k nezaplacení. Jen by mohly kvokat koncem března a ne v lednu a až v dubnu, jako letos

25.4.2020 19:52
veraboskova

XXX.XXX.0.235

No já doufám, že to nebudou samí kohouti. Předpokládám, že pohlaví se pozná až ve čtyřech měsících. Nebo dřív? Jinak všechna kuřata hedvábniček vypadají pěkně, až na jedno žluté. Tomu roste čtvrtý a pátý prst ne vedle sebe, ale nad sebou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.4.2020 09:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
No já doufám, že to nebudou samí kohouti. Předpokládám, že pohlaví se pozná až ve čtyřech měsících. Nebo dřív? Jinak všechna kuřata hedvábniček vypadají pěkně, až na jedno žluté. Tomu roste čtvrtý a pátý prst ne vedle sebe, ale nad sebou.

Je to hodně o praxi, někdy jsou kohouti (pro mne) rozeznatelní dřív, někdy později. S tím prstem uvidíte, až povyroste.

26.4.2020 15:41
veraboskova

XXX.XXX.0.235

27.4.2020 14:00
jo012810

XXX.XXX.101.35

Když pročítám zprávy a vzpomínám, že jsem měl naplánováno být v tuto dobu v Mariánkách (Jaro i podzim zde miluji). Vidím, že v tom lázeňském koutě musí být v současnosti neskutečně nezdravo, když na 1000 lidí se nakažením řadí hned za Prahou. Prostě stávají se čím dál víc světoví. Obdivuji tedy tamní chovatele, jak statečně líhnou a odchovávají...U nás stále pálí slunce, tak asi se virům (výrům) za korunu u nás nelíbí. Věřím, že Koroně a Virovi se daří dobře a zdatně rostou....

27.4.2020 19:09
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Korona a Virus pořád běhají na louce a mají se dobře.
Jinak už se to zase líhne, tentokrát hempšírky a poslední letošní orlovky.

27.4.2020 21:59
sadovsky

XXX.XXX.248.226

Dobrý večer.Prosím o radu.Jak dlouhá je doba líhnutí kachny Kajugy.Všude píšou 28 den.Dnes je mám 28 den v líhni a zatím nic.Vajička jsou plná.Líhnu je poprvé.Děkuji za radu.

27.4.2020 23:02
.tumash1983.

XXX.XXX.120.213

Zdravím ve spolek. Tak sem měl dnes pěkný den a potkal stádo vysoké a hromadu pruháčů. Asi to chce trochu fantazie pač to telefon líp nedal. Ale aspoň tak...

27.4.2020 23:06
honzapm

XXX.XXX.134.34

Ten pes s tím tulipánem. No tak to je bomba!!
Fotka roku.
A když to říkám já, Nosánek Nahoru, tak to už něco znamená.
Jó, darwinův hybrid ´Apeldoorn´ je zkrátka nezničitelná odrůda,
pěkná a odolná, a váš pes, zdá se, milý Tumáši, o tom něco ví!

28.4.2020 08:06
jo012810

XXX.XXX.101.35

honzapm napsal(a):
Ten pes s tím tulipánem. No tak to je bomba!!
Fotka roku.
A když to říkám já, Nosánek Nahoru, tak to už něco znamená.
Jó, darwinův hybrid ´Apeldoorn´ je zkrátka nezničitelná odrůda,
pěkná a odolná, a váš pes, zdá se, milý Tumáši, o tom něco ví!

Tedy Jene, ne z Nepomuku, ale od Karlových Var, vy jste ale znalec a milovník nejen vlašek, ale i tulipánů a ostatního zahrádkářského bejlí....A právě v Mariánkách se v tudo dobu rád procházím a obdivuji. Letos mám utrum. Ale ani věda nezahálí a v Čechách je již jasno, jak na toho vira...

28.4.2020 12:33
ančovička1

XXX.XXX.62.150

Musim se podělit o ten krásný pohled na rozkvetlou Matčinu jabloň,plnou včeliček..krásně voni,hlavně navečer😇

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.4.2020 12:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

První líheň kuřátek, začínají opouštět skořápky a brzo většina z nich půjde prodat.
Zvláštností je, že navzdory tomu, co mi ´´nakecala´´ gen. kalkulačka mám z prvních vylíhlých 17 kuřat hned 3 exchequery (podle barvy kuřat-bílá dole, černá navrchu), což je poměrně překvápko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.4.2020 12:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

A druhá líheň. Bažantíci jsou tam 9 dní, čínské křepelky 6 dní a slepice 4 dny.
Ono vlastně v této líhni se vyvíjela i první várka, ale tu jsem pak namačkal do Cleovky a tuto větší opět přeplnil vejci.

28.4.2020 14:05
honzapm

XXX.XXX.134.34

A jak to, že už nemáte stříbrně zbarvené Vlašky, Jakube?

28.4.2020 14:16
jo012810

XXX.XXX.101.35

ančovička1 napsal(a):
Musim se podělit o ten krásný pohled na rozkvetlou Matčinu jabloň,plnou včeliček..krásně voni,hlavně navečer😇

To je skutečná nádhera a dnes spíše již vzácnost jabloně, která dává vynikající plody....Jo i u nás kvete vše a včelky se mohou přetrhnout a určitě včelstva budou brzy v plné síle...Jen ten déšť chybí. Když je normální jaro, pak v Ratibořicích to vypadá na Úpě takto...

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.4.2020 14:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm napsal(a):
A jak to, že už nemáte stříbrně zbarvené Vlašky, Jakube?

Stříbrňaček jakožto čisté barvy, Honzíku, jsem se nechtíc zbavil.
Asi 6-7 kousků slepic stříbrných mi zůstalo doteď. Chovné stříbrné i s kohoutem r. 18 jsem na podzim prodal, abych za ně ještě dostal nějaké ty peníze, než mi zestárnou a zůstanou, abych já nebyl ten, kdo je pak bude cpát do polívky nebo ve třech letech rozdávat. Tak jsem je radši prodal 18-měsíční za stovku za jednu. A doufal, že mi zkříží cestu nový stříbrný kohout, ale nestalo se-

Ale ty strakoši jsou taky hezcí, já uvidím co si nakonec nechám z těch vlašek.

28.4.2020 15:08
veraboskova

XXX.XXX.18.226

NO s tím suchem je to stejné i u nás, včera snad spadlo 10 kapek na metr a nic. Plánujeme přidělat k salaši na ovce okapy a máme koupenou nádrž na vodu. Ale jestli to má vůbec smysl dělat když ta voda nespadne...Denně se vozí na zahradu drůbeži a ovcím minimálně 60 litrů vody.

28.4.2020 17:14
ančovička1

XXX.XXX.62.150

jo012810 napsal(a):
To je skutečná nádhera a dnes spíše již vzácnost jabloně, která dává vynikající plody....Jo i u nás kvete vše a včelky se mohou přetrhnout a určitě včelstva budou brzy v plné síle...Jen ten déšť chybí. Když je normální jaro, pak v Ratibořicích to vypadá na Úpě takto...

Jablka z Matčiny jablonky jsou neskutecne dobrá☺..jen je škoda,že uskladněna dlouho nevydrzi,,pár týdnů..ale dobra zprava je, videla jsem ji nedávno na prodej u Starkla,takže se jablon znovu těší zaslouženému zájmu..urcite koupim novou,tato už je hodně stará,plodi každoročně,bývá obalena plody,ale zaléváme a hnojime ji..
Je hrozné sucho,ještě,že máme dobrou starou studnu☺

28.4.2020 19:11
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jinak dolíhnuto :-) 11 hempšírek a 17 orlovek. A už jsem dala na dolíhnutí první kachní vejce. To bude větší drama.

29.4.2020 12:26
petr008

XXX.XXX.76.218

Tak se musím taky pochlubit: nasazeno 50 Leghorních. Líheň Cleo5 a výsledek 32 životaschopných kuřátek. 4 nebo 5 byli mrzáci, které jsem musel utratit.
Co na to zkušení chovatele, prosím? Nechci lacinou chválu, ale prosím o objektivní realistické zhodnocení úspěšnosti líhnutí. Mám podezření, že ta líheň nefachčí, jak by měla - už byla 1x v servisu.
Přes oba plné kanálky vody, vlhkoměr ukazoval mezi 10 - 20 % vlhkost, což je myslím pitomost. Teplotu jsem našteloval na 38 *C a tři dny před vylíhnutím zvýšil na 38,3 *C. Teď si nevzpomínám, jestli mně tehdy prodávající nedoporučil si to u Clea 5 přenastavit na 39 *C po celou dobu líhnutí. Jinak NV by měla být OK od dobrého chovatele.

29.4.2020 12:35
petr008

XXX.XXX.76.218

Jo, ještě fotky... + improvizovaná odchovna , kterou vyráběla manželka, protože jsem se musel jsem se po celém tom líhnutí šetřit - mám chovatelské šestinedělí .

29.4.2020 12:49
keckas

XXX.XXX.160.222

Tak nás dneska ráno navštívila liška, ještě jsem tu potvoru přistihla. Odnesli to desetitýdenní kohouti. Jednoho nejspíš odnesla úplně, jeden polomrtvý na zahradě a tři za plotem. Zbývajicich 5 v šoku, nicméně do kurníku to zvládli po svých, tak počkám jestli se z toho do víkendu dostanou. Kolem voliéry s mladými slepickami natahnem elektrický plot. Určitě přijde znovu.

Švagrovou to stalo 7 slepic, zůstala jí jedná serama a zakrslý kohout.

Naštěstí máme u dospělých slepic dobrého kohouta, řval tak, že bylo jasné, že se něco děje.

29.4.2020 12:51
petr008

XXX.XXX.76.218

Ještě malá ukázka domácího vzdělávání v době koronavirové krize - konkrétně hodiny přírodozpytu...

Tak mám velké dilema, zda ty děcka po tom 25.5. do té školy poslat nebo neposlat??? Doma to mají tak praktické, tak názorné...
Na druhou stranu se ale nic nedozví o genderové rovnosti pohlaví, xenofobii a tak...
Asi je nechám doma, ještě by mi pak v chovu dělali bor..., tedy pardon, chtěl jsem říci, že by se mi pak už asi nic nelíhlo, nekotilo..., prostě úpadkem a dekadencí si domácnost rozvracet nenechám

29.4.2020 12:52
horal

XXX.XXX.13.30

64% je i CLEO běžný průměr. Jenom ta teplota se mi zdá trochu vysoká. Zkoušel jste změřit teplotu v líhni jiným teploměrem? Jinak těch zbylých 36% bývá půl na půl neoplozené a nedolíhlé. Já jsem si koupil jiný teploměr cca 120 Kč a ten ukazuje docela dobře. Ta líheň ale není někam do studeného sklepa nebo garáže, měla by být v pokojové stálé teplotě.

29.4.2020 13:01
petr008

XXX.XXX.76.218

Dobrý den, ano, mám přesná laboratorní rtuťový teploměr a ten ukazoval shodně s digitálním na líhni. Problém je ten, že čidlo končí tak 2 cm nad vejci, takže předpokládám, že výrobci tím chtěli dosáhnout, aby v úrovni vajec byla teplota těch ideálních 37,8 *C. Líheń mám v kuchyni, kde je stálá teplota a mám ji podloženou 5 cm polystyrenem. Když jsem ji koupil, tak ze začátku vždy po dolití vody krásně orosila stěny a při otevření byl krásně patrný vlhký vzduch. Od té doby, co mi ji servisovali, se tohle už nikdy nestalo, a vlhkoměr vždy ukazuje i při plných kanalcích na vodu vlhkost mezi 10 - 20 %. Takže poslední týden před líhnutím vejce pro jistotu ještě rosím.

29.4.2020 13:29
jo012810

XXX.XXX.101.35

Tuto líheň nemám, ale jsou zde vlákna, kde si majitelé vyměňují své zkušenosti. Podle toho, jak jsem to četl, jde o výrobek, který potřebuje zkušeného líhňaře. Zvyšovat teplotu na poslední 3 dne? To slyším poprvé. Normálně se teplota právě snižuje o cca 0,2°C. Asi jsem udělal dobře, že jsem tuto líheň nekoupil...

29.4.2020 13:33
jo012810

XXX.XXX.101.35

keckas napsal(a):
Tak nás dneska ráno navštívila liška, ještě jsem tu potvoru přistihla. Odnesli to desetitýdenní kohouti. Jednoho nejspíš odnesla úplně, jeden polomrtvý na zahradě a tři za plotem. Zbývajicich 5 v šoku, nicméně do kurníku to zvládli po svých, tak počkám jestli se z toho do víkendu dostanou. Kolem voliéry s mladými slepickami natahnem elektrický plot. Určitě přijde znovu.

Švagrovou to stalo 7 slepic, zůstala jí jedná serama a zakrslý kohout.

Naštěstí máme u dospělých slepic dobrého kohouta, řval tak, že bylo jasné, že se něco děje.

Hlad je hlad a v tuto dobu schání již možná potravu pro mladé...Je to pech a je třeba být neustále ve střehu. Bydlím ve středu obce, vedle školky. V loňském roce jsem viděl rovněž v tuto dobu lišku na školkové zahradě, jak zálibně přes plot prohlížela do voliéry s kuřaty. Naštěstí beze ztrát...

29.4.2020 13:47
keckas

XXX.XXX.160.222

Kdyby si odnesla 1-2 kuřata nebo slepice neřeknu, ale tady zůstalo zamordovane ležet kromě jednoho kohouta všechno, neodnesla mladým skoro nic

29.4.2020 13:48
keckas

XXX.XXX.160.222

Ale aspoň ten, co se mi líbí nejvíc vyvázl bez zranění, vylezl se nažrat a zpátky do kurníku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.4.2020 14:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

keckas napsal(a):
Tak nás dneska ráno navštívila liška, ještě jsem tu potvoru přistihla. Odnesli to desetitýdenní kohouti. Jednoho nejspíš odnesla úplně, jeden polomrtvý na zahradě a tři za plotem. Zbývajicich 5 v šoku, nicméně do kurníku to zvládli po svých, tak počkám jestli se z toho do víkendu dostanou. Kolem voliéry s mladými slepickami natahnem elektrický plot. Určitě přijde znovu.

Švagrovou to stalo 7 slepic, zůstala jí jedná serama a zakrslý kohout.

Naštěstí máme u dospělých slepic dobrého kohouta, řval tak, že bylo jasné, že se něco děje.

"Pěkné", ještě, že kohouti, u kuřic by to bylo horší....

1.5.2020 10:57
samec

XXX.XXX.96.58

petr008 napsal(a):
Tak se musím taky pochlubit: nasazeno 50 Leghorních. Líheň Cleo5 a výsledek 32 životaschopných kuřátek. 4 nebo 5 byli mrzáci, které jsem musel utratit.
Co na to zkušení chovatele, prosím? Nechci lacinou chválu, ale prosím o objektivní realistické zhodnocení úspěšnosti líhnutí. Mám podezření, že ta líheň nefachčí, jak by měla - už byla 1x v servisu.
Přes oba plné kanálky vody, vlhkoměr ukazoval mezi 10 - 20 % vlhkost, což je myslím pitomost. Teplotu jsem našteloval na 38 *C a tři dny před vylíhnutím zvýšil na 38,3 *C. Teď si nevzpomínám, jestli mně tehdy prodávající nedoporučil si to u Clea 5 přenastavit na 39 *C po celou dobu líhnutí. Jinak NV by měla být OK od dobrého chovatele.

Máme stejnou líheň , než jsme ji začali používat, tak jsme tam dali několik teploměrů, abychom zjistili přesnou teplotu, teď líhneme na 37,1-37,5-8 a v pohodě, Nevím, zda to víte, ale poslední 3 dny vejce už neotáčet , normálně v kanálkách voda a 2 krát denně rosit ke konci i víckrát. Líheň není 100% , ale službu udělá, jak jsem psal, chce to nejprve vyzkoušet více teploměrů a pak to funguje....

Přidejte reakci

Přidat smajlík