Prosím jaké mám vybrat plemeno slepiček?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
13.2.2021 00:24
katas13

XXX.XXX.42.186

Dobrý den,
jsem začátečník chovatel a ráda bych se s vámi poradila jaké mám vybrat nenáročné plemeno, které si nachází potravu rádo samo a snese dobře mráz. Slepice bychom chtěli chovat jen na vejce, zabíjet je nebudeme. Raději lehčí nebo středně těžké plemeno. Už tam máme 5 zdrobnělých slepiček, které jsme dostali. Postavili jsme kurník z prken, je nezateplený z jedné strany je tam neuzavíratelný vchod do voliéry, (na zimu jsme uzavřeli plexisklem do dvou třetin) takže tam je třeba jen o dva - tři stupně menší zima než venku. Průvan ani vlhko tam nemají, ale stejně mám obavy a raději bych zvolila plemeno do mrazu.
Žijeme na Českolipsku. Mají výběh z voliéry ven na velký pozemek. Přidávám pár fotek pořízených ze stavby kurníku.
Děkuji.

13.2.2021 04:39
jo012810

XXX.XXX.101.35

Pěkný kurník, podle fotek, s navazující voliérou. Zde můžete chovat to co se vám líbí. Pokud se nechcete starat o omrzlé hřebeny, pak nějaké plemeno, které nemá listový hřeben. Takovýmito plemen je např. šumavanka -středně těžké a mezi lehkými např. vlaška s růžicovým hřebenem. Pokud před mrazem ošetříte hřebeny, pak jakéholiv plemeno, podle vašich představ...

13.2.2021 08:34
Juraj_Kafka

XXX.XXX.54.2

katas13 napsal(a):
Dobrý den,
jsem začátečník chovatel a ráda bych se s vámi poradila jaké mám vybrat nenáročné plemeno, které si nachází potravu rádo samo a snese dobře mráz. Slepice bychom chtěli chovat jen na vejce, zabíjet je nebudeme. Raději lehčí nebo středně těžké plemeno. Už tam máme 5 zdrobnělých slepiček, které jsme dostali. Postavili jsme kurník z prken, je nezateplený z jedné strany je tam neuzavíratelný vchod do voliéry, (na zimu jsme uzavřeli plexisklem do dvou třetin) takže tam je třeba jen o dva - tři stupně menší zima než venku. Průvan ani vlhko tam nemají, ale stejně mám obavy a raději bych zvolila plemeno do mrazu.
Žijeme na Českolipsku. Mají výběh z voliéry ven na velký pozemek. Přidávám pár fotek pořízených ze stavby kurníku.
Děkuji.

Zdrobnělé velsumky zřejmě. Tak těch se držte.

13.2.2021 12:52
Juraj_Kafka

XXX.XXX.54.2

Vkládám citaci posuzovatele, který je chová:

"Dobrý den.
Budu reagovat o zájem chovu Velsumky rezavě koroptví - zdrobnělé. Píšete, že by jste měla zájem o plemeno s užitkovostí a aby bylo shánlivé. Každá drůbež má k tomu vytvořeny po předcích vlohy, aby si potravu v přírodě obstarávala sama. Velsumky nejsou výjimka. Slepičky mají malé hřebeny, tam problém s omrznutím nevidím. U kohouta pokud budou velké mrazy doporučuji hřeben namazat tukem např. sádlem. Velsumky zdrobnělé mají velmi dobrou užitkovost, ale s tím souvisí i péče kvalitní krmení, čistou vodu a ustájení. Ony se Vám odvděčí pěknou snáškou krásných tmavě hnědých větších vajíček. Velsumky v žádném případě nepřekrmujte a nepodávejte mastné zbytky s kuchyně. Někdo říká: já jím dávám a nenesou. I překrmování je nešvar, který sníží snášku. Zažívací systém je především stavěn na krmení semínky obilovinami pšenice, nahý oves, ječmen, kukuřice, slunečnice atd. Nebo můžete krmit kompletní krmnou směsí. U Velsumek nebudete mít problém sehnat cizího kohouta pro oživení vitality - krve. Je to dost rozšířené plemeno. Lehké plemeno bych vám nedoporučil právě k vůli velkým hřebenům a ty omrznou dříve. Dále lehká plemena jsou více ostražitá, plachá. Velsumky jsou klidné povahy. Výběr plemene svým způsobem odráží i povahu chovatele. Pro to každé plemeno má rozdílnou povahu, která se vytvářela podle původního prostředí kde jejich předci nebo současní jedinci žili/žijí. Jsou plemena vhodná do voliér a pro některé je to stresující. Vy se ale sama rozhodněte, co se Vám líbí a na Vás záleží co jsi pořídíte. Pokud budete chtít vědět nějaké další informace, napište.
S pozdravem Jaroslav Trávníček"

..No prosim, takže já myslím, že máte s velsumkami dobře "našlápnuto". Samozřejmě vyzkoušet si můžete i jiná plemena. Ta zdrobnělá velsumka sežere daleko méně než velká při stejné produkkci vaječné hmoty. Já jen přidám, že pečínka i ze zdrobnělého kohoutka je k nezaplacení - krátké šťavnaté vlákno. Ze starších slepiček je blahodárná polévka a to říkám přesto, že se bráníte zabíjení. Nemá cenu je chovat do přirozené smrti. Tak se slepice nechovají. V třetím roce už snáška rapidně klesá a to i u hybridů. U čistokrevných se starší zvířata nechávají déle už jen za účelem reprodukce za předpokladu, že zvíře je něčím výjimečné ve svých vlastnostech a znacích a pochopitelně je-li zdravé.

13.2.2021 13:03
petr008

XXX.XXX.139.160

My máme Leghorny a super nesou i v mrazu do -5 *C a mají nezateplený kurník. Ale nejvíce nesou ty obyč. nosné hybridy, které prodává každá drůbežárna. Znám pána, který kupuje v drůbežárně roční slepice za 45 Kč, které si doma pokrmí a prý mu ještě rok nesou jako divé. Po roce je zabije na maso a celý cyklus opakuje a je max. spokojený. Holt staří praktici...

13.2.2021 14:53
Štefan1

XXX.XXX.208.238

petr008 napsal(a):
My máme Leghorny a super nesou i v mrazu do -5 *C a mají nezateplený kurník. Ale nejvíce nesou ty obyč. nosné hybridy, které prodává každá drůbežárna. Znám pána, který kupuje v drůbežárně roční slepice za 45 Kč, které si doma pokrmí a prý mu ještě rok nesou jako divé. Po roce je zabije na maso a celý cyklus opakuje a je max. spokojený. Holt staří praktici...

Hybridy jsou na vejce výborné, ale kupovat vyřazené nosnice chce pevné nervy. Ono totiž chvíli trvá, než si zvyknou na "přirozené prostředí" mimo klecí, přepelichají a některé ten přechod nedají. Samozřejmě 45,- Kč je nic, jenom prostě ten pohled na zubožené slepice není hezký.

13.2.2021 14:59
katas13

XXX.XXX.35.226

Děkuji moc. Právě že jsme chtěli přikoupit jiné plemeno, protože nám vůbec nenesou. Ale asi to nebude plemenem, ale špatnou stravou. Máme slípky od června než jsme jim poslatvili kurník byly ubytovaný nouzově pod pergolou a zanášeli na zahradu, domnívám se že nesla jen jedna slípka, ale mohu se plést. Házela jsem jim zrní a měli k dispozici 2000 m2 zahrady. V srpnu se nastěhovali do nového kurníku a od té doby nenesou, před dvěmi měsící tedy snesla jedna slípka asi 2 cm vajíčko. V kurníku mají zrní kolik chtějí (posílám obrázek, máme podobný krmný systém) občas i kukuřici. Zbytky z kuchyně jíst nechtějí ani namočený chléb nebo vločky, některé nežerou ani žížalu.. Teď když je sníh a nemají co na zahradě zobat, tak jsme jim přikoupili vitamíny na snášku, které jim mícháme do mleté kukuřice a to jim strašně chutná. Nevím jestli je překrmujeme nebo mají nedostatek živin? Jinak vypadají moc hezky, ale byla bych moc ráda alespoň za 10 vajec týdně. Kohouta mít asi nebudeme, vadilo by to novým sousedům. Už takhle si před kurníkem vysadili dvoumetrové stromy, aby na kurník neviděli.

13.2.2021 15:02
katas13

XXX.XXX.35.226

Juraj_Kafka napsal(a):
Vkládám citaci posuzovatele, který je chová:

"Dobrý den.
Budu reagovat o zájem chovu Velsumky rezavě koroptví - zdrobnělé. Píšete, že by jste měla zájem o plemeno s užitkovostí a aby bylo shánlivé. Každá drůbež má k tomu vytvořeny po předcích vlohy, aby si potravu v přírodě obstarávala sama. Velsumky nejsou výjimka. Slepičky mají malé hřebeny, tam problém s omrznutím nevidím. U kohouta pokud budou velké mrazy doporučuji hřeben namazat tukem např. sádlem. Velsumky zdrobnělé mají velmi dobrou užitkovost, ale s tím souvisí i péče kvalitní krmení, čistou vodu a ustájení. Ony se Vám odvděčí pěknou snáškou krásných tmavě hnědých větších vajíček. Velsumky v žádném případě nepřekrmujte a nepodávejte mastné zbytky s kuchyně. Někdo říká: já jím dávám a nenesou. I překrmování je nešvar, který sníží snášku. Zažívací systém je především stavěn na krmení semínky obilovinami pšenice, nahý oves, ječmen, kukuřice, slunečnice atd. Nebo můžete krmit kompletní krmnou směsí. U Velsumek nebudete mít problém sehnat cizího kohouta pro oživení vitality - krve. Je to dost rozšířené plemeno. Lehké plemeno bych vám nedoporučil právě k vůli velkým hřebenům a ty omrznou dříve. Dále lehká plemena jsou více ostražitá, plachá. Velsumky jsou klidné povahy. Výběr plemene svým způsobem odráží i povahu chovatele. Pro to každé plemeno má rozdílnou povahu, která se vytvářela podle původního prostředí kde jejich předci nebo současní jedinci žili/žijí. Jsou plemena vhodná do voliér a pro některé je to stresující. Vy se ale sama rozhodněte, co se Vám líbí a na Vás záleží co jsi pořídíte. Pokud budete chtít vědět nějaké další informace, napište.
S pozdravem Jaroslav Trávníček"

..No prosim, takže já myslím, že máte s velsumkami dobře "našlápnuto". Samozřejmě vyzkoušet si můžete i jiná plemena. Ta zdrobnělá velsumka sežere daleko méně než velká při stejné produkkci vaječné hmoty. Já jen přidám, že pečínka i ze zdrobnělého kohoutka je k nezaplacení - krátké šťavnaté vlákno. Ze starších slepiček je blahodárná polévka a to říkám přesto, že se bráníte zabíjení. Nemá cenu je chovat do přirozené smrti. Tak se slepice nechovají. V třetím roce už snáška rapidně klesá a to i u hybridů. U čistokrevných se starší zvířata nechávají déle už jen za účelem reprodukce za předpokladu, že zvíře je něčím výjimečné ve svých vlastnostech a znacích a pochopitelně je-li zdravé.

Děkuji moc. Právě že jsme chtěli přikoupit jiné plemeno, protože nám vůbec nenesou. Ale asi to nebude plemenem, ale špatnou stravou. Máme slípky od června než jsme jim poslatvili kurník byly ubytovaný nouzově pod pergolou a zanášeli na zahradu, domnívám se že nesla jen jedna slípka, ale mohu se plést. Házela jsem jim zrní a měli k dispozici 2000 m2 zahrady. V srpnu se nastěhovali do nového kurníku a od té doby nenesou, před dvěmi měsící tedy snesla jedna slípka asi 2 cm vajíčko. V kurníku mají zrní kolik chtějí (posílám obrázek, máme podobný krmný systém) občas i kukuřici. Zbytky z kuchyně jíst nechtějí ani namočený chléb nebo vločky, některé nežerou ani žížalu.. Teď když je sníh a nemají co na zahradě zobat, tak jsme jim přikoupili vitamíny na snášku, které jim mícháme do mleté kukuřice a to jim strašně chutná. Nevím jestli je překrmujeme nebo mají nedostatek živin? Jinak vypadají moc hezky, ale byla bych moc ráda alespoň za 10 vajec týdně. Kohouta mít asi nebudeme, vadilo by to novým sousedům. Už takhle si před kurníkem vysadili dvoumetrové stromy, aby na kurník neviděli.

13.2.2021 15:06
petr008

XXX.XXX.139.160

Nenesou vám proto, že je zima a mráz. V zimě slepice nenesou normálně. Je to tou zimou. Teď nesou jen chovatelům, kteří mají zateplený kurník a slepice chovají vevnitř. Počkejte ješt týden nebo 2 a uvidít, že nést začnou. Co máte za plemeno?

PS: pokud krmíte granulemi pro nosnice, tak se mají jak na zámku. Dávejte jim ještě písek, ať mají minerály na tvorbu skořápky.

13.2.2021 15:11
katas13

XXX.XXX.35.226

Nenesou už 6 měsíců. Granule nemají jen pšenici a občas kukuřici, teď i nějaké ty minerály. Písek mají ve voliéře dost. Jak psal pan Kafka Velsumky zdrobnělé.

13.2.2021 15:13
Štefan1

XXX.XXX.208.238

katas13 napsal(a):
Děkuji moc. Právě že jsme chtěli přikoupit jiné plemeno, protože nám vůbec nenesou. Ale asi to nebude plemenem, ale špatnou stravou. Máme slípky od června než jsme jim poslatvili kurník byly ubytovaný nouzově pod pergolou a zanášeli na zahradu, domnívám se že nesla jen jedna slípka, ale mohu se plést. Házela jsem jim zrní a měli k dispozici 2000 m2 zahrady. V srpnu se nastěhovali do nového kurníku a od té doby nenesou, před dvěmi měsící tedy snesla jedna slípka asi 2 cm vajíčko. V kurníku mají zrní kolik chtějí (posílám obrázek, máme podobný krmný systém) občas i kukuřici. Zbytky z kuchyně jíst nechtějí ani namočený chléb nebo vločky, některé nežerou ani žížalu.. Teď když je sníh a nemají co na zahradě zobat, tak jsme jim přikoupili vitamíny na snášku, které jim mícháme do mleté kukuřice a to jim strašně chutná. Nevím jestli je překrmujeme nebo mají nedostatek živin? Jinak vypadají moc hezky, ale byla bych moc ráda alespoň za 10 vajec týdně. Kohouta mít asi nebudeme, vadilo by to novým sousedům. Už takhle si před kurníkem vysadili dvoumetrové stromy, aby na kurník neviděli.

Když se vrátím úplně na začátek - uváděli jste, že teplota v kurníku je jenom o 2-3 stupně vyšší než venku - to není v tomto období, když trvale mrzne úplně optimální pro snášku. Kurník je od pohledu velmi pěkný, ale nevím, jestli tam máte elektřinu a jestli jim prodlužejete den svícením. Světlo stimuluje snášku, teplota do toho taky promlouvá a samozřejmě i krmivo. Zkrmování kukuřice (nebo většího podílu kukuřice) není úplně vhodné, kuchyńské zbytky taky úplně ne (i když záleží na složení).

13.2.2021 15:13
jo012810

XXX.XXX.101.35

katas13 napsal(a):
Děkuji moc. Právě že jsme chtěli přikoupit jiné plemeno, protože nám vůbec nenesou. Ale asi to nebude plemenem, ale špatnou stravou. Máme slípky od června než jsme jim poslatvili kurník byly ubytovaný nouzově pod pergolou a zanášeli na zahradu, domnívám se že nesla jen jedna slípka, ale mohu se plést. Házela jsem jim zrní a měli k dispozici 2000 m2 zahrady. V srpnu se nastěhovali do nového kurníku a od té doby nenesou, před dvěmi měsící tedy snesla jedna slípka asi 2 cm vajíčko. V kurníku mají zrní kolik chtějí (posílám obrázek, máme podobný krmný systém) občas i kukuřici. Zbytky z kuchyně jíst nechtějí ani namočený chléb nebo vločky, některé nežerou ani žížalu.. Teď když je sníh a nemají co na zahradě zobat, tak jsme jim přikoupili vitamíny na snášku, které jim mícháme do mleté kukuřice a to jim strašně chutná. Nevím jestli je překrmujeme nebo mají nedostatek živin? Jinak vypadají moc hezky, ale byla bych moc ráda alespoň za 10 vajec týdně. Kohouta mít asi nebudeme, vadilo by to novým sousedům. Už takhle si před kurníkem vysadili dvoumetrové stromy, aby na kurník neviděli.

Vaše krmná dávka není vyvážená, proto vám slepičky nenesou. Nejlépe krmit komletní směs pro slepice a pšenici, jako takový doplněk. Kukuřice, ve větším množství, vám může zapřičit zatloustnutí. Ze své zkušenosti vím že zdrobnělé velsumky v zimě moc neneseou. A pak také záleží z jakého kmenu jsou. Před rokem 1990 v republice byly z. velsumky špičkovými nosnicemi a to téměř ve všech chovech. Jak se otevřely hranice, dovezly se "manekýnky" a se snáškou to šlo z kopce. Je si třeba uvědomit, že slepice nese "zobákem" a to u všech plemen...

13.2.2021 15:14
petr008

XXX.XXX.139.160

A kohouta k nim pořiďte. Podporuje snášku a slepice si obrychtuje. Hejno bez kohouta - . Existují i plemena, která kokrhají potichu, např. Kosovský kokrháč - tam nepoznáte, že kokrhá kohout. Soused bude myslet, že vám jede nnazahradě nějaký stroj. Viz odkaz níže. Pokud tmu to bude vadit, ať se odstěhuje do města nebo do pr.....

https://www.youtube.com/watch?v=_pRmn7nz-1I

13.2.2021 15:18
petr008

XXX.XXX.139.160

Mám zdrobnělého velsumáka 3/4 roku starého a ještě jsem ho neslyšel zakokrhat. Velsumky vám v zimě neponesou, i kdybyste se na hlavu postavila. Malé tělíčko všechnu energii dá na udržení teploty v zimě. Až se najaře oteplí nebudete vědět co s vejci. Mám velsumky staré stejně jako vy, loňské a taky ještě nenesou. Vydržte, uvidíte, že budete spokojená.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2021 15:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

katas13 napsal(a):
Nenesou už 6 měsíců. Granule nemají jen pšenici a občas kukuřici, teď i nějaké ty minerály. Písek mají ve voliéře dost. Jak psal pan Kafka Velsumky zdrobnělé.

Jenom z pšenice a kukuřice neponesou, mají málo živočišných bílkovin. Bez granulí se asi neobejdete.

13.2.2021 15:46
Juraj_Kafka

XXX.XXX.54.2

Nemám klasické hybridy. Mám vlašky, minorky, vyandotky, sumatránky velký a malý, bojovnice tuzo a plus nějaké pokusy.
Mě slepice nesou i malý i velký a zateplenej kurník nemám. Celou dobou mám na ně otevřený jedny dveře, a nesou i hřebenatý a nehřebenatý. Nic nemažu kohoutům už roky. Nic není omrzlého. Jediné co jsem udělal, že jsem celý prosinec od pěti hodin ráno rozsvěcel a krmil. Přikrmuji granule, nebo sypkou. Na večer zrno, a nyní v těch mínus patnáctkách celou kukuřici. Občas dostanou ty zbytky a i to "jedovaté" pečivo, občas dostanou rybí moučku do míchanice z brambor, nebo občas sušený mlíko.. Slepice mají hřebeny jak vlajky a "prdele" zpuštěný až na zem a jedou. Neříkám, že všechny, ale prakticky všechny mladé a něco ze starých. Nyní v době sněhu je mám na dvoře (jižní strana), jinak jsou většinu roku vzadu, kde je sever. Nevim, proč by zdrobnělý velsumky nemohly nést z důvodu, že jsou zdrobnělé. To je jeden blud, další blud je, že kohout podporuje snášku. Tak to by asi musely být v halách s klecovkami i kohouti. Kolik se tu paní zadavatelka dočte ještě bludů?

13.2.2021 15:50
katas13

XXX.XXX.35.226

Ten kohout je krásnej a ten zvuk co vydává ještě lepší. Nevíte prosím vás kde ho sehnat? Teď jsem šla dát slípkám vodu a světe div se po 6ti měsících jedno vejce. Bude to tím Nutrimixem. Chudák slípky měli málo živin. Elektriku tam nemají, večer tam dáváme vyhřátou magnezitku z pece, ale to jim zvýší teplotu v kurníku tak o tři stupně na pár hodin, takže tam mají klidně i - 7 stupňů.

13.2.2021 15:53
Juraj_Kafka

XXX.XXX.54.2

Juraj_Kafka napsal(a):
Nemám klasické hybridy. Mám vlašky, minorky, vyandotky, sumatránky velký a malý, bojovnice tuzo a plus nějaké pokusy.
Mě slepice nesou i malý i velký a zateplenej kurník nemám. Celou dobou mám na ně otevřený jedny dveře, a nesou i hřebenatý a nehřebenatý. Nic nemažu kohoutům už roky. Nic není omrzlého. Jediné co jsem udělal, že jsem celý prosinec od pěti hodin ráno rozsvěcel a krmil. Přikrmuji granule, nebo sypkou. Na večer zrno, a nyní v těch mínus patnáctkách celou kukuřici. Občas dostanou ty zbytky a i to "jedovaté" pečivo, občas dostanou rybí moučku do míchanice z brambor, nebo občas sušený mlíko.. Slepice mají hřebeny jak vlajky a "prdele" zpuštěný až na zem a jedou. Neříkám, že všechny, ale prakticky všechny mladé a něco ze starých. Nyní v době sněhu je mám na dvoře (jižní strana), jinak jsou většinu roku vzadu, kde je sever. Nevim, proč by zdrobnělý velsumky nemohly nést z důvodu, že jsou zdrobnělé. To je jeden blud, další blud je, že kohout podporuje snášku. Tak to by asi musely být v halách s klecovkami i kohouti. Kolik se tu paní zadavatelka dočte ještě bludů?

...

13.2.2021 16:05
petraodlesa

XXX.XXX.38.236

Krmíme granulemi N1 a naklíčenou pšenicí... Zkuste klíčení. Namočit na 24 hodin, pak dvakrát denně propláchnout, až mají malé klíčky, krmit. Vitamín E, enzymy atd. Máme teď stabilně po celou zimu od šesti ( sedmá se stala obětí predátora) čtyři vejce, někdy i pět. Hejno složení: Čtyři hybridy, jedna vlaška, jedna leghorka👍😌 holky se činí. Teplota v chlívku jen málo nad nulou, nepřisvěcujeme.

13.2.2021 16:07
petr008

XXX.XXX.139.160

katas13 napsal(a):
Ten kohout je krásnej a ten zvuk co vydává ještě lepší. Nevíte prosím vás kde ho sehnat? Teď jsem šla dát slípkám vodu a světe div se po 6ti měsících jedno vejce. Bude to tím Nutrimixem. Chudák slípky měli málo živin. Elektriku tam nemají, večer tam dáváme vyhřátou magnezitku z pece, ale to jim zvýší teplotu v kurníku tak o tři stupně na pár hodin, takže tam mají klidně i - 7 stupňů.

Já ho nemám, ale zjistil jsem, že jsem žil v omylu. Myslel jsem že kokrhá potichu, ale asi je to taky akustický nářez. Tak pozor, abyste mě pak neproklel/a .

https://www.youtube.com/watch?v=zLkJaxg-_Ss

13.2.2021 16:08
Juraj_Kafka

XXX.XXX.54.2

katas13 napsal(a):
Ten kohout je krásnej a ten zvuk co vydává ještě lepší. Nevíte prosím vás kde ho sehnat? Teď jsem šla dát slípkám vodu a světe div se po 6ti měsících jedno vejce. Bude to tím Nutrimixem. Chudák slípky měli málo živin. Elektriku tam nemají, večer tam dáváme vyhřátou magnezitku z pece, ale to jim zvýší teplotu v kurníku tak o tři stupně na pár hodin, takže tam mají klidně i - 7 stupňů.

Né přitápět, ale rozsvítit. Vidíte, zase jste svedena na zcestí. Slepicím se nepřitápí. Zaveďte tam normálně přenosnou lampu na kabelu. Stačí, když ji zavěsíte nad krmítko. A od pěti nebo od šesti rána jim tam choďte rozsvěcet. A dejte krmení. Nebo to můžete dělat na večer, ale hrozí , že po náhlém zhasnutí slepice netrefí na hřad a zůstanou nocovat po kurníku. Ráno mají slepice přirozeně hlad a tak hned seskočí a žerou. A když žerou, tak se toho musí využít a dám jim kvalitní stravu. To je důležité podchytit. Holt budete muset začít krmit líp. Slepice, jak už to pár lidí správně řeklo, nese zobákem. Takže přes den kompletku směs pro nosnice a zrno na večer - to je základ. To musí mít denně. Na ty zbytky je zvykejte postupně, je zřejmé, že to v životě neviděly. Občas (čím častěji tím lépe) dejte tvaroh, nebo mléčné zbytky z domácnosti, neplesnivé. A když to občas podané staré suché pečivo zalijete podmáslím nebo mlékem, vylejete na to starší polívku, tak nic nezkazíte. Pozor na přesolená jídla. Jako startovač je dobré také zrno naklíčit. To je vitaminová bomba. Když máte z obchodu odpadní listy z kapusty, nebo čínského zelí kedluben, taky jim to dejte, to si ted v době sněhu budou oštípávat. Kdo má na zahradě kadeřávek, je king. Když takhle budete stále stejně a pravidelně krmit a svítit, uvidíte, že začnou vajíčka zase snášet.

13.2.2021 16:14
katas13

XXX.XXX.35.226

Děkuji všem za názory. Budu jim už kupovat krmivo pro nosnice nebo ten Nutrimix.
A přikoupím k ním buď ještě Velsumky nebo zatím nevím. Leghornky nechci, protože jsou bílé a nad námi pořád lítají Luńáci a jiné dravci, někde jsem četla že jsou snadnou kořistí a navíc mají zvláštní velký hřebínek. Máme malé děti a potřebovala bych něco klidného jako ty Velsumky, jen by se mi líbilo mít dva různé druhy pro pestrost. Toho kohouta ještě zvážim.. Príští prosinec jim zkusim svítit nějakým světlem na baterie. Svícení v lednu a v únoru už není potřeba?

13.2.2021 16:24
petr008

XXX.XXX.139.160

Velsumek je několik barevných druhů, jsou to krásné, klidné slepice stále výborné na snášku, dají se krásně ochočit. Jak říkám, kohouta jsem ještě neviděl zakokrhat, ale mám celkem 6 kohoutů různých plemen, takže možná v tom kraválu zanikl.
Slyšel jsem, že Zdrobnělé Hempšírky prý nesou i v zimě? Potvrdí někdo?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2021 16:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokud by ste sháněla velsumky s nepříbuzným kohoutem,tak bych jich cca 10 měl,loňské a předloňské,kroužkované.Chovám je řadu let a letos přemýšlím o změně...

13.2.2021 17:06
jo012810

XXX.XXX.101.35

Pro Juraje. z. velsumky prostě mají v zimě pauzu. Nevím proč, ale i před rokem 1990, které jinak celou ostatní sezónu nesly velmi pěkná vajíčka v dostatečném množství. Pro petra008. Ano zdrobnělé hempšírky nesou celoročně velmi slušně. V zimě možná i lépe než v létě. A zase záleží na krmeni a ustájení. Měl jsem štěstí, když jsem začínal se zNH, neboť z. velsumky se dostaly do stavu, že jejich snáška šla rapidně dolů. Začínal jsem s pěti výlukovými slepičkami a nekoužkovaným kohoutem, ale z dobrého chovu. Snáška se u mne pohybuje dlouhodobě od 160 do 180 vajec na nosnici a rok. V hmotnostech od 36g do 44g. Líhnu z těch co mají alespoň 39g. Dnes, jako skoro u všech čistokrevných slepic, je potíž se sháněním kvalitních nepříbuzných jedinců a to z chovu, kde se alespoň potlačuje kvokavost. Ročník 2019 byl u mne výjmečný, žádná slepička nekvokala. Jindy se nějá kvočna najde a ta jde šlapat nudle. Sám sice selektuji, ale co si přinesu nepříbuzného, to ukáže až jejich odchov.

13.2.2021 17:19
Asumba

XXX.XXX.46.46

petr008 napsal(a):
Nenesou vám proto, že je zima a mráz. V zimě slepice nenesou normálně. Je to tou zimou. Teď nesou jen chovatelům, kteří mají zateplený kurník a slepice chovají vevnitř. Počkejte ješt týden nebo 2 a uvidít, že nést začnou. Co máte za plemeno?

PS: pokud krmíte granulemi pro nosnice, tak se mají jak na zámku. Dávejte jim ještě písek, ať mají minerály na tvorbu skořápky.

Tak nevím. Zateplen kurnik nemám, slepice tráví spoustu času venku, bude jim cca půl roku, začaly snášet 2 nebo 3 ze 4. Každý den 1, obcas 2 vejce, zdrobněle australky. S oblibou se brodi po bříška ve snehu

...krmim ráno mekkou michanici , večer cele zrno (pšenice 80procent, kukuřice 20), k tomu vápenný grit, roboran, plastin, hlídám vodu, do ni kapka oleje, aby neomrzaly.

Dvě noci po sobě -20, snáší pořád, nechapu a obdivuju..kurnik tvoří cca 2cm dřevo, velká vrstva slámy.

13.2.2021 17:46
miladas

XXX.XXX.185.25

katas13 napsal(a):
Děkuji všem za názory. Budu jim už kupovat krmivo pro nosnice nebo ten Nutrimix.
A přikoupím k ním buď ještě Velsumky nebo zatím nevím. Leghornky nechci, protože jsou bílé a nad námi pořád lítají Luńáci a jiné dravci, někde jsem četla že jsou snadnou kořistí a navíc mají zvláštní velký hřebínek. Máme malé děti a potřebovala bych něco klidného jako ty Velsumky, jen by se mi líbilo mít dva různé druhy pro pestrost. Toho kohouta ještě zvážim.. Príští prosinec jim zkusim svítit nějakým světlem na baterie. Svícení v lednu a v únoru už není potřeba?

Vidím, že jste to ještě nepochopila. Krmivo pro nosnice není to samé jako Nutrimix. Takže krmivo-směs pro nosnice je základní krmení, co nutně potřebují a nutrimix jsou vitamíny a minerály, přídavek ke krmení. Namočené pečivo nebo zbytky z kuchyně přidávejte v menším množství a zamíchejte se směsí pro nosnice, do drbkovité podoby. Voda nesmí nikdy chybět a přisvěcuje se tak, aby měly 16 hodin světlo.

13.2.2021 18:05
katas13

XXX.XXX.35.226

Ano, pochopila. Jen jste asi nečetl všechny mé příspěvky a čím je standartně krmím. Děkuji za reakci.

13.2.2021 18:12
miladas

XXX.XXX.185.25

katas13 napsal(a):
Ano, pochopila. Jen jste asi nečetl všechny mé příspěvky a čím je standartně krmím. Děkuji za reakci.

Znovu jsem si projela Vaše příspěvky a našla jsem tam jen pšenici, trochu kukuřičného šrotu a nutrimix. Je to to samé, jako Vy by jste jedla chleba, rohlíky a multivitamín.

13.2.2021 18:19
petr008

XXX.XXX.139.160

Také se mi nepodařilo roznést mladé slepice na podzim a nenesly celou zimu. V půlce ledna, jak se oteplilo začaly snášet mladé Leghorny a i nějaké to vajíčko od mladých Velsumek tam bylo. Jak minulý týden uhodil ten mráz, tak zase utrum. Ale jak se za týden oteplí neštěkne po tomto vlákně pes. Pokud někomu dobře snáší i teď v zimě, je to tím, že si je dobrým krmením roznesl už na podzim. Taky k tomu potřebují zelené krmení, ale přírodu neošálíš. Nic není dělané na to, aby snášelo a množilo se v zimě a v mrazech.
Chce to trochu trpělivosti a nedělat ukvapené závěry. Ono to přijde. Mladé slepice jsou mladé slepice a čekají jen na to oteplení.

13.2.2021 20:17
Juraj_Kafka

XXX.XXX.54.2

Vkládám krátkou fotoprezentaci velsumek. Je to z holandské skupiny na fb.

https://www.facebook.com/groups/740046246109795/media

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2021 20:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

katas13 napsal(a):
Ano, pochopila. Jen jste asi nečetl všechny mé příspěvky a čím je standartně krmím. Děkuji za reakci.

Souhlas s miladas, nepochopila. Taky jsem přečetla všechny vaše příspěvky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2021 20:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

katas13 napsal(a):
Děkuji moc. Právě že jsme chtěli přikoupit jiné plemeno, protože nám vůbec nenesou. Ale asi to nebude plemenem, ale špatnou stravou. Máme slípky od června než jsme jim poslatvili kurník byly ubytovaný nouzově pod pergolou a zanášeli na zahradu, domnívám se že nesla jen jedna slípka, ale mohu se plést. Házela jsem jim zrní a měli k dispozici 2000 m2 zahrady. V srpnu se nastěhovali do nového kurníku a od té doby nenesou, před dvěmi měsící tedy snesla jedna slípka asi 2 cm vajíčko. V kurníku mají zrní kolik chtějí (posílám obrázek, máme podobný krmný systém) občas i kukuřici. Zbytky z kuchyně jíst nechtějí ani namočený chléb nebo vločky, některé nežerou ani žížalu.. Teď když je sníh a nemají co na zahradě zobat, tak jsme jim přikoupili vitamíny na snášku, které jim mícháme do mleté kukuřice a to jim strašně chutná. Nevím jestli je překrmujeme nebo mají nedostatek živin? Jinak vypadají moc hezky, ale byla bych moc ráda alespoň za 10 vajec týdně. Kohouta mít asi nebudeme, vadilo by to novým sousedům. Už takhle si před kurníkem vysadili dvoumetrové stromy, aby na kurník neviděli.

A v červnu byly jak staré? Tahle informace mi unikla.

13.2.2021 20:28
Juraj_Kafka

XXX.XXX.54.2

jo012810 napsal(a):
Pro Juraje. z. velsumky prostě mají v zimě pauzu. Nevím proč, ale i před rokem 1990, které jinak celou ostatní sezónu nesly velmi pěkná vajíčka v dostatečném množství. Pro petra008. Ano zdrobnělé hempšírky nesou celoročně velmi slušně. V zimě možná i lépe než v létě. A zase záleží na krmeni a ustájení. Měl jsem štěstí, když jsem začínal se zNH, neboť z. velsumky se dostaly do stavu, že jejich snáška šla rapidně dolů. Začínal jsem s pěti výlukovými slepičkami a nekoužkovaným kohoutem, ale z dobrého chovu. Snáška se u mne pohybuje dlouhodobě od 160 do 180 vajec na nosnici a rok. V hmotnostech od 36g do 44g. Líhnu z těch co mají alespoň 39g. Dnes, jako skoro u všech čistokrevných slepic, je potíž se sháněním kvalitních nepříbuzných jedinců a to z chovu, kde se alespoň potlačuje kvokavost. Ročník 2019 byl u mne výjmečný, žádná slepička nekvokala. Jindy se nějá kvočna najde a ta jde šlapat nudle. Sám sice selektuji, ale co si přinesu nepříbuzného, to ukáže až jejich odchov.

Pro barevnýho kohouta: Já si je kvůli Vám snad pořídím

13.2.2021 20:37
katas13

XXX.XXX.35.226

Dobře, poraďte mi prosím vás. Nevím z čeho se skládá směs krmiva pro nosnice. Jen otázka, kdyby nebyla směs pro nosnice, čím jiným byste prosím vás krmila? Nebo čím byste doplnila nebo nahradila tu pšenici, kukuřici a nutrimix? Teď v zimě je to asi něco jiného, ale v ostatních ročních období, by to mělo stačit, když mají k dispozici velký pozemek s jedlým trávníkem, kde je spoustu bylin a zeleniny a hmyzu. Nebo se pletu?

13.2.2021 20:47
katas13

XXX.XXX.35.226

Nevím jak jsou staré, ale do světa měli jít dříve, pořád jsme to nějak odkládali kvůli tomu kurníku. Máme je od dobrého chovatele, který je kamarád mého táty. Když jsme je dostali tak už jedna nesla. Mají na noze kroužek, ale nevím jestli se tam dá dopátrat jak jsou staré, nerozumím chovům, nikdy jsem se o to nezajímala. Jen jsme chtěli nějaké zvířátko pro děti a užitkovost zároveń

13.2.2021 20:57
Štefan1

XXX.XXX.208.238

katas13 napsal(a):
Dobře, poraďte mi prosím vás. Nevím z čeho se skládá směs krmiva pro nosnice. Jen otázka, kdyby nebyla směs pro nosnice, čím jiným byste prosím vás krmila? Nebo čím byste doplnila nebo nahradila tu pšenici, kukuřici a nutrimix? Teď v zimě je to asi něco jiného, ale v ostatních ročních období, by to mělo stačit, když mají k dispozici velký pozemek s jedlým trávníkem, kde je spoustu bylin a zeleniny a hmyzu. Nebo se pletu?

Nepletete se.

Pokud ovšem chcete po slepicích vajíčka i v zimě, musíte jim proto vytvořit podmínky a to krmivo je základ. No a úplně nejjednodušší je podávat směs pro nosnice. Krmný režim tak, jak ho tady popsal, myslím Juraj Kafka. Ráno směs pro nosnice jako základ s případným nějakým přídavkem třeba řepy, mrkve, kuch. zbytků ..., navečer pšenici.

Já taky prodlužuji den - slepice přirozeně snáží, když jsou dny dlouhé - světlo stimuluje ovulaci a tvrobu vajec - takže ráno v 5:00 rozsvítím, večer se přirozeně stmívá, slepice si sednou a nepřekvapí je tma někde na zemi. Je taky dobré, pokud v kurníku nemrzne. Pokud mrzne, jde, podle mých zkušeností, snáška výrazně dole.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2021 21:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

katas13 napsal(a):
Dobře, poraďte mi prosím vás. Nevím z čeho se skládá směs krmiva pro nosnice. Jen otázka, kdyby nebyla směs pro nosnice, čím jiným byste prosím vás krmila? Nebo čím byste doplnila nebo nahradila tu pšenici, kukuřici a nutrimix? Teď v zimě je to asi něco jiného, ale v ostatních ročních období, by to mělo stačit, když mají k dispozici velký pozemek s jedlým trávníkem, kde je spoustu bylin a zeleniny a hmyzu. Nebo se pletu?

Juraj Kafka poradil.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2021 21:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

katas13 napsal(a):
Nevím jak jsou staré, ale do světa měli jít dříve, pořád jsme to nějak odkládali kvůli tomu kurníku. Máme je od dobrého chovatele, který je kamarád mého táty. Když jsme je dostali tak už jedna nesla. Mají na noze kroužek, ale nevím jestli se tam dá dopátrat jak jsou staré, nerozumím chovům, nikdy jsem se o to nezajímala. Jen jsme chtěli nějaké zvířátko pro děti a užitkovost zároveń

Já se ptala jenom proto, jestli nebyly v červnu moc mladé. To asi ne, je to krmením.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2021 21:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

katas13 napsal(a):
Dobře, poraďte mi prosím vás. Nevím z čeho se skládá směs krmiva pro nosnice. Jen otázka, kdyby nebyla směs pro nosnice, čím jiným byste prosím vás krmila? Nebo čím byste doplnila nebo nahradila tu pšenici, kukuřici a nutrimix? Teď v zimě je to asi něco jiného, ale v ostatních ročních období, by to mělo stačit, když mají k dispozici velký pozemek s jedlým trávníkem, kde je spoustu bylin a zeleniny a hmyzu. Nebo se pletu?

https://eshop.zooarcha.cz/nosnice-klasik-sypka-10-kg/

13.2.2021 23:27
reznade

XXX.XXX.216.38

katas13 napsal(a):
Ten kohout je krásnej a ten zvuk co vydává ještě lepší. Nevíte prosím vás kde ho sehnat? Teď jsem šla dát slípkám vodu a světe div se po 6ti měsících jedno vejce. Bude to tím Nutrimixem. Chudák slípky měli málo živin. Elektriku tam nemají, večer tam dáváme vyhřátou magnezitku z pece, ale to jim zvýší teplotu v kurníku tak o tři stupně na pár hodin, takže tam mají klidně i - 7 stupňů.

já si myslím že i přibývajícím světlem, když se nepřisvicuje tak se slepice hodně roznáší právě v únoru...

13.2.2021 23:44
reznade

XXX.XXX.216.38

Taky mám nezateplený kurník a nepřisvicuju (letos to chci změnit). Nedávno se mi roznesla Sasexka a za 17 dní dala 13 vajíček, posledně 6 v řadě. Já jsem pro středně těžká plemena, ještě chci pořídit Maransky a Velsumky velké ve štříbrném rázu jestli to někdo v česku ovšem chová. Jinak mi teď ještě dobře nese hybrid GreenShall.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2021 09:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

reznade napsal(a):
já si myslím že i přibývajícím světlem, když se nepřisvicuje tak se slepice hodně roznáší právě v únoru...

Ale musí mít z čeho. KD zadavatelky je v této podobě nedostatečná.

14.2.2021 09:12
začátek

XXX.XXX.4.22

Mám zdrobnělé velsumky sk5ks . rk5ks ok.10ks. Zděný kurník venku dnes -15 v kurníku +2 a nesou 10ks vajec v průměru.Krmim pšenici,oves a N1 míchám (míra je hrnek) pšeničného šrotu ¨-3 ,n1 -4,1 hrnek šrotované kukuřice.(šrotuju asi na hrubost zadinku)Maj společnost ještě 50ks dalších slepic,momentálně je všechno pohromadě,zavřeno v kurníku 10x5m,, Jinak jednou týdně dostanou namočené pečivo a co chalupa dá.,skořápky sem tam dám i konzervu psí 1200g na 20 ks.TU nejlacinější v akci,nedávat psúm. Celkem mi hejno momentálně snáší 32-45 vajíček.70ks -10 kohoutů.

14.2.2021 09:59
petr008

XXX.XXX.139.160

Jak žerou ten oves? Slepice a oves?

14.2.2021 10:16
začátek

XXX.XXX.4.22

Ano žerou oves jako slámu.Jinak je důležitá hlavně voda stále přístupná nezamrzlá, ale já i přisvicuji od 4,00 do 17,00. sběr vajec 8,30h

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2021 11:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

katas13 napsal(a):
Dobře, poraďte mi prosím vás. Nevím z čeho se skládá směs krmiva pro nosnice. Jen otázka, kdyby nebyla směs pro nosnice, čím jiným byste prosím vás krmila? Nebo čím byste doplnila nebo nahradila tu pšenici, kukuřici a nutrimix? Teď v zimě je to asi něco jiného, ale v ostatních ročních období, by to mělo stačit, když mají k dispozici velký pozemek s jedlým trávníkem, kde je spoustu bylin a zeleniny a hmyzu. Nebo se pletu?

Pokud chcete chovat slepice jako divokou zvěř, pak asi ano, ale pak budete mít pár vajec do roka, protože divoký kur taky snese jen tolik, kolik stačí na rozmnožení. Pokud chcete mít vejce pořád, je třeba prostě krmit. Jak uvedeno výše, z rohlíků, chleba a multivitamínů sice přežijete, ale..... Přečtěte si, z čeho je směs pro nosnice vyrobená, nemusíte ji kupovat, pokud si jí vyrobíte z uvedených zrnin a dalších složek. Možná se vám to nelíbí, možná jste měla jinou představu, ale pouze ze pšenice a v létě volného výběhu na trávě vám slepice ponesou jen ze zoufalství. Stále platí ověřené pořekadlo, že slepice nese zobákem, je to stejné jako "dej krávě do držky, ona ti dá do dížky. Je to jednoduché.

14.2.2021 12:10
petr008

XXX.XXX.139.160

Máte naprostou pravdu a určitě s vámi nechci polemizovat, ale za mého dětství žádné krmné směsi na dědině neexistovaly, slepice jiné krmení než pšenici neznaly, pásly se volně na zahradě a semo tamo nějaké kuchyňské zbytky nebo střeva ze zabitých králíků a vajec jsme měli pro 6-ti člennou rodinu vždycky dost. Chovali jsme kolem 10 slepic a byly to hybridky.
Tak nevím, jestli to tehdy byly nějaké uvědomělé soudružky s politickou průpravou z drůbežárny, jak mají plnit tříletý plán...? Ten socík měl něco do sebe i ty slepice více snášely.
Tady ta západní kapitalistická buržoazně-dekadentní plemena starý Lysenko se musí v hrobě obracet...

14.2.2021 12:11
honzapm

XXX.XXX.134.34

Přece si stačí zopakovat Desatero kloačích přikázání.
Viz. hned Přikázání první.

1. Krm a bude ti nakladeno.

Ještě bych doplnil
1.a Odčervi a budeš mít odčerveno.
1.b Sviť a budeš mít rozsvíceno.

Ámen.

(teď někdo na FCB nabízel krásného koh. zdr. Vels. koro. vln. "za ovoce pro děti",
nemusím dodávat, že jsem málem došel do té garage pro pár prošlých kompotů,
ale nakonec jsem se jen otočil na 2. bok - rozmyslel jsem si to - nemohu mít vše)

14.2.2021 12:14
honzapm

XXX.XXX.134.34

petr008 napsal(a):
My máme Leghorny a super nesou i v mrazu do -5 *C a mají nezateplený kurník. Ale nejvíce nesou ty obyč. nosné hybridy, které prodává každá drůbežárna. Znám pána, který kupuje v drůbežárně roční slepice za 45 Kč, které si doma pokrmí a prý mu ještě rok nesou jako divé. Po roce je zabije na maso a celý cyklus opakuje a je max. spokojený. Holt staří praktici...

Sterilní, vzorně posekaný trávník. Zelený. Plný jílku vytrvalého.
To jsou hybridky.

Remízky, louky, byliny, květnice. Plné barev a rozmanitosti.
To jsou plemena.

Plemena jsou dědictví. Rozmanitost. Radost. Úcta a úloha.

Holt staří chovatelé...

14.2.2021 12:17
petr008

XXX.XXX.139.160

Je vidět, že máte blízko k západním hranicím - jste indoktrinovaný.
Chtělo by to ve vašem případě trochu toho Makarenka, abyste pochopil, že v uniformitě je pravá krása a ideologická slast.

14.2.2021 12:41
bery25

XXX.XXX.213.118

petr008 napsal(a):
Je vidět, že máte blízko k západním hranicím - jste indoktrinovaný.
Chtělo by to ve vašem případě trochu toho Makarenka, abyste pochopil, že v uniformitě je pravá krása a ideologická slast.

makarenko,makarenko,to je ten učit sa,učit sa,učit sa

14.2.2021 12:47
petr008

XXX.XXX.139.160

Také vás zanedbávali - máte v tom hokej. Ten váš citát je od teoretika V.I. Věčného.
Makarenko vynalezl vysoce praktické metody učení...
Doporučuji doplnit vzdělání, ale ne v současném školství.

14.2.2021 13:00
bery25

XXX.XXX.213.118

petr008 napsal(a):
Také vás zanedbávali - máte v tom hokej. Ten váš citát je od teoretika V.I. Věčného.
Makarenko vynalezl vysoce praktické metody učení...
Doporučuji doplnit vzdělání, ale ne v současném školství.

joj

14.2.2021 14:04
katas13

XXX.XXX.38.139

Přečetla jsem si složení krmiva pro nosnice a mohu říct, že je tam toho tolik, ani nevím co si pod tím představit. Například E3 Kobalt (Bis(uhličitan), tris(hydroxid)kobaltnatý monohydrát) fytáza EC, E161g Kantaxantin. Připadá mi to jak nějaká chemie, které nebude dvakrát nejzdravější. Ráda bych měla zdravé vajíčka a proto bych ráději krmila tím přirozeným, než směsí. Dříve se směsí přece nekrmilo, zdá se mi to jako marketingový tah. Chceš vejce? Kup si směs, nic jiného neexistuje. Zdá se mi to hloupost. Určitě máte pravdu, že směs na vejce funguje, ale nemyslím si že je to jediná možnost, jak mít zdravé slepice a trochu vajec. Nepotřebuji mít stroje na vejce, jen aby občas snesla. Chápu že teď v zimě je to něco jiného, jak píšete světlo, teplo. Já se bavím celoročně. Nevadí mi že přes zimu neponesou, nebo jen trochu. Bavím se čím to je, že od srpna mi nenesou. Parazity nemají. Jestli je to opravdu tou stravou, tak mi to hlava nebere. Můj táta je chovatel, vím čím krmí slepice - pšenice, kukuřice, šlupky od brambor jim vaří často, zelený, žížaly. Nedělá z toho vědu, směsi nekupuje a vejce má. Je to stará škola je mu 75 let, jak to má zažitý z dětsví, tak v tom zřejmně pokračuje. Ještě mě napadá jestli nemají holky strach z predátorů, často vidím u kurníku lišku, za plotem jsou vlci, nad námi pořád lítají dravci. V noci jsem tu viděla i jezevce

14.2.2021 14:38
mini

XXX.XXX.21.178

Ak chcete iba vajcia tak na to je hybrid. Choval so rôzne plemena vždy rovnakým spôsobom: pšenica stále v zásobníku, ak nie je sneh tak majú výbeh na záhrade, šrot (pšenica, jačmeň, ovos, kukurica, Nutrimix) iba ráno, zbytky z kuchyne, vaječné škrupiny, grit. V lete sú často iba na pšenici, Smesku pre nosnice do šrotu pridávam iba ak je potrebné zvýšiť nosivosť napr. pred Vianocami. Znášku mám cca 70%, samozrejme každá nosnica má pauzy. Nosnice chované na smeske, tak také vajcia si kúpim aj v hypermarkete.

14.2.2021 14:40
petr008

XXX.XXX.139.160

Jenom Vás upozorňuji, že všechny ty prvky, které jste uvedla, že jsou obsaženy v té směsi potřebuje i lidské tělo, takže za tím nehledejte "nějakou nezdravou chemii." Jako biochemik vás mohu ubezpečit, že prvky a vitaminy, které jsou tam obsaženy nikterak negativně neovlivní vaše zdraví.
Dále vězte, že všechna hosp zvířata parazity mají, takže i Vaše slepice. Nakazí se např. z oněch žížal. Tělo se s tím v rámci možností vyrovná, ale pokud odčervíte, opět to slepicím pouze prospěje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2021 14:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

katas13 napsal(a):
Přečetla jsem si složení krmiva pro nosnice a mohu říct, že je tam toho tolik, ani nevím co si pod tím představit. Například E3 Kobalt (Bis(uhličitan), tris(hydroxid)kobaltnatý monohydrát) fytáza EC, E161g Kantaxantin. Připadá mi to jak nějaká chemie, které nebude dvakrát nejzdravější. Ráda bych měla zdravé vajíčka a proto bych ráději krmila tím přirozeným, než směsí. Dříve se směsí přece nekrmilo, zdá se mi to jako marketingový tah. Chceš vejce? Kup si směs, nic jiného neexistuje. Zdá se mi to hloupost. Určitě máte pravdu, že směs na vejce funguje, ale nemyslím si že je to jediná možnost, jak mít zdravé slepice a trochu vajec. Nepotřebuji mít stroje na vejce, jen aby občas snesla. Chápu že teď v zimě je to něco jiného, jak píšete světlo, teplo. Já se bavím celoročně. Nevadí mi že přes zimu neponesou, nebo jen trochu. Bavím se čím to je, že od srpna mi nenesou. Parazity nemají. Jestli je to opravdu tou stravou, tak mi to hlava nebere. Můj táta je chovatel, vím čím krmí slepice - pšenice, kukuřice, šlupky od brambor jim vaří často, zelený, žížaly. Nedělá z toho vědu, směsi nekupuje a vejce má. Je to stará škola je mu 75 let, jak to má zažitý z dětsví, tak v tom zřejmně pokračuje. Ještě mě napadá jestli nemají holky strach z predátorů, často vidím u kurníku lišku, za plotem jsou vlci, nad námi pořád lítají dravci. V noci jsem tu viděla i jezevce

Protože je nekrmíte. Psalo vám to tady více lidí, zatím marně.

14.2.2021 15:01
lydie

XXX.XXX.168.107

katas13 napsal(a):
Přečetla jsem si složení krmiva pro nosnice a mohu říct, že je tam toho tolik, ani nevím co si pod tím představit. Například E3 Kobalt (Bis(uhličitan), tris(hydroxid)kobaltnatý monohydrát) fytáza EC, E161g Kantaxantin. Připadá mi to jak nějaká chemie, které nebude dvakrát nejzdravější. Ráda bych měla zdravé vajíčka a proto bych ráději krmila tím přirozeným, než směsí. Dříve se směsí přece nekrmilo, zdá se mi to jako marketingový tah. Chceš vejce? Kup si směs, nic jiného neexistuje. Zdá se mi to hloupost. Určitě máte pravdu, že směs na vejce funguje, ale nemyslím si že je to jediná možnost, jak mít zdravé slepice a trochu vajec. Nepotřebuji mít stroje na vejce, jen aby občas snesla. Chápu že teď v zimě je to něco jiného, jak píšete světlo, teplo. Já se bavím celoročně. Nevadí mi že přes zimu neponesou, nebo jen trochu. Bavím se čím to je, že od srpna mi nenesou. Parazity nemají. Jestli je to opravdu tou stravou, tak mi to hlava nebere. Můj táta je chovatel, vím čím krmí slepice - pšenice, kukuřice, šlupky od brambor jim vaří často, zelený, žížaly. Nedělá z toho vědu, směsi nekupuje a vejce má. Je to stará škola je mu 75 let, jak to má zažitý z dětsví, tak v tom zřejmně pokračuje. Ještě mě napadá jestli nemají holky strach z predátorů, často vidím u kurníku lišku, za plotem jsou vlci, nad námi pořád lítají dravci. V noci jsem tu viděla i jezevce

http://www.centrumkrmiv.cz/post/jak-krmit-nosnice-8/?p=35



zkusila jste si o té " chemii " něco dohledat ?

Např. jen v rychlosti...

https://chlebasesoli.cz/superpecivo/



https://www.vetweb.cz/krmne-enzymy-ve-vyziv-drubeze/


Proto pokud jíme velké množství celozrnných obilovin, luštěnin či semen a ořechů, měli bychom být opatrní a vědět, jak ji odbourávat. A protože je příroda dokonalá, semena a zrna, obsahují i enzym(jmenuje se fytáza), který umí tuto kyselinu štěpit. Aby tento enzym mohl účinkovat, potřebuje teplo, vlhko a čas. Kyselina fytinová se tedy rozštěpí pokud semena či zrna klíčíme, pokud pečeme stoletími ověřený chléb z kvasu, který kyne (kvasí) mnohem déle než z droždí nebo pokud tyto potraviny vaříme a hlavně necháme přes noc před vařením máčet.
.................................................................................................................................

Otec chová žížaly pro slepice uměle? Pokud ne, zřejmě jim v zimě živočišnou bílkovinu dodává jiným způsobem. Možná byste se měla informovat u něj, pokud na rozdíl od vás " vejce má ". Myslím, že zde nebude nikdo schopen vám poradit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2021 15:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

lydie napsal(a):
http://www.centrumkrmiv.cz/post/jak-krmit-nosnice-8/?p=35



zkusila jste si o té " chemii " něco dohledat ?

Např. jen v rychlosti...

https://chlebasesoli.cz/superpecivo/



https://www.vetweb.cz/krmne-enzymy-ve-vyziv-drubeze/


Proto pokud jíme velké množství celozrnných obilovin, luštěnin či semen a ořechů, měli bychom být opatrní a vědět, jak ji odbourávat. A protože je příroda dokonalá, semena a zrna, obsahují i enzym(jmenuje se fytáza), který umí tuto kyselinu štěpit. Aby tento enzym mohl účinkovat, potřebuje teplo, vlhko a čas. Kyselina fytinová se tedy rozštěpí pokud semena či zrna klíčíme, pokud pečeme stoletími ověřený chléb z kvasu, který kyne (kvasí) mnohem déle než z droždí nebo pokud tyto potraviny vaříme a hlavně necháme přes noc před vařením máčet.
.................................................................................................................................

Otec chová žížaly pro slepice uměle? Pokud ne, zřejmě jim v zimě živočišnou bílkovinu dodává jiným způsobem. Možná byste se měla informovat u něj, pokud na rozdíl od vás " vejce má ". Myslím, že zde nebude nikdo schopen vám poradit.

Kdo má uši k slyšení, slyš. Kdo prostě slyšet nechce, neuslyší, ikdybychom mu hulákali slabiku po slabice do ucha. Nechť si paní krmí pšenicí a travním výběhem, sem tam najde nějaké to vejce a nepokládá dotazy, na které vlastně odpověď slyšet nechce. Protože ti/ty, co u nich pojem "směs"=chemie a Ečka, jsou v tomto ztraceni.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2021 16:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na začátku této sáhodlouhé diskuze bylo uvedeno,že tazatelka chce pořídit i jiné plemeno,které by snášelo i v zimě...asi jakékoli těžší plemeno nebo hybrid.Velsumky přes zimu prostě nesnášejí,i když jsou na směsi a mají zateplený kurník...

14.2.2021 16:15
bery25

XXX.XXX.213.118

katas13 napsal(a):
Přečetla jsem si složení krmiva pro nosnice a mohu říct, že je tam toho tolik, ani nevím co si pod tím představit. Například E3 Kobalt (Bis(uhličitan), tris(hydroxid)kobaltnatý monohydrát) fytáza EC, E161g Kantaxantin. Připadá mi to jak nějaká chemie, které nebude dvakrát nejzdravější. Ráda bych měla zdravé vajíčka a proto bych ráději krmila tím přirozeným, než směsí. Dříve se směsí přece nekrmilo, zdá se mi to jako marketingový tah. Chceš vejce? Kup si směs, nic jiného neexistuje. Zdá se mi to hloupost. Určitě máte pravdu, že směs na vejce funguje, ale nemyslím si že je to jediná možnost, jak mít zdravé slepice a trochu vajec. Nepotřebuji mít stroje na vejce, jen aby občas snesla. Chápu že teď v zimě je to něco jiného, jak píšete světlo, teplo. Já se bavím celoročně. Nevadí mi že přes zimu neponesou, nebo jen trochu. Bavím se čím to je, že od srpna mi nenesou. Parazity nemají. Jestli je to opravdu tou stravou, tak mi to hlava nebere. Můj táta je chovatel, vím čím krmí slepice - pšenice, kukuřice, šlupky od brambor jim vaří často, zelený, žížaly. Nedělá z toho vědu, směsi nekupuje a vejce má. Je to stará škola je mu 75 let, jak to má zažitý z dětsví, tak v tom zřejmně pokračuje. Ještě mě napadá jestli nemají holky strach z predátorů, často vidím u kurníku lišku, za plotem jsou vlci, nad námi pořád lítají dravci. V noci jsem tu viděla i jezevce

ja použivam bielkovinovy koncentrat s psenicou a kukuricou,jednoduche a vajicok je dost,a su už koncentraty bez GMO,ked ma niekto predsudky.

14.2.2021 16:24
bery25

XXX.XXX.213.118

petr008 napsal(a):
Také vás zanedbávali - máte v tom hokej. Ten váš citát je od teoretika V.I. Věčného.
Makarenko vynalezl vysoce praktické metody učení...
Doporučuji doplnit vzdělání, ale ne v současném školství.

pane ja som chodil do školy v dobe,ked som mal povinny jazyk rusky a ukrajinsky,a ked počujem slova ako stalin,brežnev,makarov a slavny lenin tak mi vstavaju vlasy a neberte to tak važne,nahodou dnesne skolstvo je super,uči mi tam aj žena

14.2.2021 17:58
petr008

XXX.XXX.139.160

Dnešní učitelky jsou vesměs špatné soudružky. Vím o čem mluvím. Opravdovou údernici mezi nimi už dávno nenajdeš. Užitkovost žádná, jatečná výtěžnost - škoda slov....
O slepicích nevědí zhola nic a vejce už od nich nedostaneš ani na Velikonoce.
Zbytečně přešlechtěné, odraz západního civilizačního úpadku.
Dekadence se tomu říkalo za mých mladých let.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2021 20:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na začátku této sáhodlouhé diskuze bylo uvedeno,že tazatelka chce pořídit i jiné plemeno,které by snášelo i v zimě...asi jakékoli těžší plemeno nebo hybrid.Velsumky přes zimu prostě nesnášejí,i když jsou na směsi a mají zateplený kurník...

Do prkýnka, při KD, kterou zadavatelka uvádí, nebude snášet nic a nikdy!

14.2.2021 22:52
ladd

XXX.XXX.171.23

Nic proti směsi, naopak. Ale krmíval jsem ráno vařené brambory, strouhaná řepa, ječný šrot. Večer celá pšenice. + sem tam zbytky (když nebylo prase) + prakticky neomezený zelený výběh. V zimě trocha kukuřice v klasech na vyzobáni. Zateplený kurník, nepřisvěcoval jsem. Kolem Vánoc sem tam vajíčko, jak se začal prodlužovat den, tak se roznesly a nesly do podzimního pelicháni. Když pak na jaře a v létě mohly do louky, tak bylo vajec tolik, že jsme je pravidelně prodávali. Bez směsi, z pšenice, brambor a řepy + co si našly.

14.2.2021 23:32
lydie

XXX.XXX.168.107

Každý si může krmit jak chce... jen by se potom neměl divit, že má vajec pomálu. Taky převážnou část roku kupovanými směsmi nekrmíme.
Směsi si mícháme sami... pastva, řepa, dýně, ovoce, ořechy , pšeničný, kukuřičný, hrachový, slunečnicový šrot, pokud je i ječný, přidáme ho část také. + plastin + živočišná bílkovina ( maso, mléčné výrobky..) pokud zbyde pečivo dostanou ho také.

14.2.2021 23:39
reznade

XXX.XXX.216.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale musí mít z čeho. KD zadavatelky je v této podobě nedostatečná.

taky nekrmím plnohodnotnou kupovanou směsí, obiloviny kupuji zvlášt, mýchám si směs i pro kozu a přídavek vitamínů a minerálů přidávám hlavně v podobě nutrimixu...

14.2.2021 23:43
reznade

XXX.XXX.216.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na začátku této sáhodlouhé diskuze bylo uvedeno,že tazatelka chce pořídit i jiné plemeno,které by snášelo i v zimě...asi jakékoli těžší plemeno nebo hybrid.Velsumky přes zimu prostě nesnášejí,i když jsou na směsi a mají zateplený kurník...

četla jsem že velké Velsumky snášejí hojně i v zimě,...

14.2.2021 23:51
reznade

XXX.XXX.216.38

katas13 napsal(a):
Dobře, poraďte mi prosím vás. Nevím z čeho se skládá směs krmiva pro nosnice. Jen otázka, kdyby nebyla směs pro nosnice, čím jiným byste prosím vás krmila? Nebo čím byste doplnila nebo nahradila tu pšenici, kukuřici a nutrimix? Teď v zimě je to asi něco jiného, ale v ostatních ročních období, by to mělo stačit, když mají k dispozici velký pozemek s jedlým trávníkem, kde je spoustu bylin a zeleniny a hmyzu. Nebo se pletu?

Kukuřice bych dávala jen v zimě a ne moc. Doplnila bych extrahovaný sójový šrot.

15.2.2021 00:09
lydie

XXX.XXX.168.107

Tak já už nevím...

Obiloviny:



Nejbežněji krmenou obilovinou u drůbeže je pšenice, pak kukuřice. Ale pouze na pšenici a kukuřici, vaše slepice nebudou zdravé a spokojeně snášet krásná žlutá vajíčka! je zapotřebí namíchat nutričně plnohodnotnější komponenty.

Příklad namíchané obilné směsi:

50% pšenice
30% kukuřice
20% nahý oves, tritikale, otruby, ječný šrot atd.

Jako doplněk:

min. – vit. směs (Plastin, Roboran, Konvit, NutriMix atd.)
vápenný grit nonstop k dispozici
šťavnaté krmivo (brambory, mrkev, jablko) a zelená píce (jetel, kopřivy, ptačinec)

1) Pšenice
• Tato obilovina je základní a nejpřirozenější součástí krmné dávky.
• Vnáší nejen energii, ale i určitou nezanedbatelnou část bílkovin.
• Drůbež pšenici dobře přijímá.
• Je možné zkrmování jak celého zrna, tak i drceného, nebo pšeničného šrotu.
• Může činit 60 – 80% krmné směsi.

2) Kukuřice
• Je vhodnou a zcela přirozenou součástí krmných směsí a dávek pro nosnice.
• V malém množství se může podávat od jara do podzimu. V zimních měsících je vhodné dávku zvýšit.
• Vnáší vysoký podíl energie, ale je chudší na bílkoviny a aminokyseliny.
• Pakliže velkou část krmení vašich nosnic tvoří kukuřice, je potřeba zahrnout ještě bílkovinné krmení.
• Vhodná kombinace s pšenicí.
• Obsahuje přírodní barviva- xantofyly, které pozitivně zbarvují žloutky.
• Zkrmuje se drcená, šrotovaná, nebo v zimě pro dospělé nosnice celá zrna.


zdroj. http://www.centrumkrmiv.cz/post/jak-krmit-nosnice-8/?p=35


V zrnech kukuřice je 86 % sušiny, 3 350kcal/kg metabolizovatelné energie, dále hrubý protein: 7,5 %. Z aminokyselin jsou zastoupeny metionin: 0,18 %, cystein: 0,18 %, lysin: 0,24 %, tryptofan: 0,07 %, treonin: 0,29 %. Kukuřičná zrna obsahují i tuk: 3,5 %, hrubá vláknina je zastoupena 1,9 %, popel 1,1 %. Z minerálních látek jsou v kukuřici především vápník, fosfor, železo, draslík, hořčík, zinek, mangan a selen. Z vitaminů je zajímavý obsah vitaminu A a B. (Zdroj: Amy Batal a Nick Dale, University of Georgia.)

15.2.2021 14:30
katas13

XXX.XXX.32.40

Děkuji moc všem za pomoc

15.2.2021 17:16
Štefan1

XXX.XXX.208.238

ladd napsal(a):
Nic proti směsi, naopak. Ale krmíval jsem ráno vařené brambory, strouhaná řepa, ječný šrot. Večer celá pšenice. + sem tam zbytky (když nebylo prase) + prakticky neomezený zelený výběh. V zimě trocha kukuřice v klasech na vyzobáni. Zateplený kurník, nepřisvěcoval jsem. Kolem Vánoc sem tam vajíčko, jak se začal prodlužovat den, tak se roznesly a nesly do podzimního pelicháni. Když pak na jaře a v létě mohly do louky, tak bylo vajec tolik, že jsme je pravidelně prodávali. Bez směsi, z pšenice, brambor a řepy + co si našly.

Neomezený výběh funguje hodně dobře, malinký problém je v tom, že málokdo ho má a taky slepice v něm jsou více vystavené útokům predátorů. Vždy je to něco za něco.

Taky jsem to praktikoval a když mi sousedovic pes zakousnul slepici, ve voleti měla hrst brouků - takže kvalitní bílkovinná strava. Když mi neznámý pes zakousnul najednou 7 slepic, tak jsem neomezený výběh zrušil.

Samozřejmě ten výběh v zimě nefunguje, to je třeba živiny dodat krmivem - ale to tu už bylo řečeno mockrát. Když nenakrmíte, budete mít to sem-tam vajíčko.

15.2.2021 19:02
ladd

XXX.XXX.171.23

Štefan1 napsal(a):
Neomezený výběh funguje hodně dobře, malinký problém je v tom, že málokdo ho má a taky slepice v něm jsou více vystavené útokům predátorů. Vždy je to něco za něco.

Taky jsem to praktikoval a když mi sousedovic pes zakousnul slepici, ve voleti měla hrst brouků - takže kvalitní bílkovinná strava. Když mi neznámý pes zakousnul najednou 7 slepic, tak jsem neomezený výběh zrušil.

Samozřejmě ten výběh v zimě nefunguje, to je třeba živiny dodat krmivem - ale to tu už bylo řečeno mockrát. Když nenakrmíte, budete mít to sem-tam vajíčko.

Jak už jsem psal, nejsem proti směsi, naopak. Hlavně při odchovu. Reagoval jsem na názory, že slepice nosného plemene dá bez směsi jen sem tam vajíčko a to i během vegetačního období.
Na důchod se chci k drůbeži vrátit. Počítám s pouštěním do louky. Mít to zavřený jen na dvoře by mě nebavilo.

16.2.2021 18:02
petr008

XXX.XXX.139.160

Táááák, hlásím po dlouhé době dneska ráno první vajíčko od zdrobnělých Velsumek - a je to tady!!!
Konečně jaro!!! Vyhodit tu Moranu konečně pryč.
A teď to začne, mám objednaná násadová vajíčka Kosovského kokrháče. Opráším líheň. To bude balzám na nervy.
Celý ten 2020 s covidem a pošuklýma opatřeníma a pošuklýma požadavkama v práci konečně hodím do ha.j..lu a zase se nadechnem.
Lidi, slepice začínají snášet!!!

16.2.2021 21:14
Petr156

XXX.XXX.210.26

Máme 2 leghornky, 2 dominant modré, 2 vlašky koroptví, 2 maransky měděnokrké. Zděný kurník, pouštím ven i v minus 15, nejsou hloupé, když je jim zima, tak prostě zalezou, krmím pšenicí a kupovanou směsí pro nosnice, sem tam nějaký zbytek z kuchyně, dostatek vody samozřejmostí, denně 5-8 vajec. Na mráz z mých zkušeností nejnáchylnějsí maransky. Do budoucna plánuji bílefeldské, šumavanky, australky a rodajlendky..

16.2.2021 21:15
kaseva

XXX.XXX.155.74

bery25 napsal(a):
makarenko,makarenko,to je ten učit sa,učit sa,učit sa

To byl Lenin a řekl to v době, kdy byla v Rusku obrovská negramotnost, údajně až 80% vesničanů neumělo číst a psát.

Teď v zimě mi nesou od konce roku Amroksky, vylíhlé loni 9.července. Bohužel už jedna kvoká. Krmíme granulovanou směsí pro nosnice + pšenice.

16.2.2021 21:17
petr008

XXX.XXX.139.160

Konečně někdo s klasickým vzděláním

16.2.2021 22:31
reznade

XXX.XXX.216.38

Petr156 napsal(a):
Máme 2 leghornky, 2 dominant modré, 2 vlašky koroptví, 2 maransky měděnokrké. Zděný kurník, pouštím ven i v minus 15, nejsou hloupé, když je jim zima, tak prostě zalezou, krmím pšenicí a kupovanou směsí pro nosnice, sem tam nějaký zbytek z kuchyně, dostatek vody samozřejmostí, denně 5-8 vajec. Na mráz z mých zkušeností nejnáchylnějsí maransky. Do budoucna plánuji bílefeldské, šumavanky, australky a rodajlendky..

Právě u Maransek bych tak velkou náchylnost na mráz nečekala, když nemají tak dlouhé hřebínky. Právě letos je chci pořizovat. Mě hloupé připadají, nejvíc ty s dlouhými hřebeny, ty se mě vyhnali ven, leghornky hybridi vždy jako první venku, ten první den velkého mrazu s šíleným severákem mi vyběhly ven a i za těch cca 5 minut než jsem je zahnala a zabránila cestě z kurníku, tak měly lehce omrzlé hřebeny. Tak jsem mazala sádlem, kanibalistické choutky kolegiň se nedostavili, ale možná i proto že tyhle, i když jsou nejmenší, jsou na vrcholu hierarchického řebříčku v mém hejně.
Mě nejlíp snáší Sasexka (čistá), začala na konci ledna a dává 6 vajíček za týden, pak hybrid Greenshall 5-6 vajíček za týden a krásně zelené (má malé vajíčka jen asi první měsíc cca 43g, pak cca 53g). Leghornky jsou 2 a dají dohromady taky těch 5-6 vajíček. Hybrid žíhaný se mi 1 roznesl včera, druhý žíhaný a modrý zatím nic, na můj vkus málo průbojné slepice, nejvíc dominant modrý.
Kurník mám na půl zděný, na půl dřevěný, s velkými dírami, okna nemá. Takový tmavý kutloch udělal ještě taťka, letos chci udělat velkou přestavbu. Je to první rok co mám nějaké jiné slepice než vynesenky z drůbežárny a jsem už teď velmi spokojena, žádné kanibalistické sklony ani rozklovávání vajíček. Jen doufám, že se zaplatí z prodeje vajec, když byly trošku dražší. Dnes manžel odvezl do práce první 2 krabičky krásně barevných vajíček, ještě mi právě chybí od maransek čokoládově hnědé.

16.2.2021 23:36
ančovička1

XXX.XXX.4.62

reznade napsal(a):
Právě u Maransek bych tak velkou náchylnost na mráz nečekala, když nemají tak dlouhé hřebínky. Právě letos je chci pořizovat. Mě hloupé připadají, nejvíc ty s dlouhými hřebeny, ty se mě vyhnali ven, leghornky hybridi vždy jako první venku, ten první den velkého mrazu s šíleným severákem mi vyběhly ven a i za těch cca 5 minut než jsem je zahnala a zabránila cestě z kurníku, tak měly lehce omrzlé hřebeny. Tak jsem mazala sádlem, kanibalistické choutky kolegiň se nedostavili, ale možná i proto že tyhle, i když jsou nejmenší, jsou na vrcholu hierarchického řebříčku v mém hejně.
Mě nejlíp snáší Sasexka (čistá), začala na konci ledna a dává 6 vajíček za týden, pak hybrid Greenshall 5-6 vajíček za týden a krásně zelené (má malé vajíčka jen asi první měsíc cca 43g, pak cca 53g). Leghornky jsou 2 a dají dohromady taky těch 5-6 vajíček. Hybrid žíhaný se mi 1 roznesl včera, druhý žíhaný a modrý zatím nic, na můj vkus málo průbojné slepice, nejvíc dominant modrý.
Kurník mám na půl zděný, na půl dřevěný, s velkými dírami, okna nemá. Takový tmavý kutloch udělal ještě taťka, letos chci udělat velkou přestavbu. Je to první rok co mám nějaké jiné slepice než vynesenky z drůbežárny a jsem už teď velmi spokojena, žádné kanibalistické sklony ani rozklovávání vajíček. Jen doufám, že se zaplatí z prodeje vajec, když byly trošku dražší. Dnes manžel odvezl do práce první 2 krabičky krásně barevných vajíček, ještě mi právě chybí od maransek čokoládově hnědé.

Maransky si kupte,doporucuji, mne uz mlade kuricky snasi 3 mesice..maji krasna barevna vajicka..chovam je uz hodne let,jsou to mile,klidne slepicky..hrebinky maji male,ale ja stejne zadne slepice v mrazech ven z kurniku nepoustim,tak nemaji sanci namrznout, v kurnicich maji teplo..
Dnes jsem je vypustila poprve po tech mrazech ven,bylo +2°C ..🐔🐔🐓

17.2.2021 00:14
reznade

XXX.XXX.216.38

ančovička1 napsal(a):
Maransky si kupte,doporucuji, mne uz mlade kuricky snasi 3 mesice..maji krasna barevna vajicka..chovam je uz hodne let,jsou to mile,klidne slepicky..hrebinky maji male,ale ja stejne zadne slepice v mrazech ven z kurniku nepoustim,tak nemaji sanci namrznout, v kurnicich maji teplo..
Dnes jsem je vypustila poprve po tech mrazech ven,bylo +2°C ..🐔🐔🐓

Teď je mám týden zavřené jen v kurníku, zítra už je asi vypustím proběhnout,ikdyž nevím co v tom sněhu můžou venku dělat. U nás mrzlo ještě celý den. Já je moc nechtěla nejprve zavírat, protože kurník mám tmavý a ne moc prostorný pro více krmítek, aby se nazobaly i slepice které jsou hierarchicky níže postavené, ale minulý týden mě donutil. Byla jsem zvyklá dávat veškeré krmivo ven. U dominantu modrého mám pocit že se radši nepůjde ani nazobat, aby ho nikdo nevyhnal a žíhané (kropenaté) jsou jen o trošku lepší, spíš jen jedna - taky už konečně začíná snášet.

17.2.2021 00:17
reznade

XXX.XXX.216.38

reznade napsal(a):
Teď je mám týden zavřené jen v kurníku, zítra už je asi vypustím proběhnout,ikdyž nevím co v tom sněhu můžou venku dělat. U nás mrzlo ještě celý den. Já je moc nechtěla nejprve zavírat, protože kurník mám tmavý a ne moc prostorný pro více krmítek, aby se nazobaly i slepice které jsou hierarchicky níže postavené, ale minulý týden mě donutil. Byla jsem zvyklá dávat veškeré krmivo ven. U dominantu modrého mám pocit že se radši nepůjde ani nazobat, aby ho nikdo nevyhnal a žíhané (kropenaté) jsou jen o trošku lepší, spíš jen jedna - taky už konečně začíná snášet.

A hlavně ty co čekají v povzdálí jestli jim náhodou něco zbyde se zároveň první ukládají k spánku, takže se nedožerou ani večer.

17.2.2021 08:50
ančovička1

XXX.XXX.4.62

reznade napsal(a):
A hlavně ty co čekají v povzdálí jestli jim náhodou něco zbyde se zároveň první ukládají k spánku, takže se nedožerou ani večer.

Reznade..pro vas bude prioritou postavit novy,velky,zdeny kurnik,spis typ kulny,kde budete mit I sklad a pripravnu krmeni..I zavedeny vodovod by byl mily..navazujici zastresene vybehy..atd..
..vim,nejde to hned, ale casem naplanujete a postavite😀

17.2.2021 10:31
lydie

XXX.XXX.168.107

jen poznámka - máme plemena ubytovaná v dřevěných , nezateplených kurnících a další jen v přístřešcích ( jeden zděný, druhý jen zavětrovaný). Zvířata mají neomezený pohyb z a do kurníku. Ani po mrazech, které panovaly po celý minulý týden žádné ze zvířat neomrzlo ( australky , maransky, z. kočinky). Omrzlinám je třeba předcházet nezchoulostivěním drůbeže, nízkou vlhkostí v kurníku ( odvětráváním a suchou podestýlkou) a osvědčilo se nám předejít omrzlinám tím, že zvířata ušetříme šoku přechodem z teplého ( mnohdy zároveň vlhkého) prostředí kurníku do mrazu.

17.2.2021 11:37
ančovička1

XXX.XXX.4.62

Mam dva velke kurniky zdene a dva drevene..mohu srovnat..zalezi I na tom,kolik zvirat v konkretnim kurniku chovate..Forverky mam 1/5 ve vetsim,novem drevenem kurniku,ale neriskovala jsem,aby kohoutovi omrzl ten vysoky hreben pod - 10 C, tak slo hejno na ty nejhorsi dny do mastale..ja sazim na jistotu..
Jinak, napriklad rousnicky, maji dreveny kurnicek mensi,tak tam v pohode vydrzely I s kohoutky,ale celkem 26 zvirat..zadychaji si...samozrejme sitova okenka zateplena plexisklem..

17.2.2021 20:59
katas13

XXX.XXX.45.70

Už pátý den máme po vajíčku (5 slepic zdrobnělé Velsumky) dnes dokoce dvě. Už začínají konečně snášet...

17.2.2021 21:55
petr008

XXX.XXX.139.160

Tak a teď je vyměňte za jiné plemeno, jak jste plánovala. Chtěla jste poradit, my jsme vám poradili. Tak šup, šup, pěkně pozabíjet a koupit nová kuřata. Plán se má plnit. Alespoň tak to platilo za mých mladých let. Za tři čtvrtě roku dejte vědět, jak vám nové slepice nesou. Chceme vidět výsledky našeho snažení.
Nebo myslíte, že vám tady radíme zbůhdarma???

17.2.2021 22:07
honzapm

XXX.XXX.134.34

Prozradím vám tajemství - z. Velsumky totiž umí číst.

Ale ten methionin a lysin jim stejně dodávejte.

17.2.2021 22:14
reznade

XXX.XXX.216.38

petr008 napsal(a):
Tak a teď je vyměňte za jiné plemeno, jak jste plánovala. Chtěla jste poradit, my jsme vám poradili. Tak šup, šup, pěkně pozabíjet a koupit nová kuřata. Plán se má plnit. Alespoň tak to platilo za mých mladých let. Za tři čtvrtě roku dejte vědět, jak vám nové slepice nesou. Chceme vidět výsledky našeho snažení.
Nebo myslíte, že vám tady radíme zbůhdarma???

Jestli jsem to pochopila správně, tak je paní neplánovala zabit, ale přikoupit k nim nějaké jiné.

17.2.2021 22:23
ladd

XXX.XXX.171.23

reznade napsal(a):
Jestli jsem to pochopila správně, tak je paní neplánovala zabit, ale přikoupit k nim nějaké jiné.

To bylo myšleno asi jako vtip. Celou zimu je živila, tak je nezabije teď, když se začínají roznášet.

17.2.2021 22:36
reznade

XXX.XXX.216.38

ladd napsal(a):
To bylo myšleno asi jako vtip. Celou zimu je živila, tak je nezabije teď, když se začínají roznášet.

to je mi taky jasné...

17.2.2021 22:54
petr008

XXX.XXX.139.160

honzapm napsal(a):
Prozradím vám tajemství - z. Velsumky totiž umí číst.

Ale ten methionin a lysin jim stejně dodávejte.

A co isoleucin a histidin? Fenylalanin a tyrosin? Threonin a tryptofa? A valin? A co zbylých 11?

17.2.2021 22:58
honzapm

XXX.XXX.134.34

petr008 napsal(a):
A co isoleucin a histidin? Fenylalanin a tyrosin? Threonin a tryptofa? A valin? A co zbylých 11?

Taková nebezpečná chemie a cpát to domácí drůbeži. Fujky jako.

17.2.2021 23:36
petr008

XXX.XXX.139.160

A že jste z toho udělaný vám nevadí?

PS: myslím jako složení.

18.2.2021 10:17
honzapm

XXX.XXX.134.34

petr008 napsal(a):
A že jste z toho udělaný vám nevadí?

PS: myslím jako složení.

Já jsem z maminky a tatínka.
A těch sedm lidí, které jste vyjmenoval
(např. pan Valin, pan Histidin, pan Tyrosin a paní Tryptofa)
+ 11 nejmenovaných, neznám!

18.2.2021 10:43
petr008

XXX.XXX.139.160

Tryptofan - jsem se upsal. Ale znáte, znáte, protože byste/bychom bez nich nebyl/i.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2021 13:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
Tryptofan - jsem se upsal. Ale znáte, znáte, protože byste/bychom bez nich nebyl/i.

Třeba je zná jen od vidění

18.2.2021 13:40
honzapm

XXX.XXX.134.34

Spíš od ležení.

18.2.2021 17:59
petr008

XXX.XXX.139.160

Studujete-li vleže, pak jistě.

18.2.2021 21:28
petraodlesa

XXX.XXX.38.236

Nějací veselí, pánové...to je tím počasím?
Díky za pobavení 😉

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2021 21:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Nějací veselí, pánové...to je tím počasím?
Díky za pobavení 😉

Jj, jaro leze na mozek, třeba😎

18.2.2021 22:00
petr008

XXX.XXX.139.160

Pokud jde o mě, leze na nervy leda zima. Jaro v žádném případě. Nebo který mozek myslíte?

18.2.2021 22:26
bery25

XXX.XXX.213.118

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jj, jaro leze na mozek, třeba😎

jaro je v nedohladne,ale poznam aj jara,a ten mi lezie na mozok dostatočne dufam že nechodi na ifaunu

18.2.2021 23:38
petr008

XXX.XXX.139.160

Nevím jak u vás na východních stepích širé matičky Rusi, ale u nás už jaro začalo navzdory kalendáři. A já mu fandím.

19.2.2021 00:09
petraodlesa

XXX.XXX.38.236

petr008 napsal(a):
Pokud jde o mě, leze na nervy leda zima. Jaro v žádném případě. Nebo který mozek myslíte?

Přece slepičí 😂😉

19.2.2021 07:27
bery25

XXX.XXX.213.118

petr008 napsal(a):
Nevím jak u vás na východních stepích širé matičky Rusi, ale u nás už jaro začalo navzdory kalendáři. A já mu fandím.

no ja mu fandim tiež,ale asi nedostatočne momentalne tu mame peknu bielu rusku zimu,ale ma sa vraj uz oteplovat,tak sa necham prekvapit

11.6.2021 22:23
Moudivláček

XXX.XXX.67.120

petr008 napsal(a):
Nenesou vám proto, že je zima a mráz. V zimě slepice nenesou normálně. Je to tou zimou. Teď nesou jen chovatelům, kteří mají zateplený kurník a slepice chovají vevnitř. Počkejte ješt týden nebo 2 a uvidít, že nést začnou. Co máte za plemeno?

PS: pokud krmíte granulemi pro nosnice, tak se mají jak na zámku. Dávejte jim ještě písek, ať mají minerály na tvorbu skořápky.

Máte pravdu s teplotou, ale zapomínáte na důležitý faktor - délku dne. Udělejte světlo, aby den byl 12 hod a ponesou i zimě, voda by neměla zamrzat.

12.6.2021 07:14
petraodlesa

XXX.XXX.42.226

Moudivláček napsal(a):
Máte pravdu s teplotou, ale zapomínáte na důležitý faktor - délku dne. Udělejte světlo, aby den byl 12 hod a ponesou i zimě, voda by neměla zamrzat.

Přisvítit ráno, tři hodiny před východem slunce.

Přidejte reakci

Přidat smajlík