Kvokání slepice

Araukany
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
9.4.2021 09:53
Marci V.

XXX.XXX.54.79

Potřebuji poradit - mladá slepička mi seděla 20 dní na vejcích a pak ji jiné slepice vajíčka rozbily, 2 vajíčka jsem zachránila a mám je teď v inkubátoru a čekám jestli se něco vyklube. Můj dotaz je - jestli ta slepička bude ještě dál sedět na vejcích?? ona vypadá že chce sedět dál - jak dlouho může takto na vejcích sedět? Nechci ji vyčerpávat - ale ona si nedá říct.

Děkuji moc za rady - jsem začátečník

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.4.2021 09:56

A proč jste jí tedy ta nerozbitá vejce nenechala?
Slepici do hlavy nevidíte, obecně je sezení na vejcích pro slepici vyčerpávající, takže bych jí znovu sedět nenechával. Odkvokat.
V těch rozbitých vejcích byly zárodky? Protože po 20 dnech jsou vejce těsně před líhnutím. Máte poučení v tom, že kvočna má být od zbytku hejna oddělena, aby se předešlo škodám na vejcích, podnášení, rušení atd.

9.4.2021 10:04
Marci V.

XXX.XXX.54.79

Děkuji za reakci, ano máte pravdu, sedět na vejcích jsem slepičku nechávala poprvé - a neuvědomila si všechna rizika. Slepičku jsem i s vejci hned odnesla domů - ale ta změna prostředí ji zmátla a nechtěla na nich sedět - pořád odcházela a vejce chladla :-( - proto jsem nastartovala inkubátor. V kurníku budu dělat opatření, aby k ní ostatní slepice nemohly (mám bohužel opravdu malý kurníček pro max 8 slepic- ted jich mám 6). Pokud se kuřátko vylíhne - zkusím jí ho navečer podložit - ale bude asi jen jedno. Bude to problém? Mám sehnat nějakádalší kuřátka? Děkuji za odpověď

9.4.2021 10:17
honzapm

XXX.XXX.134.34

Kam ta "další kuřátka" a kvočnu dáte?

9.4.2021 10:32
Marci V.

XXX.XXX.54.79

Mám postavený další odchovnu - ale není zateplená - tak asi chvíli nechám slepičku sedět v kurníku - v bezpečí oddělenou od ostatních a až bude tepleji, přesunu do odchovny. Nemám bohužel elektřinu ani v jednom zařízení.

9.4.2021 12:07