Potřebuji poradit - mladá slepička mi seděla 20 dní na vejcích a pak ji jiné slepice vajíčka rozbily, 2 vajíčka jsem zachránila a mám je teď v inkubátoru a čekám jestli se něco vyklube. Můj dotaz je - jestli ta slepička bude ještě dál sedět na vejcích?? ona vypadá že chce sedět dál - jak dlouho může takto na vejcích sedět? Nechci ji vyčerpávat - ale ona si nedá říct.
Děkuji moc za rady - jsem začátečník
Uživatel s deaktivovaným účtem

A proč jste jí tedy ta nerozbitá vejce nenechala?
Slepici do hlavy nevidíte, obecně je sezení na vejcích pro slepici vyčerpávající, takže bych jí znovu sedět nenechával. Odkvokat.
V těch rozbitých vejcích byly zárodky? Protože po 20 dnech jsou vejce těsně před líhnutím. Máte poučení v tom, že kvočna má být od zbytku hejna oddělena, aby se předešlo škodám na vejcích, podnášení, rušení atd.
Děkuji za reakci, ano máte pravdu, sedět na vejcích jsem slepičku nechávala poprvé - a neuvědomila si všechna rizika. Slepičku jsem i s vejci hned odnesla domů - ale ta změna prostředí ji zmátla a nechtěla na nich sedět - pořád odcházela a vejce chladla :-( - proto jsem nastartovala inkubátor. V kurníku budu dělat opatření, aby k ní ostatní slepice nemohly (mám bohužel opravdu malý kurníček pro max 8 slepic- ted jich mám 6). Pokud se kuřátko vylíhne - zkusím jí ho navečer podložit - ale bude asi jen jedno. Bude to problém? Mám sehnat nějakádalší kuřátka? Děkuji za odpověď
Uživatel s deaktivovaným účtem

Teoreticky jedno kuře není až takový problém, horší bude ten kurník, jestli má světlo, aby kuře bylo aktivní a prospívalo, to už je lepší ho se slepicí nechat pár dnů někdo doma. Kuře podložit večer přímo pod slepici a kontrolovat ráno, jestli se k němu chová jako matka. A máte další praktické poučení, že kvočna se nepřemisťuje během sezení na vejcích, protože má tendenci hnízdo opouštět a vracet se na původní místo.
Jsou případy, kdy kvočna jedno kuře nechá být, nevšímá si ho.