Špatná skořápka

Faverolky německé
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.5.2021 17:01
Lergis

XXX.XXX.35.184

Dobrý den, prosím o radu.
Slepice snáší stále vajíčka s hrubou skořápkou. Nepodařilo se mi vylíhnout jediné kuřátko. Je to trvalý stav, nebo může začít snášet vajíčka s hladkou skořápkou.
Děkuji.

1.5.2021 17:55
jo012810

XXX.XXX.101.35

Lergis napsal(a):
Slepice snáší stále vajíčka s hrubou skořápkou. Nepodařilo se mi vylíhnout jediné kuřátko. Je to trvalý stav, nebo může začít snášet vajíčka s hladkou skořápkou.
Děkuji.

Nejsem úplný odborník, ale z praxe platí, že pro líhnutí je třeba vybírat vajíčka o něco vyšší hmotnosti, než uvádí vzorník pro to které plemeno, charakteristického vejčitého tvaru a s hladkou škořápkou. Jestli ta hrubá škořápka je na doživotí, jistě odpoví povolanější. Může jít o nedostatek vápníku, nebo jeho špatnou konverzi. Právě proto se snažím líhnout jen z vajec, které mají popsané vzhled a hmotnost...

2.5.2021 08:25
Lergis

XXX.XXX.35.184

Dobrý den,
děkuji za reakci. Vím že se mají vybírat do líhně jen "předpisová" vajíčka, ale já mám bohužel málo slepiček a tak jsem to zkusila. Jde mi spíše o to, zda takovou slepičku nechávat-mám faverolky hlavně na odchov kuřat-pro domácí spotřebu.

2.5.2021 10:02
jo012810

XXX.XXX.101.35

Lergis napsal(a):
Dobrý den,
děkuji za reakci. Vím že se mají vybírat do líhně jen "předpisová" vajíčka, ale já mám bohužel málo slepiček a tak jsem to zkusila. Jde mi spíše o to, zda takovou slepičku nechávat-mám faverolky hlavně na odchov kuřat-pro domácí spotřebu.

Na konzum ta škořápka nemá žádný vliv. Tak klidně nechat a konzumovat vajíčka...

2.5.2021 12:24
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Lergis napsal(a):
Děkuji.

"Nepodarilo se mi vylihnout jediné kuřatko.."..z jakeho důvodu?..vajicka nebyla oplozena nebo je kvočna rozmačkala?..bavime se o vejci s hrubou skořápkou, od jedné slepice..?

2.5.2021 15:26
Lergis

XXX.XXX.35.184

ančovička1 napsal(a):