Může někdo poradit ?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

GuKo

23.9.2021 17:57
GuKo

XXX.XXX.81.2

Dobrý den.
Pří procházce kolem řeky jsem zachránil právě vylíhlé káčátko s černým chmýřím, které unášel proud.
Více než hodinu jsem hledal jeho matku se sourozenci, ovšem marně.
Sirotka jsem vzal domu a pátral v dostupných materiálech ke kterému plemeni ho přiřadit.
Bohužel, foto tak malého kachněte se mi nepovedlo najít.
Jelikož jsem byl asi prvni koho spatřilo, stal jsem se jeho rodičem. Beze mne nemohlo být ani chvíli, při chůzi byl problém udělat krok, aby ho člověk nezašlápl.
Řešením bylo pořídit mu kamarády.
Povedlo se mi sehnat třídenní káchńatka kachny pížmové. Kamarádství nastalo okamžitě, od tohu momentu se od dvou pižmovek ani nehne. Pravdou je, že ani ony se bez sirotka nevzdálí. Kde on, tak ony taky a opačně.
Nyní, cca po 7 týdnech již nalezené kachně obrostlo peřím, ( viz foto ), ve velmi brzké době bude schopno letu.
Usoudil jsem, že se může jednat o Polaka chocholačku, ale jistotu nemám.
Byl bych moc rád, kdyby mi někdo znalý tohoto plemene potvrdil, zdá mám pravdu a zda se tyto kachny dají chovat volně bez zastřihávaní křídel, či umístění do voliéry, tedy volný chov s výběhem.
Mám velké obavy, že když příroda zavolá, že mi kachnička uletí. Stály se všechny tři našími mazlíčky, s nevídaným nadšením si užívají okrasný rybníček 4 m2, ( zatím ještě s rybkami, ale už bez rostlinek ) a kvůli jejich radosti pobyt na rybníčku tolerujeme.
Tuším, jaká může být jediná dobrá rada, ale zohyzdit kachničku zastřihnutím křídla nebo ji zamezit volný pohyb bych nedokázal.
Možná, že zkušenost nějakého chovatele mi ze své praxe dá naději, že i když se jedná o divokou kachnu, tak se jeji ztráty není nutno obávat.
Byl bych také moc rád za ínformci, zda polak chocholačka může být v páru s kachnou pížmovou.
Za každou reakci k tomuto tématu mockrát děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.9.2021 18:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

je to kachna divoká.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.9.2021 18:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Spíš kříženec kachny divoké. Je to kačer, pokud jej necháte volně létat, bude se k vám vracet. Jen ale do doby, než si na jaře najde kachnu. Pak jsou dvě možnosti. Buď ji přivede k vám, nebo odletí s ní pryč. Nebezpečí hrozí také při podzimních honech na divoké kachny, v té době je lepší zavřít nebo zastrihnout.

23.9.2021 20:15
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Vídím kachnu divokou - kachnu. Pořiďte jí kačera a udělejte velkou volieru. Dá se i koupit hotová. Možná by se dobře spářila s ruánkou nebo saskou kachnou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.9.2021 20:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ne, je to kačer

23.9.2021 20:52
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne, je to kačer

Bílý pásek kolem krku, kačer..koupila bych mu kačenku jeho rodu, divokou, chovají se a jsou "křídlované" .. neuletí..
K nám kdysi přiletěl párek divokých kachen z nedaleké říčky, kačenka zůstala,ale kačer odletěl...kačenka žila s našimi pižmovkami asi deset let..

23.9.2021 21:49
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Kdyby to byl kačer, tak už by měl zelené peří na hlavě a žlutý zobák.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.9.2021 06:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je to nedospělé kachně, které je zatím vybarvené jako kachna. Zelené peří na hlavě zůstává částečně pouze dospělým kacerum v období kdy nejsou ve svatebním peri. Hlavní rozlišovací znaky jsou u mladých divokých kachen jinde. Kačeři mají zobáky nazelenalé a kachny skvrnité okrově nahnědlé. Tento znak je dominantní, v korelaci na divoké zbarvení, je tedy přítomen i u divoce zbarvených plemen.

Miriam33

24.9.2021 09:51
Miriam33

XXX.XXX.209.171

Však až kachně chytnete do náruče, naklopte ho dozadu a sledujte co říká... Pokud hlasitě a výrazně káchne, kačenka. Kačeři spíš tak nachlazeně ševelí a i hodně vysokým hlaskem protestují. Ale i divoký kačer vypadá část roku skoro jako kachna a ten krásný výrazný svatební šat se zelenou hlavou nemá pořád...je to jak píše bohemiagal. S tím proužkem bych tipovala taky spíš kačera, ale uvidíte časem. Už jsem videla na rybnících i různé míchanice s domácími kachnami. Tak pak dejte vědět, co vám to po vodě připlavalo

24.9.2021 10:31
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Pořádně si zvíře prohlédněte. Kačeři mají na ocase pár peříček stočených nahoru tzv. kačírek. Kachny mají všechna pírka pěkně srovnaná jedním směrem.

24.9.2021 12:22
kouták

XXX.XXX.168.33

Zdravím.Tak já se trochu zapojím.Tak, kachna divoká -březňačka to není v žádném případě,protože ta nemám kachňata černá.Není lehké posoudit,když tato kachnička ještě není přepeřená,ale dle všeho je to kachně kopřivky,protože soudím podle nedokonalého obojku a barvy zobáku,ale ani já nemusím mít pravdu.
Tak jen pro zajímavost přidám pár fotek z mého focení na Třeboňsku a co tam také plave. Můžete si lámat hlavičky co to vlastně je za kachny, nebo? Kouťák

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.9.2021 12:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano, je to kříženec divoké kachny březňačky, jak o tom píšu výše. Populace divokých kachen je stále více a více zasažena geny různých domácích plemen. Stále častěji je možné vidět různé divoké strakace na řekách a rybnících. Možná i to byl důvod k opuštění onoho kachnete, které bylo zbarvené jinak než divoká kachnata.

24.9.2021 13:16
kouták

XXX.XXX.168.33

Nemyslím si,že je to kříženec,ale pokud jste znalec kachen,tak řekněte co jsem vyfotil a pokud je dobře určíte,tak já smeknu klobouk a uznám že znalec kachen jste.Myslím to v dobrém a dal jsem sem tyto fotky jako hádanku. Kouťák

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.9.2021 15:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neřeknu. Nejsem soutěživý typ ani znalec který má potřebu aby před ním někdo smekal. Právě pro zbarvení kachnete si myslím, že je to kříženec březňačky s nějakým domácím plemenem kachen. Mláďata kopřivky nejsou tak tmavá: https://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id21379/?taxonid=8457&type=1

24.9.2021 16:35
kouták

XXX.XXX.168.33

Psal jsem,že nemusím mít pravdu ani já a tak budeme muset počkat až to kachně přepeří,ale pořád nejsem přesvědčen,že je to kříženec.Nejsem znalec,ale myslivost mám od roku 1970 a ještě žiji v kraji rybníků,tak si myslím,že kachny znám.Na odkazu,který jsem si prohlédl bych také nikdy neřekl,že je to kopřivka a že jsem jich za svůj život postřílel dost.(Když to byla ještě lovná kachna).Možná,že je to nějaký druh čírky jako ta první na mém snímku na ledě.Budu muset zbláznit největšího ornitologa na kachny divoké a jiné bahňáky,pokud ho dokáži vylákat z mokřad a bažin Třeboňska. Zdraví Kouťák

24.9.2021 17:34
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Jenomže ta čírka na ledě má úplně jinou barvu nohou než ta kačka co nevíme co je zač.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.9.2021 18:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uvidíme, třeba od zadavatele bude nějaká spetna reakce...

GuKo

24.9.2021 18:23
GuKo

XXX.XXX.81.2

přezdívka napsal(a):
Jenomže ta čírka na ledě má úplně jinou barvu nohou než ta kačka co nevíme co je zač.

Přikládám ještě pár fotek, podle kterých alespoň jako já laik usuzuji, jak jsem se výše v úvodu již zmínil, že se jedná o polaka chocholačku.
Nějak mi to na kachnu divokou nevypadá, už jen podle těch černých nohou. Snad tomu příjdeme na kloub.
Snimky dospělé kachny polaka chocholačky s kachňaty jsou ofoceny z internetu, stejně tak i foto sólo kachněte divoké kachny.

24.9.2021 19:19
kouták

XXX.XXX.168.33

Narodilo se to celé černé,nohy to má černé,zobák šedočerný,tak musíte počkat až to přepeří.U oka to má světlou tečku,tak uvidíme,zda to bude čírka,nebo polák.Rád se na to podívám a hlavně přeji ať neuletí.Zdraví Kouťák

GuKo

25.9.2021 10:58
GuKo

XXX.XXX.81.2

kouták napsal(a):
Narodilo se to celé černé,nohy to má černé,zobák šedočerný,tak musíte počkat až to přepeří.U oka to má světlou tečku,tak uvidíme,zda to bude čírka,nebo polák.Rád se na to podívám a hlavně přeji ať neuletí.Zdraví Kouťák

Přemýšiím, proč se jeví moje kachně takovou záhadou.
Usuzuji, že se do diskuze zapojují stále stejní iniciativní chovatelé, kteří mají zájem svou radou pomoci ostatním a jelikož nikdo z nás není vševěd, ne vždy se povede trefit jak se říká do černého.
Jsem přesvědčen, že takové kachně nemám v České republice jenom já, že těch poznatků musí být mezi chovateli spousta a že určitě je mnoho takových , kteří by dovedli na můj púvodní dotaz v celém rozsahu poskytnot informaci.
Reagovat na diskuzi je odvislé jen na dobré vůli a snaze pomoci jiným.
Škoda, že takových chovatelů není více, jistě by se vzájemnou výměnou poznatků učili i ostatní, kterým tato rubrika dává často jedinou naději, že najdou jako nezkušení odpovědi i na detaily z praxe, které se nedají najít ani na internetu.

25.9.2021 15:36
petr008

XXX.XXX.139.160

Jak byla ta pohádka?
Byla malá káčátka.
K vodě s mámou půjdou dnes,
ví o tom už celý les.
Jen co vyjde sluníčko
a usměje se maličko,
vydají se všichni hned
poznávat ten širý svět.
U rybníka nahnala je máma do vody
a hned vyhlásila závody.
Vesele se potápěli,
velkou radost z toho měli.
Jen nejmenší kachnička na břehu si stojí
a do vody jediná vkročiti se bojí.
“Zůstaň tady na břehu!” řekla tedy máma.
“Ať tě máme v dohledu a hraj si tu sama.”
Kačce byla dlouhá chvíle,
na procházku vyšla čile.
U potoka našla žábu,
hrály spolu slepou bábu.
Ve vodě se jí zalíbilo,
v potůčku – jó tam to žilo.
Proud ji zvolna unášel,
smál se tomu, kdo kolem šel.
Kačku únava už zmáhá,
okolí však nepoznává.
“Pane Veverko, není tu má máma?
Plavali jsme v rybníce a teď jsem tu sama.”
“Kdepak tady žádný rybník není!”
Kačka se vydala pěšky po břehu
a za chvíli už se dala do běhu.
Setmělo se – rybník není na dohled.
Kačenku už bolí nohy, rozplakala by se hned.
Kde se vzala, tu se vzala
– stará sova před ní stála.
Na záda si kačenku posadila,
ať se drží – poradila,
na farmu s ní pospíšila.
Mamince ji předala a dobré rady jim dala:
“Kačenko, nikam už nechoď sama
a káčata musí lépe hlídat máma!”

Přidejte reakci

Přidat smajlík