Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.10.2021 06:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, říjen, čas ranních mrazíků a drůbežího lockdownu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.10.2021 07:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, říjen, čas ranních mrazíků a drůbežího lockdownu...

A taky kozího prskání. Naše Líza řve od 4 hodin

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.10.2021 08:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

První řádné noční mrazíky a já musela na příkaz majitelky dát koni deku :-)

1.10.2021 10:27
honzapm

XXX.XXX.134.34

Ono se řekne říjen; ono se řekne, že příroda se ukládá k spánku; zahradník to ví lip a poví vám, že říjen je stejně dobrý měsíc jako duben. Abyste věděli, říjen je první jarní měsíc, měsíc podzemního rašení a klíčení, skrytého rozpuku, nalévajících se pupenů; jen trochu hrábněte do půdy, a najdete nadělaných puků, tlustých jako palec, a křehkých klíčků a dychtivého kořání — nic platno, jaro je tady, i vyjdi ven, zahradníče, a sázej (jen pozor, abys nepřekrojil rýčem rašící cibulku narcisu).

Tedy mezi všemi měsíci je říjen měsíc vysazování a přesazování. Za časného jara stojí zahradník nad svým záhonkem, ze kterého tu a tam začíná vykukovat nějaký ten hrotek pupenů, a říká si zamyšleně: Tady to mám drobet holé a prázdné, budu sem muset něco přisadit. Za nějaký měsíc stojí zahradník nad týmž záhonkem, na kterém mu zatím narostly dvoumetrové mrcasy delfinií, džungle řimbaby, prales zvonků a čertví čeho ještě, a říká si zamyšleně: Tady to mám drobet přerostlé a přehoustlé, budu to muset vytento, probrat a rozsadit. — V říjnu stojí zahradník nad týmž záhonkem, ze kterého tu a tam čouhá suchý list nebo holý stvol, a říká si zamyšleně: Tady to mám drobet holé a prázdné, já sem něco přisadím, takhle šest floxů nebo nějaký ten větší aster. I jde a učiní tak. Život zahradníkův je pln změny a činorodé vůle.

Bruče tajeným uspokojením nalézá zahradník v říjnu na své zahrádce holá místa. Safra, praví sám k sobě, tady mně nejspíš něco zašlo, počkejme, musím na tohle prázdné místo něco vsadit; například zlatobýl, nebo raději cimicifugu, tu ještě nemám, ale astilbe by se tu dělala nejlíp; jenže pro podzim by se mně sem pasovalo pyrethrum uliginosum, ale takhle kamzičník pro jaro by také nebyl špatný; halt, já si sem dám monardu — buď Sunset, nebo Cambridge Scarlet; copak o to, hemerocallis by se tu taky dělala dobře. Načež v hlubokém rozjímání se ubírá domů, cestou si ještě vzpomínaje, že i morina je vděčná bylinka, neřkuli coreopsis, ale ani betonika by nebyla k zahození; potom si honem objedná v některém zahradnictví zlatobýl, cimicifugu, astilbe, pyrethrum uliginosum, kamzičník, monardu, hemerocallis, morinu, coreopsis, betoniku a ještě k tomu připíše anchusu a šalvěj, pak několik dní zuří, že mu ty kytky nejdou a nejdou, potom mu jich pošťák přinese veliký koš, načež se vrhne s rýčem na ono holé místo. Prvním zarytím vypáčí chuchval kořenů, na kterých se nahoře tlačí celý trs tlustých pupenů. Ježíšmarjá, zasténá zahradník, vždyť já tu mám vysázený upolín!

1.10.2021 19:41
petraodlesa

XXX.XXX.43.88

Škoda, že Karel Čapek nechoval slepice 😊

1.10.2021 23:25
reznade

XXX.XXX.216.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A taky kozího prskání. Naše Líza řve od 4 hodin

Kéž by se už začalo chtít i té naší... Nepovedlo se to vyprovokovat ani přivedením kozla.

1.10.2021 23:41
ančovička1

XXX.XXX.220.111

reznade napsal(a):
Kéž by se už začalo chtít i té naší... Nepovedlo se to vyprovokovat ani přivedením kozla.

Ono všechno má svůj čas..až bude koza připravená, řekne si sama..nic se nedá dělat násilím.. až bude sama chtít😀
,

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.10.2021 07:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

reznade napsal(a):
Kéž by se už začalo chtít i té naší... Nepovedlo se to vyprovokovat ani přivedením kozla.

Nebo uz je vse hotove.

2.10.2021 08:23
začátek

XXX.XXX.4.22

Ochrana.

Video se zpracovává...

2.10.2021 09:53
honzapm

XXX.XXX.134.34

Moc hezké, Začátku, opravdu. Takové... zpracované....


Tak si shrňme nejdůležitější fakta právě načatého října:

- Shakira přišla v Barseloně o kabelku
(ach jáj, ale nemohl za to migrant, jak by se nabízelo, ale pěkný prase)
- Britský premiér stále nemá kadeřníka a benzín
(na to se nedá dívat)
- už nemůžeme prodávat násadovky do Ruska
(PCH je prevít)
- Stanislav Majer v patém díle Osada výjimečně neukázal svůj penis
(tak to nevím, co budeme dělat, asi rejži)
- nejstarší češka - D1 - je prý hotová
(konečně ji někdo udělal, potvoru)
- slušný kluk čipera Janoušek byl přesunut na Ruzyň
(ještě že né na Václava Havla, to by mohl odfrčet se léčit na Seychely, omylem)
- Britney už opatrovníka mít nemusí, Gina Lollobrigidaová nově ano
(tak se holky prostřídají o jednoho, což se vyplatí)
- zítra se jede Paříž - Rubé
(místo hajání je tedy víc než jasný)

A teď ještě jedna kontrolní otázka.
Na pánvi je 12 posolených vajec. Z toho 6 vlaščích a 6 perliččích.
Otázka zní:
Kolik je na pánvi vajec? A čí přesně jsou? A které je které? A kdo je zahradník?
Kdo všechny 4 kontrolní otázky správně zodpoví, získává týdenní trénink u Věry,
ve dvoudisciplíně hod vidlemi na dálku i na přesnost.
Má úcta.

2.10.2021 10:00
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Tedy,Honzíku, já dávám lichý počet vajec i na pánev 😂

2.10.2021 12:52
OlafV

XXX.XXX.38.98

Vlastnicky jsou všechna vejce majitele drůbeže.Počítám že v budoucnu odebráním vajec vlastnické právo nepřejde a zůstane slepici.Ta zastoupena opatrovníkem rozhodne o jeho dalším osudu.Práva zvířat mají budoucnost.Dokonce u nás patří vejce vlastníkovi slepice svěřené fondu lex Babiš.

2.10.2021 20:14
javorka

XXX.XXX.98.207

12 vajec, to je svačinka pro zahradníka?

Umí zahradník házet vidlemi do dálky i na cíl?

Věrka se jistě těší.
Těší se i potkani?

2.10.2021 23:49
honzapm

XXX.XXX.134.34

To je otázek.

Na pánev patří jakýkoliv počet vajec, jenom ne 13.
To radši jedno uberu. Nebo přidám?
Jinak mně jich stačí 5.
Zbytek nějak vždy zmizí, když nejsem doma.
Je to záhada, rozluštění se nikdy nedozvíme.

Zahradník určitě umí vícero věcí, nejen mířit a házet, že?

Ňufík měl dneska Den. Jen za mé přítomnosti přinesl 4 hraboše.
Chudinkové, jsou takoví krásně sametoví, chcíplí.
Kdo ví, kolik jich pochytá, když se nedívám.
A možná, ale jenom možná, bude mít Ňufík brzy kamaráda.
To mu budu muset dát nějaké normálnější jméno,
jako třeba Marcel, Leopold nebo Osada, že...

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.10.2021 08:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm napsal(a):
To je otázek.

Na pánev patří jakýkoliv počet vajec, jenom ne 13.
To radši jedno uberu. Nebo přidám?
Jinak mně jich stačí 5.
Zbytek nějak vždy zmizí, když nejsem doma.
Je to záhada, rozluštění se nikdy nedozvíme.

Zahradník určitě umí vícero věcí, nejen mířit a házet, že?

Ňufík měl dneska Den. Jen za mé přítomnosti přinesl 4 hraboše.
Chudinkové, jsou takoví krásně sametoví, chcíplí.
Kdo ví, kolik jich pochytá, když se nedívám.
A možná, ale jenom možná, bude mít Ňufík brzy kamaráda.
To mu budu muset dát nějaké normálnější jméno,
jako třeba Marcel, Leopold nebo Osada, že...

Ku Teplé hledíte přes humna? To vědět, mával bych vlaškáriu o 106 před měsícem, když jsme tam nocovali po letošním Tajném závodu Plzeň 2021

3.10.2021 09:38
honzapm

XXX.XXX.134.34

Tak to musel být hodně tajný závod, když doteď nevíme, kde se konal.
Nebo jeho tajnost spočívala v tom, že jeho účastníci měli na sobě
utajený počet vrstef spodního prádla?
No, mávat můžete i tak každý den, že?

Navíc jsem dnes vymyslel zbrusu nový fór, já vám ho řeknu, jo?
Vrchol představivosti je, když si s manželkou pozvete na trojku Járu Cimrmana.

3.10.2021 19:49
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěknou neděli všem.
Tak já se vám přiznám, před hodem vidlemi jsem byla u kamarádky a spolu jsme vypili láhev vína. Jinak by mě asi nenapadlo na potkana házet vidlemi.
Přidám pár fotek ze dneška. Ač se snažím uklízet do mrazáku, pořád nestíhám...

3.10.2021 20:41
honzapm

XXX.XXX.134.34

Už jsem se lekl, že nemáte žádné Hempšírky, jen ty nudné Marancky.
No ještěže jste to doplnila, Věrko Blondýnko.

Jak tak koukám, tak jedna ta vaše pižmovka, ta hodně hnědá s modrým křídlem,
je pěkně velká. To bude asi ta větší zmasilejší německá linie, že?

A na víno za kamarádkou choďte častěji.
Evidentně to potkání výborně funguje na potkany.

Mě by zajímalo, proč naše máma říká Ňufíkovi "Anténka", neví někdo?

3.10.2021 21:43
veraboskova

XXX.XXX.0.235

maransky kohouti jsou jenom na konzum na vykrmení. Čtyři slepičky si nechala sestřenice, já tam mám taky čtyři jako experiment. Ale oproti hempšírkám to nějak pomaleji roste. Hempšírky jsou pro účel mrazáku prostě nejlepší.

3.10.2021 22:28
reznade

XXX.XXX.216.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nebo uz je vse hotove.

nemá s kým... říji mívá výraznou a určitě ji neměla, když tu měla na 1 den kozla.

4.10.2021 13:29
OlafV

XXX.XXX.34.197

veraboskova napsal(a):
Pěknou neděli všem.
Tak já se vám přiznám, před hodem vidlemi jsem byla u kamarádky a spolu jsme vypili láhev vína. Jinak by mě asi nenapadlo na potkana házet vidlemi.
Přidám pár fotek ze dneška. Ač se snažím uklízet do mrazáku, pořád nestíhám...

To není káník kde jsou?

4.10.2021 21:37
Juraj_Kafka

XXX.XXX.54.2

petraodlesa napsal(a):
Škoda, že Karel Čapek nechoval slepice 😊

Ale choval je Fr. Nepil. A to je počtení :-)

5.10.2021 10:22
javorka

XXX.XXX.98.207

Říjen ve znamení sklízení všeho možného.
Proč se mi kočka tak ráda válí v ohništi? Okoukala to od slepic?
Z obou mladých Pivíček jsou samozřejmě kohoutci.
Jak jinak...

Fouká vítr, tak honem sbírat ořechy.

5.10.2021 10:49
honzapm

XXX.XXX.134.34

Jé, jedno Pivíčko je úplná kopie maminky, s hřebínkem, že?
Javorko, to ale skoro vypadá, že máte něco proti kohoutkům?
A co byste s tolika slepičkami dělala, že?

5.10.2021 12:04
OlafV

XXX.XXX.34.197

Ňák tomu nerozumím zeptal jsem se vedoucího rostlinné výroby zda mají proso pelušku bob hrách a odpověďěl,že takové hovadiny nepěstují není nato čas snad nějací soukromníci. co já řeknu slepičkám.

5.10.2021 15:51
petraodlesa

XXX.XXX.43.88

Říjen je, když si přivezu vytoužený párek hus českých 💓 a zamilovaně na ně koukám. Jsou ve voliéře. Kdy si na mně zvyknou tak, abych je mohla vzít na pastvu? Zatím jim všechno nosím až pod zobák, princátkům😊😌

5.10.2021 15:52
petraodlesa

XXX.XXX.43.88

Juraj_Kafka napsal(a):
Ale choval je Fr. Nepil. A to je počtení :-)

Nepila mám ráda, jak se jmenuje ta kniha???

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.10.2021 16:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Nepila mám ráda, jak se jmenuje ta kniha???

myslím, že Střevíce z Lýčí

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.10.2021 16:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já bych je pustila hned zítra, oni jsou dost chytrý, vrátí se. Narozdíl od slepic se nerozutíkají a budou chodit spolu, snadno se zaženou.

My jsme už taky začali rozprodávat naše letošní housata. Už tu kolem domu obchází jen 24 krků. Ale hluku zatím naštěstí pořád dělají dost

5.10.2021 17:01
ančovička1

XXX.XXX.220.111

petraodlesa napsal(a):
Říjen je, když si přivezu vytoužený párek hus českých 💓 a zamilovaně na ně koukám. Jsou ve voliéře. Kdy si na mně zvyknou tak, abych je mohla vzít na pastvu? Zatím jim všechno nosím až pod zobák, princátkům😊😌

To já se těším na dvě husičky pomořanské, strakaté, k mému houserovi Edýmu 😊foto z jara..

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.10.2021 18:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Říjen je, když si přivezu vytoužený párek hus českých 💓 a zamilovaně na ně koukám. Jsou ve voliéře. Kdy si na mně zvyknou tak, abych je mohla vzít na pastvu? Zatím jim všechno nosím až pod zobák, princátkům😊😌

Blahopřeji. Jakou lini máte?
No ja osobně bych počkal 3-5 dnů. Než si trochu zvyknou. Ale je to na Vás. Ať se daří

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.10.2021 18:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

ančovička1 napsal(a):
To já se těším na dvě husičky pomořanské, strakaté, k mému houserovi Edýmu 😊foto z jara..

Krasavec

5.10.2021 21:02
petraodlesa

XXX.XXX.43.88

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Blahopřeji. Jakou lini máte?
No ja osobně bych počkal 3-5 dnů. Než si trochu zvyknou. Ale je to na Vás. Ať se daří

Linii? Štíhlou 😊

V bonitačním lístku ani potvrzení o původu v kolonce linie...nic není 🙃 no já to snad budu reklamovat 😂
Jinak díky za radu. Ještě počkám... Nechci jim hyzdit křídlo.

5.10.2021 22:12
javorka

XXX.XXX.98.207

Honzíku, druhé Pivíčko je úplně jinak vybarvené. Spíš jako oranžový tatík, jen tmavší záda.
Přestože kohoutci už zdaleka nejsou všichni, pořád je jich víc než slepiček.

Příští rok mají všechny kvokalky smůlu!!!!
Mám pocit, že jsem pro samé běhání kolem kuřat nic jiného pořádně v létě neudělala.

Prší. Podzimní krásné dny skončily.
Škoda.

Na dobrou noc posílám něco z hvězdárny. Jsou to první fotky, možná bude časem i něco lepšího
Foceno někdy půlce září.

6.10.2021 00:34
honzapm

XXX.XXX.134.34

Tedy Javorko, ty snímky jsou úplně magické,
skoro jako pivo na stole, když na něj posvítí slunce, že?
Jo jo, chovatelství je každodenní práce,
proto mě baví na FCB ta vejce za 2 Kč a kohout za 150,-.

Já tu mám také jednu psychedelickou fotku.
Speciálně pro naši blondýnku, Věrku.
Na dobrou noc.
Určitě se jí to bude líbit a synové jí to vytisknou na zeď do pokojíčku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.10.2021 07:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Linii? Štíhlou 😊

V bonitačním lístku ani potvrzení o původu v kolonce linie...nic není 🙃 no já to snad budu reklamovat 😂
Jinak díky za radu. Ještě počkám... Nechci jim hyzdit křídlo.

Hlavně že máte potvrzeni o původu. Hlavně hodně trpělivosti. Nevzdávat to hned první rok pokud nevyvedou mladé. Ona se ta trpělivosti potom většinou vrátí.

6.10.2021 10:56
honzapm

XXX.XXX.134.34

Teda to sou ale vtipy vošklivý...

6.10.2021 16:18
petraodlesa

XXX.XXX.43.239

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hlavně že máte potvrzeni o původu. Hlavně hodně trpělivosti. Nevzdávat to hned první rok pokud nevyvedou mladé. Ona se ta trpělivosti potom většinou vrátí.

Mám velkou výhodu, jsou už pětileté, letos měly 15 housátek. Mladé jsem nechtěla právě proto... první rok nic moc.😉

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2021 09:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Mám velkou výhodu, jsou už pětileté, letos měly 15 housátek. Mladé jsem nechtěla právě proto... první rok nic moc.😉

Tak to máte kliku. Většinou chovatel dobrý chovný pár co vyvádí mladé neprodává. Takže to máte opravdu HODNĚ velkou výhodu.
A hlavně pozor husy se dají velice rychle a snadno rozmazlit do fáze malého a vzteklého spratka
Třeba tak , že při večerním krmení podáte nějaké to padané ovoce, které po chvilce tréninku i zobou přímo z ruky. No jo ale až pak dojde, tak to je potom řev jako o porážce. Příklad z loňského i letošního léta. Na zahradě máme několik špendlíků( Mirabelky ?) Je to vděčná věc. Na jaře to bohatě a nádherně kvete a celkem pravidelně to hojně plodí. Máme žluté, červené a zelené. Takže slepice,kozy,kachny,husy a kráva mají o zábavu postaráno. Ráno se to řítí na pastvu jak o závod. Kor kozy se snaží všechny předběhnout. Táta říká: Vemeno to má ještě ve chlívě ale krky už pod stromem! Ale husy se nedají a jsou vždy první. Takhle pokojně to jde celou dobu až když už prostě špendlíky nejsou. Kráva a kozy Vás maximálně vraždí pohledem. Ale husy ty jsou schopné Vám ráno nadávat /a myslím , že i docela vulgárně/ ještě několik dní potom.
Husy vůbec nemají rádi změny. Stačí aby před chlívem stál kbelík který tam nebývá a ty mrchy prostě nenaženete domu. Ale jinak to s nima jde

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2021 11:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm napsal(a):
Spíš myrobalán.

Ju. Myrobalán mám i jako podnože ...

7.10.2021 16:03
petraodlesa

XXX.XXX.43.239

Ecitejok, opravdu, mám velkou kliku 😊 asi proto, že pan chovatel už má další pár, ještě lépe ohodnocený, a malý pozemek, akorát na jeden pár. A děkuji za povídání. Opravdu, husy 😌 jsou pro mně zatím velká neznámá.
Včera jsem je zkusila na chvilku pustit z voliéry, se strachem, že se zvednou a uletí 🙈...ale ne. Držely se jen asi metr od vrátek, aby měly bezpečný domov za zády. Dneska už se odvážily i deset metrů. A vracejí se po deseti minutách. Zatím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2021 16:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
92 a 96 bodů 🥰

7.10.2021 17:04
1978milan

XXX.XXX.231.235

No holky už se taky těší na nového ženicha. Už brzo, nebojte
Docela se mi líbí ta úplně vpravo. Má takovou skvrnku vzadu na krku. A tu druhou taky vyberu.

7.10.2021 18:21
ančovička1

XXX.XXX.220.111

1978milan napsal(a):
No holky už se taky těší na nového ženicha. Už brzo, nebojte
Docela se mi líbí ta úplně vpravo. Má takovou skvrnku vzadu na krku. A tu druhou taky vyberu.

Jsou nádherné!!😇😀
...houser Edý nám trochu zmohutněl, tak velké husy jsem tedy ještě neměla..mám od něj ze zkusmo nasazených pár vajec od nejmíň 10 let staré landeské husy, jedno😂 house, nejspíš houser, lihnuté 17.6.a je to obr😀..jinak jsem letos husy nelihla...nikdo je nechce zabít,to nějak nejde..tak se budeme těšit, Edý a já, na ty krasavice😇😀😊

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2021 18:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Ecitejok, opravdu, mám velkou kliku 😊 asi proto, že pan chovatel už má další pár, ještě lépe ohodnocený, a malý pozemek, akorát na jeden pár. A děkuji za povídání. Opravdu, husy 😌 jsou pro mně zatím velká neznámá.
Včera jsem je zkusila na chvilku pustit z voliéry, se strachem, že se zvednou a uletí 🙈...ale ne. Držely se jen asi metr od vrátek, aby měly bezpečný domov za zády. Dneska už se odvážily i deset metrů. A vracejí se po deseti minutách. Zatím.

Podle mě husy uletět ani nemůžou 🤔Nevím teda jestli češky nejsou nějaký lehčí.... Ale naše husy se maximálně zmůžou na takový jako běh kdy mají nožky asi 10-30 cm nad zemí.
Akorát jedna naše menší brojlerová husa loni dokázala letět z kopce dolů k domu (tak metr a půl nad zemí, tak 15 metrů daleko), ale to jen protože jsme fakt v horách a letěla vlastně pořád směrem dolů. Vůbec se nevznesla ani trochu nahoru. Prostě skočila dolů a letěla. Ale od té doby co měla housata už nelítá, asi aby jí stačily, i když už jí přerostly.
Jinak u nás se naučili na večerní krmení chodit před vchod a řvát a když dlouho nejdem tak Messi vleze až do předsíně a žvatlá a klape nohama po podlaze dokud nepřijdeme a nenasypeme 😄

7.10.2021 18:50
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Husy mi nikdy nelétaly výš, než půl metru nad zemí..s velkým křikem se rozběhnou a rády by se vznesly výš, mají z letu radost😀..ale..nejsou to lehké husy divoké.. za ten pohled na ně, to ale stojí😇😀

7.10.2021 18:51
petraodlesa

XXX.XXX.43.239

Messi 😌😊 děkuji Ivuš, za uklidnění. Jsem z nich unešená jak jsou půvabné.
Také bych měla problém je zabít 🙈

7.10.2021 18:55
ančovička1

XXX.XXX.220.111

petraodlesa napsal(a):
Messi 😌😊 děkuji Ivuš, za uklidnění. Jsem z nich unešená jak jsou půvabné.
Také bych měla problém je zabít 🙈

Husy jsou příliš inteligentní a ten jejich pohled..☺️

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2021 19:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Počkejte ještě až vám vysedí ty suprový malý chlupatý žlutý tvorečky, co mají zobáčky jako nehtíky a malinaktý tlapičky 😍🥰 a pak je s sebou pořád tahají. A houser je vychovává... Jsou fakt super rodiče.

7.10.2021 19:40
Varaxi

XXX.XXX.129.250

No, já pamatuju, jak jsme po bouřce pomáhali hledat sousedovi kříženky hus českých po všech čertech. Jedna byla i na půdě a musela tam vyletět, schody ani žebřík tam není.
Třeba to byla výjimka, ale myslím, že češky můžou být poletuchy. Nesázela bych na to, že nikdy nikam nepoletí.

7.10.2021 19:50
honzapm

XXX.XXX.134.34

Sešli jsme se dnes zde, na tomto krásném místě,
abychom společnými silami popřáli naší zmatené
blondýnce Věrce k zítřejším jmeninám
Aby byla fit a čiperná, nejen v lovu potkanů,
aby ji pan manžel málo bil,
aby jí vše rostlo a šlo od ruky
a aby měla pšenici zásadně a jen bez pilouse.
A aby nezapomněla na staré indiáncké přísloví:
"Kolik švestek, tolik povidel."

Má úcta.

7.10.2021 23:19
ančovička1

XXX.XXX.220.111

.. radost pohledět, "modrá je dobrá"😀..
a kolik povidel,tolik koláčů 😀
.a takový ulovený hlodavec také udělá radost nejen spokojenému lovci🐱.

8.10.2021 08:14
sadovsky

XXX.XXX.172.6

Všem Věrám přeji k dnešnímu svátku hodně zdraví,lásky,spokojenosti a mnoho chovatelských úspěchů.

8.10.2021 08:15
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Honzíku děkuji za přání

8.10.2021 08:50
petraodlesa

XXX.XXX.43.239

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Počkejte ještě až vám vysedí ty suprový malý chlupatý žlutý tvorečky, co mají zobáčky jako nehtíky a malinaktý tlapičky 😍🥰 a pak je s sebou pořád tahají. A houser je vychovává... Jsou fakt super rodiče.

Na to se těším 😊 dnešní sychravé ráno, pasení hus, promočené boty, zima při trhání kopřiv 🙃 ... To všechno obětuju, abych se dočkala.
Jsou opravdu úžasné, ten jejich pohled, ančovičko, to je za všechny prachy 😂
Můžete ještě rozepsat jejich inteligentní projevy? A co agresivita housera? Když je tento klidný jako beránek, může se to ještě změnit?

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.10.2021 09:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Může. A nebude to už dlouho trvat. V době páření ,sedění a vodění housat. To pak většina houserů ukáže co umí I když musím uznat , že na nás jako ten domácí personál jen syčí max. roztáhne křídla. Ale cizí lidi nebo i jinou havěť na dvoř /kočka,pes,koza kráva atd/ utočí již přímo. A hlavně ječí v jednom kuse ve dne v noci. Aspoň náš Dědek to tak má. Letos neměl náš pár housata protože Dědek se jen naparoval a naparoval ale na husu kašlal. Ta chudinka chvílema posedávala před kýmkoliv jako slepice když nemá kohouta. A pak nanesla a seděla seděla a seděla. Bylo mi jí líto tak jsem jí sehnal velice klikatou cestou 6 housat brojlerů. No a husa je hnala ale houser ten se o ně staral od první minuty. Bránil je, snažil se je vodit což chvílema bylo docela divadlo. Protože houser je naháněl a oni před ním utíkali. A pak je husa štípala. No jenže to pak houser vyjel po huse a doslova jí zfackoval křídly. Já nevěděl co dřív. Zda uklízet housata nebo dostat husu ze spárů housera. Ale po této epizodě se to sladilo. Housata byla přes den pokud bylo dobré počasí s houserem a husou venku. Kde je vodily pak oba, ale husa předci jen zůstala tou macechou která občas ráda rozdala výchovný pohlavek. Ale houser jí a husu bránil a hlídal jak o život. Když jsou housata dával na noc do odchovny pod tepelný zdroj. Tak houser nocoval pod odchovnou a nehnul se od nich. Až když housata opeřila tak trocha ubral na hlídání a taky konečně začal víc pečovat o sebe. V době kdy vodil nejmenší housata dost zhubnul. Ale během chvilky pak byl a je zase v kondici. Ale hlídá to hejno pořád. Všichni se pasou a on stojí jak voják a furt kouká a střeží. Pase se opravdu v klidu jen když jsou venku i kozy s krávou. Asi mají nějákou tajnou dohodu

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.10.2021 09:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

sadovsky napsal(a):
Všem Věrám přeji k dnešnímu svátku hodně zdraví,lásky,spokojenosti a mnoho chovatelských úspěchů.

Taky se přidám Všem Věrkám vše nejlepší k svátku A té Věrce s nejlepšími obzvlášť !

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.10.2021 10:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Naši všichni houseři teda byli a zůstali hodní, I když vodili mladý. Dokonce jsme měli nějaké housery navíc (neměli husu ani housata a přestali se tahat s tou hlavní skupinou, jen byli oni sami spolu ve 4 a zlobili) a na jaře jsme jednoho z nich prodali spolu s malými housaty (ne jeho vlastními) a nová majitelka hlásila, že se jich u ní hned ujal a začal je vodit.

Když vyseděla naše první husa housata, tak jsme se báli, co udělají houseři, aby je neuslapali nebo něco, tak jsme je zezačatku k mámě huse a housatum nepousteli. Husa s malyma byla v oplocené zahradě a houseři a jedna husa co ještě nesedela byly venku, mohli se toulat po louce, kdekoliv, ale oni se drželi jen u plotu zahrady a pořád na malý koukali. Pak nám jednou dvě housatka vypadla z husníku na sníh, kde byl zbytek hejna a když jsem pribehla je uklidit, tak jsem viděla jak je dva houseři hlídají a snaží se je vrátit nahoru do husníku ☺️ a jako by mě od nich chtěli odehnat... Prostě je chránili. Ale na mě nezautocili, jen tak jako vyhrožovali, jako at se malejm nic neopovazuju udělat. Pak už jsme si troufli nechat husu a housata s nima. Houser napřed vždy husu na chvili odehnal a každé housatko trošku štípnul, nevím proč ale asi aby se seznámil a zjednal respekt hned nazacatku. Pak už to nedělal, až zase když vylezla další husa s novyma housatama. Jeden náš houser, Standa, vždycky opustil ty housata co vodil a začal se vždycky tahat s těmi novými, menšími. A ty starší přenechal Ferdovi. Bublifuk si zase počkal až na ty svoje, které měl s Lady Gagou a od těch se vůbec nevzdalil. Dokonce i když trochu odrostli a Gaga už se o ně tolik nezajímala, on je vodil sám dál.

A taky jsme viděli jak přiletěl jestřáb a 2 houseři a husa semkli a housata pod sebou schovali, že jestřáb neměl vůbec šanci.

Taky když jdeme ráno pouštět husy ze zahrady a oni vidí, že máme košík na švestky tak běží rychle pod stromy, aby je snědli dřív než je stačíme posbírat.

Jó a samozřejmě když je potřebujeme od nekud přivolat tak stačí ukázat kyblicek, ve kterém jim nosíme zrní, a když ho uvidí, houser vydá triumfalni pokřik a všichni se rozebehnou k nám

Čím víc hus, tím více je tu veselo

8.10.2021 11:07
javorka

XXX.XXX.98.207

Věrko a Věrky, všechno nejlepší!

8.10.2021 13:05
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Věrko, také přeji všechno nejlepší 🍀🌹

8.10.2021 13:09
petraodlesa

XXX.XXX.43.239

Ecitejok, Ivus 👍👍👍 děkuji za krásné povídání. Nejlepší 🌹 to a jména: lady Gaga buduje 😂

Ty moje teprve ohlížejí terén. Ona se pase, on hlavně hlídá. Kozy to zdálky kontrolují a beztak brblají, že jsem si našla jiné mazlíčky. Holt, stárneme. Deset let s kozami byla švanda. Doteď se hlídám v rozhovoru, jak začnu o kozách, nevím, kde přestat 😊

8.10.2021 14:04
OlafV

XXX.XXX.34.226

Věra Víra Volby snad se stane dnešní krásný den dnem památným počátkem umírání postkomunismus.

8.10.2021 21:52
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Všem děkuji za přání. Starší syn šel dneska poprvé volit, tak jsme z toho měli taky takový malý svátek.

8.10.2021 23:42
honzapm

XXX.XXX.134.34

Já zaprasený talíř dávám do myčky.
A skotové na aukci. Čuňata.
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/zapraseny-talir-ze-skrine-se-promenil-v-nefalsovany-poklad-40374298

.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.10.2021 09:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm napsal(a):
Já zaprasený talíř dávám do myčky.
A skotové na aukci. Čuňata.
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/zapraseny-talir-ze-skrine-se-promenil-v-nefalsovany-poklad-40374298

.

Nejni talíř jako talíř, že...MÚ

9.10.2021 10:12
honzapm

XXX.XXX.134.34

Ňufík, vracející se z humen z lovu, vyplašil srnu, zrovna když mi žrala švestky.
Začala štěkat a byla na něj docela naštvaná, tak jsem ji hned vyfotil.
Pak se schovala do trávy a byla opět velmi nenápadná. Naštěstí je švestek dost.
To mi připomíná, že nikdo neudělal otavu. Z gauče seto dělá blbě.

Měl jsem za to, že štěkají jenom srnci, ale třeba mě nějaký místní superodborník
opět, jako obvykle, zahltí a obohatí svými vědomostmi i znalostmi, že.

9.10.2021 10:29
petr008

XXX.XXX.139.160

Švestek není nikdy dost, to ví u nás na Moravě každé malé děcko.

9.10.2021 12:19
petraodlesa

XXX.XXX.43.239

Třeba neví, že to nejsou její švestky, ale páně Honzovy 😌

9.10.2021 14:34
Štefan1

XXX.XXX.208.238

Štěkají i srny, ovšem kolegou myslivcem, jsem byl poučen, že békají ... ač to zní jako štěkání

9.10.2021 19:48
honzapm

XXX.XXX.134.34

Věrka Vykuchá Vykrmenou Vorlofku
Vopeče Vpekáči Vzlatavou Vbarvu.
Vmožná Vpřidá Víno
Voblízne Všechny Vprsty.

Vidíte, Volánku, také umím psát příběh na jedno písmeno.
A s těmi Komundíry Vám to Vyšlo - jsou V... čili Vfuč.

9.10.2021 19:53
honzapm

XXX.XXX.134.34

Věrko, snad jste to nebyla vy, s tím sousedem zabijákem?
Ale zase si říkám - co by vaše koza dělala v České Třebové, že?

9.10.2021 20:15
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Teda určitě jsem to nebyla já, nemaje kozu a maje hodné kohouty.
Honzíku, ale vy jste daleko, jak víte, že jsme měli dneska k obědu mladého kohouta upečeného do zlatova orlováka?

9.10.2021 22:40
honzapm

XXX.XXX.134.34

Věrko, musíte si zapamatovat, že já jsem napojen na Vesmír.
A tudíž vím všechno.
Zeptám se Vesmíru, a on mi poví.

Například teď jsem se HO zeptal, jestli vám dneska chutnalo,
a ON říkal, že MOC. Že jste se prý i oblizovala.
Viďte, že jsem se zase trefil.

10.10.2021 18:43
bery25

XXX.XXX.80.168

honzapm napsal(a):
Věrko, musíte si zapamatovat, že já jsem napojen na Vesmír.
A tudíž vím všechno.
Zeptám se Vesmíru, a on mi poví.

Například teď jsem se HO zeptal, jestli vám dneska chutnalo,
a ON říkal, že MOC. Že jste se prý i oblizovala.
Viďte, že jsem se zase trefil.

tak sa opytajte vesmiru čisla na športku,stači mi prva cena,dakujem

10.10.2021 20:42
honzapm

XXX.XXX.134.34

Ano, za 100% výhry není problém se zeptat.

Například už nyní vím, co vy ostatní ne.

10.10.2021 23:45
ančovička1

XXX.XXX.220.111

11.10.2021 09:08
OlafV

XXX.XXX.35.247

ančovička1 napsal(a):
Moje půlroční maransky 😊

Nejsou fotky retušované?

11.10.2021 10:13
ančovička1

XXX.XXX.220.111

OlafV napsal(a):
Nejsou fotky retušované?

Jak jste to uhodl ?😀

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.10.2021 12:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když můžou mít králíci svou disci "Králičí HOP", proč nemít i "Slepičí HOP"

11.10.2021 18:16
OlafV

XXX.XXX.35.247

ančovička1 napsal(a):
Jak jste to uhodl ?😀

Před více než půl stoletím J, Suchý vyslovil pochybnost chybí mně ta jistota tahleta je to ta . Celebrity foto x realita často právě u slepic.

11.10.2021 21:19
ančovička1

XXX.XXX.220.111

OlafV napsal(a):
Před více než půl stoletím J, Suchý vyslovil pochybnost chybí mně ta jistota tahleta je to ta . Celebrity foto x realita často právě u slepic.

Váš komentář mě velice potěšil..ubezpečil jste mě, že moje slepičky maransky, jsou opravdu krásné 😊

11.10.2021 23:32
honzapm

XXX.XXX.134.34

Říjen je když...
... se náš nádherný kraj presentuje na světové výstavě EXPO v Dubaji.

https://www.youtube.com/watch?v=pa8aaITapQk

12.10.2021 15:54
OlafV

XXX.XXX.35.247

Dotaz má veterinář povinnost mlčenlivosti o zdravotním stavu zvířat.

13.10.2021 15:45
petraodlesa

XXX.XXX.43.239

U nás dneska drůbeží lockdown, slepice vylíhnutá v únoru, nesnesla ani jedno vejce... tušila jsem to. Hřebínek jako stará, no, ale jinak vypadala docela dobře. Vaječníky jakoby spící, ani jeden žloutek zvětšený. Ostatní soudružky už dva měsíce nesou. Může to být tou kokcidiozou? ( zaléčenou) Jak psala Bodlinka, vliv na kvalitu života a snášky to má vždycky. Ale že až tak, že nic?
Ještě asi dvě půjdou... zbytek letošního odchovu vypadá dobře. Holt, začátečník...a jeho chyby.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.10.2021 18:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
U nás dneska drůbeží lockdown, slepice vylíhnutá v únoru, nesnesla ani jedno vejce... tušila jsem to. Hřebínek jako stará, no, ale jinak vypadala docela dobře. Vaječníky jakoby spící, ani jeden žloutek zvětšený. Ostatní soudružky už dva měsíce nesou. Může to být tou kokcidiozou? ( zaléčenou) Jak psala Bodlinka, vliv na kvalitu života a snášky to má vždycky. Ale že až tak, že nic?
Ještě asi dvě půjdou... zbytek letošního odchovu vypadá dobře. Holt, začátečník...a jeho chyby.

Může to být post-kokcidie-syndrom ale nemusí. Nechci být netaktní ale ani u žen není každá plodná , že ?
Jedna rodí jak o závod druhá nezabřezne ani kdyby se to TAM lilo kýblema.. A nejen u žen , že ale savci všeobecně...
Takže nyní zcela vážně. Ani slepicím /ptákům/ se neplodnost nevyhýbá. Mohla to být náhoda a taky nemusela. Asi to ale na 100% nikdy nezjistíte. Takže pokud tam máte nějaké bezdětné /bezvaječné/ příživnice, tak ať nyní živí Vás. Ve formě polévky atd.. Prostě se to stává a i v lepších rodinách, že ? Ať se daří..

13.10.2021 19:01
petraodlesa

XXX.XXX.43.239

Ecitejok, souhlasím 😉

14.10.2021 20:49
reznade

XXX.XXX.216.38

Překvapila mě 7 měsíční slepička, která se po necelém měsící snášky rozhodla kvokat, přes to, že v noci bývá těsně nad nulou. Mám pocit že se trošku zbláznila. Už se Vám stalo, že by Vám začala kvokat slepice v říjnu v takové zimě?

14.10.2021 21:44
bery25

XXX.XXX.80.168

reznade napsal(a):
Překvapila mě 7 měsíční slepička, která se po necelém měsící snášky rozhodla kvokat, přes to, že v noci bývá těsně nad nulou. Mám pocit že se trošku zbláznila. Už se Vám stalo, že by Vám začala kvokat slepice v říjnu v takové zimě?

ano,ale hodvabnička

14.10.2021 23:00
javorka

XXX.XXX.98.207

Mě kvoká Wyandotka, letos podruhé.

14.10.2021 23:19
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Podruhé mi právě kvoká milflerka,snad ji to brzy přejde...v létě vyseděla kuřata a vzorně odvodila..jsou to dost kvokavé slepičky 😀

15.10.2021 00:52
reznade

XXX.XXX.216.38

Já si právě libovala, že mi v srpnu ani září žádná kvokat nezačala a ona v říjnu mladá, u které by mě to ani nenapadlo.A je to právě ta, co jsem řešila v jiné diskuzi, že by měla byt plymutka podle chovatele, od kterého je, a ona připomíná spíš wyandotku, akorát nevím jestli se wyandotka stříbrná koroptví vlnitá vůbec ve velkém rázu chová.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.10.2021 07:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

reznade napsal(a):
Já si právě libovala, že mi v srpnu ani září žádná kvokat nezačala a ona v říjnu mladá, u které by mě to ani nenapadlo.A je to právě ta, co jsem řešila v jiné diskuzi, že by měla byt plymutka podle chovatele, od kterého je, a ona připomíná spíš wyandotku, akorát nevím jestli se wyandotka stříbrná koroptví vlnitá vůbec ve velkém rázu chová.

jelikož má podle fotek v sobě tu wyandoku namíchanou, tak prostě kvokací geny má.

15.10.2021 10:24
petraodlesa

XXX.XXX.43.239

reznade napsal(a):
Překvapila mě 7 měsíční slepička, která se po necelém měsící snášky rozhodla kvokat, přes to, že v noci bývá těsně nad nulou. Mám pocit že se trošku zbláznila. Už se Vám stalo, že by Vám začala kvokat slepice v říjnu v takové zimě?

Teď dvě maransky, doufám že už je to přešlo...jdu zkontrolovat hnízda 😌

15.10.2021 11:50
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Za vesnicí máme nádherné fialové pole😀..svazenka vratičolistá..to stojí za pohled, krása 😇... medonosná rostlinka,tady zřejmě na zelené hnojení..☹️

15.10.2021 12:40
OlafV

XXX.XXX.35.142

ančovička1 napsal(a):
Za vesnicí máme nádherné fialové pole😀..svazenka vratičolistá..to stojí za pohled, krása 😇... medonosná rostlinka,tady zřejmě na zelené hnojení..☹️

Krása z elektromobilů.

15.10.2021 14:12
1978milan

XXX.XXX.40.84

Podzimní idyla na mlýně.
No už se jim to krátí

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.10.2021 14:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jsme si udělali radost a pořídili si motůčko extra power. Máme to tu samý svah a na zahradu se jen tak s něčím nedostaneme. Ani s velkým kulatým balíkem sena/slámy. Takže různé samo domo traktůrky ani jiné traktůrky moc nepřicházeli v úvahu. At již finančně nebo jinak. Tak jsem zvědavý. Zatím spokojenost. Stěhovali jsme hromadu hnoje od maštale na konec pozemku kde bude nový kompost/hnůj. No musel se přesvědčit Pán otec, že s tímhle drahým strojem budeme i něco dělat

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.10.2021 14:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

1978milan napsal(a):
Podzimní idyla na mlýně.
No už se jim to krátí

Opravdu krásné Taky bylo původně v plánu dnes porazit krůty. Ale nějak se mi do toho nechtělo.
Asi se na ten výkrm čehokoliv brzo budu muset vyprdnout , protože s tím zabíjením to je rok od roka horší..

15.10.2021 15:10
1978milan

XXX.XXX.40.84

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Opravdu krásné Taky bylo původně v plánu dnes porazit krůty. Ale nějak se mi do toho nechtělo.
Asi se na ten výkrm čehokoliv brzo budu muset vyprdnout , protože s tím zabíjením to je rok od roka horší..

Brojlerové krůty už jsou naštěstí hotové, teď nás čekají ty husy a ještě asi 30 kačen. Potom ještě poslední várka brojlerových kuřat a nakonec ty bronzový krůty a pár perliček.
Ani nevím, kdy se ty perličky zabíjí, myslím jako stáří. Nevíte někdo?
Jsou lihnuté 18 června.
To až tak prosinec, že?

15.10.2021 20:20
bery25

XXX.XXX.243.27

1978milan napsal(a):
Podzimní idyla na mlýně.
No už se jim to krátí

dobry,mate to krasne,a co to presne je ,lebo ja sa v tej vodnej hydine nevyznam,ale ma to laka velmi len ako piše ecitejok,to zabijanie už ani mna vobec nebavi,zajace,brojleri,kohuty,prasata,barany,už si pripadam ako nejaky z al kajdy

15.10.2021 20:39
1978milan

XXX.XXX.40.84

bery25 napsal(a):
dobry,mate to krasne,a co to presne je ,lebo ja sa v tej vodnej hydine nevyznam,ale ma to laka velmi len ako piše ecitejok,to zabijanie už ani mna vobec nebavi,zajace,brojleri,kohuty,prasata,barany,už si pripadam ako nejaky z al kajdy

Jsou to husy pomořanské, německé nosné a jejich kříženci.
Ještě máme pižmovky a brojlerové kačky.
A s tou al kajdou máte pravdu, já jsem posledně při zabíjení brojlerů říkal, že si připadám jak Bátorička

16.10.2021 10:09
OlafV

XXX.XXX.35.142

Přináší zabíjení svobodu?16 října před 228 roky usmrtila gilotina Marii Antonii a dav jásal ať žije svoboda.Jsem si jist když sekera sníží početní stav drůbeže že přeživší získají více volnosti nikoliv rovnosti či svobody.Přesto 16. 10 nezabíjím.nejásám.

16.10.2021 20:41
petr008

XXX.XXX.139.160

Pro ecijetok: nebyla by fotka toho motůčka? Díky.

16.10.2021 20:45
petr008

XXX.XXX.139.160

1978milan napsal(a):
Podzimní idyla na mlýně.
No už se jim to krátí

Prozradíte, kde jste sehnal tak krásně vybarvené morky? Kdysi jsem choval ve zbarvení naraganset, než mě paňmáma přesvědčila, že se morky nevyplatí... Teď si říkám, že kdybychom si já a Adam v ráji do toho nenechali kecat..., tak jsme dnes mohli být v ráji a chovat tam takové krásné morky.
A bez bab.

16.10.2021 21:12
1978milan

XXX.XXX.231.235

petr008 napsal(a):
Prozradíte, kde jste sehnal tak krásně vybarvené morky? Kdysi jsem choval ve zbarvení naraganset, než mě paňmáma přesvědčila, že se morky nevyplatí... Teď si říkám, že kdybychom si já a Adam v ráji do toho nenechali kecat..., tak jsme dnes mohli být v ráji a chovat tam takové krásné morky.
A bez bab.

No my jsme si do toho právě kecat nenechali a proto chováme tyhle české divoce zbarvené bíle lemované .
Morák je od Znojma a morky od jihlavy

16.10.2021 21:14
petr008

XXX.XXX.139.160

A násadová vejce by případně na prodej byla?

16.10.2021 21:20
1978milan

XXX.XXX.231.235

petr008 napsal(a):
A násadová vejce by případně na prodej byla?

No nějaká třeba ano, z jara si nalihnu nejdřív pro sebe a pak bych mohl něco našetřit na prodej. Letos nesly morky až skoro do srpna, takže by to neměl být problém.

16.10.2021 21:21
petr008

XXX.XXX.139.160

A odkud přibližně jste, jestli se mohu zeptat?

16.10.2021 21:32
1978milan

XXX.XXX.231.235

petr008 napsal(a):
A odkud přibližně jste, jestli se mohu zeptat?

Jihlava, ale můžu poslat poštou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.10.2021 21:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
Pro ecijetok: nebyla by fotka toho motůčka? Díky.

Tak urcite. Zitra dodam

17.10.2021 00:14
petr008

XXX.XXX.139.160

1978milan napsal(a):
Jihlava, ale můžu poslat poštou.

Díky, z jara bych se ozval, pokud budete tady na ifauně k zastižení. Ne že by tady na jihu nebyly morky, ale ty Vaše jsou fakt hezky vybarvené. Škoda, že už nikdo nechová naragansety. Ty byly nejhezčeji zbarvené. Když jsem zabíjel posledního moráka moje 2-letá dceruška plakala a pak se mnou nechtěla týden mluvit. Byl to její, jak mu říkala, "kokodák". Tak bych si teď u ní možná mohl spravit reputaci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2021 09:06
18.10.2021 12:41
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Známá má tohle https://www.benycargo.cz/pracovni-elektro-trikolky/benycargo-11s-2/ moc dobrá mašinka

To je krásný vozíček 😀👍👍asi by se tam nejradši vozila vnoučata 😀

18.10.2021 15:49
OlafV

XXX.XXX.35.222

ančovička1 napsal(a):
To je krásný vozíček 😀👍👍asi by se tam nejradši vozila vnoučata 😀

Když nebude el.proud tak můžete tlačit.

18.10.2021 22:11
petr008

XXX.XXX.139.160

Hezky se to čte, ale 70 km je dojezd na prázdno, po rovině. S těmi deklarovanými 400 kg...??? Případně do kopce...???
Korbička opravdu nepojme balík sena 130 cm o váze 250 kg, nehledě k tomu, že při celkové šířce toho strojku 120 cm je to jen na ježdění po rovince. Nedovedu si představit jet s tím naloženým, při nějakém náklonu se to převalí a pak už to zpátky na kola sám nepostavím.
Ale jinak hezká hračka pro někoho, kdo neví co s penězi. Nic proti gustu samozřejmě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2021 09:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Však to motúčko toho taky kdovíkolik kilometrů nenajezdí. Tahle mašinka se u nás používá na posunování materiálu na ploše asi kilometru čtverečního, dojezd 400 km fakt není potřeba. Těch deklarovaných 50-70 km je spíš na ten výlet, si neumím představit, že bych s tím najezdila 50 km a ještě při tom zvládala nakládat a skládat materiál na jeden zátah (den by na to nestačil). Pokud někdo potřebuje vozit matroš na chatu 30 km, tak si snad pořídí auto s vozejkem... Strojek zvládne stejný terén jako motúčko, to vám mohu garantovat. S motúčkem asi taky nebudete lámat svahové rekordy v jízdě po šikmé ploše. U nás máme výběhy celkem rovinaté, ale viděla jsem to otáčet i ve svahu (i naložené čerstvě posekanou trávou do výše opěradla), a když s tím jeden umí, není to problém, natož jet do svahu nebo ze svahu rovně.

Tohle má výhodu, že nemusí člověk jezdit autem a trápit ho na té kilometrové cukačce, nehledě na to, že tohle se na rozdíl od auta vejde i do průchodů pro pěší a otočí se to na rozdíl od auta na fleku, a když to na bahně nebo sněhu náhodou zůstane stát, tak to odtlačíte svépomocí (ne naložené, samozřejmě) z toho kritického místa. U nás to pěkně maká, a na odvození hnoje od stodoly na druhý konec hektarového pozemku je to naprostá pecka. Hodíme na to sekačku a odvezeme ji čtvrt kilometru na louku, nemusíme se se sekačkou natřásat pojezdovou rychlostí 2 km za hodinu po kamenité polňačce.

Do našich podmínek je to skvělá volba a starší známá se s tím nenachodí, jako s by musela s motúčkem. Balíky sena s tím nevozíme, deklarovanou hmotnost sledujeme z důvodu "co by, kdyby" - seno dostaneme ve statku 5 km vzdáleném, a kdyby došlo na nejhorší, tak by tahle kára po silnici v naprosté pohodě dovezla i ten balík sena. Balík se nemusí na korbu vejít rozměrově, sajtny se dají kompletně sklopit, takže vznikne plato, na které se ten balík klidně může posadit základnou a přikurtovat. Mimochodem, taky se dá za to zapřáhnout další vozík (ehm, výrobce to pochopitelně neautorizoval ) a na druhé káře se dá odvézt další kupa materiálu. Na tu redukci to má sílu jako bejk.

Nikomu nenutím U nás už si vozítko na sebe vydělalo. U někoho na chatě, kdo nepotřebuje přemísťovat větší množství matroše dvakrát týdně, to asi nemá váhu, a to motúčko je stopro skladnější, o tom žádná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2021 09:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

čučákujte https://www.youtube.com/watch?v=1eBzy9tGjcM
A to mám dojem, že pán nemá ani terénní pneu - a to naše známá má :-)
Jako ale borec odvážnej, o tom žádná, já bych tak rychle s takovým nákladem nikdá neposkakovala....

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2021 11:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

A proto mám ve své svažité zahradě skvělou mechanizaci, totiž mé dvě ruce. Do každé se vejde 16 l stavební kýbl a je to.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2021 12:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dokud je člověk mlád, je to paráda, vše svépomocí. Když začne tělo protestovat, hledá, jak by oudům ulehčil a přitom zvířenu nezanedbal :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2021 18:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tady pán v Číně má něco podobného, I když asi domácí výroby a obsluhuje s tím 70,000 kuřat

https://youtu.be/aWjYLYulALs

19.10.2021 20:17
petraodlesa

XXX.XXX.43.239

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tady pán v Číně má něco podobného, I když asi domácí výroby a obsluhuje s tím 70,000 kuřat

https://youtu.be/aWjYLYulALs

To mi přijde už nenormální... žádná příroda, nic, jen slepice 🙈

19.10.2021 21:10
petr008

XXX.XXX.139.160

Pro Buggyra: tak teda jo. Musím uznat, že jo

19.10.2021 21:14
petr008

XXX.XXX.139.160

petraodlesa napsal(a):
To mi přijde už nenormální... žádná příroda, nic, jen slepice 🙈

Mně to přijde jako Honzíkuv sen... Až se probudí, řekne nám jak to dopadlo a zda všechny ty vlašky byly předpisové a poctivé

19.10.2021 23:55
ančovička1

XXX.XXX.220.111

.. noční obchůzka a kontrola zvířat.. přibylo jedno zvířátko, ježek!!😀..Betynka našla ježka 🦔..a byla překvapená,co to je,takového ježečka ještě neviděla 😀🦔

20.10.2021 08:24
OlafV

XXX.XXX.35.222

ančovička1 napsal(a):
.. noční obchůzka a kontrola zvířat.. přibylo jedno zvířátko, ježek!!😀..Betynka našla ježka 🦔..a byla překvapená,co to je,takového ježečka ještě neviděla 😀🦔

Nevíte někdo jakou má ježek návratnost,můj ohař při setkání s ním štěká celou noc nosí ho v tlamě a nechce ho dát.Odvážím ježka dost daleko.

20.10.2021 08:55
honzapm

XXX.XXX.134.34

Nevychovaný čokl je možná ještě horší,
než hloupá upovídaná ženská.
Fujky jako.

Lehni a pust!
Lehni a pst!

20.10.2021 09:32
lupus4

XXX.XXX.205.61

OlafV napsal(a):
Nevíte někdo jakou má ježek návratnost,můj ohař při setkání s ním štěká celou noc nosí ho v tlamě a nechce ho dát.Odvážím ježka dost daleko.

nezapomeňte HNED odblešit, než se to rozjede...

20.10.2021 10:28
OlafV

XXX.XXX.35.222

lupus4 napsal(a):
nezapomeňte HNED odblešit, než se to rozjede...

Pes je ověnčen několika obojky snad i proti bleškám.Jak to že ho v tlamě nepíchají bodliny a proč ho ježek nekousne??

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.10.2021 11:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ježci nekoušou, ti se primárně balí, na většinu predátorů to stačí. Bodliny psa píchají, ale on nedbá, protože kde se dostane k živému akorát velkému zvířátku, které nezdrhá, a je příhodno ke hraní?

20.10.2021 14:16
petr008

XXX.XXX.76.218

honzapm napsal(a):
Nevychovaný čokl je možná ještě horší,
než hloupá upovídaná ženská.
Fujky jako.

Lehni a pust!
Lehni a pst!

Milý Jene, pokud dneska nejste přešitý homosexuální afroameričan s alespoň aspergerovým syndromem nebo poruchou autistického spektra, bipolární poruchou, rozdvojenou osobností nebo alespoň ta hloupá upovídaná ženská, tak vlastně nejste nic. Smůla.

20.10.2021 14:38
OlafV

XXX.XXX.35.222

petr008 napsal(a):
Milý Jene, pokud dneska nejste přešitý homosexuální afroameričan s alespoň aspergerovým syndromem nebo poruchou autistického spektra, bipolární poruchou, rozdvojenou osobností nebo alespoň ta hloupá upovídaná ženská, tak vlastně nejste nic. Smůla.

Už brzy budeme v menšině a pak jim teprve ukážem,

20.10.2021 14:41
OlafV

XXX.XXX.35.222

Už brzy budeme v menšině a pak jim teprve ukážem,zákony chránící menšiny budou na naší straně.

20.10.2021 14:55
jo012810

XXX.XXX.101.35

OlafV napsal(a):
Už brzy budeme v menšině a pak jim teprve ukážem,zákony chránící menšiny budou na naší straně.

Jen aby se ta menšina úplně nescvrkla, díky...

20.10.2021 19:50
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Včera mi udělal velikou radost pan 1978milan.. získala jsem od něj dvě nádherné husičky pomořanské 😇😇😀..můj houser Edý je s obdivem uvítal i ostatní husičky je mile přijaly..na focení vzorně pózovaly, určitě to nedělaly poprvé..modelky 😀☺️

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.10.2021 20:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

ančovička1 napsal(a):
Včera mi udělal velikou radost pan 1978milan.. získala jsem od něj dvě nádherné husičky pomořanské 😇😇😀..můj houser Edý je s obdivem uvítal i ostatní husičky je mile přijaly..na focení vzorně pózovaly, určitě to nedělaly poprvé..modelky 😀☺️

Nádhera! Ať se chov a nejen ten daří!

20.10.2021 20:11
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nádhera! Ať se chov a nejen ten daří!

Děkuji ☺️

20.10.2021 20:36
honzapm

XXX.XXX.134.34

Submisivní přizdisráči by si neměli pořizovat psy.
Zejména, když je neposlouchá ani nevlastní manželka!

Už jen 2x se vyspinkáme a nastane POHODA.
I když, my na Vlaškáriu máme Pohodu 7 dní v týdnu, že.

20.10.2021 20:51
1978milan

XXX.XXX.231.235

ančovička1 napsal(a):
Včera mi udělal velikou radost pan 1978milan.. získala jsem od něj dvě nádherné husičky pomořanské 😇😇😀..můj houser Edý je s obdivem uvítal i ostatní husičky je mile přijaly..na focení vzorně pózovaly, určitě to nedělaly poprvé..modelky 😀☺️

Zdravím z Vysočiny
Holky vypadají spokojeně, tváří se, jako by u vás žily vlastně odjakživa .
Asi se jim zamlouvá nový ženich.
Mám radost, že máte radost

20.10.2021 21:23
ančovička1

XXX.XXX.220.111

1978milan napsal(a):
Zdravím z Vysočiny
Holky vypadají spokojeně, tváří se, jako by u vás žily vlastně odjakživa .
Asi se jim zamlouvá nový ženich.
Mám radost, že máte radost

Děkuji Vám,tisíckrát děkuji ☺️ také si myslím, že si husičky s ženichem padli do oka na první pohled 😇❤️

20.10.2021 22:22
honzapm

XXX.XXX.134.34

Kojetice - kdy bude to motůčko? Čekáme na foto, typ.
To nevadí, že už je od hoven.

20.10.2021 23:04
petr008

XXX.XXX.139.160

honzapm napsal(a):
Submisivní přizdisráči by si neměli pořizovat psy.
Zejména, když je neposlouchá ani nevlastní manželka!

Už jen 2x se vyspinkáme a nastane POHODA.
I když, my na Vlaškáriu máme Pohodu 7 dní v týdnu, že.

Copak Jene, šlápl vám nějaký ten submisivní přizdisráč se svým pejsánkem na kuří očko (nebo snad dokonce přizdisráčka)? Doufám, že jste mu/jí dal z pozice dominantního alfa samce co proto .

20.10.2021 23:18
honzapm

XXX.XXX.134.34

Jo, Olánek týrá svým nevychovaným čoklíkem shánlivé ježky.

To víte, já se vždy zastanu slabších. Protože se nebojím.

20.10.2021 23:32
petr008

XXX.XXX.139.160

OlafV napsal(a):
Už brzy budeme v menšině a pak jim teprve ukážem,zákony chránící menšiny budou na naší straně.

Tomu se říká strategické myšlení .

20.10.2021 23:36
petr008

XXX.XXX.139.160

honzapm napsal(a):
Jo, Olánek týrá svým nevychovaným čoklíkem shánlivé ježky.

To víte, já se vždy zastanu slabších. Protože se nebojím.

https://www.youtube.com/watch?v=uc5iw3G5_58

21.10.2021 07:48
OlafV

XXX.XXX.35.222

ančovička1 napsal(a):
Včera mi udělal velikou radost pan 1978milan.. získala jsem od něj dvě nádherné husičky pomořanské 😇😇😀..můj houser Edý je s obdivem uvítal i ostatní husičky je mile přijaly..na focení vzorně pózovaly, určitě to nedělaly poprvé..modelky 😀☺️

Ještě dva roky šlechtění a budete mít pižmáky větší než husy.Jak to děláte?

21.10.2021 07:58
OlafV

XXX.XXX.35.222

honzapm napsal(a):
Jo, Olánek týrá svým nevychovaným čoklíkem shánlivé ježky.

To víte, já se vždy zastanu slabších. Protože se nebojím.

Tak o tom je křesťanství odsoudit zdravé a silné vlky a soucítit s bezbrannou ovečkou.

21.10.2021 20:06
honzapm

XXX.XXX.134.34

Kdepak. Když máte čokla, má rozumět tomu,
co znamená - Fuj, pust. A ježek může vesele přibírat dál.

Co kdyby neposlušný čokl chytil Vlašku?
Tu by také vesele nepustil?

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2021 20:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm napsal(a):
Kdepak. Když máte čokla, má rozumět tomu,
co znamená - Fuj, pust. A ježek může vesele přibírat dál.

Co kdyby neposlušný čokl chytil Vlašku?
Tu by také vesele nepustil?

NORINO DOPRDEI-E TUHLE NE

21.10.2021 20:22
bery25

XXX.XXX.46.192

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
NORINO DOPRDEI-E TUHLE NE

ha,ha-neskoro

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2021 21:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pekný večer prajem, chcel by som sa vás skúsenejších spýtať. Mám 6 ročného slovenského bieleho gunára, tento rok som mal "od neho" 16 mladých. Moja otázka znie, môžem od neho očakávať dobrú plodnosť aj budúci rok, alebo ho mám vymeniť za mladšieho?

Pridávam foto môjho nového páru pomoranských húsok.

21.10.2021 21:36
honzapm

XXX.XXX.134.34

Ta né, ta je Naše. Moje moje.

Dneska byla na obzoru krásná duha.
Tak krásná, že jsem ji málem vyfotil pro místního pacienta Josefa.
Jen málem.

Raději jsem učil Míšu poslušnosti.
Tohle je Míša.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2021 09:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lidé dobří doufám , že jste tu včerejší fukéř přečkali bez velkých potíží a škod?

22.10.2021 09:13
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Lidé dobří doufám , že jste tu včerejší fukéř přečkali bez velkých potíží a škod?

Mně nespadl ani květináč na zahradě. U nás úplná pohoda. Jihomoravský kraj.
Doufám, že ostatní to zvládli v co nejlepší pohodě.

22.10.2021 10:05
honzapm

XXX.XXX.134.34

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Lidé dobří doufám , že jste tu včerejší fukéř přečkali bez velkých potíží a škod?

Stále čekáme na vaše motůčko. Dodáte?

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2021 10:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Lidé dobří doufám , že jste tu včerejší fukéř přečkali bez velkých potíží a škod?

Mě akorát pustili dřív z práce jinak bezeškodní průběh

Dokonce i přístřešek na obracečku zůstal stát - doufala jsem v to, stavěla jsem ho záměrně v závětří, jen jsem nevěděla, jak velké to závětří bude. A zadařilo se, tak mám ze sebe radost

22.10.2021 10:53
honzapm

XXX.XXX.134.34

Já jsem si také včera postavil svůj přístřešek. Levačkou.
Ostatně jako každé ráno. Bylo to celkem fajn.
Jenže pak vypli proud, takže to byla dost napínavá situace.
Ale zase ho pustili a tak jsme všichni kalamitu přežili bez výraznějších obtíží,
natožpa škod, že.
Mám ze sebe radost.

22.10.2021 11:03
začátek

XXX.XXX.4.22

Jo foukalo tu pěkně a ořechy jsou dole a to doslova a písmene Vlašské.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2021 11:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

začátek napsal(a):
Jo foukalo tu pěkně a ořechy jsou dole a to doslova a písmene Vlašské.

hlavně, že mimo úly a plot od sousedů listí a suché větve v bazénu, ale to listí je na ořešáku snad přilepené....

22.10.2021 13:42
OlafV

XXX.XXX.37.187

Stavím vše moc poctivě co já ušetřím pojišťovně peněz.
.

22.10.2021 14:12
veraboskova

XXX.XXX.0.235

začátek napsal(a):
Jo foukalo tu pěkně a ořechy jsou dole a to doslova a písmene Vlašské.

Tak já dávala truhlíky radši na zem, aby to někomu nespadlo na hlavu pod barákem.
A tohle začátku je škoda, ale aspoň že nebyla u včeliček.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2021 17:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm napsal(a):
Stále čekáme na vaše motůčko. Dodáte?

Já ho dodal už dávno do SZ

22.10.2021 19:34
honzapm

XXX.XXX.134.34

Začátku, zase bude na vás lépe vidět.
Kdo ví, co tam na tom dvorku pořád děláte, že?

Dnes Ňufík chytil 2 hraboše během 10 minut,
položivé mi je dal a řekl, ať je donesu Míšovi, no ten měl radost.
Nosil se s hlavou a ocasem nahoru (po kompa to asi má),
ukazoval myš slepicím a nosil si ji v tlamě.
Pak jednu snědl a s druhou si hrál a hrál a jestli nepřestal,
tak si s ní hraje možná dodnes.

24.10.2021 21:22
začátek

XXX.XXX.4.22

Lépe vidět a lépe foukat Poslední oříšky červené a žluté papíráky. Včelí úly to přežili

24.10.2021 21:37
petr008

XXX.XXX.139.160

Tak jsme dneska naposledy sklidili na zahradě rajčata a papriky. Ranní mrazík spálil listy a je po parádě. Ale před 3 nebo 4 lety jsme sklízeli rajčata ještě v listopadu. Nu, už mě čeká jen vyvážení hnoje a orba. Už vím, jak oslavím státní svátek .

PS: neporadíte někdo nějaké recepty, co s dýněmi? Letos se nám urodili obzvláště velcí Goliáši v obzvláště velkém počtu a také máslové dýně a cukety.

28.10.2021 11:54
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Papriky mi ještě dozrávají ve skleníku, dělám z nich "pesto"s rajčaty, jablky a cibulí+některé česnek,bazalka, čili..
Z dýní jsem dělávala kompoty,já je mám moc ráda..někdo přidává ananasovou tresť..jinak dcera dělá Hokaido polévky,jsou moc dobré, děti je milují i maličká 10ti měsíční Majdulka😊
Jinak přebytek dýní rozkrojím a nechám "vydlabat" kozám a slepicim😀

28.10.2021 12:04
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Pár fotek.. dnešní podzimní sváteční ráno😊

28.10.2021 13:22
petr008

XXX.XXX.139.160

To je nádhera. Směl bych zvědět něco o té hnědé koze na fotce? Ta je majestátní. To je nějaká vnučka po Vaší Lucce?

28.10.2021 16:08
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Děkuji,bohužel není..je to 3 letá dcera Růženy, otec Ještěd..Růža je ta zrzka, velká,silná koza, dominantní , stará 6 let,dojí 4-5l😀..Míša, hnědka, měla loni 2 kůzlátka,letos tři.. kozičku ještě máme.. Míša dojí 4 litry..

28.10.2021 16:41
1978milan

XXX.XXX.51.85

Zdravím všechny
Tak jsme se do toho dali,vcera 8 ks, dneska 7. Ještě zbývá 14 ks.
Zítra budem pokračovat a po neděli se vrhnem na husy. Raději za včasu, protože dnes ohlásila Rohozná - husí farma ptačí chřipku, takže se trochu bojím. Mají tam 1600 vykrmovych hus a 2200 chovných plus ještě 600 kuřat brojlerů. Ach jo .
Jinak naše brojlerové kachny jsou staré dneska 88 dní. Nejmenší opracovaná 3,2 kg, největší 4,6kg. To docela jde, ne?

28.10.2021 17:08
petr008

XXX.XXX.139.160

No jo, vzpomínky na Chorvatsko...

28.10.2021 22:46
ančovička1

XXX.XXX.220.111

1978milan napsal(a):
Zdravím všechny
Tak jsme se do toho dali,vcera 8 ks, dneska 7. Ještě zbývá 14 ks.
Zítra budem pokračovat a po neděli se vrhnem na husy. Raději za včasu, protože dnes ohlásila Rohozná - husí farma ptačí chřipku, takže se trochu bojím. Mají tam 1600 vykrmovych hus a 2200 chovných plus ještě 600 kuřat brojlerů. Ach jo .
Jinak naše brojlerové kachny jsou staré dneska 88 dní. Nejmenší opracovaná 3,2 kg, největší 4,6kg. To docela jde, ne?

Hezký pozdní večer 🙂
Nový výskyt ptačí chřipky mě také děsí a určitě nejen mě..to je hrozné, takových zvířat... my také musíme urychleně uklidit do mrazáku prvních 20 pižmovek a staré slepice..čím dřív,tím líp..
Tedy,to máte kačenky pěkně veliké 👍😀

29.10.2021 06:43
jo012810

XXX.XXX.101.35

Je třeba být pozitivně naladěn a říkaz si, že víkend již začíná, neboť pátek je taková malá sobota. Alespoň pro někoho. Proto zvesela, s nadheldem a chovatelskou moudrostí...

29.10.2021 08:20
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Tak u mě je pátek pracovní, tak aspoň přidám taky pár vtipů...

29.10.2021 08:29
veraboskova

XXX.XXX.0.235

A ještě jak rostou poslední kachničky. Je jich míň o 4, něco vytahali potkani než jsem je přendala do jiné voliéry s pevnou podlahou, jedna se utopila v kyblíku s vodou, kam bych nečekala, že vyskočí...

29.10.2021 17:51
ančovička1

XXX.XXX.220.111

petr008 napsal(a):
Tak jsme dneska naposledy sklidili na zahradě rajčata a papriky. Ranní mrazík spálil listy a je po parádě. Ale před 3 nebo 4 lety jsme sklízeli rajčata ještě v listopadu. Nu, už mě čeká jen vyvážení hnoje a orba. Už vím, jak oslavím státní svátek .

PS: neporadíte někdo nějaké recepty, co s dýněmi? Letos se nám urodili obzvláště velcí Goliáši v obzvláště velkém počtu a také máslové dýně a cukety.

Co ještě s dýněmi?..dneska mi dcera říkala, že z dýně máslové dělá výborné hranolky.. peče je na vymazaném plechu v troubě 😀

29.10.2021 18:01
1978milan

XXX.XXX.19.174

ančovička1 napsal(a):
Co ještě s dýněmi?..dneska mi dcera říkala, že z dýně máslové dělá výborné hranolky.. peče je na vymazaném plechu v troubě 😀

U nás bylo dneska k obědu dýňové curry s kuřetem a s rýži. Taky z maslove dýně.
Veliká dobrota.
Děláme je i z hokaida, má oranžovější barvu.
Z máslové jsem dělal i přílohové zelí k pečenému vepřovému masu a knedlík.
Taky moc dobré.

29.10.2021 18:02
1978milan

XXX.XXX.19.174

Ale Ančovička má pravdu, že pečená v troubě je super kterákoliv.

29.10.2021 20:09
ančovička1

XXX.XXX.220.111

1978milan napsal(a):
U nás bylo dneska k obědu dýňové curry s kuřetem a s rýži. Taky z maslove dýně.
Veliká dobrota.
Děláme je i z hokaida, má oranžovější barvu.
Z máslové jsem dělal i přílohové zelí k pečenému vepřovému masu a knedlík.
Taky moc dobré.

Tedy Vy jste šikovný!!👍..to musím zkusit,je to velice lákavý recept😀. mám i několik dýní hokaido..dcera si odvezla několik těch největších dýní na vydlabání na halloween..kluci budou mít radost😀
Vaše recepty na použití dýní s dovolením poradím i dceři, díky😀🎃

Dneska byl krásný den.. přesně k trhání šípků 😊

30.10.2021 22:10
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Dnešní večer jsme strávili vyřezáváním dýní 🎃😀

31.10.2021 12:30
petr008

XXX.XXX.139.160

Ano, děkuji dámy - dýně už i ušima... Dýňová polévka, pečená dýně, smažená cuketa... Než ty 3 metráky pojím asi začnu mluvit zvířecí řečí a spustí se mi laktace.

31.10.2021 16:35
ančovička1

XXX.XXX.220.111

petr008 napsal(a):
Ano, děkuji dámy - dýně už i ušima... Dýňová polévka, pečená dýně, smažená cuketa... Než ty 3 metráky pojím asi začnu mluvit zvířecí řečí a spustí se mi laktace.

🤣🤣🤣 já jsem jich letos moc neměla, možná 15 velkých , také tak hokaido a košík okrasných ..ty pěkné si vzaly děti na vydlabání🎃🎃.. dvě 🎃🎃 dnes cestovaly do Brna😀
Jinak se zbytkem krmím kozy, slepice,husy..

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.10.2021 16:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

ančovička1 napsal(a):
🤣🤣🤣 já jsem jich letos moc neměla, možná 15 velkých , také tak hokaido a košík okrasných ..ty pěkné si vzaly děti na vydlabání🎃🎃.. dvě 🎃🎃 dnes cestovaly do Brna😀
Jinak se zbytkem krmím kozy, slepice,husy..

Já taky i krávě to šmakuje

31.10.2021 19:48
petr008

XXX.XXX.139.160

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já taky i krávě to šmakuje

Co máte za kravku, smím se zeptat?

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.10.2021 20:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
Co máte za kravku, smím se zeptat?

Jerseyku. Táhne ji na 8 rok

31.10.2021 21:08
petr008

XXX.XXX.139.160

Tatínek taky choval Jerseyky. Jsou to nejkrásnější kravky ze všech - princezny .
Jestli to není tajné, směl bych vědět, kolik Vám průměrně nadojí? A neměli jste problémy s připouštěním? Tatínek měl u své první problémy velké - zabřezla až když měla téměř 3 roky a už ji chtěl dát pryč. Byl to tehdy dovoz z Dánska, tuším.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 06:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ja ji koupil letos uz brezi. Je oproti jinym J celkem mala. Což ja bral jako výhodu. Táhne ji na 8 rok a bude to 5. tele. Podle karty měla problemy s zabřezáváním po 1. teleti kdy byla inseminovana 6x než zabřezla. Jinak to je max po 2.inseminaci. Když jsem ji kupoval řikali že doji 7 litrů denně. Uz po pár dnech to vytáhla na 14 a vrchol byl 21 L. Byl boj ji včas zasušit.Jako mlíka.mam vic než dost od 2 koz ale ta krava byl sen. Přiznám se, že bylo mléka tolika, že jsem to kravské odstředil . Dělal jsem pak máslo a odstředák dostala zvířata. No a z koziho sýr. Něco se vypilo a použuilo v domácnosti. Jo taky ještě jogurt byl dobrý stála v něm lžíce Hlavně nedržte s krávou kozy, to byla moje chyba. Ty kozí potvory ji naučily samé lumpárny Ale je to zlatíčko fakt strašně hodná a postrádá zatím takovou tu kozí zákeřnost a škodolibost ale to jí ty megery asi ještě naučí.

1.11.2021 08:06
petraodlesa

XXX.XXX.8.11

Kozí zákeřnost a škodolibost? Teda 🙈
Koza je vlčák, který dává mlíko...

1.11.2021 08:53
petr008

XXX.XXX.76.218

Ecijetok .

1.11.2021 08:56
petr008

XXX.XXX.76.218

No, mluvil jsem s jednou paní, co taky chová Jersey a ta jde s připouštěním tzv. na jistotu, tzn. vyvolává pokaždé hrmonálně říji a pak volá inseminátora a vychází jí to. Co si o tom myslíte? U Jerseyek je to totiž častý problém.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 09:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Kozí zákeřnost a škodolibost? Teda 🙈
Koza je vlčák, který dává mlíko...

Ano kozy buď milujete se vším všudy nebo je nenávidíte...Nic mezi není

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 09:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
No, mluvil jsem s jednou paní, co taky chová Jersey a ta jde s připouštěním tzv. na jistotu, tzn. vyvolává pokaždé hrmonálně říji a pak volá inseminátora a vychází jí to. Co si o tom myslíte? U Jerseyek je to totiž častý problém.

No upřímně řečeno já nejsem fanoušek hormonů. U nás v práci to do nich šijou ve velkém a často z pohodlnosti. A taky to není vždy jisté. Na některé problémy ani tohle nestačí. Ale uznávám , že pokud to děláte po dohodě s veterinářem nebo IT tak potom to může být sázka skoro na jistou. Asi jako u všeho to chce zlatou střední cestu. Zkusil bych nejdříve bez umělého vyvolání říje a pokud by to nešlo tak pak ano. Ne každá kráva plemen J je problémová. Ale taky znám dost krav co nešli připustit vůbec. Ono u jalovic si to občas dělá i majitel nebo pak IT. Protože J srovnávají s H nebo Čestr a zbytečně dlouho čekají s první inseminací.. Jalovice ztloustne a je po parádě.

1.11.2021 09:44
petr008

XXX.XXX.76.218

Super, díky za objasnění .

1.11.2021 09:47
petr008

XXX.XXX.76.218

A kdy podle Vás je vhodné poprvé připustit Jersey jalovici? Prý jsou poměrně rané. Já jsem v literatuře našel, že se mohou připouštět už ve 12 měsících.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 09:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já bych taky chtěla krávu, ale určitě nikoli do samoty, musely by být nejméně dvě, aby mohly kámošit :-) A že i jedna kráva je velká jako kráva, pokukovali jsme po Dexterech. To vypadá na rozumnou velikost, manipulovatelnost, a nám fakt stačí jen uďobnout litr mlíka denně, kdybychom měli zpracovávat deset litrů, tak se asi zblázníme (ani to není čemu krmit, máme koně). Zatím necháváme kravky jako záložní plán, až bude mlíko v obchodech stát 30,-/l.

1.11.2021 10:53
petr008

XXX.XXX.76.218

My spotřebu mléka pokrýváme kozami, jenže budu dojit ještě do konce listopadu a pak do půlky května utrum. U nás 6 litrů za den padne jako nic a to já mléko moc nepiju. Až bude stát 30 Kč, což nebude trvat dlouho, tak nevím, nevím. Čert byl dlužný celý ten koronavirus a všechny, kdo ho vymysleli a přivedli na svět. Zase to odskáčeme my, co se poctivě snažíme o normální, poctivý život.

1.11.2021 11:12
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Krávy, zvlášť Jerzejky, mají výborné , sladké mléko,kupovali jsme od kamaradky..ale my pro kravičku nemáme podmínky,bydlíme uprostřed vesnice, už takhle byly problémy se sousedy kvůli kozám..kozy máme pro vnoučata, jeden z nich má atopický ekzém a pomáhá jen to mléko,jak na pití,tak koupání..ale máme ho více, než spotřebujeme, tak mají i slepice, kočky,Betynka😀..
Koza Růžena to vytáhla v létě na 6 litrů, mladá Míša 4, ale nevím přesně, pořád ji pila mladá..tak letos nebudeme kozy připouštět, snad tím trochu dojivost přibrzdíme..

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 12:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano pokud je jalovička pěkná / v rámci plemen!/ dobře stavěná atd tak klidně začněte na 12 měsících.
My v práci už i H připouštíme podle kondice od 12-14 měsíců. Je to opravdu kus od kusu a podle kondice. Vždy si uvědomit , že J není masné ani velké plemeno. Takže ta jalovice bude vždy menší.

My taky chtěli Dextry ale ta pořizovací cena je na mě zatím ještě moc... Naše kravka je pokus. Pokus v tom zda na to budeme stačit, zda na to bude stačit náš terén a sousedská schovívavost a tolerance. Kupovali jsme jí s tím , že pokud to nepůjde tak prostě bude maso../což už je naprosto vyloučeno. Tak jsem si na ní zvykly , že asi jednou skončí v rodiné hrobce .Zatím to dopadlo tak , že je vše v únosné mezi. Přímí sousedé si nestěžují neboť několik krav /4nohé/ tu ve vsi je. Tak to nebyl takový zlom a zvrat. Dokonce si chodily pro mléko. Ale to už i pro to kozí..
Terén to zvládá tak napůl. Takže pokud jsou čvachtanice atd. tak je kráva s kozama prostě v přístřešku kam mají založené krmení a vodu. Není to ideální ale aspoň je venku na vzduchu. Ona byla celý život uvázaná až u nás šla na volno. Chudinka ze začátku si nechtěla nikde lehnout. Hledala zeď před kterou se postavila a pak si lehla. Ale to už je pryč. Vše zlé je pro něco dobré. Díky tomu úvazu dříve, je neuvěřitelně snadno ovladatelná. Veterinář, paznehtář vše bez problému jen se uváže. A to šla chudinka tenkrát poprvé ze řetězu a musela semnou šlapat 8 km pěšky protože objednaný dopravce si cestou k nám něco udělal s vozejkem na koně...A bývalý majitel trval na odběru ihned.. Tak jsme šly. I ze psem což bylo nad moje nervy. Zavolal jsem otce aby přijel aspoň pro toho psa Byl to výlet na půl dne ale kravka šla a šla a šla. Když pak dorazila do chléva odmítala ho 2 dny opustit. Chudinka.

1.11.2021 12:42
petr008

XXX.XXX.76.218

Díky, je vidět, že se před něčím jen tak nezohnete. Tak to má být . Skvělou kravku si zasloužíte. Tiše závidím, ale přeju .

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 12:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
A kdy podle Vás je vhodné poprvé připustit Jersey jalovici? Prý jsou poměrně rané. Já jsem v literatuře našel, že se mohou připouštět už ve 12 měsících.

Nás ve škole učili, že by jalovice na připuštění měla mít aspoň 75% hmotnosti (tělesně) dospělého jedince.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 14:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nás ve škole učili, že by jalovice na připuštění měla mít aspoň 75% hmotnosti (tělesně) dospělého jedince.

Nás taky ale musí se právě rozlišit ta hmotnost plemene.. A to mnozí It nedělají jelikož mají furt tu míru na H nebo Čestr..čest výjimkám .

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 14:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
Díky, je vidět, že se před něčím jen tak nezohnete. Tak to má být . Skvělou kravku si zasloužíte. Tiše závidím, ale přeju .

Děkuji moc!

Rád bych zdůraznil všeobecně než si pořídíte krávu nebo cokoliv. Najděte si veterináře který jednak danému druhu rozumí a druhak bude ochoten Vás jako nového zákazníka přijmout. Nevyplatí se hledat veterináře až když už nastal problém. Kráva není morče nebo slepice kterou zahrabete na zahradě. Pokud dojde k nejhorším ani kafilérie není nejlevnější a tudíž je dobré na to pamatovat a mít nějaké peníz na straně.
Spolupráce chovatele s veterinářem je nesmírně důležitá. Chovatel by měl brát veterináře jako rádce a pomocníka, ne jako někoho kdo mu tahá peníze z kapes!

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 15:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Děkuji moc!

Rád bych zdůraznil všeobecně než si pořídíte krávu nebo cokoliv. Najděte si veterináře který jednak danému druhu rozumí a druhak bude ochoten Vás jako nového zákazníka přijmout. Nevyplatí se hledat veterináře až když už nastal problém. Kráva není morče nebo slepice kterou zahrabete na zahradě. Pokud dojde k nejhorším ani kafilérie není nejlevnější a tudíž je dobré na to pamatovat a mít nějaké peníz na straně.
Spolupráce chovatele s veterinářem je nesmírně důležitá. Chovatel by měl brát veterináře jako rádce a pomocníka, ne jako někoho kdo mu tahá peníze z kapes!

Souhlas! Aby případně zvládl císaře, ne každý terénní vet to umí. Kamarádky zkušenost, která tak přišla o krávu i tele.

1.11.2021 15:44
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano pokud je jalovička pěkná / v rámci plemen!/ dobře stavěná atd tak klidně začněte na 12 měsících.
My v práci už i H připouštíme podle kondice od 12-14 měsíců. Je to opravdu kus od kusu a podle kondice. Vždy si uvědomit , že J není masné ani velké plemeno. Takže ta jalovice bude vždy menší.

My taky chtěli Dextry ale ta pořizovací cena je na mě zatím ještě moc... Naše kravka je pokus. Pokus v tom zda na to budeme stačit, zda na to bude stačit náš terén a sousedská schovívavost a tolerance. Kupovali jsme jí s tím , že pokud to nepůjde tak prostě bude maso../což už je naprosto vyloučeno. Tak jsem si na ní zvykly , že asi jednou skončí v rodiné hrobce .Zatím to dopadlo tak , že je vše v únosné mezi. Přímí sousedé si nestěžují neboť několik krav /4nohé/ tu ve vsi je. Tak to nebyl takový zlom a zvrat. Dokonce si chodily pro mléko. Ale to už i pro to kozí..
Terén to zvládá tak napůl. Takže pokud jsou čvachtanice atd. tak je kráva s kozama prostě v přístřešku kam mají založené krmení a vodu. Není to ideální ale aspoň je venku na vzduchu. Ona byla celý život uvázaná až u nás šla na volno. Chudinka ze začátku si nechtěla nikde lehnout. Hledala zeď před kterou se postavila a pak si lehla. Ale to už je pryč. Vše zlé je pro něco dobré. Díky tomu úvazu dříve, je neuvěřitelně snadno ovladatelná. Veterinář, paznehtář vše bez problému jen se uváže. A to šla chudinka tenkrát poprvé ze řetězu a musela semnou šlapat 8 km pěšky protože objednaný dopravce si cestou k nám něco udělal s vozejkem na koně...A bývalý majitel trval na odběru ihned.. Tak jsme šly. I ze psem což bylo nad moje nervy. Zavolal jsem otce aby přijel aspoň pro toho psa Byl to výlet na půl dne ale kravka šla a šla a šla. Když pak dorazila do chléva odmítala ho 2 dny opustit. Chudinka.

😭 dojemný příběh Vaší kravičky..u
Vás se má jako v ráji 😇..moc jí to přeju i Vám..👍🍀

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 17:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

ančovička1 napsal(a):
😭 dojemný příběh Vaší kravičky..u
Vás se má jako v ráji 😇..moc jí to přeju i Vám..👍🍀

Tak snažíme se

1.11.2021 18:14
petr008

XXX.XXX.139.160

A ještě jeden dotaz když dovolíte. Kdybyste to objektivně porovnal ohledně spotřeby krmiva - za kolik dospělých koz sežere Vaše Jerseyka? Zajímá mě hlavně množství sena. Díky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 19:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008 napsal(a):
A ještě jeden dotaz když dovolíte. Kdybyste to objektivně porovnal ohledně spotřeby krmiva - za kolik dospělých koz sežere Vaše Jerseyka? Zajímá mě hlavně množství sena. Díky.

No upřijmně řečeno ty kozi potvory hodně vytahají a pak to.nežerou. Kráva žere poctivěji. Dokonce to co kozy vytahaji ona dožírá. Zatím nemám nějakou přesnější kalkulaci. Částečně se pase a dokrmuji řepné řízky a vojtěžku a šroty s mačkaným ovsem. Dávám směs co na kozách doporučuje paní Roklanka s tím , že to dávkuji na 4 kozy až budem zase dojit budu přidávat podle nádoje . Od 18.9 do dneška jsem zkrmil cca 3/4 baliku (kulatý) sena pro kravu, 2 kozy , 1 kozla. S tim dokrmem a pastvou..
Jersey dovedou velice dobře zužitkovat objemná krmiva. Pokud jsou kvalitní moc dokrmu šroty atd. nepotřebují. Ale ja potřeboval aby trocha nabrala.

Přidejte reakci

Přidat smajlík