Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 07:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak všichni svatí, ať jsou s námi, že....

1.11.2021 08:05
petraodlesa

XXX.XXX.8.11

Jojo, toho je nám třeba 😊

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 09:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ámen!

1.11.2021 09:19
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Na Dušičky se narodil můj bratr. Je jediný z rodiny, komu nikdy nezapomenu popřát. :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 09:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikdy netuším, kdy jsou dušičky. Lidi se na to horečně připravují už snad od září, na začátku října byli příbuzní nakupovat nějaké věnce na hrob a podobné divnosti, a já mám jako tucha, že je to asi někdy v listopadu, ale musím se podívat, který den. Teda.... nemusím. Ono vlastně nevědět mi nějak nevadí.

1.11.2021 10:52
javorka

XXX.XXX.98.207

Jako dítě jsem měla dušičky ráda. Chodily jsme s babičkou svítit na hřbitov a byla to veliká krása. Tenkrát se hodně používaly svíčky, z kterých vosk tekl na hroby. Bavilo mě barevný vosk sbírat. Doma se pak babička zlobila, že kabátek byl od vosku zapatlaný. Dnes babičku úplně chápu.

1.11.2021 11:25
ančovička1

XXX.XXX.220.111

javorka napsal(a):
Jako dítě jsem měla dušičky ráda. Chodily jsme s babičkou svítit na hřbitov a byla to veliká krása. Tenkrát se hodně používaly svíčky, z kterých vosk tekl na hroby. Bavilo mě barevný vosk sbírat. Doma se pak babička zlobila, že kabátek byl od vosku zapatlaný. Dnes babičku úplně chápu.

Javorko, přesně moje vzpomínky😇..my jsme měli hřbitov přes silnici na kopečku a jako děti jsme tam běhaly každou chvíli..nosit kytky na hrob, zalévat..a obdivovat tu "zahradu" rozkvetlých květin všeho druhu po celé léto..
Na dušičky jsme chodili s rodiči položit věnce a zapalovat svíčky..také jsme si slévali vosk,ze všech barevných svíček 😀..a jako děti jsme se tam nebály ani v noci, to tam všude byly stovky světýlek..
Hřbitov byl normální součástí vesnice..

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 13:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Budu pokračovat kravky/kozy tady, ať neživím neaktuální diskusi:

My kozy nechceme, protože kozy jsou mrchy (vlčáka s vemenem nechcem :-D . A naše ohradní zabezpečení by muselo doznat značných investic, abychom ty bestie udrželi v areálu (dokonce věřím, že bude levnější koupit dexterku za třicet než investovat do protikozího zabezpečení). Navíc by nám sežraly všechny ovocné stromky a okrasné kytičky, skákaly po záhoně, po seně, po přístřešku, po hlavách.... Jo a nedaj se po nich uklízet bobky.

Kravky by mohly pokojně trávit celé dny s koňmi nebo poníky na pastvě. Dokonce by byly vhodné na vypásání nedopasků, onehdá jsme se dočetli, že přestože trus po vlastním druhu krávy a koně neobkusují, po druhém druhu bez problému obpasou. My uklízíme trus denně, pastvina by byla krásně zarovnaná, a nemuseli bychom vysekávat nedopasky (ti koně, syčáci, to z půdy cítí ještě týden po odklizení).

No, je to pěkná představa :-) Ale asi na to nebude pracovní síla a kapacita (máme omezené zdroje, např. vody).

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2021 18:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak už ale dost! Trpím! Chci taky krávu nebo kozu. Ale to nerudovské “kam s ní” mne trápí…🙈 Louky nemaje, zahradu by sežraly….leda do psího kotce tu kozu, když tam pes nechce. A holt bych na dovolenou do sousední vsi vozil nejen slepice, ale i kozu/krávu🤪 No nic, budu tiše závidět a na krávy se chodit koukat ke kámošovi….

2.11.2021 07:23
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Když se řekne "listopad", hned mi naskočí melodie krásné písničky Wabiho Daňka " Listopadový písně 😇"....
... ale u nás, v listopadu, na Dušičky ,právě začalo zničení posledního kousku zeleně..
Bude tu parkoviště, cesta, betonové lavičky..
Tak nám "hezky" začal listopad..😭

2.11.2021 07:43
OlafV

XXX.XXX.42.176

ančovička1 napsal(a):
Když se řekne "listopad", hned mi naskočí melodie krásné písničky Wabiho Daňka " Listopadový písně 😇"....
... ale u nás, v listopadu, na Dušičky ,právě začalo zničení posledního kousku zeleně..
Bude tu parkoviště, cesta, betonové lavičky..
Tak nám "hezky" začal listopad..😭

Vše co je pracné a nenese peníze postupně zanikne,zase bude více peněz a času na konference .kde si experti pokecají o klimatu. ##Už dnes se snižují plochy na pěstování brambor je to pracné.tak se dovezou .zato taková krabice u dálnice pěkně nese,

2.11.2021 11:36
ančovička1

XXX.XXX.220.111

OlafV napsal(a):
Vše co je pracné a nenese peníze postupně zanikne,zase bude více peněz a času na konference .kde si experti pokecají o klimatu. ##Už dnes se snižují plochy na pěstování brambor je to pracné.tak se dovezou .zato taková krabice u dálnice pěkně nese,

Jj, máte pravdu.. bohužel..

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2021 15:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak už ale dost! Trpím! Chci taky krávu nebo kozu. Ale to nerudovské “kam s ní” mne trápí…🙈 Louky nemaje, zahradu by sežraly….leda do psího kotce tu kozu, když tam pes nechce. A holt bych na dovolenou do sousední vsi vozil nejen slepice, ale i kozu/krávu🤪 No nic, budu tiše závidět a na krávy se chodit koukat ke kámošovi….

No tak říká se: Kde je vůle, tam je cesta.

2.11.2021 18:11
1978milan

XXX.XXX.231.235

Tak nám to začalo, dneska 8 kousků a zítra budem pokračovat.
Řekl bych, že mají letos hodně prachového peří. Asi fakt bude tuhá zima.

2.11.2021 21:50
ančovička1

XXX.XXX.220.111

1978milan napsal(a):
Tak nám to začalo, dneska 8 kousků a zítra budem pokračovat.
Řekl bych, že mají letos hodně prachového peří. Asi fakt bude tuhá zima.

Tedy,to jste si vzali pěkný kus práce..
8 hus najednou, to je výkon 👍😲😀...u nás to zatím vázne, manžel si zatím volno neudělal..tak ty kačeny nejspíš prodám nebo umřou stářím.. nebo na ptačí chřipku🤔..
Tak ať Vám to jde pěkně od ruky a peří do peřin 😀👍

3.11.2021 05:45
1978milan

XXX.XXX.231.235

ančovička1 napsal(a):
Tedy,to jste si vzali pěkný kus práce..
8 hus najednou, to je výkon 👍😲😀...u nás to zatím vázne, manžel si zatím volno neudělal..tak ty kačeny nejspíš prodám nebo umřou stářím.. nebo na ptačí chřipku🤔..
Tak ať Vám to jde pěkně od ruky a peří do peřin 😀👍

Dobré ráno,
Peří do peřin nikdo nechce, v peří už se nespíVsichni mají alergie, tak je všude uměle vlákno.
Něco si vzala známá do školy do výtvarky
a jinak schovávám jen brka z křídel na mašlovačky.
Přeju hezký den všem

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2021 06:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano, jediný, kdo spí v peří, jsem já - protože v zimě je pod tím teplo, v létě chladno, prostě pořád akorát :-) Ta pitomá umělina je lehká, hned se odkopu, v zimě tím pádem mrznu a v teple pod tím akorát umírám vedrem.

3.11.2021 07:29
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, jediný, kdo spí v peří, jsem já - protože v zimě je pod tím teplo, v létě chladno, prostě pořád akorát :-) Ta pitomá umělina je lehká, hned se odkopu, v zimě tím pádem mrznu a v teple pod tím akorát umírám vedrem.

To máte pravdu, mám od mamky dvě peřiny a několik polštářů.. peřiny vytahuji v zimě, naducané polštáře maji všichni stále..na těch se krásně spí 😇 ..
Také z husich brků dělám mašlovačky a peroutky dáváme včelaři na čištění úlů, že prý na peří včelky nijak nereagují 😀🐝🐝

3.11.2021 07:31
petraodlesa

XXX.XXX.8.11

Všechny alergie jsou v hlavě... Moje známá měla alergii na laktózu, silnou. Opravila si mozkový software a pije mlíko v pohodě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2021 09:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

No, pokud budeme rozlišovat alergii a intoleranci, tak řekněme, že by to šlo.

Alergie je fakt jen přehnaná reakce systému, takže v řízení je něco špatně, a asi by se to dalo těmahle ezo záležitostma nebo TČM nebo jinými zaklínadly vyřešit (že tomu říkám zaklínadla neznamená prosím, že bych nevěřila účinkům). Mimochodem alergie bývá na bílkoviny, takže vaše známá nejspíš neměla alergii na mléčný cukr.

Ale pakliže tělo nevyrábí nějakou bílkovinu, páč má deficit v genetice, tak to se žádnými zaklínadly neopraví. Pokud tělo postrádá laktázu, tak to prostě nepůjde. Zase laktozová intolerance není imunitní reakce a tudíž to není alergie.

3.11.2021 11:04
OlafV

XXX.XXX.42.176

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No, pokud budeme rozlišovat alergii a intoleranci, tak řekněme, že by to šlo.

Alergie je fakt jen přehnaná reakce systému, takže v řízení je něco špatně, a asi by se to dalo těmahle ezo záležitostma nebo TČM nebo jinými zaklínadly vyřešit (že tomu říkám zaklínadla neznamená prosím, že bych nevěřila účinkům). Mimochodem alergie bývá na bílkoviny, takže vaše známá nejspíš neměla alergii na mléčný cukr.

Ale pakliže tělo nevyrábí nějakou bílkovinu, páč má deficit v genetice, tak to se žádnými zaklínadly neopraví. Pokud tělo postrádá laktázu, tak to prostě nepůjde. Zase laktozová intolerance není imunitní reakce a tudíž to není alergie.

A zase návrat k husám husí kůže jako ďůsledek intolerance na lepek.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2021 11:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

No jo, já vím, že povídám mimo téma :-) Intolerantní na lepek mohou jistě husí křupavou kůžičku dosyta a nemusejí se nic bát lepkových následků

3.11.2021 11:44
Štefan1

XXX.XXX.208.238

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No jo, já vím, že povídám mimo téma :-) Intolerantní na lepek mohou jistě husí křupavou kůžičku dosyta a nemusejí se nic bát lepkových následků

... jsem netušil, že je tady nějaké téma ...

3.11.2021 12:36
petraodlesa

XXX.XXX.8.11

OlafV napsal(a):
A zase návrat k husám husí kůže jako ďůsledek intolerance na lepek.

😂😂😂

3.11.2021 18:37
1978milan

XXX.XXX.231.235

Tak dneska dalších 8 kousků, zítra nás čekají kachny a v pátek už husy dorazíme.
Nechám jenom dvě až na vánoce.
A takto nás dneska překvapila naše fena Mia. Taky 8 kousků. To jsme nikdo nečekali. Odhadoval jsem to na 5.
No teď teprve bude veselo 😂

3.11.2021 18:47
jo012810

XXX.XXX.101.35

Pro boj s jatečnými zvířaty a radostí nad mláďaty, nesmíme zapomenou ta příslušná vládní opatření....

3.11.2021 20:09
Zuzkaa

XXX.XXX.208.34

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, jediný, kdo spí v peří, jsem já - protože v zimě je pod tím teplo, v létě chladno, prostě pořád akorát :-) Ta pitomá umělina je lehká, hned se odkopu, v zimě tím pádem mrznu a v teple pod tím akorát umírám vedrem.

U nás spíme v peří všichni, dokonce i miminka měla péřové zavinovačky. žádná alergie se u nikoho nikdy neprojevila a na roztoče nevěříme.
Umělé výplně dek a polštářů jsou na spaní naprosto nevhodné, nechápu, jak v tom někdo muže spát a kdo to na spaní vůbec vymyslel. Naštěstí už se zase péřové deky vrací a přírodní materiály jsou celkově na vzestupu.

3.11.2021 22:45
ančovička1

XXX.XXX.220.111

1978milan napsal(a):
Tak dneska dalších 8 kousků, zítra nás čekají kachny a v pátek už husy dorazíme.
Nechám jenom dvě až na vánoce.
A takto nás dneska překvapila naše fena Mia. Taky 8 kousků. To jsme nikdo nečekali. Odhadoval jsem to na 5.
No teď teprve bude veselo 😂

Jeje,to je nádhera 😀😇..to je krásná čubička a ta štěňátka!!..to je White teriér?.. úplně Vám závidím 😍
Ať se mají čile k světu a jsou všichni zdraví 😀..to budete mít veselo 😂😂😂

4.11.2021 05:42
1978milan

XXX.XXX.231.235

ančovička1 napsal(a):
Jeje,to je nádhera 😀😇..to je krásná čubička a ta štěňátka!!..to je White teriér?.. úplně Vám závidím 😍
Ať se mají čile k světu a jsou všichni zdraví 😀..to budete mít veselo 😂😂😂

Ano, je to westík.
A jsou to úplně první štěňata toho pejska, u kterého jsme připouštěli. Takže vážně překvápko. Holt mladí, no. 😁
Loni jsme připouštěli starším zkušeným psem, pořádně ani nevěděl, jak na to a bylo z toho jedno štěně. Asi střílel slepejma .
Chtěli jsme si nechat čubičku, ale zrovna to byl pejsek. Tak jsme to letos zkusili ještě jednou a takhle to dopadlo 😂.
Máme 6 holek a 2 kluky.

4.11.2021 07:09
ančovička1

XXX.XXX.220.111

To je krásné,moc gratuluji🥰🍀..kdybych neměla tu malou čertici Betynku,tak bych si jednu čubinku hned vzala ..nebo radši dvě 😀...westíci jsou moc krásní pejsci a určitě chytří.. dcera má mopsika🤣🤣🤣..
Tak ať z nich máte radost a pěkně rostou😊...
Moje Betynka měla v srpnu 2roky,také bych chtěla,aby měla štěňátka, možná na jaře,podle situace..🤔
Přeji všem hezký den.. ale prší..

4.11.2021 08:29
OlafV

XXX.XXX.43.74

Plynatostí hovězího dobytka vzniká škodlivý metan.Jedna kráva vyprodukuje za rok 45 kg metanu.Co ale nevime kolik metanu vypustí do světa kozy Ančovičky Růžena a Míša.

4.11.2021 10:31
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Růžena a Míša jsou dámy, ty plynatostí netrpí.

4.11.2021 10:46
petraodlesa

XXX.XXX.42.122

Trošku dotaz mimo mísu: proč slepice a husy pijí z kaluže, když jim s láskou chystám vodu z vodovodu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2021 10:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

To ty moje taky raději pijí z nádoby, ve které jsou zbytky zeminy, nafoukané listí a usazeniny, než z nádoby, kterou jim čistím a dolévám. Nevšímám si toho. Hlavně, že pijí.

4.11.2021 11:03
ančovička1

XXX.XXX.220.111

petraodlesa napsal(a):
Trošku dotaz mimo mísu: proč slepice a husy pijí z kaluže, když jim s láskou chystám vodu z vodovodu?

Přece nebudou pít chlorovanou vodu jako my, když si můžou vybrat 😀

4.11.2021 11:07
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Zato moje kozičky by radši chcíply žízní, než aby se napily ze špinavého kýblu nebo studené (čisté!) vody..😐

4.11.2021 11:27
javorka

XXX.XXX.98.207

Westíci jsou nejlepší!!!
Naše Kačenka teda moc neposlouchá a trochu si dělá co chce, ale je hodná a děsně mazlivá, tak jí všechno projde.

4.11.2021 11:37
1978milan

XXX.XXX.123.234

petraodlesa napsal(a):
Trošku dotaz mimo mísu: proč slepice a husy pijí z kaluže, když jim s láskou chystám vodu z vodovodu?

Dělají to všechny zvířata. Připadá mi, že čím špinavější, tím víc jim chutná.
Že by třeba minerály?

4.11.2021 11:42
1978milan

XXX.XXX.123.234

javorka napsal(a):
Westíci jsou nejlepší!!!
Naše Kačenka teda moc neposlouchá a trochu si dělá co chce, ale je hodná a děsně mazlivá, tak jí všechno projde.

Tak to je u nás stejné.
Hrozně ji baví prohánět kočky, ale nic jim neudělá, hlavně že utíkají a ona může za něma .
Jinak taky moc neposlouchá.
Ale zvířatům nic nedělá, jen v nestřeženém okamžiku slupla dva jednodenní brojlery jako malinu. Zbyly jen nožičky a střívečko .

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2021 13:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

1978milan napsal(a):
Dělají to všechny zvířata. Připadá mi, že čím špinavější, tím víc jim chutná.
Že by třeba minerály?

Taky jsem se chtěla rozepsat o minerálech, ale pak mi došlo, co ty slepice žerou... I když pravda, nevím, jak cizí. Ale ty moje furt slíděj po červíkách a žížalách a podobných svinstvech, a určitě s nimi snědí víc minerálů, než je v té dešťovce, kterou se napájejí....

4.11.2021 15:51
OlafV

XXX.XXX.43.74

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky jsem se chtěla rozepsat o minerálech, ale pak mi došlo, co ty slepice žerou... I když pravda, nevím, jak cizí. Ale ty moje furt slíděj po červíkách a žížalách a podobných svinstvech, a určitě s nimi snědí víc minerálů, než je v té dešťovce, kterou se napájejí....

Socializace drůbeže je dloudobý proces.

4.11.2021 20:23
petraodlesa

XXX.XXX.42.122

Napadl mě akorát vitamín B 12... říká se mu vitamín špíny 😉 prý ho máme málo, protože tu zeleninu příliš umýváme. Jo a vzpomínám na kůzlata, když se poprvé šla ven s mámou pást... nejdříve žrala hlínu z krtinců. Asi to fakt hrotíme s tou hygienou 😉

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 06:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

OlafV napsal(a):
Socializace drůbeže je dloudobý proces.

Chcete naznačit, že nejsem dost socializovaná?

Jako máte recht, já s nima ty červíky vyhrabovat nepůjdu, na to mě neužije. Ale zato když cinknu miskou od granulí, tak jsem nejoblíbenější z hejna!

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 06:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Napadl mě akorát vitamín B 12... říká se mu vitamín špíny 😉 prý ho máme málo, protože tu zeleninu příliš umýváme. Jo a vzpomínám na kůzlata, když se poprvé šla ven s mámou pást... nejdříve žrala hlínu z krtinců. Asi to fakt hrotíme s tou hygienou 😉

zajímavé! V tom případě ho letos hojně doplňuji, protože mám poprvé brambory z vlastní zahrádky. Tak jak jsem je vykopala ze země, je hodím do hrnce, vařím jen zlehka, a pak je mám pěkně křupavé - díky té hlíně, co na nich zbyla :-D

Slepice tedy také nemají nedostatku, neb oloupané šlupky se recyklují :-) A následně zase já nemám nedostatku, neb recykluji vejce

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 06:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

petraodlesa napsal(a):
Napadl mě akorát vitamín B 12... říká se mu vitamín špíny 😉 prý ho máme málo, protože tu zeleninu příliš umýváme. Jo a vzpomínám na kůzlata, když se poprvé šla ven s mámou pást... nejdříve žrala hlínu z krtinců. Asi to fakt hrotíme s tou hygienou 😉

Já jako batole okusovala omítku ze zdi. Holt jsem potřebovala vápník. A jako dítě syrová játra, bo železo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 08:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já teda pemzu. Asi jsem potřebovala obrousit špičáky.... :-D Pravidelně takové ty vkladky do těch drbátek na nohy byly ode mě sežrané.

5.11.2021 10:59
OlafV

XXX.XXX.43.74

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
zajímavé! V tom případě ho letos hojně doplňuji, protože mám poprvé brambory z vlastní zahrádky. Tak jak jsem je vykopala ze země, je hodím do hrnce, vařím jen zlehka, a pak je mám pěkně křupavé - díky té hlíně, co na nich zbyla :-D

Slepice tedy také nemají nedostatku, neb oloupané šlupky se recyklují :-) A následně zase já nemám nedostatku, neb recykluji vejce

Vaření zlehka pořád nemohu dopočítat optimální vztah teploty k času.

5.11.2021 11:23
petraodlesa

XXX.XXX.42.122

To jsou věci...tak jsem byla v domnění, že náš husí páreček bude spokojený ve vlastním výběhu, a ono ne. Tlačí se k slepicím, když je pustím, vyžírají jim krmení. Slípky na oplátku běží jak hladová rota k husám do krmítka 😂🙈
Takže prdlajs... slípky žerou ječmen a oves, husy zase pšenici a N1. Dóbro dóšli na Jádran😉

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 11:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

OlafV napsal(a):
Vaření zlehka pořád nemohu dopočítat optimální vztah teploty k času.

To je poměr Zlatého řezu. Netřeba dopočítávat

5.11.2021 12:34
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Nepozná někdo ze zahrádkářů odrůdu tohoto jablka?..
Jablíčka jsou výborné chuti, jabloň je stará aspoň 50 let, už je dost proschlá,ale stále dost plodí.. ráda bych ji zachránila..

5.11.2021 14:08
kouták

XXX.XXX.168.33

Podle vzhledu Zlatá reneta,ale....

5.11.2021 14:11
Štefan1

XXX.XXX.208.238

Odrůdu nepoznám - bylo by vhodné uvést alespoň dobu zrání jablek. K té záchraně ... jabloně celkem dobře snáší i hluboký řez a kdyby se nedařilo zachránit původní strom, pořád to jde naroubovat. Takže sehnat (anebo si vypěstovat) podnož - staré odrůdy bývali na vzrůstných podnožich, často i na semenáčích. Když není čas (hrozí odumření stromu), lze naroubovat do koruny jakékoliv jabloně (než se povede sehnat podnož). Nejlépe někam nahoru (záruka lepšího ujmutí roubu), později se větev odřízne.

5.11.2021 14:27
ančovička1

XXX.XXX.220.111

kouták napsal(a):
Podle vzhledu Zlatá reneta,ale....

Kluzáku,děkuji,to jablko je opravdu zlaté 😀 a hrozně dobré, takové v marketu nekoupíte..jablka začala dozrávat asi před měsícem, tyto na foto jsem jako poslední utrhla dneska..
Štefane, také děkuji za návod,jak jabloň zachránit..asi se obrátím na odborníka s ořezáním starých větví a snad u zahradníka seženu podnož a požádám o naroubování..😊🌺

5.11.2021 14:38
kouták

XXX.XXX.168.33

Ančovičko,s roubováním bych se nezdržoval.Zlatá reneta,správně Zlatá parmena je už dnes běžně na trhu.Koupil jsem jí loni.Staré odrůdy jabloní prodává dnes snad už každé zahradnictví.Mám také starou jabloň a tak mladá už roste.

5.11.2021 15:07
Štefan1

XXX.XXX.208.238

Koutáku: nezbývá než závidět. Já byl minulý týdem ve dvou zahranictvích u nás (Severní Morava), ale o staré odrůdy jsem nezavadil. Ale souhlasím, že se některé přes internet sehnat dají a zlatá parména k nim patří. Takže je možnost volby - ošetřit starý strom, přeroubovat, koupit nový. Já bych volil záchranu původního stromu - není to úplně volba racionální, já jednoduše mám rád staré stromy, byť si uvědomuji, že ovoce už nemusí být prvotřídní ...

5.11.2021 15:35
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Děkuji za rady, mladou jabloňku tedy koupím a starou pokud možno zachránim😊..také mám ráda staré stromy..byla jsem ji vyfotit, ale prší,fotka je špatná a já zmoklá 😀

5.11.2021 15:40
kouták

XXX.XXX.168.33

Ančovičko,to je nádherný strom a stačí pouze zmladit jak radil Štefan.

5.11.2021 15:44
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Děkuji,postarám se o jabloň,na jaře, byla by ji škoda 😇

5.11.2021 15:52
kouták

XXX.XXX.168.33

Jen pro názornost.Ořezal jsem staré jabloně na jaře dost brutálně a tohle je výsledek.

5.11.2021 15:54
jo012810

XXX.XXX.101.35

Staré stromy a hlavně jejich dlouhověkost, to je deviza a závazek zachování pro budoucí generace. Kouťák předvedl krásné ovocné stromořadí a jak roky přibývají člověk si musí vážit a nikdy neví....

5.11.2021 16:01
ančovička1

XXX.XXX.220.111

kouták napsal(a):
Jen pro názornost.Ořezal jsem staré jabloně na jaře dost brutálně a tohle je výsledek.

Bože,to je nádhera 😲😊
Jste moc šikovný 👍 😀..tak bych si to představovala i já 🌺

5.11.2021 17:08
kouták

XXX.XXX.168.33

Ančovičko, šikovnost to není,ale je to o tom, se toho hlavně nebát. Viděl jsem jak řežou velké sady jabloní a od té doby se toho nebojím a řežu to jak bonsaje.V komerčních sadech na jaře projíždí traktor s velkým plotostřihem a řeže jabloně nahoře v jedné rovině nejméně o metr.Za traktorem jdou střihači a vystřihávají všechny větve,co rostou do koruny stromu a to je celé stříhání.

6.11.2021 05:25
Olánek

XXX.XXX.144.10

kouták napsal(a):
Ančovičko, šikovnost to není,ale je to o tom, se toho hlavně nebát. Viděl jsem jak řežou velké sady jabloní a od té doby se toho nebojím a řežu to jak bonsaje.V komerčních sadech na jaře projíždí traktor s velkým plotostřihem a řeže jabloně nahoře v jedné rovině nejméně o metr.Za traktorem jdou střihači a vystřihávají všechny větve,co rostou do koruny stromu a to je celé stříhání.

Používáte postřik?

6.11.2021 06:46
kouták

XXX.XXX.168.33

Olánku,žádný postřik nepoužívám.

6.11.2021 08:33
Olánek

XXX.XXX.144.10

kouták napsal(a):
Olánku,žádný postřik nepoužívám.

Pouze vápníte kmeny,budu Vás následovat.Soused má neskutečnou starou jabloň,která každoročně "vyplodí"obrovské množství vlků,část mně dává pro králíky.

6.11.2021 08:56
kouták

XXX.XXX.168.33

Vápnit kmeny je dobrá věc,ale důležitější je vyházet na sníh dolomitický vápenec.Dělám pravidelně každý rok a od té doby jsou jabloně zdravé.

6.11.2021 10:11
jo012810

XXX.XXX.101.35

kouták napsal(a):
Vápnit kmeny je dobrá věc,ale důležitější je vyházet na sníh dolomitický vápenec.Dělám pravidelně každý rok a od té doby jsou jabloně zdravé.

Dolomitický vápenec se hodí na celou zahradu (výjimky jsou malé) a teřba takový ořešák si přímo "mlaská" a odvděčí se úrodou. A to nemluvím o trávníku...

6.11.2021 12:50
petraodlesa

XXX.XXX.42.122

kouták napsal(a):
Ančovičko,s roubováním bych se nezdržoval.Zlatá reneta,správně Zlatá parmena je už dnes běžně na trhu.Koupil jsem jí loni.Staré odrůdy jabloní prodává dnes snad už každé zahradnictví.Mám také starou jabloň a tak mladá už roste.

Koutáku, díky za nápovědu, Zlatou parménu už máme doma, jen ji zasadit 👍

6.11.2021 16:22
kouták

XXX.XXX.168.33

Ještě s něčím poradím,protože pokud je něco odzkoušené,tak proč si to nechávat pro sebe.Asi před pěti lety jsem zrenovoval sklep na jablka a byl krásnej,ale bohužel plíseň zničila bílé stěny do černa.Dozvěděl jsem se,že je výborný " BioRepel-chytrá houba" na veškeré plísně.V září jsem dle návodu sklep natřel a nastříkal a do měsíce veškeré plísně a černota zmizela a ve sklepě to opět voní.Udělal jsem s tím i jeden roh v místnosti na chalupě a paráda.Fotka z dnešního dne je důkaz.
Tak ještě přidám,co jsem potkal v jedné vesnici.

10.11.2021 18:41
1978milan

XXX.XXX.231.235

Tak dneska jsme dorazili poslední brojlery 42 kousků, už byli přerostlí a tlustí. Měli být už dávno v mrazáku, ale nebyl čas. Ještě nás čeká 7 krocanů a nějaká perlička a bude hotovo. Huráááá.
A do jara nechci nic ani vidět.

10.11.2021 19:37
ančovička1

XXX.XXX.220.111

1978milan napsal(a):
Tak dneska jsme dorazili poslední brojlery 42 kousků, už byli přerostlí a tlustí. Měli být už dávno v mrazáku, ale nebyl čas. Ještě nás čeká 7 krocanů a nějaká perlička a bude hotovo. Huráááá.
A do jara nechci nic ani vidět.

Tedy, Vy se máte 😀, to Vám upřímně závidím..u nás to stále vypadá, jak na kachní farmě..kdybych je uměla zabít,tak to zvládnu sama..ale neumím, ani bych nemohla☹️.. nejhorší je, že už se prokrmují a krmení je čím dál dražší..

10.11.2021 20:04
1978milan

XXX.XXX.231.235

ančovička1 napsal(a):
Tedy, Vy se máte 😀, to Vám upřímně závidím..u nás to stále vypadá, jak na kachní farmě..kdybych je uměla zabít,tak to zvládnu sama..ale neumím, ani bych nemohla☹️.. nejhorší je, že už se prokrmují a krmení je čím dál dražší..

Ale to určitě zvládnete, nebojte se toho.
Chce to zkusit a pak to půjde samo. Vždyť husu jste taky zabila, ne? Tu s těmi andelskymi křídly.
Nejhorší je, se k tomu odhodlat, ale pak už to jde.

10.11.2021 20:54
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Husu??..to ne!!😲.. já tak zabiju malé kuře, když je to nutné, ale všechno ostatní zabíjí manžel 😀on zabíjí, já kuchám..to mi jde😀

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.11.2021 06:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak, povraždit to by neměl být takový strašný zápřah pro pana manžela. Ostatně finanční motivace by tady byla :-) A nebo si pozvěte někoho.... a dejte mu za to nějaký kus, dva :-) a budete mít nadto ještě o práci míň

11.11.2021 07:23
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak, povraždit to by neměl být takový strašný zápřah pro pana manžela. Ostatně finanční motivace by tady byla :-) A nebo si pozvěte někoho.... a dejte mu za to nějaký kus, dva :-) a budete mít nadto ještě o práci míň

Jj,pro manžela něco zavraždit není problém 🤣🤣..tak to vypadá na víkend, doufám, že přijede kluk ze školy,tak nás na to bude víc 😀🐓🐓
Včera jsem si zmrzačila ruku, puchýře..do půlnoci jsem louskala ořechy..je jich letos hodně,jako vždycky,ale dost špatných, černých,asi tím vlhkým počasím..
Loni jsem vylouskala asi 3 kila liskáčů,letos to nebudu ani sbírat..co spadlo,je polovina ještě červivých..

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.11.2021 08:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

ančovička1 napsal(a):
Jj,pro manžela něco zavraždit není problém 🤣🤣..tak to vypadá na víkend, doufám, že přijede kluk ze školy,tak nás na to bude víc 😀🐓🐓
Včera jsem si zmrzačila ruku, puchýře..do půlnoci jsem louskala ořechy..je jich letos hodně,jako vždycky,ale dost špatných, černých,asi tím vlhkým počasím..
Loni jsem vylouskala asi 3 kila liskáčů,letos to nebudu ani sbírat..co spadlo,je polovina ještě červivých..

Tak u nás to je letos naopak. Ořechů málo ale za to dobré. ještě jsme nenarazily na špatný Ale lískáče tam nemám šanci seberou to veverky. Ty vlašáky sice taky ale letos jsme byly o něco rychlejší tak aspoň na cukrový něco bude

12.11.2021 11:51
jo012810

XXX.XXX.101.35

Do vší tý práce na uskladnění do mrazáků si dovolím vnést trochu nadhledu a současného humoru.....

12.11.2021 12:51
petr008

XXX.XXX.76.218

Jakým způsobem skladujete vylouskané vlašské ořechy, aby nezplesnivěly? Díky.

12.11.2021 13:08
veraboskova

XXX.XXX.0.235

do mrazáku ve šroubovacích sklenicích

12.11.2021 16:28
1978milan

XXX.XXX.231.235

petr008 napsal(a):
Jakým způsobem skladujete vylouskané vlašské ořechy, aby nezplesnivěly? Díky.

Taky mrazák, normálně v igelitových sáčcích.
Moje mamka zavařuje do sedmiček na sucho.

12.11.2021 17:15
ančovička1

XXX.XXX.220.111

1978milan napsal(a):
Taky mrazák, normálně v igelitových sáčcích.
Moje mamka zavařuje do sedmiček na sucho.

Také jsem ořechy zavařovala do sklenic,ale teď je mrazím v plastových boxech.. nejlepší je ořechy nastrouhat a mrazit nastrouhané.. velká úspora místa, času a práce 😀
Dají se mrazit i ve sklenicich, mrazím tak nasekaný kopr i všechny ostatní bylinky, protože sklo nepropouští vůně ..

12.11.2021 17:25
ančovička1

XXX.XXX.220.111

petr008 napsal(a):
Jakým způsobem skladujete vylouskané vlašské ořechy, aby nezplesnivěly? Díky.

Což, ořechy mi nezplesnivi, mám suchou špajzku, ale když jsou dlouho uskladněné, chodí mi na ně moli nebo žluknou.. takže nejlepší mrazit..

15.11.2021 18:48
Zuzkaa

XXX.XXX.208.34

ančovička1 napsal(a):
Také jsem ořechy zavařovala do sklenic,ale teď je mrazím v plastových boxech.. nejlepší je ořechy nastrouhat a mrazit nastrouhané.. velká úspora místa, času a práce 😀
Dají se mrazit i ve sklenicich, mrazím tak nasekaný kopr i všechny ostatní bylinky, protože sklo nepropouští vůně ..

Tak to je super vychytávka, to nastrouhání ořechů. Také je zamrazuji, ale tohle mě fakt nenapadlo. Člověk se učí celý život. Díky ančovičko.

16.11.2021 09:49
ančovička1

XXX.XXX.1.53

Zuzkaa napsal(a):
Tak to je super vychytávka, to nastrouhání ořechů. Také je zamrazuji, ale tohle mě fakt nenapadlo. Člověk se učí celý život. Díky ančovičko.

Také děkuji 😊..já mrazím všechno,co se brzy kazí,jako i strouhaný kokos nebo mák..po rozmrazení je jako čerstvý 😀

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.11.2021 11:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já zase mrazím pažitku :-)

16.11.2021 11:53
OlafV

XXX.XXX.42.30

Není strouhání vylouskaných ořech ů na struhadle o prsty?Skořápkami zatápím,

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2021 12:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Abych aktualizovala svou stížnost na nesnášenlivé slepičky (původně stěžováno u snášenlivé husy):

Děvčátka moje začala opět nést. Resp. jedna zřejmě nesla nějak pauzovaně pořád, případně si dala oddych jen na týden - vajíčka jsme našli umně schovaná v pytli se senem v buňce. Do buňky vede, pravda, jedna krkolomná díra, ale myslela jsem, že ji zahluší dveře, když je dovřu. Zřejmě je díra tak veliká, že se do ní vejde dominantí běhna

Druhá začala zřejmě po 14denní pauze snášet opět na své oblíbené místo do bedny od banánů, která je asi v metrové výšce pod přístřeškem na nějakém harampádí

Tak zase máme co jíst

19.11.2021 12:57
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Abych aktualizovala svou stížnost na nesnášenlivé slepičky (původně stěžováno u snášenlivé husy):

Děvčátka moje začala opět nést. Resp. jedna zřejmě nesla nějak pauzovaně pořád, případně si dala oddych jen na týden - vajíčka jsme našli umně schovaná v pytli se senem v buňce. Do buňky vede, pravda, jedna krkolomná díra, ale myslela jsem, že ji zahluší dveře, když je dovřu. Zřejmě je díra tak veliká, že se do ní vejde dominantí běhna

Druhá začala zřejmě po 14denní pauze snášet opět na své oblíbené místo do bedny od banánů, která je asi v metrové výšce pod přístřeškem na nějakém harampádí

Tak zase máme co jíst

Jj, vejce základ kuchyně 😀..
Já zatím sbírám 2-3 denně plus 2 pižmovčí a 1-2 pavlovčí..tak to jde, pro vnoučata 😀
Pekla jsem jablečné řezy,ale nestačila jsem je nařezat a vyfotit 🤣🤣..hned si je dcera odvezla pro děti i s plechem..
0,5kg hl.mouky, 17dg másla (Hery),
17dg cukr moučka, 2 celá vejce, prášek do pečiva, necelý..
Vyválet 2 placky..jednu na plech, na ni nastrouhaná jablka na hrubo..(strouham se slupkou), necukrovat..priklopim druhou plackou(namotat na váleček), přitlačim okraje buchty a peču asi 25min.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.11.2021 13:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já mám jen dvě nesoucí slípky, k tomu pak tři darmožroutky :-)
Ale ty dvě nesoucí, to jsou drahoušci, nesou jak o závod.

Buchta vypadá lákavě :-)
Já naposled pekla bábovku někdy v létě, jsem lenost sama, inu dětí a vnoučat nemajíc, nic mě nenutí Možná se s tímhle ultralehkým receptem pochlapím!

19.11.2021 14:46
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já mám jen dvě nesoucí slípky, k tomu pak tři darmožroutky :-)
Ale ty dvě nesoucí, to jsou drahoušci, nesou jak o závod.

Buchta vypadá lákavě :-)
Já naposled pekla bábovku někdy v létě, jsem lenost sama, inu dětí a vnoučat nemajíc, nic mě nenutí Možná se s tímhle ultralehkým receptem pochlapím!

Tak to určitě 😀..jednoduchý a výborný..to usuzuji podle toho, že mi za hodinu posílala fotku pekáče s papírem!!..nic víc nezbylo😂😂
Zapomněla jsem připsat vanilkový cukr..😊

19.11.2021 20:58
1978milan

XXX.XXX.10.40

ančovička1 napsal(a):
Tak to určitě 😀..jednoduchý a výborný..to usuzuji podle toho, že mi za hodinu posílala fotku pekáče s papírem!!..nic víc nezbylo😂😂
Zapomněla jsem připsat vanilkový cukr..😊

Dobrý večer přeju,
Tuhle buchtu znám, děláme často a je výborná. Mám to v receptech po babičce a má to pojmenované prvorepublikové řezy. Nevím proč
Jinak u nás asi začnou pižmovky taky snášet. Dnes jsem je přistihnul při pojímání na potoce.
Jsem ještě nezažil v tuto roční dobu.
Jeden rok začala jedna snášet v lednu a to jsem si klepal na čelo.
Že by ta zima žádná nebyla?

19.11.2021 21:35
ančovička1

XXX.XXX.220.111

1978milan napsal(a):
Dobrý večer přeju,
Tuhle buchtu znám, děláme často a je výborná. Mám to v receptech po babičce a má to pojmenované prvorepublikové řezy. Nevím proč
Jinak u nás asi začnou pižmovky taky snášet. Dnes jsem je přistihnul při pojímání na potoce.
Jsem ještě nezažil v tuto roční dobu.
Jeden rok začala jedna snášet v lednu a to jsem si klepal na čelo.
Že by ta zima žádná nebyla?

Dobrý večer 🙂,tak buchta prvorepubliková asi vznikla na oslavu republiky😀..a je dobrá stále, často ji peču..
S těmi pižmovkami je to letos podivné, asi je dlouho teplo, stále zelená pastva,někomu začaly snášet husy, nám zase pižmovky..i v té zabité loňské huse byla vejce..jen aby nezačaly snášet všechny 😂

20.11.2021 09:52
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Letos jsem pižmovkám nechala pozdní kačata. Jedny jsou z konce srpna a pomalu už je budu uklízet do mrazáku. Kachna je pořád s nimi, nemá potřebu od nich zdrhat. Druhá pižmovčata jsou líhnutá dokonce 6. října. Taky rostou před očima. Naštěstí mám velké prostory - bývalý teletník. Ty asi prožijí život jen vevnitř. Kačer teď přepeřuje, tak mu nevadí, že se kachny starají o mladé a zatím je nenapadlo snášet znova.
Pokud je v prosinci a v lednu nad nulou kolem +10 stupňů, tak snášejí jak o závod. Když člověk nepotřebuje vejce do kuchyně, je dobré nechat jim nanést hnízdo vajec a nechat je zasednout třeba na 14 dní a pak jim vejce odebrat a spotřebovat vařené ke krmení. Jinak jsou schopné nanést těch vajec i víc jak 30, když se jim odebírají. A pak, když už by člověk chtěl, aby seděly, tak mají dlouhou pauzu na vzpamatování.

20.11.2021 12:56
Štefan1

XXX.XXX.208.238

ančovička1 napsal(a):
Jj, vejce základ kuchyně 😀..
Já zatím sbírám 2-3 denně plus 2 pižmovčí a 1-2 pavlovčí..tak to jde, pro vnoučata 😀
Pekla jsem jablečné řezy,ale nestačila jsem je nařezat a vyfotit 🤣🤣..hned si je dcera odvezla pro děti i s plechem..
0,5kg hl.mouky, 17dg másla (Hery),
17dg cukr moučka, 2 celá vejce, prášek do pečiva, necelý..
Vyválet 2 placky..jednu na plech, na ni nastrouhaná jablka na hrubo..(strouham se slupkou), necukrovat..priklopim druhou plackou(namotat na váleček), přitlačim okraje buchty a peču asi 25min.

To je i u nás oblíbené ... vždy se po něm zapráší (obrazně - protože není suchý). Žena tam někdy ještě sypne rozinky, nebo sušené brusinky či ořechy, ale i bez těchto vylepšení je skvělý a jednoduchý.

20.11.2021 13:24
jo012810

XXX.XXX.101.35

A trochu "pochutin" i pro naši mysl od Neprakty...

21.11.2021 13:56
javorka

XXX.XXX.98.207

Koukám na ty vaše jablečné řezy a říkám si, že ten můj koláč je vlastně podobný. Je to bez prášku jen takové jednoduché těsto: 300g hl. mouky, 200g másla, vejce a si 50g cukru. Jablka nestrouhám, ale krájím, přidám zkaramelizované ořechy, rozinky v rumu a trochu koření, skořici, trochu badyánu...
Taky je hned pryč.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2021 06:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, mřížkový koláč. Taky jsem ho jednou dle rodinného recepisu zkoušela. Ale toho patlání s tím proplétáním

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2021 08:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, mřížkový koláč. Taky jsem ho jednou dle rodinného recepisu zkoušela. Ale toho patlání s tím proplétáním

Naše babičky se s tím patlaly. Krásná vzpomínka na dětství!

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2021 09:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Naše babičky se s tím patlaly. Krásná vzpomínka na dětství!

Jo, naše babičky byly od dvaapadesáti v důchodu, tak se mohly věnovat spoustě bohulibých činností.

22.11.2021 09:59
javorka

XXX.XXX.98.207

To pletení mřížky je na koláči největší zábava. Aspoň pro mě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2021 10:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, naše babičky byly od dvaapadesáti v důchodu, tak se mohly věnovat spoustě bohulibých činností.

To jo, ale ty moje byly taky dost upracované. Jedna v zemědělství, druhá na šachtě (pravda, jenom na vrátnici) + měla políčko a nějakou havěť.

23.11.2021 13:51
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěkný slunečný den. Tak jsem si recept na jablečné řezy vytiskla a vyzkouším. Děkuji za něj.
A jsem ráda, že je v něm málo vajec, protože slepičky si dávají docela pauzu.
Jinak nedaleko nás je problém s ptačí chřipkou v Byňově, v pásmu nejsme, ale už docela přemýšlím o tom, jestli drůbež nezavírat.

23.11.2021 14:26
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, naše babičky byly od dvaapadesáti v důchodu, tak se mohly věnovat spoustě bohulibých činností.

Žena, aby mohla být teoreticky babičkou, tak odcházela do důchodu v 56 letech. Aby mohla odejít v 52, to by těch dětí musela mít skoro školku a to by byla taky pěkně semletá životem. Ono to není o věku, ale o prioritách, na co si člověk udělá čas.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.11.2021 14:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Děkuji za opravu, já to tam tak plácla... pořád je to rozdíl bezmála 10 let. Ještě že já s důchodem nepočítám... Jestli za moji generaci přihodí dalších deset let, tak prostě padnu u pásu rovnou do rakve (co to melu - do pece) a bude vyřešíno

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.11.2021 14:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
Pěkný slunečný den. Tak jsem si recept na jablečné řezy vytiskla a vyzkouším. Děkuji za něj.
A jsem ráda, že je v něm málo vajec, protože slepičky si dávají docela pauzu.
Jinak nedaleko nás je problém s ptačí chřipkou v Byňově, v pásmu nejsme, ale už docela přemýšlím o tom, jestli drůbež nezavírat.

https://www.svscr.cz/svs-kvuli-vlne-ptaci-chripky-zakazuje-chov-drubeze-pod-sirym-nebem/

A je to tady. Jak budete řešit zavírání hus? Napájení pod stříškou? Pití pod stříšku klidně dám, ale co jezirko na koupání?

23.11.2021 15:33
1978milan

XXX.XXX.26.204

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
https://www.svscr.cz/svs-kvuli-vlne-ptaci-chripky-zakazuje-chov-drubeze-pod-sirym-nebem/

A je to tady. Jak budete řešit zavírání hus? Napájení pod stříškou? Pití pod stříšku klidně dám, ale co jezirko na koupání?

A týká se to i malochovatelů? Nějak jsem to z článku nepochopil.

23.11.2021 15:38
veraboskova

XXX.XXX.0.235

No jsem to zakřikla. Mezitím aktualizovali informaci a spadli jsme navíc do pásma dozoru. No co už, to se dalo čekat. Nastane drůbeží lockdown.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.11.2021 16:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

1978milan napsal(a):
A týká se to i malochovatelů? Nějak jsem to z článku nepochopil.

Já myslím, že jo 😬
Mě to hnedka volali rodiče, že to říkali v rádiu...
Tak my jsme naštěstí asi kilometr za hranicí na slovenské straně, takže nás se to zatím netýká, ale vůbec nevím, jak bychom to u nás řešili s husama. Slepice ok, stejně jsou ve voliéře a venku už moc zobání pro ně stejně není. Ale husy se přeci pojimaji na vodě, tak se mi zdá divné zrovna na zimu je tam nepoustet. Jako snad jedině natáhnout volieru i nad jezírko... 🤔

23.11.2021 18:47
jo012810

XXX.XXX.101.35

Tato situace se opakuje a opakovat bude, pokud...Je to a nejen u tohoto onemocnění postaveno tak trochu na hlavu. Zdroj nákazy je znám. Migrující ptactvo a to především vrubozobí. Mezi nimi je celá řada chráněných ptáků, takže zdroj infekce je vlastně chráněn a represe se děje v chovech domácí drůbeže. Tím nechci zpochybňovat ochranu chovů drůbeže, ale...Vždyť pamatujeme, že se v pásmech utrácely celé chovy a to i bez prokázané nákazy, papoušci ve voliérách, holubi. Snad se ti, co mají za úkol tlumit nákazy postupně naučí, jak účinně a s co nejmenšími ztrátami ochránit chovy domácí drůbeže a ne jen od stolu zavádět nějaká opatření. Jsem optimista, snad.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.11.2021 19:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vyřeším to individuální přenosnou klecí pro každý kus, jako když vlk v "Jen počkej zajíci" prošel kombajnem.

23.11.2021 19:11
bery25

XXX.XXX.246.29

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Děkuji za opravu, já to tam tak plácla... pořád je to rozdíl bezmála 10 let. Ještě že já s důchodem nepočítám... Jestli za moji generaci přihodí dalších deset let, tak prostě padnu u pásu rovnou do rakve (co to melu - do pece) a bude vyřešíno

no to by ste bola na tom ešte velmi dobre skor nas bezvladnych budu len krmit hoci by sme mali ešte dllho pracovat

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.11.2021 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vyřeším to individuální přenosnou klecí pro každý kus, jako když vlk v "Jen počkej zajíci" prošel kombajnem.

Jen aby ti individualisti měli v klícce na dosah i pítko a krmítko, pěkně pod stříškou. Nebo bude zastřešená celá klícka? Dejte pak foto

24.11.2021 10:17
reznade

XXX.XXX.216.38

Ta zahrada je bez volně pobýhajících slepic a odrostených kuřat pustá a prázdná...
Je to úplně depresivní pohled, ty slepičky tu podzimní pošmournou krajinu tak krásně zpestřili...

27.11.2021 09:30
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Moje slepičky nechápou,proč je nepustím z voliéry, pobíhají kolem pletiva a jsou rozčilené..husy,kachny ,omezený prostor,vůbec se jim to nelíbí..kachny urgentně do mrazáku 😀

27.11.2021 15:49
Varaxi

XXX.XXX.129.250

ančovička1 napsal(a):
Moje slepičky nechápou,proč je nepustím z voliéry, pobíhají kolem pletiva a jsou rozčilené..husy,kachny ,omezený prostor,vůbec se jim to nelíbí..kachny urgentně do mrazáku 😀

Máte stejnou váhu jako my. :)

27.11.2021 16:49
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Varaxi napsal(a):
Máte stejnou váhu jako my. :)

Ještě že ji mám, má aspoň 30 let a stále přesně váží..ta digi nic nevydrží, vzdala to za pár let a je malá😀

27.11.2021 17:07
ančovička1

XXX.XXX.220.111

Toto jsem včera vyškvařila že staré slepice a jednoho 1,5 ročního kohouta..vnitřní sádlo..asi je moc krmím🤔

27.11.2021 18:54
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Přidat trochu do těsta na buchty, jsou potom nadýchané a vydrží pěkně vláčné i za dva dny. Pokud teda nezmizí dřív.

27.11.2021 19:20
ančovička1

XXX.XXX.220.111

přezdívka napsal(a):
Přidat trochu do těsta na buchty, jsou potom nadýchané a vydrží pěkně vláčné i za dva dny. Pokud teda nezmizí dřív.

Děkuji za dobrou radu, zatím jsem do koláčů a buchet přidávala jen vepřové sádlo, ale slepičí?..určitě to zkusím, nebudou trochu cítit slepičinou?😀

27.11.2021 21:43
petraodlesa

XXX.XXX.42.162

ančovička1 napsal(a):
Děkuji za dobrou radu, zatím jsem do koláčů a buchet přidávala jen vepřové sádlo, ale slepičí?..určitě to zkusím, nebudou trochu cítit slepičinou?😀

Naše babí běžně do buchet dává slepičí sádlo 👍

28.11.2021 05:02
jo012810

XXX.XXX.101.35

Do nedělního ráno trochu hořkého humoru....

28.11.2021 10:23
jo012810

XXX.XXX.101.35

Tak a opět nějaká perla z Bruselu pro naši gastronomii. Rychle si vychutnejte tradiční štrůdl...

28.11.2021 21:12
pajca

XXX.XXX.10.215

jo012810 napsal(a):
Tak a opět nějaká perla z Bruselu pro naši gastronomii. Rychle si vychutnejte tradiční štrůdl...

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.11.2021 07:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo012810 napsal(a):
Tak a opět nějaká perla z Bruselu pro naši gastronomii. Rychle si vychutnejte tradiční štrůdl...

pravila agentura Wild duck...

29.11.2021 10:18
OlafV

XXX.XXX.32.67

Kam zmizel ten starý gauč,tepláky soudruzi?

29.11.2021 11:46
ančovička1

XXX.XXX.220.111

OlafV napsal(a):
Kam zmizel ten starý gauč,tepláky soudruzi?

Taky mi tu chybí... určitě se ozve,třeba má nový gaučik,tak si ho užívá 😀

29.11.2021 13:26
javorka

XXX.XXX.98.207

Zase nás napíná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.11.2021 18:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Doufejme přátelé Hlavně ať je zdravý a spokojený.

29.11.2021 19:55
petraodlesa

XXX.XXX.42.162

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Doufejme přátelé Hlavně ať je zdravý a spokojený.

Taky jsem si na něho dneska vzpomněla 😌 snad je ok.

30.11.2021 10:43
OlafV

XXX.XXX.32.67

To je počasí ani veterináře vyhnati nelze,nechám alespoň husy protáhnout.

30.11.2021 13:19
javorka

XXX.XXX.98.207

Zpráva, nejen pro Honzíka:

Musím vám napsat jak došlo k zajímavému teplákovému propojení.

Jeden z mých krásných kohoutků, potomek z úžasného rodu z G., odjel daleko, až na někam na Českou Sibiř.
Jeho nové hejno pochází z rodu Olánků a Olympioniků.

No, není to úžasné?

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.11.2021 18:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tedy u nás dnes večer taková sibérie, vichr, závěje, že bych ty pipky ani nenašel, ještě, že jsou to krasavice hedvábné, inteligentní a podle všeho hezky brzo odpoledne zastrčily zobák zpět do kurníku. V neděli to bylo hezké, romantické, ten sníh, ale dneska je to hnus fialovej....tedy bílej...

30.11.2021 19:16
Varaxi

XXX.XXX.129.250

U nás nádhera. Na pohled naprostá dokonalost.
Na silnicích je to horší. Zítra jedu do práce busem, netroufám si na auto. :) Ale jinak si to užívám. Mám postavené iglú. Prostřední synovec mi přivezl maličkého sněhuláčka, dala jsem ho do mrazáku, ať přežije do léta. :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.12.2021 08:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Včera jsem se byla ze všeho projet na koni :-) Až na to, že to klouže, a na jednom kopečku tam pěkně foukal zmrzlý sníh do xichtu, to bylo fajn :-) Když je sníh, tak je vždycky večer tak tichoučko

Přidejte reakci

Přidat smajlík