Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
29.5.2012 08:02
freedee

XXX.XXX.29.123

Dobrý den,

V dubnu jsem si koupil malou, továrně vyráběnou líheň s nuceným oběhem vzduchu. 30.dubna(posledního) jsem dal do líhně 35 vajec bažanta obecného. V návodu u líhně byla doporučená teplota 37,5 stupňů, ale ve staré knize o bažantech jsem našel teplotu pro líhně s nuceným oběhem 37,8 stupně. Zvolil jsem kompromis, nastavil jsem 37,7 a vlhkost 50%. Při prohlížení jsem odstranil 9 vajec, která nebyla oplozená. 21. den jsem odstranil přepážky, teplotu nechal stejnou a vlhkost nastavil na 70%. 24.května cca v 6 hodin ráno se vylíhlo první kuře a poslední až 26.května, taky brzo ráno. Tedy za dva dny. Z celkového počtu 26 ponechaných vajec se mi vylíhlo 24 kuřat (2 kuřata nemohla chodit), tak mi zůstalo 22. Myslím si, že skóre je dobré (škoda těch neoplozených), ale líhnutí podle mě trvalo strašně dlouho, celé 2 dny. Nebo je to normální? Jsem začátečník, prosím poraďte. Teď se kuřata mají čile k světu, nepozoruji na nich žádné vady.

Děkuji

29.5.2012 08:19
klakier

XXX.XXX.136.126

Líheň nikdy nebude dokonalá jako příroda a má na to i vliv stáří vajec. Jako by ty embrya které jdou co nejdříve na líhnutí nastartovala rychleji (tedy normálně) než ta která se na delší dobu "uspala". Když jsem líhnul bažanty pod kvočnou měl jsem vejce staré maximálně týden a vždy se mi všichni vylíhli během jedné noci najednou bez žádného opoždění. protože vždy podkládám vejce staré max týden pozoruji že to tak je obecně u všech hrabavých. jednou jedinkrát jsem pod slepici dával vejce perliček kde byly vejce i přes dva týdny stará. A z 20 vajec se mi asi 5 líhlo jemně opožděně a jedno se líhlo dokonce až o 2 dny později.

29.5.2012 10:41
freedee

XXX.XXX.29.123