Zostrojenie domácej liahne

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
4.11.2012 19:29
astor

XXX.XXX.14.206

Dobrý deň,
som začiatočník v chove a rozmýšľam nad zostrojením domácej liahne. Niekde som sa dočítal, že najlepšie je mať ako základ drevenú búdku, ktorá sa zvonku obloží polystyrénom. Aké je najlepšie vyhrievanie do liahne? TJe lepšie dať do liahne žiarovky (koľko, koľko W?) a termostat, alebo stačí dať ohrievač-taký, ako do terária, ktorý má už aj zabudovaný termostat? A vodu na odparovanie - stačí dať na spodok liahne misku s vodou, ktorá sa bude samovoľne odparovať? Otáčanie vajec by bolo iba manuálne. Či si to predstavujem celé veľmi jednoducho :-)) ?

4.11.2012 20:03
dorm

XXX.XXX.64.242

nejdříve si vyhledej vše o líhnutí drůbeže,to je základ (skladování násadových vajec,teplota a délka líhnutí,jaké vlhkosti u jakého druhu v %,jak často obracet v předlíhni) !!!! Pak klikni na autorskou diskuzi a napiš do vyhledávače líheň..vyjede ti celá řada příspěvků s fotografiemi,pak trochu zagoogluj jaké jsou ve světě(incubator obrázky),pak klikni na lihne.cz co se dá všechno koupit a pak zjistíš,že máš hlavu jak kopací loptu....musíš mít uměrné líhni(W) topné těleso,kam ho umístit, velikosti líhně,vědět na kolik líheň vajec,jestli líheň s nuceným oběhem vzduchu nebo bez(jiné teploty) atd...Bedna s polystyrenem a žárovky není všechno a nejhlavnější pro úspěšné líhnutí

5.11.2012 19:19
klakier

XXX.XXX.10.96

Představujete si to mooc jednoduše. Doporučuji koupit hotový výrobek odzkoušený, buď tovární výrobu, nebo od zkušeného chovatele výrobce.
http://drubez.chovzvirat.com/clanky/umela-inkubace-a-typy-lihni.html

6.11.2012 17:07
jarvan

XXX.XXX.144.210

Určitě se nenech odradit příteli. Na nemoderce jsou o stavbě líhní dvě vlákna, kde jsem byl také vysmíván a podceňován, a i přes to se mi podařilo líheň komplet sestavit a úspěšně vylíhnout několik várek slepic a kachen.