Dobrý deň hladám radu ohladom dezinfekcie kurníkov uhynuli mi 3 kurence neviem či preto že bolo chladno a pršalo alebo je to niake ochorenie dve nemali žiadne príznaky a uhynuli z večera do rána asi pred 2dňami a jedno bolo smútne a hnačkovalo a pošlo o deň neskôr ostatné boli tiež niake spomalené ale pozbierali sa preventívne som im natiahla nad výbeh fóliu na foliovníky aby boli v teple a suchu pretože kurníček majú menší akurát len na spanie .Čistím ho pravidelne a dávam im podstielku z drevenných hoblím. Som začiatočníka amatérska chovatelka chovám 6sliepok a mala som 17 vlatne vyliahnutých kuriatok takže už ich je len 14.Kurčatá sú na úplne inom mieste ako dospelé sliepky a oba kurníky sú nové drevenné.Ďakujem za každú dobrú radu
majú 9 týždňov ale boli vo vysokej tráve a tak aj ked nepršalo a chodili po výbehu zmokli od tej trávy dovtedy im nič nebolo inač sa majú stále kde schovať aby im nebola zima,akurát ráno sme im podali klietku aby sa mali kde pásť a preto tá tráva bola vyššia aj mi bolo čudne že v ten deň skôr zaliezli spať lebo inokedy behajú po vonku aj do 20.00hod.
Podívejte se na tento článek:
https://www.ifauna.cz/drubez/clanky/r/detail/6102/od-vajicka-ke-kureti-mame-nalihnuto-a-co-ted/
Já mám taky venku asi 6 týdenní kuřata, ale jsou jen čtyři a mají u sebe kvočnu která je zahřívá a udělané kryté hnízdo. Výběh mají také krytý a vyvýšený - na zem se nedostanou.
Myslím si, že je těm vašim kuřátkům chladno - dal bych jim aspoň nějakou lampu se 60w žárovkou ( cokoli rozumného z hlediska bezpečnosti ). Uvidíte, jestli jim je zima, tak se budou družet pod tou žárovkou. Jestli teda jsou bez kvočny, která je zahřívá.
Jinak si myslím, že až tak nerozhoduje, jestli je kuřatům pět nebo osm týdnů.
Pořád jsou to mláďata a pořád to teplo potřebují.
Mám asi 14. týdenní Leghornky a je vyloženě vidět, kdy je jim zima a kdy teplo.
Když je jim fajn, vyletí si na hřady a sedí tam.
Když je jim zima, sednou si na zem do hnízda ze sena a namačkají se na sebe.