Jsem začátečník a potřebuji poradit, v červnu jsem si na prodejní výstavě chovatelů koupila dvě 6 týdenní kuřice - slepičky lenghorky. Po vyhledávání na intern. jsem zjistila že tyto slepičky podle zabarvení jsou sasexky. Do dnešního dne zatím nesnáší a moje podezření že jsou to kohouti se asi potvrdilo. Prosím o radu jestli jsou to oba kohouti a co je to za plemeno, Narodily se 15.4.2013 takže mají už více jak půl roku. A protože mám další slepice hnědé hisex od kterých jsou hnědá vejce tak předpokládám pokud by byla alespoň jedna slepice že by už měla začít snášet a že vejce by bylo trochu odlišné barvy. Díky za radu...
Uživatel s deaktivovaným účtem

aljosa11
napsal(a):
ještě jedna fotka o kterým si myslím že je kohout
No, skutecne to vypada na dva kohouty. https://www.ifauna.cz/drubez/clanky/r/detail/6627/sasexky/
Jinak vejce maji svetle hneda. Tak alespon jednoho si muzete nechat ke svym hisexum
bernaček
napsal(a):
major terazky na každu robotu je treba odbornikou jinak při normalnim rustu se to da posnat už ve třetim tydnu letos sem ve třetim tydnu rozpoznal cca 95% slepic od kohoutu
Tak to vám gratuluji, v tom případě jste superodborník. Já jsem chovala sasexky několik let a ze zkušenosti to, co se ve 3 týdnech tvářilo jako kohout, byla po 10 týdnu silná slepička. A některé slabší kusy, skoro bez hřebínků, se dotáhly a byli z nich moc pěkní kohoutci. No holt u šumavanek a českých kropenek je to jednodušší než u sasexek. Dana
Zdravím všechny příznivce ranního vstávání, jedna z fotografovaných "slepiček" mě dnes ráno budila svým hlasitým projevem takže kohout jak vyšitý. Jinak jsou oba k dispozici, kdyby měl někdo zájem mají půl roku a jsem z okresu Vyškov, je mi je přeci líto tak brzy utratit a kuřátka fakt nebudu sotva sbírám zkušenosti s chovem velkých slepiček...
skupa
napsal(a):
Tak alespoň že u hysexu je to jasné hned první den...