Zdravím, stavím si holubník, jsem začátečník.
1) Mohl by mi někdo poradit čem jsou výhodné jednotlivé sedáky se stříškou než třeba např. 3 metry dlouhé prkno pro vsechny mladé. Vznikají tam pak sváry?
2) V literatuře Tisíc rad začínajícím Holubářjm píší o holubím kameni. Složení je Kamnářská hlína, trocha staré malty, mletý vápenec, sirný květ, dřevěné uhlí, sil a drobná semena. V jakém poměru safra už nepíší. A hlavně jestli má smysl si tyto kameny vyrábět?
3)
Vanička na koupání holubů musí být v holubníku i přes zimu? Nebo je to jen otázka léta? A musím?, když mají rybníček cca 15 metrů od holubníku a potok asi tak 50m.
4)
A pak ještě jeden dotaz k hnízdním miskam?Výroba misek ze sádry, papíru a pilin? Má to smysl investovat čas do misek ze sádry? Nechci platit za kus papíru a pak to do zblbnutí vyhazovat. A hlavně nevi co použít jako formu k odlití.
Hnízdní misky a sedáky pro každý kus nemá ani jeden (ze tri) holubaru v mém okolí a mám dilema co je nejlepší. Vlastně ani to ostatní nemaji
Miloslav ze Zákup.
zdravím
1) jednotlivé sedačka slouží k tomu, aby měl každý holub místo k odpočinku sám pro sede. Na dlouhých prknech mohou vznikat konflikty mezi holubi, kteří se budou mezi sebou rvát. Sedačky umístěné nad sebou se stříškou mají zabránit znečištění trusem holuba, který sedí pod dalším holubem.
2) Dnes je velké množství tzv. holubího kamene (gritu)-dá se sehnat na internetu s chov. potřebami pro holubi nebo třeba i chovatelských potřebách. Na trhu je obrovská škála, ale někteří si přesto dělají svůj kámen. Jestliže jsou holubi navolno většinou si najdou potřebné věci sami a na gritu si nevšímají. Pokud se jedná o voliérový chov grit by neměl chybět.
3) holubů můžeš vaničku předkládat ke koupání v létě i v zimě- velmi rádi se koupou, ale nedoporučoval bych tam po vykoupání vodu nechávat, aby z ní holubi nepili. Dobré je po koupeli vaničku vylít.