Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
10.3.2013 18:09
3deněk

XXX.XXX.216.107

3deněk napsal(a):
Staví?

Staví?

11.3.2013 12:08
jihocech

XXX.XXX.208.1

Ve svém chovu českých staváků preferuji cennou a jedinečnou vlastnost těchto holubů - stavění. Dobré výsledky mají stříbrní sedlatí.

11.3.2013 19:46
stanislavbruckner

XXX.XXX.18.40

jihocech napsal(a):
Ve svém chovu českých staváků preferuji cennou a jedinečnou vlastnost těchto holubů - stavění. Dobré výsledky mají stříbrní sedlatí.

Je moc dobře že i v době kdy 90 % ČS je chováno ve volierách se tímto životním zabývají chovatelé jako vysmajlík, tu jedinečnost musíme chápat tak že plemena vznikala na smíšených dvorech a do dnes ji mají plemena příbuzná jako starwičský stavák, steller( má to i v vzorníku včetně původu :Čechy) a na druhé straně plemena kde by to člověk nejméně čekal! Svého času u chovatele Svatušky bouchali a lepili Amsterodamští balonoví voláči! Nechtělo se mi tomu ani věřit ,dokud jsem to neviděl na vlastní oči! Již v 30 letech minulého století vycházely články typu : Zachraňme let Českého staváka!! A to v tu dobu bylo volně chováno téměř vše!
Je to nádherné když to ti holubi dájí a mají to pořád v sobě, znám to sám ze svého dvora od dubna do října, a vToužetíně celoročně!

Všem přeji krásné chvilky u jejich holoubkůsmajlík SB

11.3.2013 23:49
3535

XXX.XXX.178.12

jihocech napsal(a):
Ve svém chovu českých staváků preferuji cennou a jedinečnou vlastnost těchto holubů - stavění. Dobré výsledky mají stříbrní sedlatí.

Karlíku, ty se tomu věnuješ již delší dobu. Neznám takového holubáře, který by se věnoval právě tomu, po čem byl ten holub pojmenován. Stavění a tleskání holuba, to je pro staváčkáře to nejdůležitější. Dříve se říkávalo "Pořádný stavák musí při slétnutí ze špalku dvakrát tlesknout. " Podle mého názoru jsou modří sedlatí nejtemperamentnější holubi. Choval jsem je téměř celý život, ale nyní kvůli dravcům jsem toho musel zanechat. Karlíku - pokračuj. Již jsi toho dokázal dost a k tomu Ti přeji mnoho úspěchů a díky.

13.3.2013 15:26
jihocech

XXX.XXX.208.1

Děkuji za podporu a zájem stavění českých staváků. Nejlépe stavějícího holuba jsem viděl již v době svého mládí a byl to český stavák modrý. Byl jsem na návštěvě u bratrance a na jejich střechu přilétl tento holub. Zaujal mě svým temperamentem , tak jsem ho pozoroval. Při odletu vzlétl do výšky nad loukou před domem, krásně slepil křídla a padal dolů, téměř nad zemí se rozlétl a obloukem se vracel domů. Byl to pro mě krásný holubářský zážitek a hned jsem chtěl takové holuby choval. Od té doby jsem tak pěkně stavět holuba neviděl, ale je to pro mě stále chovatelský cíl.

13.3.2013 15:52
holubisemerad

XXX.XXX.241.247

stavak napsal(a):
Stavák....

smajlíkTrochu korytář- co Igore? No aspoň že takhle.smajlík

13.3.2013 16:22
stavak

XXX.XXX.196.69

holubisemerad napsal(a):
smajlíkTrochu korytář- co Igore? No aspoň že takhle.smajlík

Už jsem myslel že jsi někde na dovolený.To neřeš nějakej staví do koryta,nějakej úplně a nějakej vůbec jako u všech.Aspon mohu říci že ve volném prostředí a né ve voliéře.smajlík

16.3.2013 16:19
laba

XXX.XXX.174.56

lerak1 napsal(a):
smajlík

smajlíksmajlíksmajlík

16.3.2013 18:00
holubisemerad

XXX.XXX.241.247

lerak1 napsal(a):
smajlík

smajlíksmajlíksmajlík
smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.3.2013 18:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

lerak1 napsal(a):
smajlík

Fúha!!! Tak toto ano...krása

16.3.2013 22:18
3535

XXX.XXX.178.12

lerak1 napsal(a):
smajlík

Gratuluji za všechny krásné snímky. To se jen tak nevidí. Nebylo by jich více ?

17.3.2013 20:00
jihocech

XXX.XXX.208.1

Tak zkusím ještě něco poslat

17.3.2013 20:25
holubisemerad

XXX.XXX.241.247

jihocech napsal(a):
Tak zkusím ještě něco poslat

To je supr snímek do učebnice o Staváku a nebo do vzorníku až se sjednotí názory na Českého staváka. smajlíksmajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2013 21:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

jihocech napsal(a):
Tak zkusím ještě něco poslat

To je snad fotomontáž. Fakt podarené foto.

20.3.2013 16:43
jihocech

XXX.XXX.208.1

Let holubů se špatně fotografuje. Již jsem to několikrát zkoušel, ale nikdy se mi fotky nepovedly. Protože chci poslat něco do tohoto zajímavého tématu, tak to znovu zkouším. Fotografie na počítači ostříhuji o okraje, aby tam byl holub vidět. Jsou to jen amatérské snímky . Děkuji za pochopení.

20.3.2013 16:46
jihocech

XXX.XXX.208.1

Dnes bylo hezké počasí, tak dobře létali.

20.3.2013 16:55
jihocech

XXX.XXX.208.1

Mohu fotit pouze dopoledne, kdy svítí sluníčko z boku. Odpoledne proti sluníčku to nejde. Moc místa na výběr nemám , protože se musím v záběru vyhýbat stromům. To jen na vysvětlenou.Všem přeji hodně úspěchů s chovem českých staváků. KH

21.3.2013 15:01
3535

XXX.XXX.178.12

jihocech napsal(a):
Mohu fotit pouze dopoledne, kdy svítí sluníčko z boku. Odpoledne proti sluníčku to nejde. Moc místa na výběr nemám , protože se musím v záběru vyhýbat stromům. To jen na vysvětlenou.Všem přeji hodně úspěchů s chovem českých staváků. KH

Karlíku, toto jsem již dávno neviděl. Musím konstatovat, že to bylo asi před 40 - 50 lety, za mého mládí. Už v té době jsem chovat modré sedlaté, které vynikají temperamentem a právě i tímto stavěním. Mám na to krásné vspomínky. Nyní je nemohu chovat kvůli dravcům. Bylo to pěkné, když asi 20 holubů vzlétlo na okružní výlet do velké výšky a pak jeden za druhým se spouštěli dolů s takto postavenými křídly. Je toto ještě někde k vidění ? smajlíksmajlík

29.3.2013 15:57
jihocech

XXX.XXX.208.1

Přeji radostné velikonoční svátky, přestože je stále sníh. KH

31.3.2013 08:06
3deněk

XXX.XXX.216.107

Tak se nám to tu pěkně vybarvilo a hlavně vystavělo!!!!
Všem dále přeji ať se nám s těch malovaných krasliček líhnou jen malovaní a stavějící miláčci a to nejen o Velikonocích.
Ahoooj všem co to staví na tom, že to staví.
Klid a pohodu Vám přeje
Zdeněk Laštovka s rodinou z Mašťova

9.4.2013 19:04
jihocech

XXX.XXX.208.1

Již se nám toto téma posouvá na další stránku autorské diskuze. Myslel jsem , že se zapojí více chovatelů a téma se udrží dlouho na první stránce. V jarním období je největší předpoklad, že se podaří něco nafotit. KH

9.4.2013 19:08
jihocech

XXX.XXX.208.1

Dnes jsem fotil až navečer a bylo zataženo, proto je horší kvalita fotek.

11.4.2013 11:19
petrmoravia

XXX.XXX.63.237

jihocech napsal(a):
Tak zkusím ještě něco poslat

Tak tohle je paráda.Moc pěkné foto.smajlík

17.4.2013 21:17
potesil

XXX.XXX.12.85

Tak se také přidám. Takle mi létají Starvičismajlík

17.4.2013 21:22
potesil

XXX.XXX.12.85

ferencjo

24.4.2013 11:23
ferencjo

XXX.XXX.161.21

American bohemian pouter. priatelia chránte si staváka.aby do europskeho vzornika zas nepreniesli americky štandars s týmto produktom...

26.4.2013 18:26
stavak

XXX.XXX.196.69

30.4.2013 11:19
jihocech

XXX.XXX.208.1

V neděli 28.4. 2013 se sešla v Raděticích skupinka chovatelů českých staváků, kteří chtějí spolupracovat na zlepšení stavění ČS. Nejprve jsme si připomněli několik článků od bývalých i současných členů výboru Klubu chovatelů českých staváků na téma stavění a temperament ČS. Ve všech příspěvcích se zdůrazňuje nutnost zlepšovat stavění, jako typickou vlastnost ČS. Potom jsme shlédli video se záznamem soutěže v letu ČS o elitní chov. Soutěž probíhala v letech 1988 až 1991 pod vedením Vlastimila Kohouta a dalších členů hodnotící komise. Na lednové speciální výstavě ČS v Písku jsme se domluvili, že se pokusíme navázat na pořádání soutěží v letu ČS i když od prvních soutěží uplynulo dlouhých 25 let a pravděpodobně se od roku 1991 již další hodnocení chovu v kvalitě letu ČS nekonalo.

30.4.2013 13:56
jihocech

XXX.XXX.208.1

Po ukončení besedy následovala zkušební soutěž v letu ČS stříbrných sedlatých u chovatele Karla Houdka. Počasí nám celkem přálo, bylo zataženo, foukal mírný vítr, ale nepršelo. Členy hodnotící komise byli Karel Řeťovský z Chotěmic a Ivan Šmilauer z Pacova. Použili jsme stejné bodové hodnocení i kritéria hodnocení kvality stavění jako v soutěžích v letech 1988 až 1991. Nejprve bylo vypuštěno 15 holubů ze dvou menších holubáren ve dvoře. Sledování letu trvalo 15 minut, kdy jsme usoudili, že bude dosaženo dostatečného počtu bodů. Na splnění požadavků pro uznání elitního chovu v letu bylo potřeba dosáhnout 10 bodů na holuba z celkového počtu přiznaných bodů hodnoceného hejna. V našem případě to bylo 150 bodů. Jednotlivé letové výkony byli hodnoceny v rozmezí 1 až 5 bodů. Ze součtu přiznaných bodů u jednoho hodnotitele bylo dosaženo 170 bodů a u druhého 183 bodů, takže v průměru 176,5 bodu. Komise se snažila hodnotit stejně jako komise, jak jsme je viděly na videu a podle popsaných požadavků na přidělení bodů za jednotlivé letové výkony. Mohlo však dojít k některým odlišnostem.

30.4.2013 14:54
jihocech

XXX.XXX.208.1

Pak jsme se pokusili prověřit soutěžními kriterii celý chov a vypustili jsme další holuby z holubárny na zahradě. Celkem létalo 33 holubů českých staváků a 4 holubi prácheňských káníků černých. Takto jsme všechny holuby sledovali opět 15 minut a potom provedli sčítání přidělených bodů. Podle součtu vyšlo, že i celý chov obstál a dosáhl za dobu sledování více jak 330 bodů. S prácheňskými káníky jsme pochopitelně nepočítali. Myslím, že jsme si odpoledne vyplněné povídáním a sledováním holubů dobře užili.

30.4.2013 15:06
jihocech

XXX.XXX.208.1

Ve zkušební soutěži letu chceme pokračovat u dalších chovatelů a také rádi uvítáme další zájemce. Tyto příspěvky jsem napsal na přání kamarádů, kteří mě v neděli navštívili. Přeji všem hodně zdraví a chovatelských úspěchů v chovné sezoně 2013. KH

1.5.2013 07:48
stavak

XXX.XXX.196.69

jihocech napsal(a):
V neděli 28.4. 2013 se sešla v Raděticích skupinka chovatelů českých staváků, kteří chtějí spolupracovat na zlepšení stavění ČS. Nejprve jsme si připomněli několik článků od bývalých i současných členů výboru Klubu chovatelů českých staváků na téma stavění a temperament ČS. Ve všech příspěvcích se zdůrazňuje nutnost zlepšovat stavění, jako typickou vlastnost ČS. Potom jsme shlédli video se záznamem soutěže v letu ČS o elitní chov. Soutěž probíhala v letech 1988 až 1991 pod vedením Vlastimila Kohouta a dalších členů hodnotící komise. Na lednové speciální výstavě ČS v Písku jsme se domluvili, že se pokusíme navázat na pořádání soutěží v letu ČS i když od prvních soutěží uplynulo dlouhých 25 let a pravděpodobně se od roku 1991 již další hodnocení chovu v kvalitě letu ČS nekonalo.

Tak to má vypadat pořádný stavák (rozmlácené letky na křídlech od pořádného bušení) Už dlouho jsme preferovali jen staváka výstavního a na to hlavní se zapomíná?! Stavění a orlování co dělá pořádného staváka stavákem.Na výstavě se každý pozastaví u klece s pěkným holoubkem,který je perfektní v barvě,lesku a typu.Na holubníku je to,ale o něčem jiném.Každý z nás staváčkářů se určitě raději pokochá při podívání na stavěcí staváky při volném létání přímo u chovatele.Aneb tito holoubci nemívaje perfektní barvu,a kresbu.Tam se upřednostní hlavně temperament každého jedince a nějaká ta maličkost se mu odpustí.Sám jsem se vrhnul na tuto dráhu a jsem rád,že je nás čím dál víc.Není nad to sledovat staváčky při jejich předvádění jejich umění stavět.To mi dá určitě za pravdu každý pravý staváčkař.
Tímto chci popřát všem šlechtitelům této původní vlastnosti Českého staváka hodně trpělivosti v této ušlechtilé práci.

S pozdravem
Igor Žoudlík

2.5.2013 05:57
koodl

XXX.XXX.158.122

jihocech napsal(a):
Ve zkušební soutěži letu chceme pokračovat u dalších chovatelů a také rádi uvítáme další zájemce. Tyto příspěvky jsem napsal na přání kamarádů, kteří mě v neděli navštívili. Přeji všem hodně zdraví a chovatelských úspěchů v chovné sezoně 2013. KH

Musím říct že jsem velice rád že jsem se mohl tohoto setkání účastnit osobně.Karel Houdek,který je dle mého názoru největším současným propagátorem stavění,měl tuto akci velice dobře připravenou, jak už sám v předešlém příspěvku popsal, takže jsme si celé odpoledne opravdu užili.Samotné bodování byla úchvatná podívaná a přál bych to zažít každému opravdovému staváčkáři a hlavně těm kteří už staváky v tomto směru odepisují.Je pravda že stříbřití sedlatí jsou na tom ve stavění asi nejlépe ale jedinci se najdou i mezi ostatními a těch je třeba využít.Upř.Houdka je vydět jak cíleným výběrem nejlepších jedinců lze dosáhnout v poměrně krátké době opravdu dobrých výsledků.Na jeho holubech kteří už prakticky všichni staví už se dá pracovat i na exteriéru a lze si tak plnit i další chovatelské cíle přesto že je to samozřejmě složitější.Dalo by se o tom psát dlouho ale mnohem lepší jsou přímá setkávání a proto doufám že se k nám brzy přidají další, protože teprv tohle je opravdové staváčkaření.Přeji vám i vašim svěřencům hodně zdraví a ůspěšných odchovů. K.Řetovskýsmajlík

18.5.2013 12:47
holubisemerad

XXX.XXX.241.244

ferencjo napsal(a):
American bohemian pouter. priatelia chránte si staváka.aby do europskeho vzornika zas nepreniesli americky štandars s týmto produktom...

To leze až mráz po zádech a zvedá se žaludek, bohužel u nás je možné vše.smajlík S.S.

18.5.2013 21:49
holubisemerad

XXX.XXX.241.244

holubisemerad napsal(a):
To leze až mráz po zádech a zvedá se žaludek, bohužel u nás je možné vše.smajlík S.S.

Byl jsem poučen známým, že tohle se v americe nechová, tak jsem rád a beru to zpětsmajlíkS.S.

18.5.2013 21:51
holubisemerad

XXX.XXX.241.244

Zdenku pěkná fotka, Bohouš pozdrav vyřídil tak dík.
Ať se daří.smajlík S.S.

19.5.2013 07:11
3deněk

XXX.XXX.216.107

Díky Slávku - Ty "vlčáku". Koukej ty špicovní modrý pštrosáky proložit taky nějakým červeným rovňákem ať "kopeš" taky za staváckou repre.
Jarním květem provoněný pozdrav na Vysočinu Vám všem z Mašťova zasílá
zdeněk

9.6.2013 20:21
3deněk

XXX.XXX.216.107

Pro silné staváčkářské nátury jsem objevil skytou stavěcí pecku.
Je ukryta pod Jihomoravskou pobočkou českého staváka v sekci Fotogalerie od balzamisty staváčkářských duší, dorostence Karla Tihelky z Bělova.
Bravo Karlos.
Příště nás v tom nenech máchat, jinak to všem sám "postavíš" s patřičným promile na stůl v Kolíně 2013 a uvidíme jak se budeš u placení rundy nafukovat a vorlovat.
Práskl Tě Zdeněk L. z Mašťova.

11.6.2013 23:33
poty76

XXX.XXX.145.250

Tak to je neskutečná podívaná.Pravda,to se jen tak nevidí ani u našich největších propagátorů č.staváka smajlík.Karle tleskám,ale jako ti staváci to asi neutleskám.Super.Mějse a zdravíme tě Bohouš a Martin

13.6.2013 19:16
3deněk

XXX.XXX.216.107

3deněk napsal(a):
Pro silné staváčkářské nátury jsem objevil skytou stavěcí pecku.
Je ukryta pod Jihomoravskou pobočkou českého staváka v sekci Fotogalerie od balzamisty staváčkářských duší, dorostence Karla Tihelky z Bělova.
Bravo Karlos.
Příště nás v tom nenech máchat, jinak to všem sám "postavíš" s patřičným promile na stůl v Kolíně 2013 a uvidíme jak se budeš u placení rundy nafukovat a vorlovat.
Práskl Tě Zdeněk L. z Mašťova.

Já "mazal" se omlouvám za chybějící "ryčné" "r" ve slově skytou - správně samozřejmě skrytou!
Ale ti co mají zvládnutý slídící kurz STB už si jistě staváčkářsky "šmákli", že pánové?
Ať to nestaví jen stavákům, cha,cha,cha?!?!
zdeněk

15.6.2013 12:58
lerak1

XXX.XXX.111.65

Vážení přátelé,k tomuto vláknu bych si dovolil malé doporučení.Bude-li používán EV.oceňovací lístek,prosil bych posuzovatele,aby si nastudovali projev a chování Českého staváka.
Totiž ČESKÝ STAVÁK při každém přeletu,orlování,stavění,páření,ve výstavní kleci,kdy zavrká vždy má roztažený ocas.Vezmeme-li holuba do ruky nemívá ocas složený na jedno pero.
Prosil bych,aby k těmto zbytečným trestáním v pozici ocas za každou cenu bylo upuštěno. Moje připomínky při tvorbě vzorníku ČS nikdy nebyly vyslyšeny.Jaký je Váš názor ? Děkuji.

27.6.2013 11:35
jihocech

XXX.XXX.208.1

Jak pokračuje chovatelská sezona, začínají stavět i někteří výletci. Posílám fotografii bez úpravy. Holubi jsou zde v různé fázi letu.

27.6.2013 11:40
jihocech

XXX.XXX.208.1

Tenhle holub nyní nestaví, ale jinak to umí velmi dobře. Přeji všem dobrou sezonu. KH

27.6.2013 21:27
holubisemerad

XXX.XXX.241.247

jihocech napsal(a):
Jak pokračuje chovatelská sezona, začínají stavět i někteří výletci. Posílám fotografii bez úpravy. Holubi jsou zde v různé fázi letu.

Konečně něco hezkého od staváčkáře-po těch vláknech z Toužetína.
smajlík S.S.

19.7.2013 17:52
3deněk

XXX.XXX.216.107

Moje dovolená na Vysočině se neobešla bez pravých staváků.
Díky přátelé a nashledanou v KOLÍNĚ 2013.
Zdeněk Laštovka z Mašťova

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2013 00:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

lerak1 napsal(a):
Vážení přátelé,k tomuto vláknu bych si dovolil malé doporučení.Bude-li používán EV.oceňovací lístek,prosil bych posuzovatele,aby si nastudovali projev a chování Českého staváka.
Totiž ČESKÝ STAVÁK při každém přeletu,orlování,stavění,páření,ve výstavní kleci,kdy zavrká vždy má roztažený ocas.Vezmeme-li holuba do ruky nemívá ocas složený na jedno pero.
Prosil bych,aby k těmto zbytečným trestáním v pozici ocas za každou cenu bylo upuštěno. Moje připomínky při tvorbě vzorníku ČS nikdy nebyly vyslyšeny.Jaký je Váš názor ? Děkuji.

Dobrý večer,

ocas holuba bez ohledu na plemeno je buď složený do jednoho, anebo do více per. Pokud má holub předepsanou skladbu ocasu do jednoho pera, tedy úzký ocas, pak je potřeba toto ctít. Šíře ocasu nemá vůbec nic společného s tím, jestli holub vrká, nebo je v klidu. Ocas má být posuzován společně se zádovou partií tak, že holuba držíme v ruce a otevřeme mu záda. V tomto případě holub nevrká, ale je v ruce a skladba ocasu je více než jasná.

Totéž platí o střechovitých ocasech. Buď tam tato vada je, nebo není.

M.N.

20.7.2013 23:57
tono

XXX.XXX.164.132

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý večer,

ocas holuba bez ohledu na plemeno je buď složený do jednoho, anebo do více per. Pokud má holub předepsanou skladbu ocasu do jednoho pera, tedy úzký ocas, pak je potřeba toto ctít. Šíře ocasu nemá vůbec nic společného s tím, jestli holub vrká, nebo je v klidu. Ocas má být posuzován společně se zádovou partií tak, že holuba držíme v ruce a otevřeme mu záda. V tomto případě holub nevrká, ale je v ruce a skladba ocasu je více než jasná.

Totéž platí o střechovitých ocasech. Buď tam tato vada je, nebo není.

M.N.

Přesně tak smajlík!!!! =to=

21.7.2013 16:14
cajzek

XXX.XXX.168.8

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý večer,

ocas holuba bez ohledu na plemeno je buď složený do jednoho, anebo do více per. Pokud má holub předepsanou skladbu ocasu do jednoho pera, tedy úzký ocas, pak je potřeba toto ctít. Šíře ocasu nemá vůbec nic společného s tím, jestli holub vrká, nebo je v klidu. Ocas má být posuzován společně se zádovou partií tak, že holuba držíme v ruce a otevřeme mu záda. V tomto případě holub nevrká, ale je v ruce a skladba ocasu je více než jasná.

Totéž platí o střechovitých ocasech. Buď tam tato vada je, nebo není.

M.N.

Je třeba si to znovu přečíst,pisatel nepsal nic o šířce ocasu ale o roztaženém a rozloženém ocasu při jeho projevu,který je u staváka trochu jiný a já sním souhlasím,i když někteří chovatelé z něj chtějí udělat klecovýho panáka aby i v ruce byl složený a sám se v kleci stavák předváděl. Vláďa Vojta.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2013 21:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

cajzek napsal(a):
Je třeba si to znovu přečíst,pisatel nepsal nic o šířce ocasu ale o roztaženém a rozloženém ocasu při jeho projevu,který je u staváka trochu jiný a já sním souhlasím,i když někteří chovatelé z něj chtějí udělat klecovýho panáka aby i v ruce byl složený a sám se v kleci stavák předváděl. Vláďa Vojta.

O jakém trestání tedy pisatel mluví a za co? Specifikujte prosím tu vadu.

M.N.

22.7.2013 15:48
kolovrat

XXX.XXX.157.211

lerak1 napsal(a):
Vážení přátelé,k tomuto vláknu bych si dovolil malé doporučení.Bude-li používán EV.oceňovací lístek,prosil bych posuzovatele,aby si nastudovali projev a chování Českého staváka.
Totiž ČESKÝ STAVÁK při každém přeletu,orlování,stavění,páření,ve výstavní kleci,kdy zavrká vždy má roztažený ocas.Vezmeme-li holuba do ruky nemívá ocas složený na jedno pero.
Prosil bych,aby k těmto zbytečným trestáním v pozici ocas za každou cenu bylo upuštěno. Moje připomínky při tvorbě vzorníku ČS nikdy nebyly vyslyšeny.Jaký je Váš názor ? Děkuji.

Vážený příteli,
dle (zatím nepřekonaného) vzorníku Čermáka a Župky je ocas staváka: v přímé linii hřbetní, přiměřeně krátký a ÚZCE složený. V malých vadách se připouští ocas: mírně rozšířený. S přihlédnutím ke kvalitám a znalostem výše uvedených autorů není divu, že vaše připomínky byly bezpředmětné a nepřijatelné i do vzorníků už i tak dost pochybných a zmrzačených. smajlík I.K.

3.8.2013 19:05
3deněk

XXX.XXX.216.107

Relax se staváky na selském dvoře v Mašťově 113.

15.11.2013 13:16
3deněk

XXX.XXX.216.107

19.1.2014 20:17
jihocech

XXX.XXX.208.5

Dnes po návštěvě speciální výstavy Jihočeské pobočky klubu chovatelů holubů českých staváků přijela komise pro soutěž ve stavění holubů ČS ve složení Karel Bek (předseda klubu ), Zdeněk Bek,
Karel Řeťovský do Radětic, provést soutěž v letu u Karla Houdka v chovu stříbrných sedlatých. Průběh soutěže ještě zajímal chovatele Ivana Šmilauera a Miroslava Petráška. Byla dodržena pravidla soutěže, tak jak byla stanovena před 25 lety, kdy pod vedením klubu soutěže začaly. Dobré bylo, že byli přítomni bratři Bekové, kteří se účastnili všech soutěží již dříve. Poslední soutěž se však konala před více jak 20 lety.

19.1.2014 20:40
jihocech

XXX.XXX.208.5

K provedení soutěže bylo využita přítomnost všech zúčastněných na výstavě v Písku a do Radětic zajeli při cestě domů. Jinak doba ani počasí pro pořádání soutěže nejvhodnější rozhodně nebylo. Přesto bylo zase dobré, že nepršelo a bylo teplo (asi 5 °C). Nakonec vše dobře dopadlo a 10 vybraných holubů za 60 minut proletu dosáhlo s poměrně velkou rezervou dostatečný počet bodů, potřebný k uznání elitního chovu. Byl jsem rád, že komise nepřijela zbytečně a viděla od holubů dobrý výkon. Měl by to být impuls k obnovení těchto soutěží v rámci krajských poboček klubu. Všechny chovatele zdraví Karel Houdek

20.1.2014 10:51
ivansm

XXX.XXX.147.84

Přidávám fotku, kde je Karel Houdek s kamerou. Holubi létali opravdu skvěle, byl to krásný zážitek.
Jen doplním, že limit holubi překonali více jak čtyřikrát.
I.Š.

20.1.2014 18:54
koodl

XXX.XXX.158.122

Chtěl bych se také podělit o zážitek který musí v každém skutečném staváčkáři probudit myšlenky o dalším směrování svého chovu.Vístavu staváků v Písku která se dle mého názoru docela povedla a kde bylo k vidění dost pěkných holubů a nezaznamenal jsem ani žádné větší problémy s posouzením, jsme zakončili jako třešničkou na dortu posouzením staváků v letu u př.Karla Houdka.Jeho stříbrní sedlatí jsou svím víjímečně dobrým stavěním už poměrně známí i díky jeho neutuchající snaze o propagaci takto vedených chovů a hlavně soutěží.Elitní chov vletu je podle mně nejprestižnější ocenění které si skutečně za svojí práci zaslouží a doufám že to bude i motivace pro další zájemce ho získat také.Ještě bych chtěl ocenit přístup jeho manželky která nám připravila bohaté pohoštění a dovršila tím příjemný pocit z celé akce. K.Ř.smajlík

20.1.2014 20:30
3deněk

XXX.XXX.216.107

Gratuluji Vám p.Houdek k obnovení zaváté tradice v posuzování letu staváků.
Všem zainteresovaným děkuji za propagaci ryzího staváčkaření.
Snad se budeme moci přidat i další odvážlivci.
Nechme staváka stavět a nestavme se proti sobě přátelé, život je na to příliš krátký.
Zdeněk Laštovka

21.1.2014 16:16
jeník12

XXX.XXX.53.121

Tak toto je opravdu skvělá zpráva. nejen to že se soutěž opět probudila a snad bude i pokračovat, ale i to, že titul elitního chovu získal právě pan Houdek. Navštívil jsem jeho chov několikrát v loňském roce a na podzim si také odvezl několik jeho odchovanců a jsou všichni opravdovými staváky jež mi dělají nesmírnou radost.
Návštěva na jeho dvoře byla vždy opravdovým zážitkem a živým dokumentem toho proč český stavák patří mezi jedno s nejoblíbenějších holubích plemen u nás.
Všem staváčkářům bych přál tento chov vidět na vlastní oči a pana Houdka poznat osobně. Jeho zápal pro chov zaměřený právě na let je opravdu obrovský, o svém chovu má perfektní přehled a jeho holuby předvádí překrásnou podívanou.
Jsem nesmírně rád že titul získal.

blahopřeji Vám pane Houdku

s pozdravem


Honza Komzák

22.1.2014 06:42
hlinik

XXX.XXX.14.160

Odkud jsi Jeníku?smajlík

22.1.2014 19:42
jeník12

XXX.XXX.53.121

hlinik napsal(a):
Odkud jsi Jeníku?smajlík

Jeník je z Prahy smajlík

23.1.2014 21:26
jihocech

XXX.XXX.208.5

Vážení přátelé, velice vám děkuji za slova uznání a blahopřání. Posílám fotografii jak stavák odlétá ale přál bych si aby se stavějící staváci vrátili do našich holubníků a dělali nám radost. Soutěž v letu je příležitost podělit se s ostatními chovateli o dosažené výsledky v chovu. KH

6.2.2014 17:40
stavak

XXX.XXX.196.69

Dopolední koupáníčko................

17.4.2014 22:07
jihocech

XXX.XXX.208.5

Přeji chovatelům českých staváků úspěšný let v chovné sezoně 2014

17.4.2014 22:15
jihocech

XXX.XXX.208.5

Šťastné velikonoční svátky a radost z chovu přeje všem chovatelům KH

23.6.2014 20:47
3deněk

XXX.XXX.216.107

24.6.2014 08:41
stanislavbruckner

XXX.XXX.18.40

Stavákům chvála bohu dobře smajlík Je těžké vystihnout ideální moment kdy zmačknout spoušť, ale vždy se nějaký trefí. Ať Vám všem dělají holoubci radost.

28.12.2014 19:41
jihocech

XXX.XXX.208.5

V poslední době jsme si vychutnali informace a fotografie z celostátní výstavy českých staváků. Neměli bychom zapomínat na to, co k českým stavákům také patří - letové schopnosti. Dnes jsem telefonoval s Jirkou Mačkem, jednatelem klubu, který mě ujistil, že výbor klubu chce nadále pokračovat v propagaci stavění a uznávání elitních chovů ve stavění. Je to jistě velká výzva pro chovatele, kteří pracují na zlepšení letu staváků ve svých chovech. Je to soutěž podobně jako výstava a i chovatelé jsou soutěživí a chtějí být úspěšní v tom co je dělají. Na fotografiích z výstavy jsem si všimnul transparentu s nápisem : Krása - let - tradice. S tím se dá jen souhlasit. Zdraví Karel Houdek

28.12.2014 20:23
havok

XXX.XXX.159.148

potesil napsal(a):
Tak se také přidám. Takle mi létají Starvičismajlík

nemate neco ze starvicu na prodej

29.12.2014 19:49
jihocech

XXX.XXX.208.5

Pokouším se fotit skupinu letících staváků, aby jich stavělo více najednou. Jak ale vidíte, holubi jsou v různé fázi letu a fotografie nevypadá nejlépe. KH

30.12.2014 21:09
jihocech

XXX.XXX.208.5

V druhé polovině letošního roku jsme přistavovali ke stodole garáž, dávali novou střechu, na zahradě jsme porazili 4 stromy a přendali holubárny ze dvora na zahradu. Několik měsíců probíhala stavba s ruchem, který k tomu patří.Holubům se zásadně změnil letový prostor a dost dlouhou dobu trvalo než si zvykli. Na novou střechu vůbec nesedají a na staré byli nejčastěji. Kvůli stavebním úpravám jsem změnil dvakrát umístění venkovního krmítka a také trvalo několik dní než tam začali létat. Tyto změny určitě ovlivnili negativně četnost stavění. Klid a bezpečí je pro kvalitní stavění hodně důležité. KH

30.12.2014 21:40
pekol

XXX.XXX.107.19

jihocech napsal(a):
Pokouším se fotit skupinu letících staváků, aby jich stavělo více najednou. Jak ale vidíte, holubi jsou v různé fázi letu a fotografie nevypadá nejlépe. KH

Aj tak je to parádasmajlík, to musí byť rachotsmajlík

31.12.2014 14:45
jihocech

XXX.XXX.208.5

Na této fotografii letí hodně holubů, ale pouze jeden staví. Je to let, kdy holubi krouží nad domy a letí poměrně rychle. Přeji všem šťastný nový rok 2015 a hodně chovatelských úspěchů. Chovatelům českých staváků přeji radost z chovu a dobrý let. KH

4.1.2015 18:54
jihocech

XXX.XXX.208.5

Ukázka dvou způsobů stavění. První fotografie správné stavění.

4.1.2015 19:02
jihocech

XXX.XXX.208.5

Druhá fotografie stavění chybné - ,, do koryta''. Někdy se stavění nepodaří i dobře stavějícímu holubovi. Většinou to způsobí omezený prostor pro další let. KH

5.1.2015 21:24
jihocech

XXX.XXX.208.5

Stavějící holub nemá úplně spojená křídla. Takové stavění nevypadá špatně, ale není úplně bezchybné. Kh.

6.1.2015 20:29
jihocech

XXX.XXX.208.5

Tento holub při stavění nemá úplně spojené konce křídel.

6.1.2015 20:35
jihocech

XXX.XXX.208.5

Skupinka staváků. Omlouvám se za horší kvalitu fotografie. Bylo zataženo a tak chybí lepší osvětlení. Kh.

6.1.2015 23:00
touzetin

XXX.XXX.200.51

Moc hezké. Přeji hodně zdaru Lukáš m. Toužetín.

7.1.2015 19:39
jihocech

XXX.XXX.208.5

Český stavák při letu trochu jinak. Dovolím si upozornit na výstavu holubů českých staváků v Písku, organizovaná Jihočeskou pobočkou klubu chovatelů českých staváků, která se koná 10. A 11. Ledna 2015 ve výstavní hale u Václava. K.h.

7.1.2015 19:50
jihocech

XXX.XXX.208.5

Pozoruji, že při vložení příspěvku se změnily v některých případech velká písmena v malá a nyní zase malá písmena ve velká. Původně jsem to napsal dobře. Například : monogram je k a h. To jsem zvědavý jak se text načte. Zdraví Karel.

7.1.2015 19:57
st.toman

XXX.XXX.32.219

Chybí mi na každé stránce ikona zpět, proč tam není? nebo se špatně koukám?

13.1.2015 20:11
jihocech

XXX.XXX.208.5

Posílám ještě jedno letošní foto. Je tam i vidět, jak jsem přesunul holubárny na zahradu. Mám 15 chovných párů českých staváků stříbrných. Nyní jsou holubi a holubice odděleně. V tématu se blížíme ke 100 příspěvku, je vidět, že je to aktuální téma, které chovatele zajímá. Zdravím všechny chovatelské přátele. Kh.

24.1.2015 13:23
mladýJihočech

XXX.XXX.208.5

Jsem desetiletý chovatel. Chovám s dědou holuby české staváky. Dnes v poledne nám je vyplašil krahujec.Holubi dlouho kroužili nad dvorem. MH.

24.1.2015 13:25
mladýJihočech

XXX.XXX.208.5

Jsem desetiletý chovatel. Chovám s dědou holuby české staváky. Dnes v poledne nám je vyplašil krahujec.Holubi dlouho kroužili nad dvorem. MH.

9.3.2015 20:48
jeník12

XXX.XXX.53.121

Není nad to když přijde jaro...všechno živé dostane úplně novou energii, včetně našich svěřenců.
Přeji všem dobrý start do nové sezony a krásné jarní dny.


Honza.

10.3.2015 19:56
jihocech

XXX.XXX.208.5

Dnes odpoledne jsme s Ivanem Š. navštívili J. Štěpánka v Krašovicích. Bylo krásné počasí a staváci stříbrní sedlatí na prostorném dvoře velmi dobře stavěli. Usoudili jsme, že by uspěli i v soutěži o elitní chov v letu. KH.

15.3.2015 18:23
jihocech

XXX.XXX.208.5

Jaro je krásné období a vhodný čas pro soutěže českých staváků v letu. Organizačně je všechno připraveno a jsou schválena pravidla soutěže klubem chovatelů ČS. Mohou se zapojit všichni chovatelé staváků. Komisi a provedení soutěže u chovatelů zajišťují pobočky klubů v daném regionu. Zájemci o uznání elitního chovu v letu se mohou hlásit. Termín soutěže navrhuje chovatel. Centrální evidenci soutěží a uznání elitních chovů si vzal na starost předseda klubu Karel Bek. Přeji všem chovatelům radost z chovu a letu zdar. KH.

9.4.2015 20:12
jihocech

XXX.XXX.208.5

Čeští staváci si vylétli výš než sousedovi poštovní holubi.

9.4.2015 20:20
jihocech

XXX.XXX.208.5

Na fotografii je vidět postupná fáze letu před nebo po stavění. KH.

9.4.2015 21:46
cajzek

XXX.XXX.168.65

jihocech napsal(a):
Na fotografii je vidět postupná fáze letu před nebo po stavění. KH.

Karlíku, Karlíku už zase krásně provokuješ, jen tak dál.

19.4.2015 22:08
jihocech

XXX.XXX.208.5

20.4.2015 09:44
ondřej1986

XXX.XXX.55.54

jihocech napsal(a):
Ve svém chovu českých staváků preferuji cennou a jedinečnou vlastnost těchto holubů - stavění. Dobré výsledky mají stříbrní sedlatí.

Krásní staváci ve stříbrné sedlaté a s takovým temperamentem radost pohledět taky sem je míval bohužel po návštěvě škodné sem o ně přišel a už sem je nepořídil. Teď se tady rozplývám nad fotkami které sem dáváte.

3.5.2015 18:21
jihocech

XXX.XXX.208.5

Včera dopoledne se uskutečnila soutěž v letu holubů českých staváků u Karla Řeťovského v Chotěmicích. Přijela kvalifikovaná soutěžní komise členů výboru Klubu chovatelů holubů českých staváků ve složení : Karel Bek, Zdeněk Bek, Jiří Maček. Dalším členem komise byl Ivan Šmilauer. V této době již většina holubů ze soutěžního hejna měla rodičovské povinnosti, takže se snažili vrátit se do holubníku. Přesto bylo dosaženo pěkného výsledku 153 bodů a Karel Řeťovský obdržel pro své holuby titul Elitní chov českých staváků v letu.

3.5.2015 19:26
jihocech

XXX.XXX.208.5

Další fotografie ze soutěže v Chotěmicích.

3.5.2015 19:45
jihocech

XXX.XXX.208.5

Z Chotěmic jsme přejeli do Pacova a další soutěž v letu byla zahájena u Ivana Šmilauera přesně ve 12,00 hodin. Zde létající holubi také nezklamali a dostali za svůj dobrý výkon 216 bodů. Ivan Šmilauer má od včerejšího dne Elitní chov v letu českých staváků. Členové komise byli spokojeni s výkony holubů a očekávají další pokračování v soutěžích i u jiných chovatelů ČS. Zatím je jihočeská pobočka klubu se třemi Elitními chovy v letu jednoznačné nejúspěšnější v propagaci stavění holubů českých staváků. Přeji všem chovatelům staváků hodně úspěchů v této činnosti. KH.

3.5.2015 19:57
jihocech

XXX.XXX.208.5

Ivan Šmilauer přijímá od předsedy klubu a hlavního organizátora soutěží Karla Beka blahopřání k získání titulu Elitní chov v letu českých staváků.

5.7.2015 17:33
jihocech

XXX.XXX.208.5

Včera ráno se uskutečnila plánovaná soutěž v letu českých staváků stříbrných sedlatých u Jaromíra Štěpánka v Krašovicích. Předchozí termín soutěže 4.dubna nemohl být dodržen pro nepřízeň počasí. Včerejší termín byl vzhledem k pokročilé chovné sezoně a nakonec i k velmi teplému počasí také pro holuby dost nevýhodný, ale chtěli jsme dodržet letošní plán soutěží. Rozhodčí Karel Řeťovský a Ivan Šmilauer zahájili posuzování letu 10 vybraných holubů v 7,45 hod. Soutěž proběhla podle soutěžních pravidel schválených klubem chovatelů českých staváků. Zkušení rozhodčí, kteří se zúčastnili již 3 soutěží s Karlem a Zdenkem Bekovými i s Jiřím Mačkem, sledovali let holubů na prostorném dvoře ohraničeném střechami. Samozřejmě byl přítomen ještě chovatel J. Štěpánek a Karel Houdek hlavně ve funkci fotografa a kameramana. Po ukončení soutěže byly sečteny dosažené body od jednotlivých rozhodčích a J. Štěpánkovi mohli gratulovat k dosažení elitního chovu v letu s výsledkem 105 bodů.

5.7.2015 18:21
jihocech

XXX.XXX.208.5

V jihočeské pobočce klubu chovatelů ČS byly provedeny všechny soutěže, o které chovatelé do současné doby požádali. V letošní chovné sezoně již další soutěže prováděny nebudou, protože u holubů dochází k zhoršení kvality peří i vyčerpání rodičovskými povinnostmi. Jako nejvhodnější termín pro soutěže v letu je konec zimy nebo brzy na jaře. Termín soutěže si však může zvolit každý chovatel podle toho, jak to v jeho chovu bude nejlépe vyhovovat. Chovatelé, kteří zaměřují orientaci svého chovu ČS také na stavění a chtějí si chov otestovat v soutěži, se mohou přihlásit u zástupců klubu a v případě jihočeské pobočky na emailu kahoudek@seznam.cz a na tel. čísle 723 117 719. Budeme velice rádi, jestliže se podaří dosáhnout u českého staváka výrazného zlepšení letu a uvítáme každého chovatele, který tomu bude nápomocen. Je to opravdu krásný zážitek, jestliže stavák dokáže předvést veškeré umění, které má v názvu a mnoho generací sledovalo a zdokonalovalo. Často slyším, že se těm starých chovatelům mnohé nepovedlo a o kvalitě letu se minulých dobách také diskutovalo. Mě se však zdá, že když nepřiložme ruku k dílu a nezačneme na zlepšení letu pracovat, tak asi jsme poslední generace, která viděla českého staváka stavět. Pak už ten jeho název bude ztrácet smysl.

5.7.2015 18:36
jihocech

XXX.XXX.208.5

Nyní již jen několik fotografií ze soutěže v letu ČS stříbrných sedlatých u přítele Jaromíra Štěpánka z Krašovic u Písku čp.3. Je zde patrné, že o holuby je dobře postaráno, jak po stránce hygieny, tak krmení a mají vhodný letový prostor. Jak říká sám chovatel :, Kdybych nesehnal holuby, kteří staví a jsou temperamentní, tak už bych žádné staváky neměl."
Všem chovatelům ČS přeji hodně zdraví a zamyslete se, co pro holuba českého staváka - letce, ještě můžete udělat. Věřím, že jakýkoli pokrok vám přinese zároveň radost a pocit úspěchu. Karel Houdek.

5.7.2015 18:41
jihocech

XXX.XXX.208.5

Omlouvám se, ale některé fotky se nenačetly. Ještě jeden příspěvek s fotkami.

19.7.2015 19:15
3deněk

XXX.XXX.216.107

Letos se testu na stavění mých holoubků nedočkám
Nadějnými temperamentními výletky jsem nakrmil dravce!
Zbytek musí být dočasně ve voliéře, kde se někteří pokouší o stavění.
Malá náplast.
Snad v budoucnu.

Buďte všichni zdrávi a ať nemusíte psát podobně smutné zprávy.

18.10.2015 14:45
jihocech

XXX.XXX.208.5

Včera jsem navštívil výstavu uměleckých děl malíře a sochaře Ivana Šmilauera v budově muzea v Pacově. Se svým chovem českých staváků získal letos elitní chov v letu a obliba holubů se přenesla i do jeho malířské tvorby. Uvedu jen dva obrazy, které dokumentují, že vztah k holubům, láska k rodině, vstřícnost k lidem a kladný vztah k přírodě jsou jeho povahové rysy. Na vernisáži jsme společně se všemi návštěvníky prožili příjemné odpoledne. KH.

18.10.2015 19:25
Olánek

XXX.XXX.65.99

Příteli jestli má staváky jako na obrázcích, tak potěž Pán Bůh.

18.10.2015 19:49
jihocech

XXX.XXX.208.5

Asi Jste nepochopil téma mého příspěvku. Vaše hodnocení obrázků mého kamaráda mě mrzí, ale za přání Božího požehnání Vám děkuji. KH.

19.10.2015 08:47
Olánek

XXX.XXX.65.99

Příteli ztrácí se smysl pro humor, nešlo mě vůbec o kvalitu malby, ale o tvar holuba staváka

19.10.2015 20:26
3deněk

XXX.XXX.216.107

Stavák má své kouzlo a v srdci i malíře hřeje,
přestože na něj škarohlíd bludy bleje.
Každý z nás budiž hodně fit
a zachovávejme si k němu cit.

4.11.2015 14:37
stavak

XXX.XXX.196.69

Krásný sluneční den se staváčky na Vysočině.Přeji vám všem staváčkářům ať se daří...

4.11.2015 15:53
jaroslav69pokorny

XXX.XXX.129.7

Mě kromě staváků zaujala i ta střecha z pálených "francouzských" tašek. Perfektně položená, jak z 1. republiky. Dnes už to takto nikdo nedělá a to je problém současného pokrývačského řemesla.

4.11.2015 21:52
poty76

XXX.XXX.145.250

stavak napsal(a):
Krásný sluneční den se staváčky na Vysočině.Přeji vám všem staváčkářům ať se daří...

Ahoj Igore. Všechny 3 fotky hezké, ale 2+3 SUPER! Nádherně si je trefil

5.11.2015 12:38
stavak

XXX.XXX.196.69

poty76 napsal(a):
Ahoj Igore. Všechny 3 fotky hezké, ale 2+3 SUPER! Nádherně si je trefil

Ta první nebyla načasována, ale je to perfektní 1.0 jeden z mnoha letošních...dělají radost staváčci.Ať se ti daří a napiš jak ti jdou staváci?

20.11.2015 17:27
ŠE.RO.

XXX.XXX.13.86

Zdravím, chci se zeptat.. Když se spáruje např. černý sedlatý holub s černou plamínkovou holubičkou, jaký barevný ráz budou mít mladí? Děkuji.

21.11.2015 18:33
štítník

XXX.XXX.117.43

ŠE.RO. napsal(a):
Zdravím, chci se zeptat.. Když se spáruje např. černý sedlatý holub s černou plamínkovou holubičkou, jaký barevný ráz budou mít mladí? Děkuji.

Je víc možností.Mohou být skoro sedlatí většinou s bílími zády, bílou náprsenkou protaženou až na břicho a menším sedlem.Nebo bílí černoocasí většinou s tmavou skvrnou za krkem.Tak ať se daří.K.Ř.

1.1.2016 16:36
karelsimic

XXX.XXX.61.157

Můžete prosím napsat termín spec. v Písku 2016, děkuji.

1.1.2016 16:38
karelsimic

XXX.XXX.61.157

jihocech napsal(a):
Český stavák při letu trochu jinak. Dovolím si upozornit na výstavu holubů českých staváků v Písku, organizovaná Jihočeskou pobočkou klubu chovatelů českých staváků, která se koná 10. A 11. Ledna 2015 ve výstavní hale u Václava. K.h.

Můžete zde prosím napsat termín spec. ČS v Písku 2016.

12.2.2016 20:13
mladýJihočech

XXX.XXX.208.5

Zařizuji chov arabských bubláků bílých.Nejsou to staváci, jako má děda ale jsou moc pěkní.M.

12.2.2016 20:31
poty76

XXX.XXX.145.250

mladýJihočech napsal(a):
Zařizuji chov arabských bubláků bílých.Nejsou to staváci, jako má děda ale jsou moc pěkní.M.

Tak to ti přeji ať ti dělají jen samou radost jako staváci dělají radost tvému dědovi. No a ať tě holubí svět pohltí svojí krásou a rozmanitostí na plno. Což už z části určitě udělal, když si pořizuješ své vlastní holubi. B.P.

12.2.2016 20:52
mladýJihočech

XXX.XXX.208.5

To moc děkuji.

13.2.2016 10:48
stavak

XXX.XXX.196.69

Jaro klepe na vrata - na holubník

13.2.2016 16:12
mladýJihočech

XXX.XXX.208.5

Mám jenom jeden pár bubláků a zjistili jsme že to pár není proto prosím jestli nějaké nemáte.

1.4.2016 20:21
mladýJihočech

XXX.XXX.208.5

Již mám novou holubárnu a 14 arabských bubláků bílých. Jsem rád, že se to podařilo. Děda mi se vším pomohl. Posílám fotky. MH.

1.4.2016 20:31
jihocech

XXX.XXX.208.5

Návrat k zadanému tématu : Stavák a stavění. Je tu nová chovatelská sezona a tak přeji všem chovatelům hodně úspěchů. KH.

1.4.2016 20:32
PENKJAN

XXX.XXX.90.4

Moc hezké a až začnou koncertovat, měl jsem jeden pár pro potěšení Ať se Ti daří mlady chovatelí.

6.4.2016 11:01
stavak

XXX.XXX.196.69

11.4.2016 21:30
jihocech

XXX.XXX.208.5

Chovatelé českých staváků Jihočeské pobočky, kteří se svými holuby úspěšně absolvovali soutěž v letu, obdrželi na výroční členské schůzi 28.2.2016 v Českých Budějovicích diplomy za splnění podmínek pro elitní chov v letu českých staváků. Na valné hromadě klubu v Kolín 9.4.2016 předal předseda klubu Karel Bek chovatelům Karlu Řeťovskému, Ivanu Šmilauerovi a Karlu Houdkovi jménem Celostátního klubu českého staváka Praha poháry k příležitosti udělení elitního chovu ve stavění. Snad se zapojí další chovatelé staváků.

11.4.2016 22:33
st.toman

XXX.XXX.32.219

Gratulace oceněným, neboť jejich činnost je pro chov českého staváka velice důležitá. Podle toho, jak se naši svazoví činovníci zastávají našich národních plemen, to bude asi jediný rozlišovací znak, kterým se budou od sebe lišit naši a němečtí voláči, než se přejmenují jako třeba naše české čejky na saské.

13.4.2016 19:22
3deněk

XXX.XXX.216.107

Moc fajn zpráva pro všechny staváčkáře a velká inspirace.
Gratuluji pánové a těším se na další setkání s pravoslavnými staváčkáři z jihu.

Zdeněk Laštovka.

21.4.2016 21:30
jihocech

XXX.XXX.208.5

I letos u nás staváci dobře létají, ale fotky se mi zatím moc nedaří. Chce to dost času a trpělivosti. Již fotím jen výjimečně, ale nějaké zajímavé fotky bych ještě chtěl udělat. Dnes bylo jasno, takže dobré světlo. KH.

1.5.2016 19:36
3deněk

XXX.XXX.230.34

Zvučný let mi zvyšuje tep.



Zdeněk Laštovka.

Edin

28.9.2016 17:58
Edin

XXX.XXX.240.118

jihocech napsal(a):
Čeští staváci si vylétli výš než sousedovi poštovní holubi.

smajlík

13.12.2016 21:45
jihocech

XXX.XXX.208.5

Kolínská speciálka staváků o víkendu je pro chovatele významná událost. Návštěvníci zde viděli krásné holuby. Podobný zážitek je pro staváčkáře vidět jejich temperament a stavění. Tyto témata k sobě určitě patří.

14.12.2016 10:59
jeník12

XXX.XXX.73.90

Karle já myslím, že vidět dobře létající holuby je ještě větší zážitek než pěkný holub v kleci.
Takže ať to krásně staví i v další sezoně

Honza.

5.3.2017 18:11
3deněk

XXX.XXX.230.34

U Františka T. jsou staváci hodni svého jména.
Podařil se mi tento zajímavý předjarní snímek: stavění zepředu i zezadu.
Ať nás vždy po práci takto doma vítají naši staváci.


Zdeněk Laštovka.

12.3.2017 17:15
3deněk

XXX.XXX.230.34

29.3.2017 13:18
jihocech

XXX.XXX.208.5

Máme tady jaro. Snad již nic nebude omezovat holuby ve volném proletu. Ať se všem chovatelům daří chov podle jejich představ. Nezapomeňte, že v tomto období je nejlepší vyzkoušet chovy staváků v soutěži ve stavění. KH.

29.3.2017 20:30
cajzek

XXX.XXX.237.126

jihocech napsal(a):
Máme tady jaro. Snad již nic nebude omezovat holuby ve volném proletu. Ať se všem chovatelům daří chov podle jejich představ. Nezapomeňte, že v tomto období je nejlepší vyzkoušet chovy staváků v soutěži ve stavění. KH.

Moc hezký Kájo, tobě by měli dát kluci ten elitní chov natrvalo, tady už nejsou žádný pokusy.

20.4.2017 21:35
poty76

XXX.XXX.145.250

Tak ať nám to zde zase nezapadne až tak dolů

21.4.2017 19:30
3deněk

XXX.XXX.230.34

Ano, let stmeluje celý holubářský svět.

22.4.2017 18:46
3deněk

XXX.XXX.230.34

Zajímavý akrobatický kousek můžeme u staváka zaznamenat nejednou i ve voliéře.
Jen mít trochu štěstí a po ruce foťáček, protože náš staváček umí být pěkný rošťáček.
A vo-vo-votom to asi je přátelé?

Usilujme o stavěcí obrodu a s holoubky zažívejme jen samou pohodu.



Zdeněk Laštovka.

9.5.2017 21:59
jihocech

XXX.XXX.208.5

V sobotu 6. května 2017 přijela do Jižních Čech významná návštěva a to členové výboru Klubu chovatelů českých staváků - Karel Bek, Zdeněk Bek a Jiří Maček. Ráno přijeli ke Karlu Houdkovi do Radětic, kde proběhla soutěž v letu od 9,05 do 10,05 hodin. Rozhodčími soutěže byli bratří Bekové a Karel Řeťovský - garant soutěží v letu jihočeské pobočky klubu. První soutěž v tomto chovu se konala v lednu 2014 a výsledkem bylo udělení Elitního chovu ve stavění. Tentokrát šlo o obhajobu.

9.5.2017 22:33
jihocech

XXX.XXX.208.5

Soutěž v letu proběhla za počasí se zataženou oblohou bez srážek. Pouze ke konci času vyhrazeného soutěži narušil let holubů prolet dravce asi krahujce, což holuby hodně vyděsilo. Bylo dosaženo dobrého výsledku a to 269 bodů. Obhájení Elitního chovu se podařilo. Děkuji rozhodčím za příjezd z poměrně velké vzdálenosti a posouzení letu holubů. Myslím, že to byl příjemný zážitek pro nás všechny. Fotografie protokolu ve dvou pohledech z důvodu špatné čitelnosti. Ve spodní části jsou vypsány kroužky 10 holubů, kteří se soutěže zúčastnili. Z minulé soutěže z roku 2014 nebyl v hejnu žádný holub. V letošním roce mám 15 chovných párů, takže v soutěži létala třetina chovného hejna. V chovu mám ještě 5 holubů, kteří létali v soutěži v roce 2014.

9.5.2017 22:56
jihocech

XXX.XXX.208.5

10.5.2017 07:30
tono

XXX.XXX.23.24

Takže velká gratulace k obhajobě! . Je to hezká podívaná na takového holoubka, když to slepí nadoraz. Po dlouhé době bude tento měsíc zkouška taky na Severní Moravě konkrétně u př. Neborovského v Chlebičově. Takže uvidíme, jak dopadne. =to=.

10.5.2017 21:08
jihocech

XXX.XXX.208.5

Po vyhodnocení soutěže v Raděticích jsme se vydali do Krašovic u Písku na návštěvu chovatele českých staváků stříbrných sedlatých Jaromíra Štěpánka. Chov je zaměřen především na stavění a temperament staváků. Podmínky pro let jsou zde téměř ideální, protože holubi jsou chováni na statku s velkým dvorem. V celoročně volném chovu jsou velmi dobře stavějící holubi. U J. Štěpánka jsme byli srdečně přijati a velmi ochotně před námi vypustil holuby z holubárny k proletu, který jsme všichni sledovali a mohli jsme ocenit letové schopnosti jeho holubů. Vzhledem k tomu, že jsem natáčel let holubů na kameru, nemohu přidat fotky létajících holubů.KH.

10.5.2017 21:45
jihocech

XXX.XXX.208.5

V sobotu odpoledne jsme ještě zajeli k Láďovi Vojtovi do Valu u Veselí nad Lužnicí, prohlédnout si jeho výsledky ve šlechtění českých staváků neobvyklých kreseb - červených sedlatých kapratých a žlutých sedlatých kapratých. V chovu má 55 párů holubů v sedlaté kresbě a to v barvě modré, červené, žluté a další novošlechtění. Holubi jsou zde temperamentní a celkově kvalitní. U Ládi jsme prohlédli chov, popovídali o zážitcích s holuby a vyměnili si své zkušenosti s chovem holubů. Snažili jsme se pro významnou návštěvu z vedení Klubu chovatelů českých staváků připravit v Jižních Čechách celodenní program, což se podařilo, protože domů přátelé z klubu odjížděli pozdě odpoledne. KH.

10.5.2017 22:33
jihocech

XXX.XXX.208.5

Další fotografie z návštěvy u L. Vojty.

11.5.2017 08:16
jeník12

XXX.XXX.73.90

Karle to je paráda, škoda, že jsem tam nebyl. Jinak velká gratulace, máš to zasloužené.
ať se daří.


Honza

17.7.2017 08:34
st.toman

XXX.XXX.32.219

koodl napsal(a):
Snídaně v trávě.

Krása.

17.7.2017 21:52
cajzek

XXX.XXX.168.65

koodl napsal(a):
Snídaně v trávě.

Koukám Kájo, že už trénuješ, jak se budeš válet v tom důchodu, moc pěkný.

12.12.2017 12:33
jihocech

XXX.XXX.208.5

Předem se omlouvám, někdy se to tak stává. Dnes jsem udělal špatné fotky, ale staváci se předvedli dobře. KH.

12.12.2017 13:00
poty76

XXX.XXX.157.190

jihocech napsal(a):
Předem se omlouvám, někdy se to tak stává. Dnes jsem udělal špatné fotky, ale staváci se předvedli dobře. KH.

Ahoj Karle, opět perfektní prezentace letu tvých českých staváků. Nelze než ať se ti daří kamaráde. Bohouš.

8.1.2018 19:10
3deněk

XXX.XXX.230.34

Komíny kouří, staváci už se bouří.

24.3.2018 19:16
jihocech

XXX.XXX.208.5

Vážení chovatelé holubů českých staváků sledujte i v roce 2018 let a temperament ve svých chovech. Jaro je vhodné období pro provedení soutěží o elitní chov. Přeji hodně úspěchů. KH.

17.4.2018 20:14
3deněk

XXX.XXX.230.34

jihocech napsal(a):
Vážení chovatelé holubů českých staváků sledujte i v roce 2018 let a temperament ve svých chovech. Jaro je vhodné období pro provedení soutěží o elitní chov. Přeji hodně úspěchů. KH.

Sleduju vlákno a zdravím Tě Karle.
Restart pro dobrou náladu.

17.4.2018 23:44
mirafer

XXX.XXX.134.254

3deněk napsal(a):
Sleduju vlákno a zdravím Tě Karle.
Restart pro dobrou náladu.

..tomu dole rozumím, ale ten nad ním má druhé křídlo kde?...to byl fór, moc hezké..

M.

21.4.2018 17:12
3deněk

XXX.XXX.230.34

mirafer napsal(a):
..tomu dole rozumím, ale ten nad ním má druhé křídlo kde?...to byl fór, moc hezké..

M.

Děkuji za reakci pane Fér.
A takhle to u nás vypadá na sobotním stole, pokud jsou křídla dole.
Příjemné holubaření.

27.11.2018 20:42
jihocech

XXX.XXX.208.9

Zachytil jsem hejno staváků v letu, nejde o jen stavění, ale je zde vidět let v různých fázích. Může to být zajímavé pro chovatele holubů všech plemen.KH

28.11.2018 14:40
stavak

XXX.XXX.196.69

jihocech napsal(a):
Zachytil jsem hejno staváků v letu, nejde o jen stavění, ale je zde vidět let v různých fázích. Může to být zajímavé pro chovatele holubů všech plemen.KH

Je to paráda vidět staváky v akci a ještě když to je pěkně zachyceno tak to nemá chybu.Kvalitní fotky s kvalitními staváky v letu jsou pastvou pro oči.
S pozdravem Igor

31.1.2019 20:45
jihocech

XXX.XXX.208.9

Vážení přátelé, opět vám chci připomenout, že se blíží vhodná doba pro soutěže v letu českých staváků o získání Elitního chovu. Je pro mne zklamání, že chovatelé staváků soutěže organizují pouze ojediněle. Mnohokrát jsem od kamarádů v klubu slyšel, že český stavák schopnosti pro stavění stále má. V tom případě by bylo dobré, aby si chovatelé vyzkoušeli v rámci poboček klubu letové schopnosti svých holubů a tím potvrdili že stavák je opravdu stavák a tedy jdeme správnou cestou v jeho šlechtění. Je to pro nás všechny motivace a soutěže mohou být i setkání chovatelů, kteří obdivují staváky nejen na výstavách. Přidávám několik fotek holubů z dnešního polojasného dne. Letu zdar. KH

25.2.2019 20:49
jihocech

XXX.XXX.208.9

Přátelé, v letošním teplém předjaří je vhodné naplánovat soutěže v letu českých staváků. Jarní sluníčko vyprovokuje holuby k velmi dobrým výkonům. Přeji všem chovatelům českých staváků hodně úspěchů. KH

1.3.2019 05:47
skolnik2

XXX.XXX.120.59

Včera byly na stavění skvělé podmínky. Doufám že to vyjde i při soutěži zhruba za měsíc. Zatím aspoň pár fotek.

1.3.2019 13:13
mirafer

XXX.XXX.149.150

Moc hezké, doufám, že si příspěvky s fotem od Jihocech, Skolnik2 prohlédnou i ti co stále kritizují, že staváci nestaví, bubláci nebublají atd.

Míra.F.

22.4.2019 19:35
jihocech

XXX.XXX.208.9

Velikonoční prolet českých staváků. KH

8.5.2019 13:00
jihocech

XXX.XXX.208.9

V neděli 5.5. 2019 se konala soutěž v letu českých staváků u Karla Řetovského v Chotěmicích. . Rozhodčími soutěže byli Karel Bek, Zdeněk Bek, Jiří Maček a Vlastimil Došek, všichni jsou významnými podporovateli těchto soutěží a propagátory letu českých staváků. Dalšími přihlížejícími byli Tomáš Sousedík, Vladimír Vojta, Jan Zajíc, Karel Houdek a noví členové jihočeské pobočky klubu chovatelů českých staváků František Novák, František Křivánek.. Podmínky pro stavění jsou u K. Řetovského velice dobré, ale v průběhu soutěže bylo špatné počasí, protože bylo poměrně chladno a foukal silný vítr. Vzhledem ke ztíženým podmínkám byly výsledky hodnocení kvality letu a temperamentu holubů velmi dobré s celkovým počtem 155 bodů. . Předseda Klubu chovatelů holubů českých staváků Karel Bek popřál K. Řetovskému k obhajobě elitního chovu v letu po 4 letech. Celkové zhodnocení, další diskuze na společné téma o českých stavácích a činnosti klubu pokračovala v chatě K. Řetovského u dobrého občerstvení. Setkání při soutěži v letu bylo pro všechny příjemným zážitkem a další motivací pro směřování chovu českých staváků s využitím jejich letových schopností.

8.5.2019 13:25
jihocech

XXX.XXX.208.9

Let holubů jsem při soutěži především natáčel na kameru. Zkusím vložit krátké video. KH

13.5.2019 23:35
lupus4

XXX.XXX.205.61

Ahoj, tak prvních 10 fotek vypadá víc jako soutěž v "pasení" než stavění

14.5.2019 07:45
5555

XXX.XXX.212.193

To prostředí je moc krásné, skloubené i s prvky zábavy pro děti, působí to velmi pozitivně. Jen tak dál.

14.5.2019 08:42
5555

XXX.XXX.212.193

P.S. akorát nevím, kdo z těch funkcionářů na tu klouzačku vylezl první

14.5.2019 17:02
cajzek

XXX.XXX.168.65

lupus4 napsal(a):
Ahoj, tak prvních 10 fotek vypadá víc jako soutěž v "pasení" než stavění

Chtěl jsem ukázat ty nádherné chovatelské podmínky, které Karel Řetovský má. Ale dá se ale pochopit,že takové pokoukáníčko a chovatelský zážitek jako máš ty PK u Starého mostu v Písku to není.

14.5.2019 17:47
lupus4

XXX.XXX.205.61

jj, má to pěkný

5.4.2020 22:14
poty76

XXX.XXX.145.250

Zdravím všechny příznivce letu čs. Především zdravím svého přítele a největšího propagátora letu Čs a tím není nikdo jiný než kamarád Karel Houdek. Chovatel čs který pravidelně obhajuje certifikát mohuli to tak nazvat v Soutěži letu Čs. Karla si velmi vážím pro jeho zarputilost, lidskost a touhu vést Čs především k jeho letovým vlastnostem. Koukám, že vlákno prakticky zapadlo, hodně staváčkářů vystupuje především na Fb, což je škoda protože ne všichni na Fb chodí. Dneska jsem zachytil na dvou fotografiích naše Čs v letu, tak to tady trošku oživím. Jinak Karle zdravím tě do Jížních čech kamaráde.

9.4.2020 21:43
jihocech

XXX.XXX.208.9

K českým stavákům patří stavění a k chovatelům kamarádský vztah a přátelství. Společná záliba seznamuje a spojuje chovatele a to je velmi důležité. Moje snaha o zlepšení letu u českých staváků se však u mnohých chovatelů nesetkává s pochopením. Soutěž v letu se i při stanovení poměrně jednoduchých organizačních podmínek více nerozšířila a tak asi neplatí názor chovatelů v klubu ČS, že stavění v českých stavácích stále je. Omezil jsem tedy i příspěvky s letovými dovednostmi ČS, abych příliš nepředváděl jen svůj chov. Velice bych uvítal, kdyby se zapojilo do zlepšení letu ČS co nejvíce chovatelů a plemeno český stavák svým projevem potvrzovalo pravdivost svého názvu. Včera jsem udělal několik fotek, abych do příspěvku dal i foto. Přeji všem chovatelům požehnané Velikonoce a pevné zdraví. KH

10.4.2020 06:03
jo012810

XXX.XXX.101.35

Tak na těch fotkách jsou skuteční staváci, nekoritáři....A tomu fandím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.4.2020 22:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

jihocech napsal(a):
K českým stavákům patří stavění a k chovatelům kamarádský vztah a přátelství. Společná záliba seznamuje a spojuje chovatele a to je velmi důležité. Moje snaha o zlepšení letu u českých staváků se však u mnohých chovatelů nesetkává s pochopením. Soutěž v letu se i při stanovení poměrně jednoduchých organizačních podmínek více nerozšířila a tak asi neplatí názor chovatelů v klubu ČS, že stavění v českých stavácích stále je. Omezil jsem tedy i příspěvky s letovými dovednostmi ČS, abych příliš nepředváděl jen svůj chov. Velice bych uvítal, kdyby se zapojilo do zlepšení letu ČS co nejvíce chovatelů a plemeno český stavák svým projevem potvrzovalo pravdivost svého názvu. Včera jsem udělal několik fotek, abych do příspěvku dal i foto. Přeji všem chovatelům požehnané Velikonoce a pevné zdraví. KH

Fakt moc pěkné . Já mám 4 páry staváků a z nich staví jen jeden jako ti vaši .
mé páry staváků jsou
pár 1
holub červený špic
holubice modrá sedlatá
pár 2
holub červený špic
holubice červený tygr
pár 3
holub červený sedlatý
holubice bílá
pár 4
holub černý sedlatý
holubice bílá
Všechna lonská holoubata staváků mi během zimy posbíral dravec .
Ted mi všechny 4 páry sedí .

24.4.2020 13:54
jihocech

XXX.XXX.208.9

Několik dnešních fotek stavějících holubů českých staváků. Omezení z důvodů epidemie jsou nepříjemná, ale chovatele mohou potěšit holubi i na vlastním dvoře a nejen na výstavě. KH

24.4.2020 14:10
jo012810

XXX.XXX.101.35

jihocech napsal(a):
Několik dnešních fotek stavějících holubů českých staváků. Omezení z důvodů epidemie jsou nepříjemná, ale chovatele mohou potěšit holubi i na vlastním dvoře a nejen na výstavě. KH

Skuteční staváci. To se jen tak nevidí....

28.4.2020 10:31
Ziggy123

XXX.XXX.15.116

Dobrý den, který z holubů na obrázcích odpovídá lépe stavákovi? Některé kusy se chystám vyřadit. Jedná se o liché holuby.
Nejspíše vyřadím toho na druhé fotce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.4.2020 11:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ziggy123 napsal(a):
Dobrý den, který z holubů na obrázcích odpovídá lépe stavákovi? Některé kusy se chystám vyřadit. Jedná se o liché holuby.
Nejspíše vyřadím toho na druhé fotce.

Rodiče těchto jedinců jsou oba stavaci ?

29.4.2020 12:00
jeník12

XXX.XXX.104.242

Kluci obdivuji vaše fotografické umění. Já holuba v letu nevyfotim, ikdybych se rozkrájel :-)
Ať se Vám daří.

Honza

2.5.2020 11:47
Ziggy123

XXX.XXX.117.109

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rodiče těchto jedinců jsou oba stavaci ?

Měli by být, pan chovatel mi řekl že ano, foukají se pěkně a pěkně staví.
Oba pochází ze Slovenska.

22.2.2021 20:17
jihocech

XXX.XXX.73.65

Všem chovatelům přeji úspěšnou chovnou sezonu 2021 a posílám několik fotografií na téma pro mne blízké a tím je stavák jako temperamentní holub - letec. KH

22.3.2021 10:43
jihocech

XXX.XXX.73.65

Dnes u nás napadl sníh. Snad se již zlepší počasí i nákazová situace. Pokusím se poslat video. KH

2.4.2021 18:46
jihocech

XXX.XXX.73.65

Přeji všem chovatelům a jejich rodinám šťastné a požehnané Velikonoce. V letošním roce mi končí po 7 letech uznání Elitního chovu v letu. Vzhledem k nákazové situaci covidem 19 a nařízeným opatřením, však není možné zorganizovat soutěž. Musíme počkat až bude lépe. KH

3.4.2021 16:35
OlafV

XXX.XXX.37.169

jihocech napsal(a):
Přeji všem chovatelům a jejich rodinám šťastné a požehnané Velikonoce. V letošním roce mi končí po 7 letech uznání Elitního chovu v letu. Vzhledem k nákazové situaci covidem 19 a nařízeným opatřením, však není možné zorganizovat soutěž. Musíme počkat až bude lépe. KH

Nádhera ani se tomu nechce věřit,

19.4.2021 14:33
jihocech

XXX.XXX.73.65

Toto téma je v diskusi otevřeno pro chovatele českých staváků již 8 let. Jak ten čas letí. Neváhejte a zapojte se svými příspěvky. Dnes přidám několik zajímavých snímků, kde holubi hledají svůj letový prostor. Chovu a letu zdar. KH

19.4.2021 16:02
jo012810

XXX.XXX.101.35

Tohle je fotka, kterou bych nominoval na fotofrafii "Holubářský Oskar"!!!!!

Přidejte reakci

Přidat smajlík