Zdravím, keď som bola malá túžila som po fretke a teraz som sa rozhodla, že už nastal čas si ju aj zaobstarať, takže poctivo študujem o nich všetko Čítala som, že hlavnú časť stravy musí obsahovať mäso..., ja som rybárka(áno, žena rybárka:D), tak by ma zaujímalo, či môže fretka ryby a ak áno, aké. Taktiež by ma potešilo keby mi sem niekto dal príklad jedálničku vašej fretky, nech mám predstavu. A nejaké rady na čo sa pripraviť, čoho sa vyvarovať. Také veci, ktoré človek bežne nenájde v knihách. A nakoniec odporúčanie nejakých chovateľov. ďakujem :)
Fretka ryby může, co jsem kdysi někde četla tak jsou pro ni vhodnější mořské než naše sladkovodní... svým chlupáčům jsem jednou dopřála kousek lososa a moc jim chutnal ale to jde hodně do peněz... teď jim dopřávám do jídla sem tam trochu lososového oleje (vřele doporučuju maj po něm krásnou srst)... jinak co se týká masa tak můžou vše kromě vepřového to je pro ně moc tučné... nebojte se i vnitřností (játra, ledvinky, srdce, plíce)... já sama ho dávám vařené (někdo zase syrové ale přemražené), jenom krátce povařím ať se mi pak lépe krájí na menší kousky než syrové (velké kusy mi nechtějí baštit a roznášejí to po celé kleci)... krom masa jim kupuju granule pro koťata, jsou i granule určené fretkám ale ty mi přijdou moc drahé tak vybírám mezi kvalitnějšími granulemi pro koťata... sem tam můžou i zeleninu či ovoce ale v rozumné míře hlavně brát ohledy na velikost zvířete a nedávat jim toho zbytečně moc, třeba takové hroznové víno mají rádi ale je pro ně dost sladké... já když začínala s chovem tak mi hodně pomohla stránka fretka.cz...
lidule
napsal(a):