asurwic

Moje příspěvky

19.11.2017 18:34

Andrýsek3 napsal(a):
Ne, že bych měla něco k tématu, ale jsem ráda, že jste se tu zase objevila Asurwic. Vaše rady jsem měla ráda a jako jedny z mála byly kvalitní. A Elza je super.

Díky.
Stěhování a tohle malé torpédo jsou důvody, proč si nenajdu ani moc času se vyspat, natož pak někam něco psát.

19.11.2017 18:30

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A bude coursing?

Od jara stejně budu zase na coursing jezdit, tak občas ano... tedy, pokud bude ochotná se ode mě na takovou dálku vzdálit, závislačka jedna.

19.11.2017 17:15

Terven napsal(a):
Pokud mě paměť neklame, tak takhle kývou i nadšení aportéři v očekávání, že poletí míček. Rychlý pohyb hlavou dolů a zpět. Ti určitě na zemi nic nehledají smajlík

Já na to obvykle moc nekoukám (tedy nekoukala, dokud nezačala i moje malá), ale před nedávnem jsem měli při cvičení malinu, co pohyby hlavou dělala na míček, když se s ním pohnulo, ale dopředu a dozadu místo dolů. Vypadala, jako by se zasekla.

19.11.2017 17:07

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to schvaluju, rozhodně blíž nátuře než agility.

Neříkám, že ji někdy na agility nebo jiné sporty nevezmu, ale hlavní to pro ni určitě nebude. Podle ní není nic lepšího než kůže z králíka nebo myši. Možná stopy a střapec na coursing se tomu vzdáleně přibližují.

19.11.2017 17:03

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A vy s ní budete lovit krysy?

Norovat, cvičit barn hunt a když to vyjde (a malou to bude bavit), tak se jednou za 2 měsíce dostaneme k normálnímu lovení. Jinak mi šlo při pořízení spíše o temperament a povahu po rodičích.

19.11.2017 16:55

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No já vám to věřím, nevím kolik psů jste už viděla a poznala co skutečně a za jakých okolností dělají, a jestli to co dělají není už zlozvyk.Jen píšu mé zkušenosti s cca12ti vlastními psy.Jestli víte vše tak jako že na tom videu není 100% krysařík.Nechci být ošklivá, jen zrovna v těch se dobře vyznám, kamarádka chová krysaříky s PP 30 let a takto nevypadají.Nohy rozhodně nedorostou.Přesto přeji hodně úspěchů a prostě neřešte takové maličkosti, pejsek-fenka je skvělá

Zafixované chování a zlozvyk to samozřejmě může být.

Jo, čistý krysařík s PP to není - v 6. generaci ze strany otce má vořecha kříženého pro lov krys (pitt-jag teriér X greyhoung-jag), takže samozřejmě může vypadat do budoucna jakkoliv. Když stála vedle papíráka svého věku, byla trošku vyšší, ale jinak měla nohy a postavu stejné jako on (toť jen můj laický pohled - samozřejmě chovatel může říci něco jiného).

19.11.2017 16:19

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Krysařík?Já myslela že je to kříženec čivavy, má dost krátké nohy

To si myslí všichni. Snad jí ty nožky narostou, až bude v pubertě. Zatím má čerstvě 3 měsíce.

19.11.2017 16:17

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mě to psi psi také dělali a vypadá to takto - koukne, čichne, ne mivovolně/udělá to jednou protože se hned snaží koukat na majitele že bude následovat něco dalšího dobrého takže možná i malá nervozita.Pokud totiž začnete cvičit bez pamlsků, pes od toho brzy opustí, kdyby to bylo něco mimovolného, dělal by to pořád, třeba při očekávání aportu.Cvičím i bez pamlsků, pak mě pes nekývá, neustálý přísun odměn v podobě jídla fakt nezastávám

Moje to udělá občas i víckrát za sebou a znám "kývací" psy, kteří cvičí jen na míček a stejně to dělají. Odměnu dostanou až po sérii cviků a stejně si tu hlavu dolů dát musí. Jinak pes u aportu očekává akci a připravuje se na ní X při normálním odložení naopak ví, že ten pohyb nepřijde = na dva různé stavy mysli nebude reagovat stejným "mimovolným tikem".

U štěňat, při učení něčeho nového nebo cvičení něčeho těžšího já naopak neustálý přísun odměn po každém krůčku vpřed uznávám.

19.11.2017 15:55

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevim, zdá se mi, že ji přetěžujete. Vy s ní plánujete velkou kariéru na sportovním poli?

"Velkou kariéru" rozhodně ne... spíše universálního hodně temperamentního psa, který udrží krok se zbytkem smečky akčňasů.
A popravdě také kvůli jejímu fyzickému zdraví ji raději budu v době, kdy si chce hrát, směrovat k trikům nebo nějakému čichání, než ji nechávat, ať poletuje jak magor bez uměním zabrzdit, skáče výšky do vzduchu a houpe se zakousnutá v prostěradle od postele.

19.11.2017 15:43

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jinak, koukla jsem na ostatní videa, a nějak mě irituje ten styl cvičení.

Pročpak?

19.11.2017 15:29

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Aha, vidím nadpis Elza pražský krysařík.

Jo, jo. Kryska. Jen to není barva ala dobrman. Alespoň že jste mi z toho neudělala čivavu jako všichni. :D.

19.11.2017 15:27

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nic zvláštního na tom nevidím, pes není robot.Že vám u nich pamlsek na zem nikdy nespadl, pes instinktivně hledá i drobky když mu to chutná, tak co je na tom divného fakt nevím a tohle je právě takové to malé ohlédnutí že jako určitě nic nespadlo a druhé co tam vidím je polykání To by vysvětlovalo i když na něj jen koukáte dělá to méně, než když lámete pamlsky-to pak kouká častěji jestli opět nic nespadlo.Jestli si to někdo vyvodí jinak, to už jeho věc.

Také si myslím jako Terven, že viditelně nic nehledá - s nejstarším psem cvičím za drobivé pamlsky + znám hodně "piškotářů" a ty kontrolní pohledy "něco letělo dolů" vypadají úplně jinak. Navíc fakt jde většinou dolů jen hlavou, nikoliv pohledem a nijak intenzivně při tom nečichá.

Jinak samozřejmě vím, že to je štěně, nikoliv robot a ani nemám v plánu ji za to opravovat nebo zatím učit jakékoliv větší detaily cviku. Když to přestane v dospělosti dělat sama při dlouhodobějším odložením, kdy se (snad) hodí trošku do klidu, bude to fajn... a když ne, uděláme si z toho zajímavý trik
Jen mě zajímalo, jestli někdo konkrétně nepřišel na to, že by tím pes dával najevo nějaký vážnější problém se cvikem. Něco jako například když hodně hafanů štěká, tak potřebuje snížit obtížnost či zahnat nudu z opakování toho samého dokola. Mně třeba můj hyperaktivka začne klapat rychle hubou, když už fyzicky nestíhá a nemůže dál ale nechce zároveň zpomalit.

19.11.2017 00:00

Díky. Také to vidím jako něco ve stylu "já chci pohyb" a nervy z toho... a nebo potom nějaké ubezpečení se, že se nesnaží zbytečně - jediné, co jsem totiž zatím vypozorovala je, že když na ni upřeně koukám, tak to minimalizuje (cca v 1 z 10ti pokusů dá hlavu dolů), zatímco když si třeba lámu pamlsky nebo dělám jinou činnost, tak "kývne" častěji a třeba i dvakrát za sebou.

18.11.2017 22:51

Zdravím. Mám takový dotaz ohledně "kývání hlavou" psa při tréninku odložení. Viděla jsem to už u více hafanů a nyní mi to začalo předvádět i moje štěně. Dělá to v sedě i v leže a ne vždy. Nemáte někdo náhodou zkušenosti, čím to může být?... pamlsek příliš nízko / vysoko u země?, omylem naklikaný pohyb?, nejistota správného provedení?, upozorňování na sebe?, snaha / aktivita?

takhle to vypadá:
https://www.youtube.com/watch?v=lqLnoQaTlZQ&feature=youtu.be&t=1m52s

PS. Pamlsek mi nikdy u ní při cvičení na zem nespadl, takže ho nehledá a je na podložce, na které se jí leží dobře (i bez cvičení tam odpočívá a hraje si), takže chyba nepohodlného podkladu to také nebude.

8.11.2017 14:20

saola napsal(a):
Každá vaše odpověď na jednotlivé části mého příspěvku je diskutabilní, protože předkládá jen jednu z mnoha variant. Na diskuzi problém zadavatelky nevyřešíme - to musí zadavatelka v reálu sama. Na diskuzi nevidíme psa ani jeho reakce. Jen můžeme poskytnout inspiraci a možná řešení situace.
Takže rozepisovat se k jednotlivým vašim odpovědím nebudu

Já žádné varianty nevidím... píši jen fakta: pes nezískává chováním žádnou "pozici", jen je nejistý... útokem ho strachu nezbavíte... určitě nekontaktuje zadavatelku, proto, že by chtěl piškot...kde máte ty druhé varianty?

Jinak nikdy prosím neposkytujte přes internet inspiraci, která může někoho (zvláště z nevědomosti) ohrozit na zdraví a životě.

8.11.2017 14:02

saola napsal(a):
Nemyslím si, že daný pes - štěně poté, co chytí jednu dobře mířenou, okamžitě nekompromisně natvrdo zaútočí. Je to štěně, takže si myslím, že do přímého konfliktu nepůjde. Můj názor je, že by se mi ho podařilo zastrašit a přesvědčit ho o tom, že ze mne nic nekápne, ani piškoty, ani hra a zábava a že bude lepší, když se mi vyhne - což je v tomto případě mým cílem.
Vzhledem k tomu, že pes nijak zvlášť nerespektuje ani svého majitele, ale v podstatě jen jednu holčinu, tak pokud psa někdo neumravní, časem začne napadat (třeba) a pak budou mít vážný problém i ostatní (na které dotírá i teď). Zadavatelka tam není od toho, aby vychovávala či se hlouběji zabývala cizím nevychovaným štěnětem, prostě tam chodí jako mnoho jiných. Jde o to, jak se psovi ubrání ona či jak mu zamezí v otravování. A trvám na tom, že pokud to nejde po dobrém, nechat se otravovat není povinnost.
Vemte si, jak to chodí v zemích, kde je populace volně žijících toulavých psů běžná, a nemusíme chodit daleko - třeba Řecko nebo obecně východ Evropy. Jedná se o plašší, zdvořilá zvířata, alespoň z mé osobní zkušensoti, která jsou vděčná za žrádlo a trochu vlídnosti. Po generace se naučili, že přímá agrese je k ničemu.
Opravdu nechápu tu zdejší adoraci psů a doporučení typu "tak ať tam nechodí".

Nemyslím si, že daný pes - štěně poté, co chytí jednu dobře mířenou, okamžitě nekompromisně natvrdo zaútočí.
Typuji také, že hned nezaútočí i když to nevylučuji. Spíše někdy zezadu secvakne zadavatelku... nebo začne od jednoduššího a zarafne se do dítěte. Ale pokud ano, tak co s tím budete dělat? Opakovat to stejné chování, které ho k reakci dovedlo, aby pes zvýšil obrátky?

Můj názor je, že by se mi ho podařilo zastrašit a přesvědčit ho o tom, že ze mne nic nekápne, ani piškoty, ani hra a zábava a že bude lepší, když se mi vyhne - což je v tomto případě mým cílem.
Rána mu nevysvětlí, že "nic nekápne"... ono právě ano - kápne bolest a příště se jí bude chtít vyhnout... a vzhledem k tomu, že on je doma a v uzavřením prostoru, zvolí už tak reaktivní pes dle mého s naprostou jistotou útok před útěkem. Jinak mimochodem toto chování určitě nedělá proto, že by si chtěl hrát a nebo by loudil pamlsek, tudíž není třeba žádným způsobem vysvětlovat, že ho nedostane.

Vzhledem k tomu, že pes nijak zvlášť nerespektuje ani svého majitele...
Nemyslím, že jde o respekt, ale o strachovou reakci.

časem začne napadat (třeba) a pak budou mít vážný problém i ostatní
Ano, začne. A tím, že ho vystresujete bolestí a útokem se jako uklidní a nezačne?

A trvám na tom, že pokud to nejde po dobrém, nechat se otravovat není povinnost.
To nikdo. Řešíme jen způsob - promluvit si s majitelem / zaměstnavatelem X věnovat psovi 2 minuty denně a ukázat mu, že není důvod plašit X praštit ho karabinou.

Vemte si, jak to chodí v zemích, kde je populace volně žijících toulavých psů běžná, a nemusíme chodit daleko - třeba Řecko nebo obecně východ Evropy. Jedná se o plašší, zdvořilá zvířata, alespoň z mé osobní zkušensoti, která jsou vděčná za žrádlo a trochu vlídnosti. Po generace se naučili, že přímá agrese je k ničemu.
Ne. Tato zvířata se to naučila drsnou selekcí, kde extrémně plaší jedinci pomřou hlady a ti agresivní jsou okamžitě usmrceni lidmi.

8.11.2017 12:46

Beica napsal(a):
A máte nějakej tip, kde to sehnat? :) Může být třeba PetVet? nebo třeba: http://www.dopsimisky.eu/doplnky-stravy/65-zvapenatele-morske-rasy.html ?

Jo, na dopsimisky.cz jsem to brali my. Ale klidně i PetVet.

8.11.2017 12:40

Pokud je to jen provizorní řešení v době průjmu, tak kašlete na kosti a kupte zvápenatělé mořské řasy (nebo jiný takový doplněk stravy). Spotřebu vápníku to pokryje, je to prášek, takže se tím hezky obalí maso + u mých psů mám vypozorováno, že i zahušťuje.

7.11.2017 19:10

kobylatko napsal(a):
Co by jste řekli na tenhle ?
http://www.zerodc.cz/cs/eshop/10_postroje-podsite/-/219_tazny-postr-pitt-s-bocnim-tahem
Tady ho maj na psovi http://www.zerodc.cz/cs/nase-vyrobky-v-praxi/2_postroj-pitt-s-bocnim-tahem-na-gordonovi-pana-martina-fischera.

Vyzkoušeli jsem a mám-li být upřímná, jsou to spíše takové tkaničky. Připadá mi to, jako by mi psi tahali s norským postrojem - ten předek to má úplně stejný a úplně stejně blbě se v něm hafani vykrucují. Asi to moc pohodlné nebude.

Za mě spíše ten Manmat s bočním tahem - když psi tahají silou a ne rychlostí běhu, tak je fajn. Nevím, jakou potřebujete velikost, ale jestli chcete, mohla bych Vám za cenu poštovného darovat velikost XXL (i se šňůrami)... to by novofundlanovi možná mohlo být. Je to modré, cca 3x nošené, klidně bych Vám to i vyprala. Pokud máte zájem, napište zprávu.

https://www.manmat.cz/produkty-postroj-pulka-detail-16.

7.11.2017 15:02

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Učit správnému chování cizího psa, kterého vídá sporadicky - asi není řešení.

Cituji zadavatelku: "Denně (i vícekrát denně) navštěvuji jeden určitý areál"...