baku

Moje příspěvky

9.9.2015 17:17

zdenos napsal(a):
Opravdu černé oko má. Už ale není celé černé, objevil se bílý prstýnek okolo, jako u normálních ptáků.
Děkuji za rady.

PS: mohl bych poprosit o nějaké odkazy na stránky, případně publikace o mutacích a genecetice u andulek? Sice už je chovám přes 10 let, ale stále ještě plně nerozumím tomu 2F, DF samice,...
Děkuji znovu mnohokrát.

Něco málo najdete na http://www.mkchabrno.websnadno.cz/Genetika-vystavnich-andulek.html.

6.9.2015 11:09

Misikov napsal(a):
Dobrý den, prosím o radu zkušenější chovatele andulek. Ve středu jsem byla se svou andulkou na veterině. Veterinář mi řekl, že mám andulku mazat olejem na určitých místech (zobák, ozobí, nožičky, okolo očička) a že vápenka ustoupí. Ovšem jsem se zapomněla zeptat, jak mám postupovat v případě, kdy se umastí peří od oleje. Hledala jsem nějaké rady na internetu. Tam jsem se dozvěděla že andulka si mastné peří vytrhá což tak činí. Mastné peří má úplně všude nejvíc bříško a hlavička. Křídla ještě ujdou. Přijde mi velice hloupé, andulku celou namydlit mýdlem. Ovšem je to můj názor.
Prosím, o jakoukoli dobrou radu, jak se zbavit zamaštěného peří olejem. Děkuji.

V prvé řadě vyměnit veterináře ! Andulku vykoupat opatrně ve vlažné vodě. Nechte si natáhnout do stříkačky Ivomect, nebo pokud máte ve svém okolí nějakého chovatele, tak u něho mužete také uspět s Scatt, S76,...

5.9.2015 17:56

parrot5790 napsal(a):
Uvažujem nad kúpou čističky vzduchu. Mohli by ste mi portadiť vhodný typ do priestoru cca 40 m2. Na intrnete som našiel Airbi FRESH. Bola by vhodná do voliér s papagájmi. S pozdravom Martin



POPIS:
Airbi FRESH na prvý pohľad zaujme svojim moderným a ľúbivým dizajnom. Tento prístroj v sebe kombinuje hneď niekoľko osvedčených postupov pre čistenie ovzdušia. Prvým filtrom v celom šesťstupňovou filtračnom systéme je popredný látkový predfilter, ktorý zachytáva najväčšie nečistoty akou sú chlpy, vlasy a pod. Nasleduje masívny kombinovaný filter, ktorý sa skladá z HEPA filtra a uhlíkového filtra. Iba HEPA filter dokáže zachytiť až neuveriteľne malé prachové častice o priemere 0,3 mikrónov (ľudským okom neviditeľné). Uhlíkový filter absorbuje pachy a mimo to pomáha zachytávať ďalšie škodlivé látky ako je napr. Formaldehyd apod. Za kombinovaným filtrom sa nachádza nano-fotokatalytický filter, ktorý spoločne s UV lampou likviduje vírusy a baktérie prítomné v ovzduší. Posledným článkom v celom filtračnom systéme je potom ionizátor, ktorý vytvára často chýbajúce záporné ióny vo vnútornom ovzduší.

Čistička vzduchu Airbi FRESH má dostačujúci vzduchový výkon pre čistenie ovzdušia v miestnosti do 40 m2, a preto sa odporúča pre všetky osoby, ktoré majú ťažkosti s dýchaním znečisteného ovzdušia. Jej použitie je vhodné aj u alergikov lebo dokáže zbaviť domácnosť alergénov vyskytujúcich sa vo vzduchu. Airbi FRESH rovnako ako čistička vzduchu Airbi PURE priaznivo ovplyvňuje životné prostredie každého z nás, pretože zlepšuje dýchanie a dokonale čistí ovzdušie od škodlivých pôvodcov chorôb.
Súčasťou základného balenia sú už všetky filtre potrebné pre uvedenie prístroja do prevádzky a samozrejme návod na použitie.
Funkcie prístroja

Senzor kvality ovzdušia: Prístroj je vybavený pachovým senzorom, ktorý pomáha identifikovať kvalitu ovzdušia a pomocou ktorého sa upravuje tzv. senzorový režim prístroja.
Indikátor kvality ovzdušia: Je umiestnený v ovládacej časti prístroja a v závislosti na detegovanej kvalite ovzdušia sa mení LED osvetlenie.
Kontrolný systém výmeny filtrov: Prístroj má zabudovaný kontrolný systém pre rýchlu výmenu filtrov.
Výber z niekoľkých pracovných režimov: Užívateľ má možnosť si vybrať medzi 3 prevádzkovými režimami – manuálnym, s časovačom a senzorovým režimom.
Bezpečnostná poistka: Prístroj sa sám automaticky vypne, ak sa otvorí čelný panel.
Ultratichý motor: Použitím ultratichého motora má užívateľ možnosť používať prístroj s tou najpokročilejšou technológiou na trhu.

Proces čistenia vzduchu prebieha nasledovne

1. Predfilter: Hlavnou funkciou tohto filtra je zachytávanie nečistôt väčších rozmerov, čím predlžuje životnosť kombinovaného filtra (HEPA + uhlíkový filter).
2. HEPA filter: Má schopnosť zachytávať častice s priemerom 0,3 mikrónov s účinnosťou viac ako 99.9%, a tak odstraňuje zo vzduchu prach, peľ, dym, zvieracie alergény a spóry plesní.
3. Uhlíkový filter: Likviduje rôzne pachy ako je napr. Formaldehyd. Tento bezfarebný plyn so silným zápachom je často považovaný za najnebezpečnejšiu škodlivinu v interiéroch bytov pretože spôsobuje dráždenie sliznice horných ciest dýchacích a spojiviek.
4. Nano-fotokatalytický filter: Spoločne s UV lampami rozkladá nebezpečné plyny bez vytvárania druhotného znečistenia vzduchu. Tento filter vyniká tiež jednou špeciálnou vlastnosťou, je totiž schopný regenerácie, ku ktorej dochádza počas procesu samočistenia, a preto prakticky nie je nutné tento filter vymieňať.
5. UV lampa: Vzduch je hlavné médium pre šírenie chrípky a ďalších respiračných ochorení, a preto jeho čistenie pomáha k jej prevencii. Ultrafialové žiarenie likviduje mikroorganizmy (vírusy) obsiahnuté vo vzduchu.
6. Ionizátor: Generátor záporných iónov vytvára veľké množstvo iónov so záporným nábojom a vďaka tomu zostáva vzduch vždy čerstvý.

Technické parametre

Príkon: 34–50W
Vzduchové výkony: nízka rýchlosť – 110 m3, stredná rýchlosť – 155 m3, vysoká rýchlosť – 198 m3
Hlučnosť: 30–44 dB
Hmotnosť: 6,9 kg
Rozmery: 602×382×249 mm
Doporučený rozmer miestnosti: 40 m2
Farba: biela / perleťovo zelená.

Zkuste popřemýšlet nad touto, osobně jí mám a spokojenost. http://www.cisticky-vzduchu-super-plus.cz/cisticka-vzduchu-super-plus.php.

17.8.2015 08:57

funky_cz napsal(a):
Ještě jedna fotka zelené

Tak samec, beru zpět, že je to samička na téhle fotce je to lépe vidět.

16.8.2015 22:00

funky_cz napsal(a):
Zdravím, od chovatele jsem si odnesla dvě andulky jako domácí mazlíčky: zelenou, u které se dle fialovo-namodralého ozobí domnívám, že je sameček, a lutino, která podle srovnání s ostatními v hejnu podle ozobí vypadá jako samička. Oba ptáci jsou velmi mladí. Nechala jsem je dva dny ve společné kleci poblíž jejich druhů, kde vůči sobě neprojevovali žádnou agresi a setrvávali v klidu. Dnes jsem je převezla domů do nově připravené klece. Po cestě v přepravce si vzájemně čistili peří, ale pár hodin po umístění do klece a "otrkání se" začala lutino napadat zelenou tak, že ji klove do nohou. Ta jí to většinou neoplácí a ustupuje po větvi pryč. Tento stav zatím nastal párkrát, většinou sedí v klidu vedle sebe. Co myslíte, zvyknou si spolu? Proč se lutino takto chová? Dělá si nárok na novou klec? Popř. určili jsme správně pohlaví? Četla jsem, že dvě samičky vůči sobě mohou být agresivní. Přikládám foto. Předem dík za odpovědi.

Dobrý den máte dvě samičky.

13.8.2015 21:53

hersyko napsal(a):
Dobrý den, podle mě je to v pořádku, žádné napadení roztoči nevidím. Klasické ozobí u starších samic v době toku.

Souhlasím, zde se o vápenku nejedná.

9.8.2015 23:45

mitraton napsal(a):
Dobrý večer,

Měl jsem víkend na to, abych o všem v klidu popřemýšlel. Vzhledem k tomu, že andulky a drobné exotické ptactvo k mému životu patří a jsou mou skutečnou vášní, nevzdám se jich. Pro dobré sousedské vztahy zruším svůj chov slepic a holubů (přesto že vím, že kohout kokrhá, pes štěká, dítě pláče). Myslím, že tímto můj ústupek skončí, neboť je již druhým za takto krátkou dobu. Více asi netřeba do detailu psát, neboť není mou snahou se veřejně prezentovat jako oběť, souseda stavět do role diktátora, ale nalézt řešení pro poklidný život. Jak jsem se dozvěděl, důvodem kritiky mého chovu je něco zcela nesouvisejícího se zvířaty, ale veřejně toto zmiňovat nemohu. Myslím, že ptactvo v rozsahu, které mám (ary mám v jiném městě) svým hlasovým projevem skutečně neporuší hygenické hlukové normy, když by mělo jejich soustavné štěbetání vadit. Když se někdo zaměří s určitou averzí na cosi, vadí mu to a shledává v tom neskutečný a nepřekonatelný problém, lidé si umí averze vytvořit, ale je i korigovat.. Kos ráno a večer zpívá, čáp klepe zobákem, kukačka kuká, pes štěká, kocouři se mrouskají... Proto budu dále chovat to, bez čeho si ani život představit nedokážu a zruším pouze drůbež. Nikdy bych si nepřestal vyčítat, že jsem podlehl... Snad bude časem klid... Moc děkuji všem za podporu, která mě velmi potěšila..

S chovatelským pozdravem
Martin Záruba.

Dobrý večer pane Záruba, nebylo lepší nejdříve popřemýšlet jak sám píšete, než založit toto vlákno ? Píšete, že jste nucen zrušit chov andulek kvůli hluku a problému se sousedem a zrušíte chov slepic? které jsou na každém dvorku.Jak jste napsal - důvodem kritiky mého chovu je něco zcela nesouvisejícího se zvířaty - Nezlobte se na mě, ale podle mě jste si jen potřeboval udělat reklamu a zviditelnit se.

6.8.2015 14:56

frantajetel napsal(a):
Děkuji za odpověd'. Ten chovatel nedoporučoval F10 přímo mně, ale v jednom vlákně ohledně desinfekce ji doporučil na základě vlastník zkušeností.
Samozřejmě mi jde především o prevenci a udržení chovu v prostředí bez parazitů. Nejsem žádný velkochovatel, nebo "množitel, " mám jen jeden chovný pár kanárů (zatímsmajlík. Mohu však prohlásit, že vše udržuji v naprosté čistotě a u mně klec (nebo její zařízení) hojně potřísněné trusem opravdu neuvidíte, jak jsem měl tu "čest" vidět na fotografiích některých zdejších chovatelů a ještě jim nebyla hanba to zde prezentovat. Chci mít ptactvo zdravé, bez nemocí a parazitů, ale zároveň do nich "nevalit" nějaké jedy.

Tím pádem asi Nej volba a at se daří v chovu.

6.8.2015 13:18

frantajetel napsal(a):
Dobrý den, rád bych se zeptal zdejších zkušených chovatelů na přípravek F10SC, který jsem pořídil na doporučení zdejšího chovatele:

1. Je tento přípravek opravdu tak účinný, jak se uvádí v popisu?
2. Je skutečně možné, či přímo žádoucí, aplikovat tento přípravek přímo ne ptactvo postřikem?
3. Jak dlouho je možné ještě přípravek použít po naředění vodou?

Předem děkuji za poznatky a názory.

Tak otázka by měla asi směřovat na chovatele co Vám jí doporučil, když něco doporučuji tak to mám vyzkoušené, určité zkušenosti s přípravkem,...Jinak F10 je pravděpodobně asi to nejlepší co lze v dezinfekci použít.(Naředěná po dobu 6.měsíců) Dále je tu český výrobek Chirox-dnes jeden z nejpoužívanějších prozdředků na Fak.univerzitě v Brně. Ale ani jeden Vám nemůže nic zaručit! je to jen dezinfekce. Vše záleží na tom jak vedete a staráte se o svůj chov. Myslet si že postříkáte nemocného papouška a on se zázračně uzdravý,...že pokud postříkáte (zasranou) volieru, klec,... Tak v tomto případě to nefunguje. Prosím nevztahujte si to na svojí osobu, chov, atd.

21.7.2015 07:36

Již se s Vámi, nebudu přít. Pro mně jste nebezpečná svými názory, pro celou chovatelskou veřejnost a chov, stejně jako oba dva vámi zminované viry ! Abych Vám nezapoměl odpovědět-NE testy nedělám a vzhledem k tomu, že už jsou lidé, kteří dokáží určit diagnozu z fota, dotazu,... asi nikdy dělat nebudu. Pokud by jste měla nějaké spolehlivé zaříkávadlo třeba proti ptačí chřipce budu rád když se o něj s námi podělíte.Tím končím veškerou debatu s Vámi.

20.7.2015 18:55

geldek napsal(a):
U PBFD, když je postižené již holátko v budce, špatně se vyvine již první i tělní peří. A s tou největší pravděpodobností nedožije vůbec těch 5 týdnů k výletu. PBFD je pro mláďata mnohem fatálnější nemoc, takže pravděpodobnost, že z hnízda zdravě vypadajících rodičů s PBFD bez jakýchkoli klinických příznaků (!), téměř vyletí zdravě opeřené mládě, jenž postupně ztrácí jen letky a ocasní pera... Vy asi víte, že taková situace je nanejvýš nepravděpodobná. Když propuknou příznaky PBFD, projeví se to i na tělním opeření, třeba vypadáváním prachového peří, tělního opeření a nově vyrůstající pírka jsou deformována, jakoby poničena. Podle obrázků mládě má zdravě vypadající tělní opeření a ten můj modrý andulák kromě letek a ocasních per nijaké jiné opeření neztrácel, dokonce se nenakazil ani prskavkou, se kterou ten zelený měsíc zápasil a nová pírka byla zcela normální. Vy si fakt myslíte, že by to mohlo být PBFD?!
Neříkám, že všichni skokani se s virem vypořádají, nicméně v karanténním prostředí jsou méně nebezpeční (stejně tak mé názory), jako chovatelé, kteří andule s BFD prodávají. Nevím, proč takovému mláděti nedát šanci. Zkuste mi to vysvětlit! Můj skokan zdaleka nebylo jediné andulče, které se s virem dokázal vypořádat bez následků. Proč je nutné ho utratit, když o jeho nemoci víme a není člověku nebezpečná?
Než zde útočit, zjistěte si původního chovatele, z jehož chovu mládě pochází, přesvěčte ho, že má za kontrolovaných podmínek zlikvidovat celý chov andul a všem ostatním druhům chovaných papoušků (každému jednomu) dát udělat testy a případně žádné dál neprodávat... ...
To by bylo racionálnější, než se vybavovat s někým, kdo zachránil jednoho skokana a doporučuje se o to pokusit i v dalších případech. Ale jestli Vás baví kopaná...

Prosím -požívejte svá slova a nééééééééé vysvětlení kolegy NA VÁŠ DOTAZ. Chápu, že vám dříve nemoh odpovědět :). A alespon to opište přesně -zase z neznalosti- PBFD pletete do - budgerigar fledgling disease. Jinak Vás srdečně zvu na seminář, kde se dozvíte více.

20.7.2015 18:48

Pořád nechápete ! Hrozbu, slovo polyomavir? Nebo nám chcete tvrdit, že vir jen tak odejde ze zařízení ?

20.7.2015 18:44

geldek napsal(a):
Dospělé andule nakažené polyomavirem nemají klinické příznaky... ať se Vám to líbí, nebo ne. I proto se nemoc nazývá nemocí andulčích výletků.
A jestli tomu nevěříte, navštivte takový chov, kde z budek "vyleteli" skokani a uvidíte sám, že rodiče jsou zcela v poho. Jistě by vám to potvrdili mnozí, kteří andulky chovají a s problémem se setkali. To není názor, to je fakt, s tím nic nenaděláte. Ani s tím, že nikdo nebude dávat běžným andulkám dělat mnohonásobně dražší testy.

Vážená paní, tak ještě jednou:) odpovíte mě na dotazy? Jinak, pokud to nechápete, můžete mě osobně navštívit na katedře! Každý absolovent druhého ročníku se Vám musí vysmát.

20.7.2015 14:54

geldek napsal(a):
Ano, máte pravdu. Problémem ale je, že BFD (polyomavirózu ne cirkovirózu BPFD) u dospělých, jinak zdravých andulek nezjistíte, když je kupujete. Dokonce de facto ani nejsou nemocné, protože nemají klinické příznaky stejně, jako člověk, kterého imunitní systém zvládá nákazu chřipkovým virem, ale jistou dobu je přenašečem (i když klinicky je zdravý). Dospělá zdravá andulka se s virem vypořádá, jenže mezitím nakazí další dospělé, které samozřejmě když začnou hnízdit, mají postižena mláďata.
Takže u dospělé andulky kupované do chovu je to otázka štěstí a poctivosti prodejce, který třeba rok neprodá ptáky, jenž měli skokany, nebo nevysvětlitelné úhyny mladých v budce.
Jenže většina chovatelů, obávám se, že prodá. A tam je ten pes zakopaný. Ne v skokanech, u nichž to každý hned pozná. U dospělých andulek nikdo, někdy ani testy nemusí být přesné, ale to je na delší vysvětlení.

Jinak diskusí kolem BFD je na ifauně - i jinde - hodně, což dokazuje, jak častý problém to je, když tyto diskuze vskutku odhalují jen pověstnou špičku ledovce. Nedávno třeba: https://www.ifauna.cz/okrasne-ptactvo/diskuse/detail/2956253/mlada-andulka-posledni-z-prvni-snuzky#a2956270.

Nezlobte se na mě, ale- zakopaný pes- je v přístupu lidí k problému, jako máte vy. Absolutně nevíte o čem mluvíte viz-BFD jinak zdravích, -de fakto nejsou nemocné protože nemají příznaky, atd.Jelikož jste nám ješte neodpověděla na žádnou mojí otázku, zeptám se Vás na něco jiného, můžete nám tedy vysvětlit a popsat všechny 3.druhy průběhu polymaviru ? Pokud jste schopna ho určit bez testu, jen na základě krevní sraženiny ve vypadlém brku? Zásadní rozdíl v polyma a cirko viru? Jeho hostění a dobu mimo živou tkán ? Předem děkuji za všechny co se rádi od Vás přiučí.

20.7.2015 08:05

geldek napsal(a):
BFD, pokud máte dost informací, rozeznáte celkem bezpečně. Může se to splést maximálně s PBFD.
U té druhé nemoci mládě nakažené již v budce se nedožije vyletění a neprojevuje se to jen na dlouhých perech, ale na celém opeření. PBFD je navíc mnohem méně pravděpodobné.
A krevní sraženiny ve vypadaných perech a poničené konce brk jsou hodně výmluvné.

I kdyby se virus u Vás doma rozšířil na jiné papouchy, dospělí to zvládnou bez jakýchkoli problémů a příznaků, nemusíte podléhat panice. Zdá se, že je máte po jednom ne na odchov mladých. BFD zvládají již dospělé andule. Když neuvažujete v nejbližších měsících o odchovu, pak jsou testy v podstatě zbytečné, s jedním nebo druhým výsledkem nic nenaděláte... nebo dáte utratit aru? senegalce? To jisto jistě ne

Vaše rozhodnutí dát tomu mláděti šanci moooc schvaluji. Když jde o levnou anduli, to se snadno křičí: UTRATIT!

Na fotkách - 1- anduláček před ztrátou poslední letky a ocasních per,2 - signifikantní krevní sraženiny a poškozená brka u vypadlých per,3 - andulák s kamarády, po třech měsících s novým opeřením a bez problémů. Andulák nezemřel (ani jeden) - oba však uletěli. Zelený mně a modrý, původní skokan, novým majitelům. Fotky jsou z r.2013.

Díky svému povolání a zaměstnání mám informací a zkušeností řekl bych opravdu dost.Jste opravdu asi výjmečný příklad člověka, který je schopen rozpoznat a určit bezpečně vir v těle papouška, bez duplex shuttle PCR. Doporučuji Vám navštívit některý odborný seminář týkající se danného problému, kde by jste zjistila mnohem více o nákaze o tom kde se vir množí ( Fabriciově burze a odtud se poté šíří dál do těla ), o napadení brzlíku (další důležitá součást imun.systému) atd. Přeji mnoho štěstí v chovu.

19.7.2015 21:45

geldek napsal(a):
Polyomaviróza. Nemusí nutně zemřít, jak se tvrdí na odkazované internetové stránce. Přesně to samé se stalo i mně... koupila jsem mládě před vyletěním a do dvou týdnů byl z něho skokan bez letek a ocasních dlouhých pírek. Dostal se z toho. Za necelé 4 měsíce již byl OK, létal a žádná pírka mu pak již nevypadávala mimo normálního pelichání.
Jaké jiné papoušky máte doma?
Určitě informujte původního chovatele (pokud nejde o Váš chov).

Dobrý den, mohu se zeptat byli ve vašem případě dělané testy? Pochybuji-jinak by jste v žádném případě nemohla napsat, podle vámi popisované situace a zkušeností, že se jednalo o polyomavirozu.To že byl podle vás za 4.měsíce fenotipově OK tomu jen nasvědčuje.

17.7.2015 22:50

jirka3108 napsal(a):
Všude čtu jak se andulky rádi "koupou" ve vodě.. Mám ve voliéře 4páry, dal jsem jim od začátku na zem misku s vodou o průměru cca 25cm ale za ty 4,5 měsíce jsem ještě neviděl jedinou andulku že by se nějak osvěžovala.. max z ní pijí i když u krmení mají napaječku.
Zkoušel jsem i rosení ručním postřikovačem ale ani na to si nijak během 3týdnů nezvykli a vždy před ním prchali i když jsem je zkoušel rosit z více jak metru..
Jaké s tím máte kdo zkušenosti..?

Andulky až na vyjímky nějaké koupání nevyhledávají. Což je více méně jasné, pokud se podíváte v jakých podmínkách žijí ve volné přírodě! Spíše, jak bylo psáno vyhledají rosu na větvích, listů,..

15.7.2015 14:11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No andule pro peníze, tak to asi né.Vše plyne z toho že třeba jak já májí voliéru v které je hejno andulek protože je to pěkná podívaná.Pak máta ve voliéře třeba jak já šest párú i více podle toho jak velkou voliéru máte a spočítejte si odchov za jednu sezonu.jedna pára má v průměru čtyři mladé dvakrát i třikrát za rok a máteto.Já snich měl v roce 2014 okolo 80 mladých.Ale co prožerou, ale je pravda že si na vše vydělají.Tak a tet kolik chovatelů to tak má a máte andulek tisíce co bychom bez výkupu dělali?Díky němu to malé hejničko můžu mít.

Dobrý den, souhlasím je to krásná podívaná-ale co Vás nutí dávat jim budky?, upravte krmení, nepodporujte hnízdění a máte stále tu stejnou podívanou.Nebo chcete říct, že neuživíte 6.páru andulek, bez odchovu?

6.7.2015 12:02

Deffiecek napsal(a):
Dobrý den.
Chtěl jsem se jenom zeptat.Vylíhly se mě 3 mladé andulky 2 jsou úplně v pořádku už se samy krmí ale ta co se vylíhla jako poslední mě vylétla z budky bez letek na křídlech a bez ocasních per.Mám strach aby se nejednalo o tzv. "skokana" ale zase sourozenci jsou bez vizuelných vad a rodiče taky a mám je od chovatele kterého dobře znám a on říkal, že jemu se nic takového nikdy nestalo..A kdyby se fakt jednalo o "skokana" nenakazí se mě i ty dospělý papoušci v ostatních voliérách?Chovám v sousedství korely, nádherný, zpěváky, agapornise, senegala a alexandry malé. Pro lepší orientaci přidávám i foto.

Pokud se jedná o polyomavirovou infekci (lze zjistit pouze testem ), tak přenos viru je vysoký a to i na ostatní papoušci v chovu.To že jsou sourozenci v pořádku je naprosto normální u tohoto druhu viru.Vizuální stav rodiču není podstatný, muže se jednat o tzv. přenešeče viru.